• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdański terminal DCT zwiększa zdolności przeładunkowe

erka
9 sierpnia 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Do gdańskiego terminalu DCT trafiły dwie nowe suwnice nabrzeżowe (STS) o większym niż dotychczas udźwigu. Do gdańskiego terminalu DCT trafiły dwie nowe suwnice nabrzeżowe (STS) o większym niż dotychczas udźwigu.

Gdański terminal DCT inwestuje w sprzęt przeładunkowy. Spółka odebrała właśnie dwie nowe suwnice typu ship-to-shore (STS) oraz sprzęt placowy potrzebny do ich obsługi. Dzięki tym inwestycjom terminal chce przyciągnąć do Gdańska największe statki świata w regularnych cotygodniowych połączeniach.


Nowe suwnice przypłynęły do DCT Gdańsk na statku Enchanter i będą montowane na placach należących do terminalu. Nowe suwnice przypłynęły do DCT Gdańsk na statku Enchanter i będą montowane na placach należących do terminalu.

- DCT jest jedynym terminalem na Wschodnim Bałtyku zdolnym do przyjmowania największych statków kontenerowych klasy E (o pojemności 15,5 tys. TEU) - mówi Jędrzej Mierzewski, dyrektor operacyjny DCT Gdańsk. - Odebraliśmy już 7 ciągników typu IMV, 2 suwnice nabrzeżowe (STS) o większym niż dotychczas udźwigu oraz 3 suwnice placowe (RTG). W październiku spodziewamy się kolejnych 7 ciągników IMV.

Nowy sprzęt DCT będzie gotowy do pracy na początku listopada 2011 r.
- Zamówiliśmy ponadto trzy suwnice RTG, których spodziewamy się w maju 2012 r. - dodaje Boris Wenzel, dyrektor zarządzający DCT Gdańsk - Wraz z tymi suwnicami ilość naszego sprzętu zostanie powiększona o 60 proc. Jako terminal kontenerowy musimy rozwijać się dużo szybciej niż nasza konkurencja w regionie morza Bałtyckiego, by móc sprostać wymaganiom nowego rynku, który stworzyliśmy. Dzięki możliwościom, jakie otworzyło DCT, kilka linii żeglugowych planuje wprowadzić głębokowodne statki na Bałtyk. Chcemy być w stanie zapewnić im obsługę przy jednoczesnym wzroście poziomu naszych usług, które zapewniamy dotychczasowym klientom.

Gospodarka morska Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.

erka

Opinie (71) 3 zablokowane

  • Fajnie, że DCT się rozwija... (1)

    ...ale bez inwestycji wgłąb kraju w drogi i kolej łączące terminal z państwami ościennymi nigdy nie wyrośniemy na lidera w regionie.

    • 40 3

    • Krok po kroku DCT pnie się do góry, ma potencjał na lidera, którym już się staje, a wielu aspektach już jest!

      • 5 1

  • Teraz czas na rozwój gdyńskiego portu w końcu ma większy potencjał niż ten w Gdańsku (7)

    • 10 52

    • ma taki potencjał jak cała (2)

      gdynia czyli żaden

      • 30 6

      • no co ty Gdynia ma super potencjał

        jesli chodzi o oszukiwanie i mamienie obietnicami mieszkańców. W końcu to "miasto z morza i (bicia) piany" czy jak tam ten slogan brzmi...

        • 22 5

      • potencjał to coś co można wykorzystać

        może kiedyś ludzie nie będą głosowali na słońce skweru i się sytuacja zmieni?

        • 10 2

    • Niestety to nieprawda (1)

      Gdyński port nie ma już większych mozliwości rozwoju, za czym stoi brak miejsca. Sytuację tę przewidzieli już ś.p. Kwiatkowski i ś.p. Wenda

      • 17 5

      • plany...

        part miał się ciągnąć po samą rumię, niestety mądre głowy posatwiły elektorciepłownię i nawet jeżeli ktoś chciałby rozbudować port to nie da rady

        • 9 1

    • potencjał ujemny

      • 6 2

    • Bucha cha cha ale zes mnie rozbawil

      no nie no bo pekne ze smiechu cha cha cha dobry dobry dowcip

      • 3 3

  • Własnie port Gdański na duuuużo wiekszy potencjał niz ten w Gdyni (4)

    wystraczy właczyc sobie google maps i zobacz jak to wygląda na mapie.Gdynia nie ma nowych terenów do inwestycji, co najwyzej moze likwidowac stare terminale i budowac nowe (co tez zresztą czyni) jednak dla dużych terminali nie ma miejsca.

