• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdyński WUŻ na sprzedaż

Wioletta Kakowska-Mehring
24 stycznia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
Bez udziału floty WUŻ, żaden statek nie może wpłynąć i wypłynąć z portu. Bez udziału floty WUŻ, żaden statek nie może wpłynąć i wypłynąć z portu.

Kolejna portowa spółka z Gdyni zostanie sprywatyzowana. Tym razem na inwestora czeka WUŻ Przedsiębiorstwo Usług Żeglugowych i Portowych Gdynia, czyli spółka holownicza.



Zarząd Morskiego Portu Gdynia ogłosił przetarg na sprzedaż 100 proc. udziałów w WUŻ (Wydział Usług Żeglugowych). Memorandum Informacyjne udostępnione jest do 31 stycznia. Zawiera ono informacje dotyczące m.in.: sytuacji prawnej i ekonomiczno-finansowej spółki, wymagań stawianych uczestnikom przetargu, czy szczegółowych warunków jakie powinna spełniać składana oferta nabycia udziałów. Przewiduje się możliwość przeprowadzenia ograniczonego badania spółki przez potencjalnych inwestorów w zakresie posiadanego przez spółkę taboru pływającego. Oferty można składać do 4 kwietnia. Tego samego dnia nastąpi też ich otwarcie. Liczy się cena.

Czy zajmuje się WUŻ? Świadczy głównie usługi holownicze i cumownicze oraz usługi związane z utrzymaniem bezpieczeństwa żeglugi w Porcie Gdynia. Bez udziału floty WUŻ, żaden statek nie może wpłynąć do portu i z niego wypłynąć.

Od 1994 roku spółka uczestniczy też w holowaniach pełnomorskich do portów takich, jak: Flensburg, Papenburg, Hamburg, Rostock, Santander, Belfast, Dublin, Edynburg, Kaliningrad, Lipawa, a także do portów holenderskich: Rotterdam, Stellendam, Doldrecht i innych europejskich. Od 1996 roku WUŻ jest samodzielnym podmiotem gospodarczym funkcjonującym jako spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, której właścicielem jest Zarząd Morskiego Portu Gdynia SA. Spółka posiada dziewięć holowników, dwa pontony transportowe, dwie motorówki cumownicze i kuter pilotowy.

WUŻ jest kolejną spółką w gdyńskim porcie, która zostanie sprywatyzowana. Niedługo dobiegnie końca prywatyzacja Morskiego Terminalu Masowego Gdynia. W ręce inwestorów przekazano już terminal zbożowy, Portowy Zakład Transportu, Portowy Zakład Techniczny, a także BCT (Bałtycki Terminal Kontenerowy). Plany przewidują sprzedaż Bałtyckiego Terminalu Drobnicowego.

Gospodarka morska Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.

Miejsca

Opinie (49) 3 zablokowane

Wszystkie opinie

  • a co z Gdańskiem (1)

    kiedy wreszcie zrozumie prokuratura, minister SP i inni że w Gdańsku dokonano przekrętu prywatyzacyjnego gdzie na majątku państwowym uwłaszczono grupę osob

    • 19 7

    • w Gdańsku WUŻ podzielili pracownicy (wiadomo swojaki z układu)

      podzielili między siebie, ale to i tak bardziej sprawiedliwe jak "prywatyzacja" żeglugi Gdańskiej gdzie złodziej prezesuncio (komuch) Latała przejął wszytko za bezcen.

      • 8 1

  • MTMG

    Do prywatyzacji MTMG prawdopodobnie nie dojdzie,komisja d/s prywatyzacji w Warszawie nie zgadza się na 30-sto letnia dzierżawę dla Francuzów...porażka czy dobrze chcą?

    • 4 2

  • "Bez udziału floty WUŻ, żaden statek nie może wpłynąć do portu i z niego wypłynąć." (3)

    Hmm,to jak to jest,że promy czy mniejsze kontenerowce wchodzą bez pomocy holowników?

    • 5 5

    • hmm (1)

      a pilota kto przywozi?

