• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: mniej TIR-ów na drogach dzięki inwestycji za 1,5 mld zł

Michał Sielski
27 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Ciężarówki nie tylko powiększają korki, ale też przyczyniają się do szybszego niszczenia nawierzchni. Ciężarówki nie tylko powiększają korki, ale też przyczyniają się do szybszego niszczenia nawierzchni.

Udało się rozstrzygnąć przetarg na rozbudowę infrastruktury kolejowej oraz stacji Gdynia Port. Na zlecenie PKP PLK, Budimex wykona te prace za 1,5 mld zł. Ma to sprawić, że mniej ciężarówek wjedzie na przeciążoną Trasę Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni, bo kontenery będą wyruszać w Polskę pociągami.



O remontach starszej części Trasy Kwiatkowskiego piszemy regularnie. Zazwyczaj skutkuje to utrudnieniami dla kierowców w wielu częściach miasta, bo korki rozlewają się także na alternatywne trasy.

Remontowane są kolejne przeguby, a w kolejce czeka ich jeszcze kilka. Drogowcy nie ukrywają, że przyczyną szybkiego zużycia jest ruch ciężarówek, niekiedy także przeładowanych.

Poprawiają przeguby estakady



Receptą na dewastację drogi może być często powtarzane hasło: "Tiry na tory". Tylko, że przez lata niewiele się w tym temacie działo, oprócz składania kolejnych deklaracji. Teraz mamy konkret. Budimex wygrał przetarg za 1,5 mld zł, choć w poprzednim - którego nie udało się rozstrzygnąć - startował z ceną 1,9 mld zł.

Na zmiany poczekamy, bo wykonawca ma 30 miesięcy na prace, więc skończy w 2022 roku.

Te linie kolejowe do Portu Gdynia zostaną przebudowane. Te linie kolejowe do Portu Gdynia zostaną przebudowane.
Co się zmieni? Port morski w Gdyni ma bardzo dobrze rozbudowaną sieć torowisk kolejowych zobacz na mapie Gdańska. Jednak przez lata zaniedbań większość z nich wymaga naprawy. W sumie chodzi o około 120 km torów i 355 rozjazdów. Część z tych torowisk zostanie zelektryfikowana.

Niezbędna jest też przebudowa systemu sterowania ruchem kolejowym oraz urządzeń telekomunikacyjnych wraz z budową nowego budynku Lokalnego Centrum Sterowania. Inwestycja zakłada także przebudowę i budowę ok. 13 km dróg, w tym dwóch wiaduktów drogowych.

- Poprawi się transport kolejowy. Efektem prac będzie sprawniejsza obsługa większej liczby towarów oraz możliwość wjazdu cięższych i dłuższych składów. Inwestycja jest elementem programu poprawy dostępu kolejowego do Morza Bałtyckiego - podkreśla spółka PKP Polskie Linie Kolejowe w komunikacie.

Opinie (180) 10 zablokowanych

  • tiry na tory!!!! :) "królowie" szos zaraz sie obrażą, tak tak bez was bysmy nie mieli towaru w sklepach bla bla bla

    • 2 1

  • I bardzo dobrze że na tory bo te nasze polskie (2)

    Biedne drogi nie dają rady moi drodzy i kochani, czysty Gdańsk, brak dostępu na stare miasto ,parkingi przed miastem na duże samochody gdzie to wszystko jest pytam ja?

    • 42 17

    • czysty gdańsk

      sven,udaj się do port servis i posiedź tam sobie..każda postać raka jest dla ciebie..Gdańsk z największą zachorowalnością na raka,i czyste powietrze.Może w Luzinie na twej posiadłości.

      • 4 0

    • Odpowiadam: lecz się dalej bo terapia nie pomogła!

      Na Sreberku macie internet?

      • 6 7

  • Redakcjo! (2)

    Droga redakcjo nie ma takiego pojazdu jak TIR

    • 4 3

    • To nazwa potoczna, która już dawno zakorzeniła się w naszym języku. (1)

      • 3 1

      • Żeby tylko w twoim Ryki nie zakorze il się mój drag

        • 1 1

  • tory w Gdyni wokół portu są... (4)

    Ale nie ma ich przy obecnych terminalach kontenetrowych.

