• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

GCT rozpoczyna kolejny etap rozbudowy

VIK
12 sierpnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
Całość inwestycji w GCT pochłonie ponad 188 mln zł. Całość inwestycji w GCT pochłonie ponad 188 mln zł.

Gdynia Container Terminal rozpoczął kolejny etap rozbudowy. Tym razem zadanie powierzono konsorcjum Budimeksu i spółki Ferrovial Agroman. Wartość zlecenia to 39,75 mln zł netto.



GCT operujące w gdyńskim porcie od kilku lat realizuje projekt, dzięki któremu zwiększy swoje możliwości przeładunkowe o ponad 50 proc. Szacuje się, że dzięki nowym nabrzeżom i placom składowym będzie mógł przeładowywać ok. 600 tys. TEU rocznie. Cały program obejmował rozbudowę terminalu kontenerowego, m.in.: budowę placów składowania kontenerów oraz placów manipulacyjnych, budowę konstrukcji stanowisk kontenerów chłodzonych i uzbrojenie tych konstrukcji, budowę infrastruktury technicznej w zakresie sieci wodociągowych, sieci kanalizacji deszczowej i sanitarnej, sieci elektro-energetycznych oraz budowę parkingów dla samochodów osobowych. Program obejmuje też zakup suwnicy nabrzeżowej STS, suwnic placowych RTG, ciągników terminalowych i  naczep kontenerowych. Całość inwestycji pochłonie ponad 188 mln zł.

Podpisana właśnie umowa dotyczy III etapu. Wartość zlecenia to 39,75 mln zł netto. Inwestycja ma zostać zrealizowana w do końca września 2015 r. Zadanie obejmuje m.in. budowę placów składowych oraz manewrowych, rozbudowę torów kolejowych i zespołu bramowego, poszerzenie drogi dojazdowej do terminalu, a także przebudowę sieci elektroenergetycznej, ciepłowniczej i wodnokanalizacyjnej. To już kolejny kontrakt Budimeksu z GCT. W połowie maja spółka pozyskała zlecenie na realizację podtorza suwnic kontenerowych wraz z linią cumowniczo-odbojową Nabrzeża Bułgarskiego o wartości 20,83 mln zł netto.

Gdynia Container Terminal jest usytuowany przy Nabrzeżu Bułgarskim w Basenie Kontenerowym zobacz na mapie Gdyni gdyńskiego portu. Obsługuje kontenerowe połączenia feederowe, które łączą Polskę z portami bazowymi zachodniej Europy. GCT jest członkiem grupy Hutchison Port Holdings, spółki zależnej międzynarodowego konglomeratu Hutchison Whampoa Limited, wiodącego na świecie inwestora, dewelopera i operatora portów. Sieć terminali HPH obejmuje 319 nabrzeży w 52 portach w 26 krajach.
VIK

Miejsca

Opinie (27) 1 zablokowana

  • no i bardzo dobrze. (1)

    niech sie rozbudowują. większy port to więcej miejsc pracy czyli bogatszy region.

    • 23 1

    • jooo, tak to je

      • 2 2

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ryszard Gretkowski

Jest absolwentem Wydziału Mechanicznego Uniwersytetu Technologiczno- Przyrodniczego im.J.J. Śniadeckich w Bydgoszczy. W latach 1993-1999 zajmował kierownicze stanowiska w firmie KAMIS lidera na polskim rynku przypraw, bezpośrednio uczestniczył w kreowaniu marki Kamis od początku jej istnienia na Pomorzu. Następnie w latach 1999-2009 kierował sprzedażą w firmie FORCAN S.A. Fabryka Opakowań Różnych w Tczewie oraz zajmował stanowisko Dyrektora Handlowego, a także Członka Zarządu FORCAN S.A. Jako...

Najczęściej czytane