      • 0 2

      • .

        pilotowka nalezaca do pilotow

        • 1 0

    • przekłamanie artykułu

      przepisy jasno określają jakie statki mogą wchodzić bez pomocy holownika, a jakie potrzebują 1-2-3 albo i więcej

      małe kontenerowce oraz pasażery generalnie nie potrzenują asysty (większe możliwości manewrowe na własnym sprzęcie)

      • 3 1

  • Najwyższy Czas

    j w t

    • 6 4

  • tak przy okazji anegdota o WUZ w Gdansku (16)

    jestem absolwentem wydz Mechanicznego WSM w Gdyni, teraz Akademii Morskiej.
    W roku 2000 z dyplomem, wyplywanymi miesiacami i dyplomem mechanika polawilem sie w WUZ zeby zlozyc swoje c.v.
    Pani w sekretariacie powiedziala, ze nie mam szans, poniewaz oni w swoim statucie maja zaznaczone, iz przyjmuja do pracy tylko czlonkow rodzin.Z zartem zapytalem, czy np jak ktos skonczyl budowlanke, pielegniarstwo czy jest np. grabarzem, to on ma pierwszenstwo do pracy na holownikach. Pani powtorzyla swoje zdania i skonczylo sie skladanie podan;). Mam swiadka na te slowa.
    pozdr

    ceikawe czy to samo jest w WUZ

    • 26 10

    • ,,WUŻ'' GDAŃSK (4)

      Potwierdzam to w ,,wuż"panuje sama klika prezesa .Przyjmowani są ludzie po kumoterstwu za zgodą prezesa który się boi rady nadzorczej i to ona dyktuje kto ma być przyjęty . W radzie nadzorczej to same nieuki bez żadnego doświadczenia i przygotowania.Swoich z rodziny pozatrudniali.
      Trzeba się głębiej tym zainteresować
      Śmiertelne wypadki,awarie podczas holowań, zatopione jednostki itp.
      TAKI ,,WUŻ" GDAŃSKI-WSTYD

      • 8 4

      • Ale masz wiadomości (1)

        może Szydłoskiemu który ma sieć piekarni też dowalisz że rodzinę zatrudnia ?

        • 3 1

        • ????

          CO MA PIERNIK DO WIATRAKA PEWNIE DORABIASZ W PIEKARNI BO MAŁO ZARABIASZ HA HA

          • 0 0

      • Pracuś ale nieuk. (1)

        "PRZYJMOWANI SĄ PO KUMOTERSTWU" sam jesteś nieuk skoro tak piszesz. A obrażając ludzi, wyzywając ich od nieuków trzeba ich znać. Skoro jesteś taki biegły w sprawach WUŻ-u, piszesz o strasznych śmiertelnych wypadkach i zatopionych jednostkach to może jakieś przykłady (co tam tatuś opowiadał).

        • 3 0

        • ?????

          UDERZ W STÓŁ A NOŻYCE SIĘ ODEZWĄ ....

          • 0 0

    • wszędzie ta polityka ,,prorodzinna"

      sic!!!

      • 6 1

    • skoro masz świadka to

      zgłoś do prokuratora a nie tu się wyżalasz. Na jakiej podstawie mamy wierzyć ? Bo powiedziałeś że masz świadka ?

      • 3 1

    • Możecie im skoczyć (1)

      WUŻ Gdańsk to spółka pracownicza, na własnym rozrachunku z własnym statutem i mogą zarządzać jak chcą. Odpowiadają tylko przed zarządem i muszą przestrzegać prawa. Nikt im nie będzie mówił kogo mają zatrudniać. To, że są wypadki ? Od tego są sądy żeby dochodzić swoich praw.

      • 11 1

      • wuz gd

        uderz w stół a nożyce się ......PRAWDA W OCZY KOLE ...
        JAKI PREZES TAKI ZARZĄD ...

        • 0 0

    • zdziwiony...

      to po to konczyłeś "akademie..."żeby zostać szuwarowym marynarzem...?

      • 1 2

    • WUŻ Gdański to w 100 procentach prywatna firma (1)

      A prywatna firma może zatrudnić nawet stado koni jeśli tylko spełniają odpowiednie kryteria, więc nie rozumiem co to za anegdota . to chyba twoje gorzkie żale.

      • 7 2

      • ??????

        pracuję to widzę wszystko co się dzieje Panie mechanik z bożej łaski

        • 0 1

    • Ty mechanik z państwowej łaski

      A co myślałeś , że przyjdziesz i co padną na kolana przed panem z akademii morskiej. Tu w tej firmie pracują fachowcy a nie niedouczone matoły , państwo dało ci wykształcenie to niech ci da robotę a jak nie to na zasiłek i na tratwę bez silnika. Nie obrażaj marynarzy matole.
      Pracownik WUŻ

      • 5 1

    • Chłopie, Ty jestes po AM?

      Po Twojej wypowiedzi można stwierdzić, że dyplom n****ł Ci na pagony, idealny przykład przerostu formy nad treścią. Pisząc takie pierdoły chyba sam nie wierzysz w to co napisałeś jeżeli masz jakiekolwiek pojęcie na temat pozyskiwania odpowiednich kwalifikacji, dyplomów i świadectw, które są niezbędne aby pracować na jakikolwiek statku twierdzisz, że w WUŻ Gdańsk pracują "pielęgniarze, grabarze itd" to w takim razie Urząd Morski będący instytucją państwową musiał bardzo się pomylić dając tym ludziom odpowiednie papiery?!