    • 5 6

    • Ale dałeś plamę

      • 0 0

    • Co ty chrzanisz? (1)

      Oba gdyńskie terminale mają zmodernizowane bocznice.

      • 3 0

      • to są popierdułki

        a nie bocznice...

        • 0 2

    • Mylisz się.

      • 2 0

  • Heh. (2)

    Ciekawe, który klient będzie czekał tydzień na swój towar, bo tyle jedzie towarowy z Gdyni do Krakowa....

    • 0 4

    • I tu właśnie chodzi o to, żeby ten czas oczekiwania skrócić.

      Po to ta inwestycja.

      • 2 0

    • a magistrala węgłowa zarasta trawą

      kiedyś jeżdziły nią fajne pociągi nocne do Katowic i Krakowa.
      Walił sie człek w kojo i rankiem do roboty.

      • 2 0

  • Tirów wcale nie będzie mniej. Na jakiej podstawie taka teza?

    Ruch w porcie rośnie więc tirow będzie więcej. Jest jedynie szansa, że byc może będzie ich wolniej przybywało

    • 4 1

  • (2)

    Za tą kasę można by zrobić opat albo drogę czerwoną

    • 7 6

    • trzeba zrobić jedno i drugie

      oraz trzecie.
      Dopiero wtedy to zacznie funkcjonować...

      • 4 0

    • Żeby jeszcze więcej samochodów i ciężarówek wyjechało na drogi?

      Korki co najwyżej przeniosą się w inne miejsca.

      • 4 3

  • Kontenery juz jezdza w Polske pociagami od dawna zadne odkrycie ale do pociagu i do klijenta od pociagu (1)

    niestey trzeba przewieźć ciężarówką , helikopterem się nie da ...

    • 9 0

    • ale to ze 100km góra

      a nie 900...

      • 5 0

  • (8)

    Kontenery powinny być wożone koleją oraz barkami Wisłą i Odrą gdyby te były żeglowne. Powinno być kilka takich hubów w Polsce i z tamtąd dopiero transport kołowy. Oszczędność w każdym wymiarze.

    • 97 12

    • odra wisła (1)

      A dlaczego są niedrożne? Bo przez 28 lat świetnych rządów półgłówków obojętnie jakiej maści nic nie zrobiło a po drugie rzeki nie można sprzedać

      • 6 1

      • przez 60 lat tylko się o tym mówiło

        A ile profesór na tym powstało...

        • 4 0

    • Woda powinna być mokra, a ziemia ziemna. A ja powinienem coś robić a nie być frustratem w internecie.

      • 2 0

    • (1)

      Po co huby przeładunkowe? Zróbmy dla publiczki remont i uważajmy że to wszystko zmieni a trasa Kwiatkowskiego nagle zostanie bez transportu ciężkiego na niej.
      Pomysł chybiony, ale kasa się zgadza każdemu.

      • 5 6

      • gdybyś coś o logistyce wiedział

        to byś nie mówił że chybiony pomysł.
        Wystarczy porównać czym dojeżdżają/wyjeżdżają ładunki do/z portu w Gdyni, w Gdańsku i np. w Hamburgu

        Rozbudowa kolei jest na pewno opłacalna.

        • 12 0

    • z (kąd)?

      z kont, z kąt(a), z kond(ensatora)
      Skąd wy się bierzecie?

      • 13 0

    • (1)

      Huba to na drzewie rośnie.

      • 10 4

      • O! Yntelygencja się odzywa....

        • 6 2

  • (1)

    Pomyśleć o dobudowie dodatkowych pasów na estakadzie

    • 4 2

    • lepiej zburzyć

      I stawiać nową...
      Może jak zrobią te tory i wiadukty oraz OPAT?

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Francis Lapp

Prezes firmy HTEP Polska Sp. z o.o. i stoczni Sunreef Yachts. Pochodzi z Francji Od 1992 roku mieszka w Polsce. W roku 2002 powstała stocznia Sunreef Yachts, która zajmuje się projektowaniem, budową oraz czarterowaniem dużych katamaranów na miarę: motorowych i żaglowych. Jest też założycielem organizacji charytatywnej Handicap Sport Adventures, przygotowującej rajdy po Afryce dla niepełnosprawnych dzieci.

Najczęściej czytane