• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdyński port otrzymał z Unii 210 mln zł na inwestycje

VIK
4 stycznia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
Jednym z dofinansowanych projektów jest przebudowa Nabrzeża Szwedzkiego. Jednym z dofinansowanych projektów jest przebudowa Nabrzeża Szwedzkiego.

Gdyński port zdobył 210 mln zł unijnych dotacji na portowe inwestycje. Chodzi o projekt zagospodarowania rejonu Nabrzeża Bułgarskiego, przebudowy Nabrzeża Szwedzkiego, projekt dotyczący infrastruktury dostępu drogowego i kolejowego do wschodniej części portu oraz przebudowę intermodalnego terminalu kolejowego.


Umowy podpisano w ostatnich dniach ubiegłego roku. Najwięcej, bo aż 72,5 mln zł port otrzyma na projekt "Infrastruktura dostępu drogowego i kolejowego do wschodniej części Portu Gdynia" (co stanowi prawie 85 proc. kwoty wydatków kwalifikowalnych). Całkowity koszt realizacji tego projektu to ok. 112,5 mln zł. Projekt ten ma pierwszorzędne znaczenie dla udrożnienia całego układu drogowego we wschodniej części Portu Gdynia, a ponadto jego ważnym elementem jest przygotowanie infrastruktury kolejowej w rejonie Nabrzeża Polskiego (II strefa) do obsługi intermodalnej. Realizacja I etapu prac przebiegała w latach 2008-2010, natomiast etap II rozpoczęto w roku 2011 i właśnie rozpoczęły się działania związane z odbiorem robót budowlanych.

Z kolei 50 mln zł gdyński port otrzymała na "Zagospodarowanie rejonu Nabrzeża Bułgarskiego" (około 85 proc. kwoty wydatków kwalifikowalnych). Koszt całkowity projektu wynosi ponad 101 mln złotych. Roboty budowlane zostały rozpoczęte w 2013 roku i potrwają do połowy 2015 roku. Przedsięwzięcie ma na celu zwiększenie możliwości przeładunkowych w zachodniej części portu. W ramach projektu planuje się zagospodarowanie wolnych gruntów w rejonie Nabrzeża Bułgarskiego poprzez budowę infrastruktury niezbędnej do obsługi towarów transportowanych drogą morską. Wymaga to m.in. budowy nabrzeży, dróg, placu manewrowo-składowego i infrastruktury sieciowej.

Na projekt "Przebudowy Nabrzeża Szwedzkiego" port otrzyma z Unii 48,7 mln zł (około 81 proc. maksymalnej kwoty wydatków kwalifikowalnych). Całkowity koszt tego projektu to 85,7 mln zł. Obejmie on przebudowę nabrzeża portowego wraz z dostępem drogowo-kolejowym oraz budowę instalacji odbierającej ścieki ze statków. Roboty budowlane polegać będą w szczególności na przebudowie zachodniej części nabrzeża, która umożliwi cumowanie statków typu Panamax. "Przebudowa intermodalnego terminalu kolejowego w Porcie Gdynia"  pochłonie 96 mln zł, z czego ponad 39 mln zł wyniesie unijna dotacja (co stanowi 50 proc. kwoty wydatków kwalifikowalnych). Realizacja przedsięwzięcia, zlokalizowanego w zachodniej części Portu Gdynia, spowoduje uporządkowanie układu torowego i zwiększenie możliwości przeładunkowych w zakresie wielkości przeładowywanych jednostek skonteneryzowanych.
VIK

Miejsca

Opinie (63)

  • Stary ekonomista (1)

    Nie trzeba być pisiakiem żeby zauważyć co z nami robi UE. Oni nie daja tylko inwestują w ten zacofany kraj aby lepiej móc wydoić obywateli. W telewizji jedna wielka propaganda. Za komuny też wciskano kity i 50% ludzi wierzyła im.

    • 4 7

    • nie stary ekonomista tylko sfrustrowany stary komuch!!!

      Buhhha, wasz czas przeminął pierwszy sekretarzu podstawowej komórki partyjnej!!!

      • 2 1

  • Gdyński port... (4)

    ....a nie gdańsk, to jest ważne, bo oni muszą oddać jakąś kase a my...sami czytacie...rozbudowa, rozwój itd.

    • 8 20

    • (2)

      Zakompleksiony Śledź. Niech się Gdynia i Gdańsk rozbudowują, jest miejsce dla dwóch prężnie działających portów.

      • 15 5

      • (1)

        za podpis minus

        • 1 7

        • to temat o gospodarce kibolski bucu

          • 2 1

    • Zapewne masz na myśli zbójecko naliczony przez miasto Gdańsk podatek od nieruchomości infrastrukturalnych portu, "obliczony" za pięć lat wstecz wraz z odsetkami karnymi. Taki sam podatek portowi gdyńskiemu "naliczyła " Gdynia.

      • 10 2

  • kapitalista nie daje tylko pożycza. Jeżeli my już jesteśmy w kapitaliźmie to dlaczego nie dajemy innym? (1)

    • 3 3

    • dokładnie, my nie dajemy bo nas doją a to różnica wielka

      • 1 3

  • część "dali", część pożyczyli aby można było więcej wwieźć do Polski i z Polski wywieźć (1)

    plus ciut troszkę do ościennych państw. Będziemy mieć nst markety bo to trzeba gdzies sprzedać a produkcji, przetwórstwa nadal niet nadal

    • 9 11

    • oh ty pisoski nieudaczniku

      • 2 7

  • (2)

    To po lewej to chyba duńskie?

    • 7 0

    • bardziej szweckie niż duńskie

      a najlepiej basen węglowy

      • 1 3

    • Tak to duńskie

      • 2 1

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Maria Śliwicki

Od 1991 był prezesem Grupy Ergo Hestia, odszedł ze stanowiska pod koniec 2022 roku. Kierował dwoma towarzystwami ubezpieczeniowymi Grupy - Sopockim Towarzystwem Ubezpieczeń Ergo Hestia SA i Sopockim Towarzystwem Ubezpieczeń na Życie Ergo Hestia SA, wyróżnionymi wieloma prestiżowymi nagrodami, m.in. Godłem „Teraz Polska” i „Nagrodą Gospodarczą Prezydenta RP”. Za zbudowanie od podstaw Grupy Ergo Hestia otrzymał tytuł \"Człowieka dziesięciolecia polskich ubezpieczeń\", a...

Najczęściej czytane