- 1 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (73 opinie)
- 2 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (53 opinie)
- 3 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (70 opinii)
- 4 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (288 opinii)
- 5 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (239 opinii)
- 6 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (70 opinii)
Crist zbudował kolejny statek do obsługi farm rybnych
Stocznia Crist przekaże armatorowi kolejny statek specjalistyczny. Jest to Bulk Cargo Combi Vessel do obsługi norweskich farm rybnych - to druga bliźniacza jednostka po B69/1 "Rubin", która została oddana armatorowi w połowie czerwca 2014 roku. Uroczyste przekazanie statku odbędzie się 1 września w Gdyni.
B69/2 to jedna z największych w swoim rodzaju i najnowocześniejszych na świecie jednostek. Jej projekt uwzględnił zastosowanie rozwiązań redukujących zużycie energii, a zatem także zmniejszenie emisji szkodliwych substancji. Operatorem statku będzie EWOS, jeden ze światowych liderów produkcji i dostaw karmy na morskie farmy akwakulturowe.
Charakterystyczne dla jednostki jest rozwinięcie innowacyjnej koncepcji "silo-to-silo delivery". Dzięki niej jeden statek może przewozić karmę luzem na całej trasie od producenta do ostatecznego odbiorcy, bez konieczności pakowania w worki (karma trafia bezpośrednio do silosu). Pozwala to znacznie zwiększyć efektywność i dynamikę dostaw, a zmniejszając zużycie energii, jest również zastosowaniem proekologicznym.
Statek wyposażony jest także w system dynamicznego pozycjonowania. Zastosowanie odpowiedniej technologii pozwala dokładnie manewrować jednostką: utrzymywać pozycję lub zmieniać ją z dokładnością do kilku metrów. To bardzo przydatne rozwiązanie w tego typu jednostkach, które - bez względu na warunki - 24 godziny, 7 dni w tygodniu muszą być w stanie zapewniać dostawy na całym świecie.
Miejsca
Opinie (45) 4 zablokowane
-
2014-09-01 08:39
Jeden statek.... (25)
A jeszcze nie tak dawno Stocznia w Gdańsku wybudowała klilkadziesiąt statków dla jednego armatora.... No ale teraz z 2 pochylniami czynnymi to już nic nie wybuduje. resztę zamknęła KE, a zresztą właściciel stoczni to bankrut. Teraz nic nie stoi Niemcom na przeszkodzie aby stocznię w PL zamknąć a zwiękkszyć produkcję w Niemczech... To samo w Gdyni, to samo w Szczecinie.
Pewien rudy pan pewną specustawą zniszczył gospodarkę w PL...- 55 68
-
2014-09-01 08:48
O czym człowieku piszesz? (9)
Zapomniałeś już co zrobił Pan Jaworski ? A może wcześniej fundacja pewnego Pana zwanego ojcem? A może jeszcze wcześniej co zrobił Pan Rakowski? Pamięć zawodzi?
- 41 19
-
2014-09-01 09:28
Ano mniejsze wpływy do budżetu widać (8)
Stocznie kiedyś zarabiały więcej, bo więcej produkowały. Teraz nie robimy sużych serii dużych jednostek, tylko pojedyńcze sztuki jednostek specjalistycznych i remonty - a Niemcy, Norewgowie, Angole czy holendrzy - nadal budują tankowce, masowce - w ilościach kilku-kilkudizesięcuiu sztuk . No ale tam umieją liczyć i wiedzą ile jest wart rynek stoczniowy.
- 18 26
-
2014-09-01 12:12
które stocznie budują takie jednostki???? jaki jest to % ich przychodów??? konkrety proszę (3)
- 10 10
-
2014-09-01 12:27
(2)
Oczywiście z bzdura. 80 % rynku dużych statków maja Chiny i Korea. W Europie buduje się off shory i narazie jeszcze wycieczkowe.
