- 1 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (62 opinie)
- 2 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (66 opinii)
- 3 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (109 opinii)
- 4 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (245 opinii)
- 5 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (94 opinie)
- 6 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (72 opinie)
DCT zatrudnia menedżera na rynek czeski oraz słowacki i szykuje się do budowy T3
Gdański terminal DCT intensyfikuje poszukiwanie klientów w Czechach oraz na Słowacji i powoli szykuje się do budowy kolejnego nabrzeża. T3 według wstępnych założeń może powstać do 2023 roku.
Terminal DCT konsekwentnie buduje swoją pozycję na rynkach Czech i Słowacji. Każdego roku przez gdański port przechodzą dziesiątki tysięcy kontenerów wypełnionych towarami pochodzącymi z tych krajów lub tam wysyłanych. Nie byłoby to możliwe między innymi bez bezpośrednich połączeń kolejowych z Czechami, które zostały uruchomione w 2017 roku. Aby wzmacniać poziom obsługi, DCT Gdańsk zdecydowało, że konieczne jest posiadanie reprezentanta stacjonującego na miejscu, współpracującego ściśle z klientami w Czechach i Słowacji. W tym celu powołano menedżera ds. rozwoju biznesu na Czechy i Słowację, który będzie pracować z lokalną branżą logistyczną oraz właścicielami ładunków, aby mogli poznać i wykorzystać możliwości, jakie daje transport przez terminal DCT Gdańsk. Została nim Adéla Kurečková.
Pracownicy DCT żądają właściwej ochrony przed koronawirusem i układu zbiorowego
- Klienci z państw pozbawionych dostępu do morza w wyborze portu - oddalonego od nich o setki kilometrów - kierują się kosztem transportu, ale także potrzebują gwarancji, że ich ładunki będą bezpieczne, a oni zostaną obsłużeni na najwyższym poziomie. DCT Gdańsk dzięki swojemu położeniu oraz dzięki rozbudowanej sieci połączeń oceanicznych i intermodalnych jest doskonałą alternatywą dla Czech i Słowacji w odniesieniu do tradycyjnych portów obsługujących te kraje. To, że przez nasz terminal przechodzi coraz większa liczba ładunków czeskich i słowackich, jest dla nas dowodem, że część klientów już z tej koncepcji skorzystała i są zwyczajnie zadowoleni. Przy wsparciu Adéli będziemy wzmacniać to, co do tej pory udało nam się wypracować, ale też będziemy poszerzać w branży logistycznej wiedzę o tym, co możemy zaoferować tamtejszym rynkom - mówi Cameron Thorpe, dyrektor generalny DCT Gdańsk.
A nowe rynki to nowe wyzwania i... infrastruktura. Od kilku lat mówi się o planach powstania kolejnego nabrzeża, tym razem "na wodzie". W marcu tego roku DCT wystosowało zapytanie ofertowe ws. ceny za wykonanie badań geotechnicznych i geologicznych w związku z planowaną rozbudową. Jak przyznano, firma rozpoczęła prace przygotowawcze do wykonania projektu budowlanego i budowy kolejnego pirsu głębokowodnego terminalu kontenerowego. W ramach umowy w pierwszej kolejności zostaną wykonane badania geotechniczne, a po wyborze projektanta i stworzeniu projektu robót geologicznych zostanie wykonany komplet badań geologiczno-inżynierskich. DCT przewiduje wykonanie min. 350 odwiertów. Planowana inwestycja będzie zlokalizowana na akwenie wodnym w bezpośrednim sąsiedztwie pirsu T1.
Branża intermodalna zarzuca DCT wykorzystywanie pozycji
Według wstępnych założeń terminal miał powstać do 2023 roku. Czy uda się dotrzymać tego terminu i na jakim etapie są prace?
- W chwili obecnej nie jesteśmy w stanie podać żadnych dalszych szczegółów - poinformowano nas w biurze prasowym DCT.
