• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

DCT zatrudnia menedżera na rynek czeski oraz słowacki i szykuje się do budowy T3

Wioletta Kakowska-Mehring
12 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Terminal T3 będzie rozbudową istniejącego terminala T1. Terminal T3 będzie rozbudową istniejącego terminala T1.

Gdański terminal DCT intensyfikuje poszukiwanie klientów w Czechach oraz na Słowacji i powoli szykuje się do budowy kolejnego nabrzeża. T3 według wstępnych założeń może powstać do 2023 roku.



Terminal DCT konsekwentnie buduje swoją pozycję na rynkach Czech i Słowacji. Każdego roku przez gdański port przechodzą dziesiątki tysięcy kontenerów wypełnionych towarami pochodzącymi z tych krajów lub tam wysyłanych. Nie byłoby to możliwe między innymi bez bezpośrednich połączeń kolejowych z Czechami, które zostały uruchomione w 2017 roku. Aby wzmacniać poziom obsługi, DCT Gdańsk zdecydowało, że konieczne jest posiadanie reprezentanta stacjonującego na miejscu, współpracującego ściśle z klientami w Czechach i Słowacji. W tym celu powołano menedżera ds. rozwoju biznesu na Czechy i Słowację, który będzie pracować z lokalną branżą logistyczną oraz właścicielami ładunków, aby mogli poznać i wykorzystać możliwości, jakie daje transport przez terminal DCT Gdańsk. Została nim Adéla Kurečková.

Pracownicy DCT żądają właściwej ochrony przed koronawirusem i układu zbiorowego



- Klienci z państw pozbawionych dostępu do morza w wyborze portu - oddalonego od nich o setki kilometrów - kierują się kosztem transportu, ale także potrzebują gwarancji, że ich ładunki będą bezpieczne, a oni zostaną obsłużeni na najwyższym poziomie. DCT Gdańsk dzięki swojemu położeniu oraz dzięki rozbudowanej sieci połączeń oceanicznych i intermodalnych jest doskonałą alternatywą dla Czech i Słowacji w odniesieniu do tradycyjnych portów obsługujących te kraje. To, że przez nasz terminal przechodzi coraz większa liczba ładunków czeskich i słowackich, jest dla nas dowodem, że część klientów już z tej koncepcji skorzystała i są zwyczajnie zadowoleni. Przy wsparciu Adéli będziemy wzmacniać to, co do tej pory udało nam się wypracować, ale też będziemy poszerzać w branży logistycznej wiedzę o tym, co możemy zaoferować tamtejszym rynkom - mówi Cameron Thorpe, dyrektor generalny DCT Gdańsk.

A nowe rynki to nowe wyzwania i... infrastruktura. Od kilku lat mówi się o planach powstania kolejnego nabrzeża, tym razem "na wodzie". W marcu tego roku DCT wystosowało zapytanie ofertowe ws. ceny za wykonanie badań geotechnicznych i geologicznych w związku z planowaną rozbudową. Jak przyznano, firma rozpoczęła prace przygotowawcze do wykonania projektu budowlanego i budowy kolejnego pirsu głębokowodnego terminalu kontenerowego. W ramach umowy w pierwszej kolejności zostaną wykonane badania geotechniczne, a po wyborze projektanta i stworzeniu projektu robót geologicznych zostanie wykonany komplet badań geologiczno-inżynierskich. DCT przewiduje wykonanie min. 350 odwiertów. Planowana inwestycja będzie zlokalizowana na akwenie wodnym w bezpośrednim sąsiedztwie pirsu T1.

Branża intermodalna zarzuca DCT wykorzystywanie pozycji



Według wstępnych założeń terminal miał powstać do 2023 roku. Czy uda się dotrzymać tego terminu i na jakim etapie są prace?

- W chwili obecnej nie jesteśmy w stanie podać żadnych dalszych szczegółów - poinformowano nas w biurze prasowym DCT.

Być może więc koronawirus i problemy w transporcie morskim zweryfikują plany.

W 2019 w DCT Gdańsk przeładowano z największych kontenerowców świata ponad 2 mln TEU (kontenerów 20-stopowych). Dzięki nabrzeżom o głębokości do 17 m oraz największym na Bałtyku dźwigom kontenerowym (o wysięgu do 26 rzędów kontenerów). Jaki będzie ten rok? Według informacji podanych przez Port Gdańsk spadek w pierwszej połowie tego roku (rok do roku) w tzw. grupie towarowej kontenery wyniósł - 4,1 proc.

Miejsca

Opinie (104) 5 zablokowanych

  • A klika pisu jak zwykle jątrzy i wszystko upolitycznia (3)

    .. jak zawsze zresztą

    • 5 6

    • (1)

      A co to takiego klika? I co robi druga klika?