- 16 10
-
2014-09-01 15:51
(1)
tak, przypływa później taki chiński złom na remont i się nasi za głowy łapią jakim cudem to dopłynęło.
- 3 8
-
2014-09-01 16:00
Stara i już nieprawdziwa opinia.
- 12 4
-
2014-09-01 14:28
(2)
Co Ty człowieku opowiadasz!!!!! Takie mało wyspecjalizowane statki, jak masowce tankowce i inne drobnicowce trzaskają na pęczki Chińczycy i Koreańczycy. W europie buduje się statki specjalistyczne, nie seryjne, bo tak na prawdę to jest prawdziwa kasa i ponadto do tego trzeba mieć odpowiednich ludzi na produkcji i porządek w stoczni, a tego w Azji jeszcze długo mieć nie będą.
- 9 10
-
2014-09-01 18:00
Od Singapuru możemy się uczyć porządku, a przede wszystkim BHP.
- 12 2
-
2014-09-02 08:17
porządku w stoczni to myśmy się nigdy nie nauczyli
może za "złej komuny" jakiś był
ale jak się dorwali kolesie związkowcy to i porządku nie było i sytuacją robotnika oraz z bhp było coraz gorzej- 5 0
-
2014-09-03 11:20
Sama remontóka shipbuilding ma podpisane kontrakty na większa ilośc zielonych
niż wszystkie stocznie w Polsce w ich złotych latach 80-tych. Bo co z tego, że produkują mniejsze statki, skoro sprzedają je za więcej kasy niz dostawały od czerwonych na wschodzie za te masowce?
- 1 1
-
2014-09-01 08:50
no tak godspodarka w ruinie... (14)
widać gołym okiem jej skutki: puste sklepy, bary, restauracje, centra handlowe, zmniejszająca się liczba podróznych na lotniskach, mniejszy ruch na ulicach bo nikogo nie stać na drogie paliwo i samochody - ludzie przesiadają się na rowery bo bieda aż piszczy :) w Trójmieście coraz mniej turystów - w Sopocie pustki, za granice tym bardziej nikt nie wyjeżdża. Tysiące głodujących (z opuchlizną głodową) - bezrobotnych bezcelu przemieszcza się po szarych ulicach.
Gospodarka w ruinie i Państwo w ruinie .
Ludzie przestańcie narzekać, otwórzcie oczy i weźcie się do roboy. Żyjemy w świecie, w którym jakość naszego życia zależy od nas samych, ale z komplekasami daleko nie zajdziemy.- 49 20
-
2014-09-01 10:50
(8)
Za 1.200 zł netto sam się weź do roboty naganiaczu tępy, a nie z samego rana ledwo z wyra wstanie, nie umyty i nie ogolony w pizamie, zamiast w garniturze pod krawatem, trolluje ekspert od wszystkich tematów, majacy swych mocodawcow daleko, daleko za oceanem w swych rezydencjach i posiadlosciach wielkich jak jedno województwo.
- 13 27
-
2014-09-01 13:06
(7)
Mylisz się, wstaję z samego rana żeby zawieźć syna do żłobka, a potem jechać do pracy.
Nikt Ci nie każe pracować za 1200 zł netto - świat stoi otworem. Daj coś od siebie, to może ktoś to wyceni wyżej niż 1200 zł netto.
p.s. moi mocodawcy są za Odrą, a nie za ocenaem i nie obchodzi mnie jakie mają posiadłości, bo to w mojej ocenie nie świadczy o tym ile jest wart człowiek.- 16 12
-
2014-09-01 13:24
mocodawcy za odrą?? (5)
Ot mamy folksdojcza i zdrajcę
Jak robisz na szkopskie pkb, to nie pouczaj w kwestii polskiej gospodarki, bo nic do niej nie wnosisz, to jeszcze pasożytujesz, bo synuś pewnie w polskim żłobku, z polskiego budżetu, tak samo jak lekarz itd.- 12 19
-
2014-09-01 13:58
(4)
Ciekawe rozumowanie - jestem zdrajcą bo właścicielem firmy, w której pracuję jest obcokrajowiec.