Być może więc koronawirus i problemy w transporcie morskim zweryfikują plany.
W 2019 w DCT Gdańsk przeładowano z największych kontenerowców świata ponad 2 mln TEU (kontenerów 20-stopowych). Dzięki nabrzeżom o głębokości do 17 m oraz największym na Bałtyku dźwigom kontenerowym (o wysięgu do 26 rzędów kontenerów). Jaki będzie ten rok? Według informacji podanych przez Port Gdańsk spadek w pierwszej połowie tego roku (rok do roku) w tzw. grupie towarowej kontenery wyniósł - 4,1 proc.
Miejsca
Opinie (104) 5 zablokowanych
-
2020-09-12 11:19
Bardzo dobra wiadomość (4)
- 67 31
-
2020-09-12 21:36
Chwalą się że najwieksze statki świata przypływają (3)
ale jakiegoś punktu widokowego żeby popatrzeć to nie zrobili. Nawet lotnisko zrobiło górkę spoterską, a DCT ma to w nosie, niestety.
- 8 17
-
2020-09-12 21:48
Bo tam się pracuje, a nie zajmuje pierdołami. (2)
- 25 5
-
2020-09-14 07:53
A o budowaniu wizerunku to nie słyszałeś Januszu marketingu? (1)
Można z tego zrobić sporą atrakcję turystyczną która będzie przyciągała ludzi na Stogi także poza sezonem letnim.
- 6 2
-
2020-09-14 09:49
Coś w tym jest, 400-metrowe olbrzymy robią wrażenie
- 4 0
-
2020-09-12 11:25
(9)
Był dym w temacie zabierania plaży to zbudują I etap niby na wodzie, nikt nie będzie chodzić na plażę z widokiem na kontenery, więc będzie można zabudować plażę.
- 100 23
-
2020-09-12 12:41
(7)
Teren był już zarezerwowany w 2005 roku .A nie że teraz zabierają plaże pozatym w stronę Wisły plaży jest od groma tak że nie narzekajcie.
- 26 34
-
2020-09-12 13:55
nie wiesz co mówisz (4)
i nie będzie to wybaczone.
- 15 13
-
2020-09-12 22:22
ADAM (2)
Paweł Adam Owicz ogłaszał swój sukces, wskazując mieszkańcom Stogów, że plaża Stogi nie będzie przeznaczona pod rozwój portu.
Potem wygrał wybory w II turze.
Tak pisało trójmiasto.peel- 16 6
-
2020-09-14 07:48
kacperek sprzątnij kuwetę
- 3 4
-
2020-09-16 17:02
łgał
- 0 0
-
2020-09-16 17:02
Wie doskonale jak widać
ci co siedzą w temacie wiedzą co mam na mysli
- 0 0
-
2020-09-12 15:39
(1)
Przecież tam są przeniesione kaczki.
- 7 3
-
2020-09-13 04:53
Nie tam już żadnych ptaków, zostały przeniesione na wyspę Sobieszewskæ
- 8 1
-
2020-09-16 17:00
NIe będzie tam plaży
docelowo płot DCT ma być na wysokości linii tramwajowej plaża. Cały las idzie do wycinki i będzie nowy plac składowania + kolejna rozbudowa bocznic kolejowych. Budyń o tym doskonale wiedział od 2010 roku, bo to było już wtedy zaklepane w kolejnych etapach rozwoju.....
- 2 1
-
2020-09-12 11:42
Musza tam niezle zarabiac (14)
Prosta, malo odpowiedzialna praca, umowa pewnie odrazu na stale...musi sie rozbudowac wiecej szybcie wydajniej...oby ludzie sie znalezli chetni by pracowac...