      • 1 0

      • Klika

        klika «grupa osób wzajemnie się popierających i dążących wspólnie do osiągnięcia własnych korzyści wbrew interesowi społecznemu»

        • 3 2

    • Klika

      Nie obrażaj ludzi. Jedno i drugie to klika, tylko innymi chorągiewkami wymachują.

      • 6 0

  • Podwyżki (5)

    Czy to prawda, że Dct proponuje podwyżki operacyjnym w kwocie 50 zł brutto?

    • 24 3

    • Tak, lewarom z solidarności (1)

      Którzy tylko gadają daj daj daj. Elektorat pisowski nie jest zbyt rozgarnięty

      • 0 11

      • Za to elektorat POkemonow ktory lubi jak się im zabiera jest aż nadto ogarnięty z mentalnoscia pańszczyznanych chłopów, i olbrzymimi kompleksami względem reszty Europy. I to ciągle wmawianie że tak być musi grunt że praca jest :D

        • 2 1

    • Niech się wstydzi zarząd DCT. Musicie panie i panowie stanąć i pokazać, że to Wy jesteście sercem tej firmy i to Wy generujecie ten ogromny sukces firmy

      • 5 1

    • Prawda

      Prawda niestety

      • 7 0

    • Tak, to prawda 50zł brutto rozłożone na trzy raty i arbuza co środę

      • 15 0

  • Halo Gdynia - ZMP Gdynia, halo BCT Gdynia - musicie się pospieszyć z tym portem zewnętrznym, (5)

    bo was Gdańsk puści w skarpetkach. Czy władzom portu w Gdyni, udało się przekonać właściciela BCT, żeby został w Gdyni i dosypał kasy na tę "rozbudowę"? No pytam - wizyta na Filipinach przyniosła spodziewane efekty? Odpowiadam - NIE!
    A tak na poważnie-przecież mrzonki o sensowności budowy portu zewnętrznego w Gdyni, to od początku były ... mrzonki (ale rozumiem, że wciąż są tacy, którzy wierzą w te wizje).

    • 16 4

    • BCT już praktycznie nie ma ale nikt o tym głośno nie mówi. (2)

      Archiwalny (z 25 czerwca 2012r.) wywiad na 3city z ówczesnym prezesem BCT. Jeśli po dwóch krótkich fragmentach poniżej, ktoś ma jeszcze jakieś wątpliwości co dalszych losów BCT (po 2023r - a więc po wygaśnięciu obecnej koncesji), to uwaga :
      ".... Jeśli gdyński port nie zacznie przyjmować większych kontenerowców, to wypadnie z gry ..."
      ".....Dla nas jest to po prostu być, albo nie być. My możemy w 2023 roku po prostu "zgasić światło" i pójść sobie stąd, bo nam się kończy koncesja".
      Dziękuję za uwagę.

      • 10 1

      • Arogancik kozaczył, że "możemy w 2023 zgasić światło" he" he. ... (1)

        A w 2019 to jemu boss z Filipin niespodziewanie "zgasił światło" i wywalił go z prezesowskiego stołka. Taki z krzy sia zasłużony dla bct kozak był.

        • 3 1

        • żeby tylko czasem obecny wo jtek tak nie skończył zanim nastanie ciemność w bct

          • 2 0

    • (1)

      Filipińczyk tylko doji BCT nic nie inwestuje wszystko z zysku wyrobionego z BCT i pomocy uni europejskiej.Gdyby nie MSC i te wiatraki to terminal stał by pusty.Zero inwestycji przyszłości tylko wymiana sprzętu , łapówkarstwo kolesiostwo itd.Zreszta po co to tam co kolwiek robić jak DCT łyknie cała robotę z BCT i GCT

      • 13 0

      • Kerownictwo bct doskonale zdaje sobie sprawę

        że te 2 lata do końca koncesji ich filipińskiego właściciela , to już ostatni czas ich ciepłych posadek i na finiszu lecą już na żywioł. Wałki na wydajności, na premiach a nawet "swoich" z nadgodzin na żywca bezczelnie już kroją.

        • 14 0

  • Musza tam niezle zarabiac (14)

    Prosta, malo odpowiedzialna praca, umowa pewnie odrazu na stale...musi sie rozbudowac wiecej szybcie wydajniej...oby ludzie sie znalezli chetni by pracowac...

    • 12 70

    • (2)

      Port będzie zautomatyzowany więc ludzi dużo nie będzie potrzebnych

      • 13 6

      • a ile tam bedzie miejsc na menadzera? (1)

        • 0 0

        • Kilkadziesiąt

          • 0 0

    • Mało odpowiedzialna? Pewnie nie stałeś na kontenrowcu, bądź na nabrzeżu podczas załadunku.

