- 1 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (39 opinii)
- 2 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (97 opinii)
- 3 Alan Aleksandrowicz wiceprezesem Portu Gdańsk (83 opinie)
- 4 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (121 opinii)
- 5 Energa z zyskiem za 2023 r. (93 opinie)
- 6 Brytyjska armia w Porcie Gdańsk (167 opinii)
DCT zatrudnia menedżera na rynek czeski oraz słowacki i szykuje się do budowy T3
Gdański terminal DCT intensyfikuje poszukiwanie klientów w Czechach oraz na Słowacji i powoli szykuje się do budowy kolejnego nabrzeża. T3 według wstępnych założeń może powstać do 2023 roku.
Terminal DCT konsekwentnie buduje swoją pozycję na rynkach Czech i Słowacji. Każdego roku przez gdański port przechodzą dziesiątki tysięcy kontenerów wypełnionych towarami pochodzącymi z tych krajów lub tam wysyłanych. Nie byłoby to możliwe między innymi bez bezpośrednich połączeń kolejowych z Czechami, które zostały uruchomione w 2017 roku. Aby wzmacniać poziom obsługi, DCT Gdańsk zdecydowało, że konieczne jest posiadanie reprezentanta stacjonującego na miejscu, współpracującego ściśle z klientami w Czechach i Słowacji. W tym celu powołano menedżera ds. rozwoju biznesu na Czechy i Słowację, który będzie pracować z lokalną branżą logistyczną oraz właścicielami ładunków, aby mogli poznać i wykorzystać możliwości, jakie daje transport przez terminal DCT Gdańsk. Została nim Adéla Kurečková.
Pracownicy DCT żądają właściwej ochrony przed koronawirusem i układu zbiorowego
- Klienci z państw pozbawionych dostępu do morza w wyborze portu - oddalonego od nich o setki kilometrów - kierują się kosztem transportu, ale także potrzebują gwarancji, że ich ładunki będą bezpieczne, a oni zostaną obsłużeni na najwyższym poziomie. DCT Gdańsk dzięki swojemu położeniu oraz dzięki rozbudowanej sieci połączeń oceanicznych i intermodalnych jest doskonałą alternatywą dla Czech i Słowacji w odniesieniu do tradycyjnych portów obsługujących te kraje. To, że przez nasz terminal przechodzi coraz większa liczba ładunków czeskich i słowackich, jest dla nas dowodem, że część klientów już z tej koncepcji skorzystała i są zwyczajnie zadowoleni. Przy wsparciu Adéli będziemy wzmacniać to, co do tej pory udało nam się wypracować, ale też będziemy poszerzać w branży logistycznej wiedzę o tym, co możemy zaoferować tamtejszym rynkom - mówi Cameron Thorpe, dyrektor generalny DCT Gdańsk.
A nowe rynki to nowe wyzwania i... infrastruktura. Od kilku lat mówi się o planach powstania kolejnego nabrzeża, tym razem "na wodzie". W marcu tego roku DCT wystosowało zapytanie ofertowe ws. ceny za wykonanie badań geotechnicznych i geologicznych w związku z planowaną rozbudową. Jak przyznano, firma rozpoczęła prace przygotowawcze do wykonania projektu budowlanego i budowy kolejnego pirsu głębokowodnego terminalu kontenerowego. W ramach umowy w pierwszej kolejności zostaną wykonane badania geotechniczne, a po wyborze projektanta i stworzeniu projektu robót geologicznych zostanie wykonany komplet badań geologiczno-inżynierskich. DCT przewiduje wykonanie min. 350 odwiertów. Planowana inwestycja będzie zlokalizowana na akwenie wodnym w bezpośrednim sąsiedztwie pirsu T1.
Branża intermodalna zarzuca DCT wykorzystywanie pozycji
Według wstępnych założeń terminal miał powstać do 2023 roku. Czy uda się dotrzymać tego terminu i na jakim etapie są prace?
- W chwili obecnej nie jesteśmy w stanie podać żadnych dalszych szczegółów - poinformowano nas w biurze prasowym DCT.
Być może więc koronawirus i problemy w transporcie morskim zweryfikują plany.
W 2019 w DCT Gdańsk przeładowano z największych kontenerowców świata ponad 2 mln TEU (kontenerów 20-stopowych). Dzięki nabrzeżom o głębokości do 17 m oraz największym na Bałtyku dźwigom kontenerowym (o wysięgu do 26 rzędów kontenerów). Jaki będzie ten rok? Według informacji podanych przez Port Gdańsk spadek w pierwszej połowie tego roku (rok do roku) w tzw. grupie towarowej kontenery wyniósł - 4,1 proc.
Miejsca
Opinie (104) 5 zablokowanych
-
2020-09-13 20:39
A klika pisu jak zwykle jątrzy i wszystko upolitycznia (3)
.. jak zawsze zresztą
- 5 6
-
2020-09-13 21:21
(1)
A co to takiego klika? I co robi druga klika?