- 12 70
-
2020-09-12 11:52
(2)
Port będzie zautomatyzowany więc ludzi dużo nie będzie potrzebnych
- 13 6
-
2020-09-13 15:29
a ile tam bedzie miejsc na menadzera? (1)
- 0 0
-
2020-09-13 15:47
Kilkadziesiąt
- 0 0
-
2020-09-12 11:59
Mylisz się.. (1)
Bardzo się mylisz kolego, praca jest bardzo odpowiedzialna i to na każdym stanowisku, a umowy firma przedłuża z maksymalna możliwością czy do 33 miesięcy, zazwyczaj są 3 umowy i ostatnia jest na stałe.
- 25 3
-
2020-09-12 15:46
Z tymi umowami dlugo...troche dziwne podejscie
Niezle zaufanie maja do pracownika jesli to tak wyglada...to pewnie na tym okresie ""probnym"" 33 miesiecznym tylko na rano po 8h i weekendy wolne...wypadałoby
- 13 1
-
2020-09-12 12:00
(5)
Prosty i mało odpowiedzialny to być może ty jesteś? Tam roboty znajdą pracę. A utraca Ci co pracują bo automatyzacja t1 zlikwiduje stanowiska pracy. Przebudowa t2 to tylko formalność.
- 15 6
-
2020-09-12 12:05
(4)
Nie wierzę że im się to uda tak szybko jak oni nie potrafili bramek wjazdowych zautomatyzować bo ciągle coś się wieszało
- 15 6
-
2020-09-12 12:22
(3)
Inżynier Maliniak? Co ci nie działało na bramkach?
- 5 3
-
2020-09-12 12:25
Xyz (2)
To się działo że kierowcą nie działały karty, a korki robiły się aż do mostu wantowego, długi czas nie potrafili tego zorganizować
- 7 4
-
2020-09-12 13:02
To są błędy wieku niemowlęcego. Dużo projekt, a kierowcy nie zawsze czytają komunikaty. To też nie ułatwiało sprawy.
- 7 2
-
2020-09-12 21:50
* kierowcom
- 2 1
-
2020-09-12 12:03
Mylisz się..
.
- 3 3
-
2020-09-12 13:11
Nie karmić trolla
- 3 3
-
2020-09-13 13:13
Mało odpowiedzialna? Pewnie nie stałeś na kontenrowcu, bądź na nabrzeżu podczas załadunku.
- 3 1
-
2020-09-12 11:56
(3)
Wszystko pójdzie sprawnie bo to prywatny kapitał większościowy. Gdyby to była polska budżetówka czy nawet ssp to 5 lat trwałyby przetargi i kombinacje jak przy okazji budowy terminala wybudować sobie dom.
- 68 13
-
2020-09-12 13:28
w "Dune City" był wyłącznie kapitał prywatny
a "budżetówka" dała mu radę.
DCT został sprzedany i kapitał państwowy jest również obecny w tym przedsięwzięciu.
Przypadek DCT wyraźnie pokazuje siłę strategii i ewolucyjnego rozwoju, niezbędną dla takich przedsięwzięć. Subiektywność, kadencyjność i brak odpowiedzialności związana z koteriami politycznymi jest dla nich zabójcza.
Nie ma to związku z formą własności.- 6 3
-
2020-09-13 08:30
Nie tylko w państwowych takie numery ;)
- 5 0
-
2020-09-14 22:25
"prywatny kapitał większościowy"?
To sprawdź, kto jest właścicielem terenu, wtym istniejącego terminala...
- 2 1
-
2020-09-12 12:09
Czyli rozbudowa zabierze jednak plaże (12)
mieszkancy jak zwykle zrobieni w bambuko:)
- 72 48
-
2020-09-12 13:34
i nawet nie ma od kogo...
...obietnic i zapewnień egzekwować...
- 13 5
-
2020-09-12 17:35
(2)
Nie policzyłeś ile razy Morawiecki ciebie okłamał?
- 19 13
-
2020-09-14 07:57
Co ma piernik do wiatraka?
Tu akurat rozmawiamy o DCT.
- 5 0
-
2020-09-14 09:09
Prawie tyle samo razy co Rudy. Ma jeszcze czas więc pewnie rudego przegoni w niespełnionych obietnicach. Pamiętasz 3x15?
