- 1 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (62 opinie)
- 2 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (66 opinii)
- 3 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (72 opinie)
- 4 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (245 opinii)
- 5 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (109 opinii)
- 6 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (90 opinii)
Gdynia: mniej TIR-ów na drogach dzięki inwestycji za 1,5 mld zł
Udało się rozstrzygnąć przetarg na rozbudowę infrastruktury kolejowej oraz stacji Gdynia Port. Na zlecenie PKP PLK, Budimex wykona te prace za 1,5 mld zł. Ma to sprawić, że mniej ciężarówek wjedzie na przeciążoną Trasę Kwiatkowskiego , bo kontenery będą wyruszać w Polskę pociągami.
Remontowane są kolejne przeguby, a w kolejce czeka ich jeszcze kilka. Drogowcy nie ukrywają, że przyczyną szybkiego zużycia jest ruch ciężarówek, niekiedy także przeładowanych.
Poprawiają przeguby estakady
Receptą na dewastację drogi może być często powtarzane hasło: "Tiry na tory". Tylko, że przez lata niewiele się w tym temacie działo, oprócz składania kolejnych deklaracji. Teraz mamy konkret. Budimex wygrał przetarg za 1,5 mld zł, choć w poprzednim - którego nie udało się rozstrzygnąć - startował z ceną 1,9 mld zł.
Na zmiany poczekamy, bo wykonawca ma 30 miesięcy na prace, więc skończy w 2022 roku.
Co się zmieni? Port morski w Gdyni ma bardzo dobrze rozbudowaną sieć torowisk kolejowych . Jednak przez lata zaniedbań większość z nich wymaga naprawy. W sumie chodzi o około 120 km torów i 355 rozjazdów. Część z tych torowisk zostanie zelektryfikowana.
Niezbędna jest też przebudowa systemu sterowania ruchem kolejowym oraz urządzeń telekomunikacyjnych wraz z budową nowego budynku Lokalnego Centrum Sterowania. Inwestycja zakłada także przebudowę i budowę ok. 13 km dróg, w tym dwóch wiaduktów drogowych.
- Poprawi się transport kolejowy. Efektem prac będzie sprawniejsza obsługa większej liczby towarów oraz możliwość wjazdu cięższych i dłuższych składów. Inwestycja jest elementem programu poprawy dostępu kolejowego do Morza Bałtyckiego - podkreśla spółka PKP Polskie Linie Kolejowe w komunikacie.
Opinie (180) 10 zablokowanych
-
2019-03-27 14:41
Jak równolegle nie zainwestuje się w infrastrukturę drogową to nic się nie zmieni! Prawda jest taka, że kasę z Unii na kolejnictwa trzeba wydać w terminie bo przepadnie
- 17 1
-
2019-03-27 14:39
I co dalej ?
Rozumiem ze dzięki temu ze towar będzie leciał na szynach to do dabka w godzinach szczytu będzie można na 4 biegu wjechać jadąc estakada ? Po X latach stwierdzam ze szczurek powinien odejść totalnie nic nie robi dla mieszkańców tfu Ci w twarz gosciu kłamliwy
- 21 10
-
2019-03-27 14:31
Czyli agonia estakady zostanie tylko wydłużona.
Chyba, że się sama rozpadnie do 2022.
- 19 4
-
2019-03-27 14:21
W innym miejscu piszecie, że w tym miejscu PHN będzie budować apartamentowce, biurowce i park miejski
a jeszcze dodatkowo poszła dzisiaj plotka o budowie portu 4 km w morzu
to może Chińczycy na dżonkach będą dowozić drewno na statki?- 7 8
-
2019-03-27 14:20
A czy na BCT
Będzie w końcu cywilizowana odprawa celna? Czy czekanie 2 dni na odprawę i nie odbieranie telefonów na bazie to już tak zostanie?
- 11 4
-
2019-03-27 14:16
i to mi się podoba! rowery na tiry - tiry na tory!
alleluja i do przodu!
- 19 1
-
2019-03-27 14:15
Naprawdę inwestycja PLK przeniesie TIR-y na tory?
Ja bym obstawiał raczej właścicieli terminali, na których ładuje się kontenery, a nie kolej. No ale skoro Redaktor pisze, to znaczy że coś wie.
- 17 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.