    • 45 4

    • (2)

      No i dobrze, że buduje na starych, a nie tak jak w Gdańsku idą po najmniejszej linii oporu, wycinają hektary lasów, niszczą piękną plażę, a na dodatek nie dają normalnie żyć i funkcjonować mieszkańcom Stogów i wypoczywającym na plaży poprzez uciążliwy sygnał. Mam nadzieję, że rozwój Portu w Gdyni przyćmi, a miejmy nadzieję doprowadzi do upadku DCT, czego sobie i wszystkim mieszkańcom Stogow zycze!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • 3 13

      • (1)

        a żebyś chamie stracił prace i na kolanach przyszedł prosić o pracę w DCT bo nie będziesz miał za co jeść....

        • 2 4

        • uuu ...

          komuś w DCT gul skoczył i ciśnienie nagle wzrosło ...

          • 4 1

    • no to jak juz te Google włączyłeś to policz kontenery i pomysl ze gdańsk liczy przeładunki podwójnie

      • 1 0

  • jest całkiem sporo miejsca (2)

    teren po Dalmorze, stoczni Nauta itp

    • 8 19

    • faktycznie sporo miejsca :D:D:D (1)

      faktycznie sporo miejsca :D:D:Dz tym że DCT może rozwijać się praktycznie w każdym kierunku a w stronę morza i stogów praktycznie bez ograniczeń :Pnie wspomnę o zapleczu logistycznym które powstaje w sąsiedztwie DCT :)

      • 9 2

      • Taa,a może dalej aż po Wyspę Sobieszewską albo i samą granicę rosyjską???

        Najlepiej-zabrać ludziom najpiękniejsze tereny,wręcz dziewicze,plaże itp. Byle tylko prywaciarze kręcili biznes kosztem ludzi...bo dużo wiele miejsc pracy tym sposobem nie powstanie a miasto straci naprawdę piękne tereny.

        • 3 1

  • Bardzo szybki rozwój kosztem pracowników (7)

    DCT bardzo ładnie się prezentuje jako firma ale niestety dla tylko z zewnątrz. Pensje jak na tak odpowiedzialne zadania są bardzo słabe. Pracujemy na stanowiskach wyższej kategorii ale za stawkę niższej kategorii. Ostatnio klimat pracy jest bardzo nerwowy pod rygorem przeniesienia do firmy zewnętrznej. Ale pracować gdzieś trzeba.

    • 23 6

    • (1)

      Niektóre pensje są za to podobno niespotykanie wysokie !

      • 11 0

      • Masz na mysli własnie Borjata ?

        • 3 0

    • i jeszcze nie chcą nowych ludzi do pracy, dzwoniłem

      "Obecnie nie powiększamy kadry pracowniczej". Znowu jedna osoba się dorabia, reszta slaves guild.

      • 1 1

    • Wewnątrz także ładnie się prezentuje. Wystarczy zobaczyć na dziewczyny. Jest na kim tak zwane oko zawiesić :)

      • 4 5

    • ...... to smutne :(

      .... a tak poza tym to na dniach w DCT zagości 20 nowych naiwnych pracowników, którzy myślą że pracują w porządnej firmie. Trochę to smutne, z biegiem czasu mam coraz gorsze zdanie o firmie w której pracuje... a szkoda bo zapowiadało się tak fajnie, szkolenia itp. Dobrze, że pracownicy trzymają się razem. Pozdrawiam operacyjnych

      • 7 3

    • (1)

      Ja też tam pracuję i nie narzekam :) :) Póki co pensja mnie zadowala, a atmosfera mi odpowiada.

      • 6 5

      • obśmiałem się.....

        Ciekawa na jakim stanowisku pracujesz? A przepraszam ....... chyba, że śmigasz do pracy Audi lub Lexusem. To tak, na pewno nie możesz narzekać.

        • 6 0

  • A co z torami kolejowymi? (2)

    Ten jeden marny tor dla zaladunku kolejowego to jakas kpina.