Szkoda mojego czasu na takie dyskusje, bo widzę, że brak u Ciebie podstawowej wiedzy w zakresie funkcjonowania gospodarki oraz dochodów budżetu polskiego. (heheh pasożytuję bo korzystam z usług lekarskich w Polsce - ciekawe dokąd odprowadzane są moje składki zdrowotne). Z taką wiedzą i podejściem Panowie daleko nie zajdziecie.
Mimo wszystko, pozdrawiam, życzę powodzenia i więcej optymizmu.- 23 8
-
2014-09-01 19:18
a nie jest tak??? (3)
kapitał który wypracujesz idzie do twoich mocodawców zamiast pozostawać w kraju i tworzyć zaplecze socjalne dla Polaków. Ale co tam, ważne że ja mam co żreć, nawet kosztem narodu - gratuluję nihilizmu i egoizmu
- 6 11
-
2014-09-01 20:01
sama prawda. ON ma co ZREC i jest suuuper a reszta kraju niech sie wali (1)
typowy cwaniaczek bo ma robote......poczekamy jak cie szwab z roboty wywali i wtedy galy ci wyjda z orbit i juz taki pewniaczek nie bedziesz......tik tak tik tak....czas leci
- 4 11
-
2014-09-02 06:09
No tak, Polak nigdy by nie zwolnił Polaka, za to Niemiec na pewno.
- 2 2
-
2014-09-02 06:15
od kiedy zysk spółki tworzy kapitał socjalny danego kraju?
- 3 2
-
2014-09-02 08:26
moi mocodawcy ot i wszystko jasne...
- 1 1
-
2014-09-01 15:42
Kłamiesz
- 3 3
-
2014-09-01 19:25
jeżeli jest tak wspaniale to dlaczego jest tak źle??? (3)
dlaczego już prawie 3 mln. rodaków wyjechało - przecież to już niemal połowa strat jakie nasz naród poniósł w czasie II wojny światowej (właśnie mamy rocznicę wybuchu) ??
dlaczego Polska w rankingach podatkowych, prowadzenia biznesu itd jest w szarym końcu, za takimi niby zacofanymi krajami jak zimbabwe i ruanda??
dlaczego rośnie zadłużenie, dzisiaj nie jest jeszcze tragicznie ale w przyszłości??
Pewnie że jest o niebo lepiej niż za komuny, ale widzę że ktoś tu za dużo ogląda telewizji i przez to dał się omamić propagandzie sukcesu- 10 2
-
2014-09-02 07:04
(2)
Rodacy wyjechali bo taki był ich wybór. Sam też mieszkałem i pracowałem w Anglii (nie na zmywaku leczw banku). Żyjąc tam zrozumiałem, że po pierwsze kasa to nie wszystko, a po drugie jeżeli dasz coś od siebie (umiejętności, wiedza) to masz duże szanse na znalezienie pracy, która da satysfakcję i odpowiedni byt.
- 3 3
-
2014-09-02 09:56
dasz coś od siebie (1)
jak d....y dasz to faktycznie szanse rosną
- 1 2
-
2014-09-02 12:44
dzięki, nie spróbuję więc będziesz miał mniejszą konkurencję
- 1 1
-
2014-09-01 09:16
Pozamyka wszytkie stocznie w Polsce (8)
w Norwegii ten sam armator za te same pienądze buduje ten sam statek a robotnicy budujący go zarabiają po 15 tys zł miesięcznie.W Polsce ten sam armator za te same pienądze buduje ten sam statek a robotnicy zarabiają maks 3,5tys zł miesięcznie!! Gdzie reszta ??
