• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: mniej TIR-ów na drogach dzięki inwestycji za 1,5 mld zł

Michał Sielski
27 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Ciężarówki nie tylko powiększają korki, ale też przyczyniają się do szybszego niszczenia nawierzchni. Ciężarówki nie tylko powiększają korki, ale też przyczyniają się do szybszego niszczenia nawierzchni.

Udało się rozstrzygnąć przetarg na rozbudowę infrastruktury kolejowej oraz stacji Gdynia Port. Na zlecenie PKP PLK, Budimex wykona te prace za 1,5 mld zł. Ma to sprawić, że mniej ciężarówek wjedzie na przeciążoną Trasę Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni, bo kontenery będą wyruszać w Polskę pociągami.



O remontach starszej części Trasy Kwiatkowskiego piszemy regularnie. Zazwyczaj skutkuje to utrudnieniami dla kierowców w wielu częściach miasta, bo korki rozlewają się także na alternatywne trasy.

Remontowane są kolejne przeguby, a w kolejce czeka ich jeszcze kilka. Drogowcy nie ukrywają, że przyczyną szybkiego zużycia jest ruch ciężarówek, niekiedy także przeładowanych.

Poprawiają przeguby estakady



Receptą na dewastację drogi może być często powtarzane hasło: "Tiry na tory". Tylko, że przez lata niewiele się w tym temacie działo, oprócz składania kolejnych deklaracji. Teraz mamy konkret. Budimex wygrał przetarg za 1,5 mld zł, choć w poprzednim - którego nie udało się rozstrzygnąć - startował z ceną 1,9 mld zł.

Na zmiany poczekamy, bo wykonawca ma 30 miesięcy na prace, więc skończy w 2022 roku.

Te linie kolejowe do Portu Gdynia zostaną przebudowane. Te linie kolejowe do Portu Gdynia zostaną przebudowane.
Co się zmieni? Port morski w Gdyni ma bardzo dobrze rozbudowaną sieć torowisk kolejowych zobacz na mapie Gdańska. Jednak przez lata zaniedbań większość z nich wymaga naprawy. W sumie chodzi o około 120 km torów i 355 rozjazdów. Część z tych torowisk zostanie zelektryfikowana.

Niezbędna jest też przebudowa systemu sterowania ruchem kolejowym oraz urządzeń telekomunikacyjnych wraz z budową nowego budynku Lokalnego Centrum Sterowania. Inwestycja zakłada także przebudowę i budowę ok. 13 km dróg, w tym dwóch wiaduktów drogowych.

- Poprawi się transport kolejowy. Efektem prac będzie sprawniejsza obsługa większej liczby towarów oraz możliwość wjazdu cięższych i dłuższych składów. Inwestycja jest elementem programu poprawy dostępu kolejowego do Morza Bałtyckiego - podkreśla spółka PKP Polskie Linie Kolejowe w komunikacie.

Opinie (180) 10 zablokowanych

  • depo (1)

    Wybudować wielkie depo, koło Gdańska lub Gdyni .potem koleją kontenery rozwozić do portów.praca dla wielu ludzi ,mniej tirów i mniej smrodu w mieście. Dostawczakami ,rozwozić ,towar do sklepów proste -proste. Szczegóły do opracowania przez ,absolwentów szkół -budowa i eksploatacja portów morskich--- proste proste

    • 9 0

    • tak miało być

      Tym terenem miała być dolina do Rumi i na północ na Kazimierz. Dalej są ujęcia wody.
      Ale nie wyszło...
      Może będzie w... Karsznicach?

      • 0 0

  • Nowe inwestycje drogowe

    Powinno się inwestować w nowe drogi tranzytowe na zachód i zrobić alternatywny dojazd do portu o zwiększonej nośności dróg, a nie latać stara estakadę, czy pożałujesz się hutniczą. Lepiej pasy malować za tysiące w całym mieście dla rowerów do dróg dla nich nie przystosowanych

    • 4 2

  • Estakada Kwiatkowskiego (1)

    ze względu, że była budowana etapami z wieloletnimi przerwami to na kilku odcinkach ma inną nośność. Chyba "najmocniejszy" jest ostatni oddany odcinek w 1998 roku.przy BCT/GTC i te ostatnie podjazdy i zjazdy. A tak to cud,że się reszta trzyma.....Filary nośne co do jednego były na całej długości wzmacniane ale reszta ?

    • 8 0

    • raczej nie

      Ten odcinek był największym kłopotem, bo to bagno na którym nie dawało się postawić tradycyjnych podpór. Długo konstrukcja stała ze szczerbą w pobliżu kanału portowego.
      Jak pamiętam opisy, to w końcu stoi to na "poduszce" z betonu, która rozprasza nacisk...

      Na upartego to obecnie jest to do wyburzenia i postawienia od nowa... Albo użytkowania zgodnie z klasyfikacją, droga miejska/powiatowa.

      • 2 0

  • Konwencja nie jeździ na drogach

    W kółko wypuszczacie Tiry na drogi - czas już by był nauczyć się, że skrót nazwy nie jeździ po drogach.
    Polecam zajrzeć chociażby na 382. stronę książki prof. Jerzego Bralczyka "1000 słów" - wszystko byłoby jasne.

    • 2 3

  • Za tą ceną można zrobić tunel do obwodnicy z portu. (3)

    trochą chyba za dużo wyszła ta "przebudowa:.

