• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańska stocznia buduje dla Norwegów

Wioletta Kakowska-Mehring
22 marca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Promy zamówiła firma żeglugowa Fjord Line AS z Bergen w Norwegii. Promy zamówiła firma żeglugowa Fjord Line AS z Bergen w Norwegii.

Stocznia Gdańsk szykuje się do budowy dwóch kadłubów promów pasażersko-samochodowych dla norweskiego armatora. W środę odbędą się dwie uroczystości: położenie stępki i cięcie blach, po raz pierwszy na nowej, tzw. suchej plazmie.



Powstające jednostki to nowoczesne promy o długości 170 metrów i nośności 4 tys. DWT. Każdy z nich pomieści po 1500 pasażerów i 600 samochodów. W części pasażerskiej oprócz kabin przewidziano także restauracje, kawiarnie, bary, sklepy wolnocłowe i sale konferencyjne. - Zanim jednak statki trafią do odbiorcy, gdańscy stoczniowcy zbudują i wyposażą częściowo każdy z kadłubów m.in. w silniki główne, pomocnicze, wały napędowe, czy 220 ton systemów rurarskich - informuje Aldona Dybuk, rzecznik Stoczni Gdańsk.

Kadłuby Stocznia Gdańsk wybuduje w ramach kooperacji z norweską stocznią Bergen Group Fosen z którą współpracuje od lat. Na jej zlecenie budowano w Gdańsku częściowo wyposażone kadłuby statków off shore, służące poszukiwaniom i obsłudze podmorskich złóż ropy oraz gazu. Promy z kolei zamówiła firma żeglugowa Fjord Line AS z Bergen w Norwegii. Wartość kontraktu wynosi 206 mln euro. Będą to nowoczesne jednostki, spełniające rygorystyczne przepisy ekologiczne. Będą emitować mniej szkodliwych dla środowiska toksycznych tlenków węgla, siarki i azotu niż inne tego rodzaju jednostki działające w oparciu o silniki typu diesel.

Tak zwane "palenie blach" po raz pierwszy odbędzie się na jednej z dwóch nowych plazm suchych. Zakupiono je w ramach realizowanego przez stocznię programu inwestycyjnego, na który przeznaczono prawie 250 mln zł. W ramach programu powstaje też bardzo nowoczesna i w części zrobotyzowana linia prefeabrykacji sekcji płaskich. To właśnie tutaj powstawać będą m.in. cienkościenne sekcje na budowane promy. Realizacja tej inwestycji właśnie zbliża się ku końcowi, a linia wkrótce zostanie uruchomiona.

Z kolei w ubiegłym tygodniu uruchomiona została najnowszej klasy kompresorownia, która dostarcza pracującym przy budowie kadłuba na pochylniach stoczniowcom wysokiej klasy sprężone powietrze. Dotychczas ze względu na przestarzałe urządzenia pracownicy borykali się niejednokrotnie m.in. ze spadkami ciśnienia.

Miejsca

Opinie (32) 3 zablokowane

  • 1600zl to jest max co daja tam WYZYSKIWACZ UKRAINIEC

    teraz zaczna sie zwalniac ludzie zobaczycie ile tak mozna wiosna ,bo w zime wszyscy cicho siedzieli

    • 4 1

  • BRACIA STOCZNIOWCY POWIEDZCIE MI JAK JEST TAM U WAS NAPRAWDE!!!

    WITAM BRACI STOCZNIOWCOW.JESTEM JEDNYM Z WAS PRACOWALEM W STOCZNI GDANSKIEJ DO WIOSNY 2004ROKU OD 7 LAT MIESZKAM I PRACUJE NA ZACHODZIE OPANOWALEM KILKA JEZYKOW OBCYCH,MAM CETYFIKATY,KURSY,SZKOLENIA ITD.OBECNIE PRACUJE DLA JEDNEJ Z DUZYCH FIRMZACHODNICH KTORA POZA WIELU INNYMI DUZYMI KONTRAKTAMI ODBUDOWYWUJE W USA W NOWYM YORKU NA MANHATANIE WORT TRADE CENTER I MA KONTRAKT PODPISANY NA 3LATA DLA AMERYKANOW WLASNIE.NA ZAROBKI NIE NARZEKAM,BO JAK PRACOWALEM W S.G.TO CZASEM I SPLESNALY CHLEB MUSIAL WYSTARCZYC.WIEM CO TO BIEDA I NEDZA.NAPISZCIE MI PROSZE KOLEDZY STOCZNIOWCY PRAWDE ILE TAM TERAZ ZARABIA MIESIECZNIE NP.MONTER ALBO SPAWACZ CO2 PRZY TYCH WIATRAKACH I W STOCZNI PRZY PRODUKCJI STATKOW A JA DAJE MOJE SLOWO POWIEM WAM I DAM RECEPTE JAK,GDZIE I CO ZROBIC ZEBY OSIAGNAC SUKCES I PRACUJAC UCZCIWIE W NASZEJ BRANZY I NIE BYC NEDZARZEM:)

    • 1 0

  • a stocznie gdynia to ku....... zlikwidowali bo lepiej sie martwic o z***ana kolebke solidarnosci i tak w polsce zwiazki zawodowe to lipa tylko martwia sie o siebie a zwykłego robola to nie charuj po 10 ggodzin dziennie jak idiota

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Morawski

Prezes zarządu i udziałowiec przedsiębiorstwa POLYHOSE Poland. Grupa POLYHOSE jest globalną firmą, posiadająca oddziały w 10 krajach, produkującą nisko- oraz wysokociśnieniowe przewody transferowe, wykonane z gumy, plastiku i teflonu. POLYHOSE Poland została pierwotnie założona jako EXITFLEX Polska – spółka córka szwajcarskiej fabryki, istniejącej od 1971 roku. Członek zarządu i udziałowiec przedsiębiorstwa AIRBLAST Poland. Firma AIRBLAST, posiadająca oddziały w 12 krajach, jest od ponad...

Najczęściej czytane