- 1 0
-
2020-09-13 21:48
Klika
klika «grupa osób wzajemnie się popierających i dążących wspólnie do osiągnięcia własnych korzyści wbrew interesowi społecznemu»
- 3 2
-
2020-09-13 20:51
Klika
Nie obrażaj ludzi. Jedno i drugie to klika, tylko innymi chorągiewkami wymachują.
- 6 0
-
2020-09-13 06:36
Podwyżki (5)
Czy to prawda, że Dct proponuje podwyżki operacyjnym w kwocie 50 zł brutto?
- 24 3
-
2020-09-13 11:27
Tak, lewarom z solidarności (1)
Którzy tylko gadają daj daj daj. Elektorat pisowski nie jest zbyt rozgarnięty
- 0 11
-
2020-09-13 21:19
Za to elektorat POkemonow ktory lubi jak się im zabiera jest aż nadto ogarnięty z mentalnoscia pańszczyznanych chłopów, i olbrzymimi kompleksami względem reszty Europy. I to ciągle wmawianie że tak być musi grunt że praca jest :D
- 2 1
-
2020-09-13 18:26
Niech się wstydzi zarząd DCT. Musicie panie i panowie stanąć i pokazać, że to Wy jesteście sercem tej firmy i to Wy generujecie ten ogromny sukces firmy
- 5 1
-
2020-09-13 09:58
Prawda
Prawda niestety
- 7 0
-
2020-09-13 09:07
Tak, to prawda 50zł brutto rozłożone na trzy raty i arbuza co środę
- 15 0
-
2020-09-13 09:25
Halo Gdynia - ZMP Gdynia, halo BCT Gdynia - musicie się pospieszyć z tym portem zewnętrznym, (5)
bo was Gdańsk puści w skarpetkach. Czy władzom portu w Gdyni, udało się przekonać właściciela BCT, żeby został w Gdyni i dosypał kasy na tę "rozbudowę"? No pytam - wizyta na Filipinach przyniosła spodziewane efekty? Odpowiadam - NIE!
A tak na poważnie-przecież mrzonki o sensowności budowy portu zewnętrznego w Gdyni, to od początku były ... mrzonki (ale rozumiem, że wciąż są tacy, którzy wierzą w te wizje).- 16 4
-
2020-09-13 11:52
BCT już praktycznie nie ma ale nikt o tym głośno nie mówi. (2)
Archiwalny (z 25 czerwca 2012r.) wywiad na 3city z ówczesnym prezesem BCT. Jeśli po dwóch krótkich fragmentach poniżej, ktoś ma jeszcze jakieś wątpliwości co dalszych losów BCT (po 2023r - a więc po wygaśnięciu obecnej koncesji), to uwaga :
".... Jeśli gdyński port nie zacznie przyjmować większych kontenerowców, to wypadnie z gry ..."
".....Dla nas jest to po prostu być, albo nie być. My możemy w 2023 roku po prostu "zgasić światło" i pójść sobie stąd, bo nam się kończy koncesja".
Dziękuję za uwagę.- 10 1
-
2020-09-13 15:39
Arogancik kozaczył, że "możemy w 2023 zgasić światło" he" he. ... (1)
A w 2019 to jemu boss z Filipin niespodziewanie "zgasił światło" i wywalił go z prezesowskiego stołka. Taki z krzy sia zasłużony dla bct kozak był.
- 3 1
-
2020-09-13 16:31
żeby tylko czasem obecny wo jtek tak nie skończył zanim nastanie ciemność w bct
- 2 0
-
2020-09-13 09:41
(1)
Filipińczyk tylko doji BCT nic nie inwestuje wszystko z zysku wyrobionego z BCT i pomocy uni europejskiej.Gdyby nie MSC i te wiatraki to terminal stał by pusty.Zero inwestycji przyszłości tylko wymiana sprzętu , łapówkarstwo kolesiostwo itd.Zreszta po co to tam co kolwiek robić jak DCT łyknie cała robotę z BCT i GCT
- 13 0
-
2020-09-13 10:20
Kerownictwo bct doskonale zdaje sobie sprawę
że te 2 lata do końca koncesji ich filipińskiego właściciela , to już ostatni czas ich ciepłych posadek i na finiszu lecą już na żywioł. Wałki na wydajności, na premiach a nawet "swoich" z nadgodzin na żywca bezczelnie już kroją.
- 14 0
-
2020-09-12 11:42
Musza tam niezle zarabiac (14)
Prosta, malo odpowiedzialna praca, umowa pewnie odrazu na stale...musi sie rozbudowac wiecej szybcie wydajniej...oby ludzie sie znalezli chetni by pracowac...
- 12 70
-
2020-09-12 11:52
(2)
Port będzie zautomatyzowany więc ludzi dużo nie będzie potrzebnych
- 13 6
-
2020-09-13 15:29
a ile tam bedzie miejsc na menadzera? (1)
- 0 0
-
2020-09-13 15:47
Kilkadziesiąt
- 0 0
-
2020-09-13 13:13
Mało odpowiedzialna? Pewnie nie stałeś na kontenrowcu, bądź na nabrzeżu podczas załadunku.