      • 3 1

    • (5)

      Prosty i mało odpowiedzialny to być może ty jesteś? Tam roboty znajdą pracę. A utraca Ci co pracują bo automatyzacja t1 zlikwiduje stanowiska pracy. Przebudowa t2 to tylko formalność.

      • 15 6

      • (4)

        Nie wierzę że im się to uda tak szybko jak oni nie potrafili bramek wjazdowych zautomatyzować bo ciągle coś się wieszało

        • 15 6

        • (3)

          Inżynier Maliniak? Co ci nie działało na bramkach?

          • 5 3

          • Xyz (2)

            To się działo że kierowcą nie działały karty, a korki robiły się aż do mostu wantowego, długi czas nie potrafili tego zorganizować

            • 7 4

            • * kierowcom

              • 2 1

            • To są błędy wieku niemowlęcego. Dużo projekt, a kierowcy nie zawsze czytają komunikaty. To też nie ułatwiało sprawy.

              • 7 2

    • Mylisz się.. (1)

      Bardzo się mylisz kolego, praca jest bardzo odpowiedzialna i to na każdym stanowisku, a umowy firma przedłuża z maksymalna możliwością czy do 33 miesięcy, zazwyczaj są 3 umowy i ostatnia jest na stałe.

      • 25 3

      • Z tymi umowami dlugo...troche dziwne podejscie

        Niezle zaufanie maja do pracownika jesli to tak wyglada...to pewnie na tym okresie ""probnym"" 33 miesiecznym tylko na rano po 8h i weekendy wolne...wypadałoby

        • 13 1

    • Nie karmić trolla

      • 3 3

    • Mylisz się..

      .

      • 3 3

  • Klika Adamowicza złamała obietnicę. Żegnaj najpiękniejsza plażo w Trójmieście

    jak zawsze zreszta.

    • 6 4

  • Nie dla Portu Zewnętrznego (3)

    No i po co budowa Portu Zewnętrznego w Gdyni w takiej sytuacji? Tylko zakorkują do reszty Wiśniewskiego prowadzącą na północ Gdyni oraz zniszczą charakterystyczny krajobraz miasta od strony morza. Budowanie takiego wielkiego terminala w środku miasta to jakiś chory pomysł dla pobudzenia ego prezesa portu.

    • 32 8

    • Przepraszam, ale ty

      naprawdę uwierzyłeś w ten projekt?

      • 6 2

    • budowanie miasta w środku portu, to chory pomysł (1)

      "charakterystyczny krajobraz miasta"
      Litości!

      "Budowanie takiego wielkiego terminal"
      To rozsądny sposób poszukiwania synergii i rozproszenia połączeń komunikacyjnych dla masy towarowej.

      • 3 4

      • Proszę się tak nie gotować.

        Port zewnętrzny w Gdyni jest tak prawdopodobny jak metro w Trójmieście. To nigdy nie powstanie. Po prostu ni-gdy... Gdynia nie ma żadnego potencjału, jest miastem w odwrocie, korzysta głównie z infrastruktury powstałej przed wojną i w latach PRL. Nie udało się tu uruchomić nawet prowoncjonalnego lotniska. Naprawa zarwanej jezdni czy malutkiego mostku trwa latami. Kiedy byłem małym chłopcem, na plastyce, malowałem prace z cyklu: Jak wyobrażasz sobie Polskę/Gdynię za 100 lat... Wymyślaliśmy z kolegami nieprawdopodobne cuda. Kiedy czytam artykuły o Gdyni, przpominają mi się tamte lekcje.

        • 7 2

  • Musza to zrobic bo na chwile obecna maja tylko jedno stanowisko do obslugi statkow powyzej 15 tys TEU. Trzeba koniecznie zwiekszyc dlugosc nabrzeza.

    • 14 11

  • Nie ma takiej opcji

    Ciekawe jak sobie poradzą z automatyzacją jak teraz suwnice RTG nie bardzo chcą jeździć na połautomacie...

    • 11 4

  • No to Solidarność ze zdwojoną energię zabierze się teraz za jątrzenie i rozbijactwo... (1)

    • 10 11

    • Solidarność

      Weź się lepiej do roboty

      • 5 4

  • Phi...

    A w Gdyni nowe ławki solarne i korekta pasów na Estakadzie...

    • 19 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ewa Sowińska

Partner ESO Audit i Zastępca Prezesa Krajowej Rady Biegłych Rewidentów. Wcześniej Członek Zarządu...

Najczęściej czytane