- 3 4
-
2020-09-12 22:04
Wy jesteście ślepi czy głupi? (3)
Przecież ta działka była DCT od dawna. A płacz był o całą plażę na Stogach, która oczywiście pozostanie tak jak jest.
- 15 13
-
2020-09-13 15:30
kto ja oddal za symboliczna zlotowke? (1)
- 2 0
-
2020-09-14 09:10
Za złotówkę plus walizka od dziadków oraz mieszkanie za atrakcyjną cene
- 3 0
-
2020-09-28 09:49
Nie pozostanie tak jak jest - bo to wizualizacja końca etapu 3 inwestycji
Cała rozbudowa DCT podzielna jest na 6 etapów - wiem to od 2005 roku bo widziałem plany rozbudowy portu do 2050 roku....tak, że tak jak ktoś pisał - plac kontenerowy (składowania i strefa celna) docelowo ma kończyć się przy linii tramwajowej Stogi Plaża.
- 1 1
-
2020-09-13 12:44
Masakra chłopie. (2)
W krajach zachodnich w dzielnicach przyportowych takich jak np w Gdańsku Stogi mieszkania są tanie jak barszczyk bo nikt tam niechce mieszkać. Ludzie są świadomi jak bardzo truje port. U nas jest lament że kocyka sobie nie rozłoży jeden z drugim między rafinerią a trującym kontenerowcem . Żal.
- 6 5
-
2020-09-14 07:58
Czym truje nowoczesny port kontenerowy?
- 0 2
-
2020-09-14 09:11
W Hamburgu trochę inaczej to wygląda w dzielnicy portowej.
- 3 2
-
2020-09-14 10:14
Chyba nie przypatrzyłeś się wizualizacji. Jakie zabranie plaży?
- 2 3
-
2020-09-12 12:22
Plaza (2)
Plazy jest dużo, fakt ze zabiorą ale jest gdzie się przesunąć w prawo, dużo fajniejszy odcinek napewno niż pływanie obok Ogromnych statków. Jestem ze Stogow ale chyba od tego rozdawnictwa rządowego ludzie zapomnieli ze jest takie cos jak pracza ten terminal da dużo i to w miarę dobrze płatnych miejsc pracy
- 58 42
-
2020-09-12 13:30
"da dużo i to w miarę dobrze płatnych miejsc pracy"
Pracownikom zza wschodniej granicy i to wcale nie zza tej najbliższej.
Co widać już na Przeróbce, bo "garnitur" rezydentów się wymienił.- 14 6
-
2020-09-12 14:26
plaży nie jest dużo
bo to jedyna taka plaża w Gdańsku a i nad Zatoką trudno podobną znaleźć..
- 13 8
-
2020-09-12 12:45
Hahaha (4)
Przecież ten menadżer to pewnie już wybrany....
- 16 5
-
2020-09-13 09:03
to nie państwowa spółka :) (2)
- 2 4
-
2020-09-13 15:32
a to myslisz, ze to roznica i nie ma tam nepotyzmu?
- 5 0
-
2020-09-15 10:53
w orlenie państwo ma dwadzieścia kilka procent i efekty widać.
W DCT mają 30%, tu będzie się działo.- 0 0
-
2020-09-15 10:22
menadzer
przecież jest wymieniona z imienia i nazwiska...
- 3 0
-
2020-09-12 13:25
Brawo Gdańsk
w 2025 roku 5 mln TEU w Porcie Gdańsk
- 42 10
-
2020-09-12 13:30
20k+ ? to może się skuszę
- 9 7
-
2020-09-12 16:49
Mieli nie zabierac plazy na Stogach niech buduja w glab morza !
Pani prezydent Dulkiwicz i prof Cwiklinski oszukali Gdańszczan i Gdańszczanki. Nie dajmy się oszukać apel do mieszkańców Gdańska!!!!!
- 59 76
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.