- 1 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (70 opinii)
- 2 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (46 opinii)
- 3 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (49 opinii)
- 4 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (283 opinie)
- 5 Poczta Polska. Akcja protestacyjna (205 opinii)
- 6 Bon energetyczny powinien być wyższy (121 opinii)
Gdyński port otrzymał z Unii 210 mln zł na inwestycje
Gdyński port zdobył 210 mln zł unijnych dotacji na portowe inwestycje. Chodzi o projekt zagospodarowania rejonu Nabrzeża Bułgarskiego, przebudowy Nabrzeża Szwedzkiego, projekt dotyczący infrastruktury dostępu drogowego i kolejowego do wschodniej części portu oraz przebudowę intermodalnego terminalu kolejowego.
Z kolei 50 mln zł gdyński port otrzymała na "Zagospodarowanie rejonu Nabrzeża Bułgarskiego" (około 85 proc. kwoty wydatków kwalifikowalnych). Koszt całkowity projektu wynosi ponad 101 mln złotych. Roboty budowlane zostały rozpoczęte w 2013 roku i potrwają do połowy 2015 roku. Przedsięwzięcie ma na celu zwiększenie możliwości przeładunkowych w zachodniej części portu. W ramach projektu planuje się zagospodarowanie wolnych gruntów w rejonie Nabrzeża Bułgarskiego poprzez budowę infrastruktury niezbędnej do obsługi towarów transportowanych drogą morską. Wymaga to m.in. budowy nabrzeży, dróg, placu manewrowo-składowego i infrastruktury sieciowej.
Na projekt "Przebudowy Nabrzeża Szwedzkiego" port otrzyma z Unii 48,7 mln zł (około 81 proc. maksymalnej kwoty wydatków kwalifikowalnych). Całkowity koszt tego projektu to 85,7 mln zł. Obejmie on przebudowę nabrzeża portowego wraz z dostępem drogowo-kolejowym oraz budowę instalacji odbierającej ścieki ze statków. Roboty budowlane polegać będą w szczególności na przebudowie zachodniej części nabrzeża, która umożliwi cumowanie statków typu Panamax. "Przebudowa intermodalnego terminalu kolejowego w Porcie Gdynia" pochłonie 96 mln zł, z czego ponad 39 mln zł wyniesie unijna dotacja (co stanowi 50 proc. kwoty wydatków kwalifikowalnych). Realizacja przedsięwzięcia, zlokalizowanego w zachodniej części Portu Gdynia, spowoduje uporządkowanie układu torowego i zwiększenie możliwości przeładunkowych w zakresie wielkości przeładowywanych jednostek skonteneryzowanych.
Miejsca
Opinie (63)
-
2014-01-04 17:23
Stary ekonomista (1)
Nie trzeba być pisiakiem żeby zauważyć co z nami robi UE. Oni nie daja tylko inwestują w ten zacofany kraj aby lepiej móc wydoić obywateli. W telewizji jedna wielka propaganda. Za komuny też wciskano kity i 50% ludzi wierzyła im.
- 4 7
-
2014-01-05 12:16
nie stary ekonomista tylko sfrustrowany stary komuch!!!
Buhhha, wasz czas przeminął pierwszy sekretarzu podstawowej komórki partyjnej!!!
- 2 1
-
2014-01-04 14:14
Gdyński port... (4)
....a nie gdańsk, to jest ważne, bo oni muszą oddać jakąś kase a my...sami czytacie...rozbudowa, rozwój itd.
- 8 20
-
2014-01-04 15:28
(2)
Zakompleksiony Śledź. Niech się Gdynia i Gdańsk rozbudowują, jest miejsce dla dwóch prężnie działających portów.
- 15 5
-
2014-01-04 16:55
(1)
za podpis minus
- 1 7
-
2014-01-04 21:42
to temat o gospodarce kibolski bucu
- 2 1
-
2014-01-04 14:26
Zapewne masz na myśli zbójecko naliczony przez miasto Gdańsk podatek od nieruchomości infrastrukturalnych portu, "obliczony" za pięć lat wstecz wraz z odsetkami karnymi. Taki sam podatek portowi gdyńskiemu "naliczyła " Gdynia.
- 10 2
-
2014-01-04 16:57
kapitalista nie daje tylko pożycza. Jeżeli my już jesteśmy w kapitaliźmie to dlaczego nie dajemy innym? (1)
- 3 3
-
2014-01-04 18:45
dokładnie, my nie dajemy bo nas doją a to różnica wielka
- 1 3
-
2014-01-04 16:26
część "dali", część pożyczyli aby można było więcej wwieźć do Polski i z Polski wywieźć (1)
plus ciut troszkę do ościennych państw. Będziemy mieć nst markety bo to trzeba gdzies sprzedać a produkcji, przetwórstwa nadal niet nadal
- 9 11
-
2014-01-04 16:45
oh ty pisoski nieudaczniku
- 2 7
-
2014-01-04 11:17
(2)
To po lewej to chyba duńskie?
- 7 0
-
2014-01-04 15:08
bardziej szweckie niż duńskie
a najlepiej basen węglowy
- 1 3
-
2014-01-04 13:12
Tak to duńskie
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.