- 1 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (69 opinii)
- 2 Zużywamy coraz więcej energii (129 opinii)
- 3 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (118 opinii)
- 4 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (47 opinii)
- 6 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (45 opinii)
Crist zbuduje kolejną hybrydę dla Finferries
Ponad 100 m długości, 17 m szerokości oraz możliwość przewiezienia 90 samochodów osobowych - to parametry nowego promu hybrydowego, który zbuduje stocznia Crist dla fińskiego operatora promowego, Finferries. Nowoczesna, ekologiczna jednostka ma obsługiwać połączenie w rejonie archipelagu Wysp Alandzkich.
Wcześniejszy, zbudowany również przez Crist, a zaprojektowany przez biuro projektowe StoGda, dla Finferries, hybrydowy prom dwustronny "Elektra" okazał się wielkim sukcesem na skalę międzynarodową. Jego innowacyjny system ładowania i rozwiązanie hybrydowe zostały wyróżnione m.in. międzynarodową nagrodą "Ship of the Year" w konkursie Marine Propulsion Awards 2018 oraz nagrodą CEMT 2018 przyznaną za wybitny wkład na rzecz sukcesu europejskiego przemysłu morskiego wręczoną podczas II Forum Wizja Rozwoju w Gdyni.
- Ten kontrakt jest efektem naszej ciężkiej pracy oraz doświadczenia w budowie nowoczesnych promów hybrydowych, które zdobyliśmy m.in. przy "Elektrze" czy promie "Herjólfur". Dzięki temu kolejny, w pełni wyposażony prom hybrydowy, zamawiany przez naszych partnerów z Finferries, powstanie w naszej stoczni - mówi Tomasz Wrzask, PR & marketing manager Crist.
Prom będzie zasilany z ładowanych z lądu baterii akumulatorów. Spalinowe agregaty prądotwórcze będą służyły jako rezerwowe źródło zasilania jednostki, używane w warunkach złej pogody bądź dużego nagromadzenia lodu na trasie. Nowa jednostka będzie miała 100,5 m długości, 17,4 m szerokości. Na jej pokład zmieści się 90 samochodów osobowych oraz 350 pasażerów. Jednostka ma być obsługiwana przez trzyosobową załogę. Według założeń ma zacząć pracę na linii Åland Föglö, w rejonie archipelagu Wysp Alandzkich w 2022 roku.
- Prom, podobnie jak "Elektra", będzie pokonywać swoją trasę, korzystając z własnych baterii, które będą zasilane bezpośrednio z lądu podczas ładunku i rozładunku jednostki. Nasi klienci dostaną więc przyjazny dla środowiska statek, który idealnie sprawdzi się w codziennej pracy w rejonie Wysp Alandzkich - dodaje Tomasz Wrzask.
Miejsca
Opinie (43) 2 zablokowane
-
2019-11-13 21:37
Wspaniała stocznia crist (2)
A może tak zaczną ludzi zatrudniać na normalnych warunkach i za uczciwe pieniądze.
- 21 5
-
2019-11-14 12:54
Przecież to samo jest w Remontowej Shipbuilding (1)
Koziołek Moniuszek już wdraża przechodzenie schematu kierowników na działalność
- 1 4
-
2019-11-18 15:21
Jajco to Ty?
Jak tam zdrowie?
- 0 0
-
2019-11-13 22:19
To jest osiągnięcie coś co daje ludziom pracę ,......a nie kolejny biurowiec
- 9 1
-
2019-11-14 00:42
Brawo Stogda! (4)
Wasze projekty są piękne! Idziecie z duchem czasu! Dobrze, że crist może się na nich opierać!
- 4 12
-
2019-11-16 03:23
To mowilem ja - pracownik drugiej kategorii.
W zeszlym tygodniu nie pisalem, bo bylem na zwolnieniu.
- 1 0
-
2019-11-18 15:24
To nie projekt StoGdy (2)
Tylko LMG Marin - jak widać na logo na burcie ;-) Stogda pewnie peerki pyknie
- 0 0
-
2019-11-18 16:00
Logo to nie wszystko (1)
To jest PT i PR StoGdy... No chyba, że wszyscy się mylą i źle przyznali nagrody. Bo przecie prawdziwi fachowcy po logach widzą czyj projekt...
- 0 1
-
2019-11-18 16:26
Nagroda była za Elektrę
A tu mówimy o zupełnie innej jednostce, na pewno wg konceptu LMG Marin...
- 0 0
-
2019-11-14 10:04
Prom (1)
ciekawe ile pieniędzy dostaną za zbudowanie tej jednostki. Sama budową jest mało skomplikowana gdyż jest to prosty i łatwy w budowie statek. A może warto by zbudowac taki lub podobny prom do komunikacji Trojmiasto - Hel? Przestanie mógłby by być np w Gdyni na dawnym terenie stoczni Nauta, w Gdańsku na Przeróbce na terenach d. Maritim ul. Przetoczna
- 9 0
-
2019-11-14 13:59
Maritim to były czasy
- 2 0
-
2019-11-14 11:50
Jesteście wspaniali!!!
Tylko ciężką pracą buduje się dobrobyt.
- 1 2
-
2019-11-14 12:16
Crist zbuduje hybrydę ... (2)
... czemu takie błędy popełniane są w tytule informacji o budowaniu statku ? Przecież hybryda to ani statek ani prom tylko np.coś złożonego z różnych, często niepasujących do siebie części;fantastyczne zwierzę będące połączeniem istniejących zwierząt, np. gryf; potocznie a) samochód hybrydowy;
b) lakier hybrydowy itp. Firma Crist zajmuje się budową jednostek pływających w tym np. promów do przewozu samochód czy innych pojazdów. Czyli zły zapis tytułu informacji na portalu. Warto by autorzy tekstów zainteresowali się językiem polskim. A wracając do kontraktu jaki zawarł Crist to bardzo dobrze, że otrzymali zamówienie na budowę kolejnego statku.- 2 6
-
2019-11-14 14:21
(1)
Napęd hybrydowy: słyszałeś o czymś takim ?
- 1 1
-
2019-11-14 16:12
zepp
oczywiśc ie, że słyszałem. Lecz chodzi o to, że tytuł notatki : Crist zbuduje kolejną hybrydę dla Finferries - jest bezsensowny i mylący, jedynie w przypadku samochodów jest zrozumiałe i stosowane. A co do napędu statków i okrętów to np już w 1945 roku Niemcy zaczęli budować okręty podwodne zarówno o konstrukcji jak i napędzie hybrydowym.
Po kapitulacji III Rzeszy większość gotowych jednostek została zniszczona, jednak kilka okrętów zostało przejętych przez Związek Radziecki, Stany Zjednoczone, Wielką Brytanię i Francję.- 1 3
-
2019-11-15 11:26
a jaka klasa lodowa? (1)
czy te baterie nie są za słabe na pokonywanie zalodzonych akwenów?
- 1 0
-
2019-11-18 21:26
Remontowa w rok 2 tys kart zmian zrobi i zas sie bedzie 3 lata z nimi bujala w komisie xD
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.