    • 12 2

    • I własnie w tym przypadku BCT ma przewagę

      • 5 1

    • no i właśnie w tym miejscu BCT ma przewagę

      • 4 1

  • KADRY POLSKIE (3)

    W 3 z 4 terminali kontenerowych część ludzi jest zatrudnianych na umowę zlecenia przez tą firmę, tzn dzisiaj przyjdziesz a jutro może też, ale niekoniecznie.Gdyby nie ta firma zatrudnienie w portach byłoby dużo większe, w BCT zwolniono ludzi a następnie przychodzą pracować na umowę zlecenie przez tą firmę. Niewolnictwo XXI wieku....

    • 24 2

    • POPIRAM ZŁODZIEJSTWO

      wykorzystuja ludzi jak sie da, nie ma nic za prace w nocy swieta itp itd premiijak bialy murzyn jestes pod telefonem nie ty to 300 innych nowo przeszkolonych nie licza sie z ludzmi mozesz miec w pip uprawnien a jestes zmeiszany do jednego worka bo tak lepiej a jesli chodzi o zgadzajace sie godziny czy kase to przewaznie problem... nie polecam tej firmy taka zapchaj dziura od 7 bolesci

      • 5 1

    • ludzie zasuwaja a kon sie cieszy

      • 1 0

    • kadry CHINSKIE

      jeszcze troche to za miske ryzu beda robić....

      • 1 0

  • UC (2)

    Jeszcze zmienic naczelnika UC Gdansk, i dac mozliwosc samodzielnego myslenia kierownikom i urzednikom na oddzialach, to bedzie postep i rozwoj...

    • 7 7

    • (1)

      W porównianiu z Gdynia to i tak Europa, o pasożytach typu wiory, sanepidy i inne badziewia nie wspominając.....

      • 7 2

      • szczegolnie wiory, ktorych pracownicy....

        ... mysla ze sa wazniejsci od celnikow.

        • 2 0

  • Owszem statki beda szybciej rozładowane i załadowane (8)

    ale potem trzeba to wywiezc w kraj,,,, czym? tym jednym torem pod załadunek? dlaczego tu sie nic nie robi w tym kierunku? pociagi z kontenerami czekaja w kolejce na przerobce do razładunku po kilkanascie godzin a wystarczołoby dobudowac jeden tor na terminalu i zlikwidowac ta bande stogowych złodzieji ktorzy napadaja na te pociagi pod brama terminalu

    • 11 5

    • (6)

      właśnie że się robi.... poszukajcie informacji na temat bocznicy kolejowej w DCT a później się wypowiadaj.....a większa ilość kontenerów idzie na inne statki lub na tiry a nie na kolej... Kto napada na pociąg pod sama bramą???chyba robisz sobie teraz jakieś żarty....jak już to na bocznicy portu w którym czekają na wjazd do DCT.

      • 8 4

      • (2)

        rozbudowanie samej bocnicy na terminalu raczej nie pomoże aż za wiele, jeśli dalej będzie tylko jeden tor do stacji Port Północny od DCT, no i mosteczek kolejowy 100 letni

        • 6 0

        • Widze ze kolega spedytor kolejowy........znam ten ból;]

          • 3 0

        • dokładnie. ten port gdańsk załił się o te bocznice i poniemiecki mostek kolejowy.

          • 1 0

      • 100 metrow

        od bramy jest lasek gdzie tylko czekaja na okazje , przyjedz i sam sprawdz, tylko nie narzekaj jak od nich oberwiesz za przygladanie sie , oni tego nie lubia..

        • 0 0

      • wracaj lepiej z tym kiepskim PR'em ...

        ...na stronę DCT. Tam to bardziej pasuje. Tylko pamiętaj o słowniku, bo ostatnich newsach błędy ortograficzne zaczęły się pojawiać i lekka żenada wyszła.

        • 6 0

      • PLK robi dokumentację na modernizację

        linii Pruszcz - Przeróbka

        • 1 0

    • ale co ty chciesz rozładowywac? 500 kontenerów?

      • 0 0

  • Mam nadzieję, że upadnie !!!!!!!!!!!!

    • 1 19

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Łukasz Żelewski

Prezes zarządu Agencji Rozwoju Pomorza od 2007 roku. Wcześniej pełnił funkcję Zastępcy Dyrektora...

Najczęściej czytane