    • 15 7

    • Drogę czerwoną z połączeniem do obwodnicy wyceniono na 900Mpln (2)

      Wiec jeszcze by zostało na viaMaris...
      Ale to dotacja "celowa", Unia stawia na kolej...

      • 6 1

      • (1)

        Nie viamaris a opat

        • 1 0

        • OPAT to północna obwodnica Gdyni, Rumi i Redy

          viaMaris to koncept drogi do Władysławowa przez dolinę Redy, mający wpłynąć na wyobraźnię warszawiaków. Oni nie wiedzą co to Reda ale wiedzą co to plaża nad morzem, czyli Hel ;) I jak mozolnie się tam dojeżdża. Raczej tego nie będzie, bo Kaszubska spowoduje, że zaczną jeżdzić przez Krokową... ;)
          OPAT jest krótszy więc na niego wystarczyłoby jeszcze pewniej... ;)

          Częścią wspólną tych dwóch różnych pomysłów jest przedłużenie obwodnicy na drugą stronę torowisk i terenów przemysłowych zajmujących dno doliny w której wykopano port. To zasadnicza trudność, bo jest tam mnóstwo kolizji z innymi obiektami. Za torami OPAT i viaMaris miały skręcać na lewo a do portu w prawo "droga czerwona".

          • 2 0

  • Tory z portu będą ciąć przez Hutnicza ?? (1)

    Z tego co widzę to toru z portu aby pociąg mógł pojechać w Polskę prowadzą przez hutnicza, jeżeli pociągi zaczną masowo wyjeżdżać z portu z kontenerami przecinając Hitnicza to będziemy mieli jeszcze większe korki na hutniczej i w całej okolicy niż te TIRy powodują na estakadzie.

    • 3 2

    • tam ma być jeden ze wzmiankowanych wiaduktów

      to miejsce jest wręcz do tego przygotowane, bo planowano to rozpoczynając przewozy kontenerowe (za Gierka?). Tor zelektyfikowany, po niedawnym remoncie. Może zrobią drugi?
      To też jedna z hipotetycznych tras PKM na Północ.

      • 3 0

  • Nie będą "przecinać" (1)

    ul.Hutniczej. Ruch towarowy tak jak dotychczas odbywać się będzie po torach szlakowych PKP Gdynia-Port.( między ul.J.Wiśniewskiego-pod estakadą) do zabudowy infrastuktury ul.Hutniczej po stronie północnej)-za MAKRO, za PBUCH-em itd. Ten tor co przecina ul.Hutniczą przy MAKRO to tor zjazdowy dla lokomotyw po odstawieniu pociągów dalekobieżnych-wagonownia i st.postojowa na Leszczynkach. Tamtędy jadą w kierunku lokomotywowni. Drugi przejazd (przy Energomontażu)-ul.Piasaskowa. to jest tor z Oksywia-do stacji Gdynia Chylonia.

    • 1 0

    • to co tam robią składy napakowane kontenerami, pomykające całkiem chyżo przez Hutniczą?

      Stoję przez nie często na Hutniczej, róg Piaskowej... To nie jest tor do Chylonii tylko drugie podejście do portu. A jeszcze niektórzy chcą, aby tamtędy PKM pomykało.
      Tam jest takie "kongo", że oknami pudła by wypadały (gdyby okna były...)

      • 2 1

  • i co dalej (1)

    i co dalej jak tory przez Trójmiasto są na granicy przepustowości

    • 2 2

    • modernizacja i rozbudowa 201

      Już się toczy.
      Może też planiści podejmą powojenne pomysły "wyprostowania" węglówki przez Lębork. Wtedy byłoby podejście z drugiej strony i brak zawijasa w centrum.
      Pociągi nie muszą jechać przez miasto...

      • 4 0

  • Weto

    A ja się nie zgadzam bo pod Kwiatkowskiego często przechodzę przez tory na Hutniczą, a jak mi teraz puszczą pociągi to będę musiał dłużej czekać na przejście przez tory.

    • 0 3

  • Gdynia to się rozwija... (3)

    biegają, jeżdżą rowerami, w kółko festyny....0 inwestycji...
    ogólnie żenada

    • 88 71

    • (1)

      No faktycznie hehe, wyjdź z domu może, a nie tylko w komputerze siedzisz to zobaczysz jak wygląda gdynia

      • 19 12

      • Znam akurat Gdynię..

        I co niby zobaczę...? Dziurawe drogi

        • 10 9

    • napisane w komentarzach pod artykułem na temat inwestycji :)

      • 13 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Maria Śliwicki

Od 1991 był prezesem Grupy Ergo Hestia, odszedł ze stanowiska pod koniec 2022 roku. Kierował dwoma towarzystwami ubezpieczeniowymi Grupy - Sopockim Towarzystwem Ubezpieczeń Ergo Hestia SA i Sopockim Towarzystwem Ubezpieczeń na Życie Ergo Hestia SA, wyróżnionymi wieloma prestiżowymi nagrodami, m.in. Godłem „Teraz Polska” i „Nagrodą Gospodarczą Prezydenta RP”. Za zbudowanie od podstaw Grupy Ergo Hestia otrzymał tytuł \"Człowieka dziesięciolecia polskich ubezpieczeń\", a...

Najczęściej czytane