- 3 1
-
2020-09-12 12:00
(5)
Prosty i mało odpowiedzialny to być może ty jesteś? Tam roboty znajdą pracę. A utraca Ci co pracują bo automatyzacja t1 zlikwiduje stanowiska pracy. Przebudowa t2 to tylko formalność.
- 15 6
-
2020-09-12 12:05
(4)
Nie wierzę że im się to uda tak szybko jak oni nie potrafili bramek wjazdowych zautomatyzować bo ciągle coś się wieszało
- 15 6
-
2020-09-12 12:22
(3)
Inżynier Maliniak? Co ci nie działało na bramkach?
- 5 3
-
2020-09-12 12:25
Xyz (2)
To się działo że kierowcą nie działały karty, a korki robiły się aż do mostu wantowego, długi czas nie potrafili tego zorganizować
- 7 4
-
2020-09-12 21:50
* kierowcom
- 2 1
-
2020-09-12 13:02
To są błędy wieku niemowlęcego. Dużo projekt, a kierowcy nie zawsze czytają komunikaty. To też nie ułatwiało sprawy.
- 7 2
-
2020-09-12 11:59
Mylisz się.. (1)
Bardzo się mylisz kolego, praca jest bardzo odpowiedzialna i to na każdym stanowisku, a umowy firma przedłuża z maksymalna możliwością czy do 33 miesięcy, zazwyczaj są 3 umowy i ostatnia jest na stałe.
- 25 3
-
2020-09-12 15:46
Z tymi umowami dlugo...troche dziwne podejscie
Niezle zaufanie maja do pracownika jesli to tak wyglada...to pewnie na tym okresie ""probnym"" 33 miesiecznym tylko na rano po 8h i weekendy wolne...wypadałoby
- 13 1
-
2020-09-12 13:11
Nie karmić trolla
- 3 3
-
2020-09-12 12:03
Mylisz się..
.
- 3 3
-
2020-09-13 15:34
Klika Adamowicza złamała obietnicę. Żegnaj najpiękniejsza plażo w Trójmieście
jak zawsze zreszta.
- 6 4
-
2020-09-12 21:33
Nie dla Portu Zewnętrznego (3)
No i po co budowa Portu Zewnętrznego w Gdyni w takiej sytuacji? Tylko zakorkują do reszty Wiśniewskiego prowadzącą na północ Gdyni oraz zniszczą charakterystyczny krajobraz miasta od strony morza. Budowanie takiego wielkiego terminala w środku miasta to jakiś chory pomysł dla pobudzenia ego prezesa portu.
- 32 8
-
2020-09-13 10:11
Przepraszam, ale ty
naprawdę uwierzyłeś w ten projekt?
- 6 2
-
2020-09-13 02:01
budowanie miasta w środku portu, to chory pomysł (1)
"charakterystyczny krajobraz miasta"
Litości!
"Budowanie takiego wielkiego terminal"
To rozsądny sposób poszukiwania synergii i rozproszenia połączeń komunikacyjnych dla masy towarowej.- 3 4
-
2020-09-13 10:09
Proszę się tak nie gotować.
Port zewnętrzny w Gdyni jest tak prawdopodobny jak metro w Trójmieście. To nigdy nie powstanie. Po prostu ni-gdy... Gdynia nie ma żadnego potencjału, jest miastem w odwrocie, korzysta głównie z infrastruktury powstałej przed wojną i w latach PRL. Nie udało się tu uruchomić nawet prowoncjonalnego lotniska. Naprawa zarwanej jezdni czy malutkiego mostku trwa latami. Kiedy byłem małym chłopcem, na plastyce, malowałem prace z cyklu: Jak wyobrażasz sobie Polskę/Gdynię za 100 lat... Wymyślaliśmy z kolegami nieprawdopodobne cuda. Kiedy czytam artykuły o Gdyni, przpominają mi się tamte lekcje.
- 7 2
-
2020-09-13 08:04
Musza to zrobic bo na chwile obecna maja tylko jedno stanowisko do obslugi statkow powyzej 15 tys TEU. Trzeba koniecznie zwiekszyc dlugosc nabrzeza.
- 14 11
-
2020-09-13 06:39
Nie ma takiej opcji
Ciekawe jak sobie poradzą z automatyzacją jak teraz suwnice RTG nie bardzo chcą jeździć na połautomacie...
- 11 4
-
2020-09-12 22:50
No to Solidarność ze zdwojoną energię zabierze się teraz za jątrzenie i rozbijactwo... (1)
- 10 11
-
2020-09-13 06:21
Solidarność
Weź się lepiej do roboty
- 5 4
-
2020-09-12 22:33
Phi...
A w Gdyni nowe ławki solarne i korekta pasów na Estakadzie...
- 19 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.