- 67 27
-
2014-09-01 09:24
"w Norwegii ten sam armator za te same pienądze buduje ten sam statek"... Cud! Biloklacja konstrukcji! (1)
- 13 12
-
2014-09-01 10:42
TELEPORTACJA ćwoku z Rumii
- 8 10
-
2014-09-01 09:30
Widzę, że czeka nas zalew debilnych komentarzy nt przemysłu stoczniowego... (2)
jeszcze ten debs od konremu i nieuków... i kilku komuchów.
- 10 18
-
2014-09-01 12:28
a co to jest przemysł stoczniowy, marsjaninie
- 10 0
-
2014-09-02 06:48
co to konrem
- 5 0
-
2014-09-01 11:55
i tu sie troche mylisz
bo w polsce ten sam armator nie buduje za te same pieniadze, tylko mniejsze, dlatego wlasnie buduje w Poslce...
- 12 4
-
2014-09-01 13:03
dodaj jeszcze , ze tam nie ma 5 miesięcznych opóźnień jak tu , w każdym bądź razie to ostatni statek jaki tu buduje ten armator
- 5 7
-
2014-09-01 18:33
chyba za 3 razy mniejsze pieniądze...
Norweskie produkty dla przemysłu okrętowego są 2-3 razy droższe niż Polskie, tylko dlatego bo są norweski, norweskie=najlepsze (nawet lepsze i droższe niż niemieckie).
W koszcie statku koszt pracy załogi stoczni to jakieś 5-20%... w zależności od typu statku i zakresu pracy pracowników stoczni.- 6 0
-
2014-09-01 09:36
villa
brawa dla solidaruchów. Dwaj panowie G. postawili sobie wypasione wille, a robol w lenina zdycha.
- 31 17
-
2014-09-01 11:20
(2)
Nie ma związków, to są statki, firma działa, ludzie zarabiają ....
- 41 28
-
2014-09-01 14:01
Jesteśmy państwem niewolnym, podległym i taki jest fakt
Polacy to najemnicy zatrudniani u różnych właścicieli, którzy traktują swoich pracowników jak niewolną tanią siłę roboczą bo wiedzą, że w Polsce nie ma prawdziwych związków i nikt nie podskoczy. Porównaj teraz Norwegię. Tam zatrudnieni zarabiają dostatnio, żaden właściciel nie ośmieli się nie przestrzegać kodeksu pracy, a Polacy są tam traktowani jak Norwedzy.
- 11 8
-
2014-09-01 17:06
nowy Strassburger
ludzie zarabiają buhahaaa
- 3 6
-
2014-09-01 17:59
B69/1
..Dla jasności - na zdjęciach znajduje się jednostka Rubin (NB69/1), a jednostka oddana nazywa się Artic Fjell (NB69/2). ...
- 10 4
-
2014-09-01 22:01
Brawo Remontowa, kolejny sukces
- 3 11
-
2014-09-02 07:31
a jednak stocznie w Polsce budują statki
bardziej wyspecjalizowane, w mniejszych seriach (właściwie to pojedyncze egzemplarze) i zatrudniają ludzi i firmy kooperujące. Brawo Crist, branżą stoczniowa to wciąż nadzieja na konkurencyjny przemysł na Pomorzu.
- 8 8
-
2014-09-03 06:07
statek
dobrze ze soc sie dzieje , choc crist nie jest najlepsza firma ale widac ze prubuja cos robic , troche nie idzie im to jak kiedys ale zawsze. szkoda ze to juz koncuwka bo niedlugo znikna z rynku statkow. kam pojda nie zname.
- 5 0
-
2014-09-08 18:03
CRIST
co się dzieje w tej spółce? czemu rozpowszechniane są różne wiadomości ?
przecież aktualny wpis do KRS z 3.09.2014 nie ujawnia , żadnych zmian w zarządzie spółki.- 2 0
-
2014-09-14 08:31
stało się ...
... to o czym mewy krakały. kłopoty państwowego CRIST , przesunięto zbawców stoczni pp. Ireneusza C. i Krzysztofa K. do rady nadzorczej a prezesem została kobieta - chyba wzieli przykład z pana premiera.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.