      • 1 0

    • Ja robiłem tam praktyki ale z góry powiedziano mi to samo - na praktykę tak, ale do pracy tylko członkowie rodzin

      • 0 0

    • odpowiedz.

      Wiesz kolego, też jestem mechanikiem i udziałowcem tej firmy. Ja wysyłając tam syna do pracy przekazuje mu jednocześnie udziały. Ja na zakup holowników do tej firmy pracowałem 30 lat, to jak firma rodzinna. Niby dlaczego właściciel ma preferować zatrudnienie ciebie a nie kogoś z rodziny? Rotacja w firmie jest bardzo mała. Będziesz potrzebny, zatrudnimy.

      • 0 0

  • Prywatyzacja he he - czy jeszcze ktoś w to wierzy ???

    Po prostu ostateczne rozdzielenie łupów między sobą.

    • 14 3

  • Opinia wyróżniona

    JEŚLI nie umożliwią realnej konkurencji to dziękuję za taką prywatyzację

    pewnie zrobią jednak tak, że kryteria prawne czy koncesje lub inne pozwolenia dostanie tylko jedna firma - i dalej będą robić pozory kapitalizmu.

    • 4 0

  • wuz-gdynia (2)

    aby nie oddać w ręce ,,WUŻ" GDAŃSK
    TAM SAMA KLIKA I RADA NADZORCZA RZĄDZI PREZESEM KTÓRA NIE MA WYKSZTAŁCENIA ANI DOŚWIADCZENIA .
    WIELE AWARII,WYPADKÓW ŚMIERTELNYCH ORAZ ZATONIĘĆ HOLOWANYCH OBIEKTÓW.
    Same kombinacje i cwaniactwo

    • 12 13

    • rada nadzorcza

      To dopiero jest banda niedouczonych cwaniaków

      • 2 1

    • g*wno wiesz

      Jak nie masz pojęcia to nie wypisuj takich bajek. Dlaczego pracownicy gdańska lepiej zarabiają przy lepszym systemie pracy a firma jest w doskonałej kondycji finansowej? Co do wypadków, zdarzają się wszędzie bo praca na morzu jest niebezpieczna zwłaszcza na jednostkach holowniczych.

      • 0 2

  • skończy się na starym sprawdzonym przed 89 r. systemie - jednej właściwej partii....ups tzn firmy, czy na zmowie cenowej??

    Powiedzmy jasno ludziom - w Polsce niema kapitalizmu ani wolnego rynku. NIGDY też nie było rządu liberalnego!!!!!!

    • 9 0

  • wuz gdynia (5)

    aby nie było tak jak w gdańskim WUŻ .MONOPOLISTA SIĘ ZROBIŁ stawki za usługi z kosmosu.
    WPROWADZIĆ INNE HOLOWNIKI DO HOLOWAŃ PORTOWYCH

    • 6 9

    • Co za bzdury! (2)

      Pomyśl panie Bosmanie dlaczego w gdańsku pracownicy lepiej zarabiają a firma jest w super kondycji finansowej (po zawiązaniu spółki), inwestuje w tabor i zatrudnia nowych pracowników?!

      • 1 0

      • ??? (1)

        bzdury pan pisze panie ,,pracownik"wiele lat bez podwyżki płac i dużo nadgodzin ha ha ha

        • 0 0

        • Bosman?

          Jak 15 lat temu odchodziłem z firmy zarabiałem 10 tysi, dla Ciebie to mało? Dodatkowo co roczna dywidenda ok 16 tysi. Zarabiasz więcej?

          • 0 0

    • z tego co wiem to wuż w gdansku od 10 lat nie podwyższa stawek. wlasnie dlatego zeby niebyło konkurencji

      • 0 0

    • i**ota?

      Stawki od holowań są ujednolicone na całym Bałtyku, zależą od klasy portu. Kogo chcesz tam do Gdańska wprowadzić, Duńczyków jak w Gdyni czy Niemców jak w Szczecinie. WUŻ Gdańsk to spółka pracownicza z kapitałem w 100% Polskim, to firma której si udało a to w oczy kole. trzeba doprowadzić do bankructwa i oddać Chińczykom, chętnie kupią.

      • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ewa Bereśniewicz - Kozłowska

Prezes zarządu firmy Aplitt. Absolwentka Wydziału Elektroniki Politechniki Gdańskiej, studiów...

Najczęściej czytane