• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: mniej TIR-ów na drogach dzięki inwestycji za 1,5 mld zł

Michał Sielski
27 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Ciężarówki nie tylko powiększają korki, ale też przyczyniają się do szybszego niszczenia nawierzchni. Ciężarówki nie tylko powiększają korki, ale też przyczyniają się do szybszego niszczenia nawierzchni.

Udało się rozstrzygnąć przetarg na rozbudowę infrastruktury kolejowej oraz stacji Gdynia Port. Na zlecenie PKP PLK, Budimex wykona te prace za 1,5 mld zł. Ma to sprawić, że mniej ciężarówek wjedzie na przeciążoną Trasę Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni, bo kontenery będą wyruszać w Polskę pociągami.



O remontach starszej części Trasy Kwiatkowskiego piszemy regularnie. Zazwyczaj skutkuje to utrudnieniami dla kierowców w wielu częściach miasta, bo korki rozlewają się także na alternatywne trasy.

Remontowane są kolejne przeguby, a w kolejce czeka ich jeszcze kilka. Drogowcy nie ukrywają, że przyczyną szybkiego zużycia jest ruch ciężarówek, niekiedy także przeładowanych.

Poprawiają przeguby estakady



Receptą na dewastację drogi może być często powtarzane hasło: "Tiry na tory". Tylko, że przez lata niewiele się w tym temacie działo, oprócz składania kolejnych deklaracji. Teraz mamy konkret. Budimex wygrał przetarg za 1,5 mld zł, choć w poprzednim - którego nie udało się rozstrzygnąć - startował z ceną 1,9 mld zł.

Na zmiany poczekamy, bo wykonawca ma 30 miesięcy na prace, więc skończy w 2022 roku.

Te linie kolejowe do Portu Gdynia zostaną przebudowane. Te linie kolejowe do Portu Gdynia zostaną przebudowane.
Co się zmieni? Port morski w Gdyni ma bardzo dobrze rozbudowaną sieć torowisk kolejowych zobacz na mapie Gdańska. Jednak przez lata zaniedbań większość z nich wymaga naprawy. W sumie chodzi o około 120 km torów i 355 rozjazdów. Część z tych torowisk zostanie zelektryfikowana.

Niezbędna jest też przebudowa systemu sterowania ruchem kolejowym oraz urządzeń telekomunikacyjnych wraz z budową nowego budynku Lokalnego Centrum Sterowania. Inwestycja zakłada także przebudowę i budowę ok. 13 km dróg, w tym dwóch wiaduktów drogowych.

- Poprawi się transport kolejowy. Efektem prac będzie sprawniejsza obsługa większej liczby towarów oraz możliwość wjazdu cięższych i dłuższych składów. Inwestycja jest elementem programu poprawy dostępu kolejowego do Morza Bałtyckiego - podkreśla spółka PKP Polskie Linie Kolejowe w komunikacie.

Opinie (180) 10 zablokowanych

  • Warszawiacy na tory

    Jedynym sposobem na zmniejszenie ruchu kolowego jest wrzucenie warszawiakow na tory. Ewentualnie mozna jakis zbojecki podatek narzucic na wszystkie auta z warszawskimi rejestracjami. Obwodnica i reszta drog nad morze od razu na tym zyskaja.

    • 3 1

  • Mniej spalonego paliwa, mniej wpływów z viatoll. Będzie trzeba koszta na osobowki przerzucić, nie ma innej opcji. Ktoś musi drogi utrzymywać tak że wpłacie dalej barany "tiry na tory". Kolej zarobi ale kolej to przejje a nie odda, jak to kolej

    • 0 4

  • Już to widzę że będzie mniej Januszy w klapkach (5)

    W przeladowanych szrotach

    • 59 16

    • Nie zarobisz przez całe życie na takiego szrota cebularzu

      a teraz wracaj do swojego wypierdzianego passata tdi rocznik 97

      • 0 3

    • Nie wiesz o czym piszesz, czasy o których myślisz dawno już minęły (2)

      Teraz te twoje szroty to w większości nowsze auta niż pewnie twoje. Tak na marginesie, to one wożą to co jesz i w co się ubierasz

      • 6 5

      • popieram

        • 0 2

      • Popieram

        • 0 2

    • a kiedy będzie skm oksywie?

      to by bardziej rozładowało korki... ciężarówek to się tam nie widuje ale zwykłych obywateli stojących w korkach dość często...

      • 9 1

  • Bzdura

    Tiry na tory? To po zakupy na dworzec! Może zdecydowanie nakazać przesiadkę do komunikacji miejskiej tym parakierowca z kat. B nauczana pod marketem. To oni "korkuja" miasto!

    • 1 2

  • Ciekawe niby kto będzie woził kontenery koleją

    W obecnym czasie przewiezienie kontenera na długiej trasie krajowej jest 2x tańsze ciężarówką niż koleją.
    Gdzie tu sens?

    PKP najpierw musiałoby przestać być firmą z lat 60-tych XX wieku, wtedy można myśleć o takich rzeczach.

    • 1 5

  • Ruch kołowy nie spadnie (2)

    Poprawi się jakość kolei, ale to nie znaczy, że to co jeździ TIR-ami przesiądzie się na kolej.
    W tej chwili 50% kontenerów w Gdyni jeździ koleją, to bardzo duży udział, ciężko będzie go zwiększyć.
    Poza tym, nawet jak dojdziemy do 60%, to przy rosnących co rok obrotach, czeka nas zwiększenie ruchu na drogach. Kolej będzie rosła szybciej, ale TIR-y też w górę.
    Potrzebna jest Droga Czerwona dla Portu Gdynia, na pewno bardziej niż przekop Mierzei Wiślanej dla Elbląga.

    • 32 4

    • Bo worzenie TIR_ow pociągow oplaca się tak po 300 kmkoleja czyli tak cos od warszawa po zakopane i dalej na poludnie europy

      • 1 0

    • Tu nie chodzi tylko o kontenery.

      Ale też o inne towary jadące do/z portu. Bo wożenie ciężarówkami np. zboża, śruty sojowej czy węgla to patologia - te ładunki powinny być obsługiwane koleją do punktów dystrybucyjnych na terenie kraju, a niestety często jadą autami przez całą Polskę.

      • 10 0

  • Mniej cieżarówek= Mniej towaru z chin w sklepach

    • 0 4

  • szkoda

    wszystko idzie w dobrym kierunku ale przynajmniej 10-15 lat za pozno..jesli ma sie to ukonczyc 2022 to ludzie, przysiegam ze nasi wnukowie beda sie z tego cieszyc bo napewno nie my...

    • 4 0

  • smiech

    to paranoja ze taki ciemniak cos wymyslil na wagon ciebie i wywiezc cie

    • 0 4

  • i jest rada

    W tej chwili jest,143 opinie .panowie specjaliści przeczytać to ,wyciągnąć wnioski ,zaprojektować ,wybudować i po sprawie proste -proste

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Morawski

Prezes zarządu i udziałowiec przedsiębiorstwa POLYHOSE Poland. Grupa POLYHOSE jest globalną firmą, posiadająca oddziały w 10 krajach, produkującą nisko- oraz wysokociśnieniowe przewody transferowe, wykonane z gumy, plastiku i teflonu. POLYHOSE Poland została pierwotnie założona jako EXITFLEX Polska – spółka córka szwajcarskiej fabryki, istniejącej od 1971 roku. Członek zarządu i udziałowiec przedsiębiorstwa AIRBLAST Poland. Firma AIRBLAST, posiadająca oddziały w 12 krajach, jest od ponad...

Najczęściej czytane