• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdyński terminal drobnicowy i baza masowa na sprzedaż

Wioletta Kakowska-Mehring
14 lutego 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
Rozpoczęcie prywatyzacji Bałtyckiego Terminalu Drobnicowego Gdynia planowane jest na drugą połowę tego roku. Rozpoczęcie prywatyzacji Bałtyckiego Terminalu Drobnicowego Gdynia planowane jest na drugą połowę tego roku.

Gdyński port szykuje się do prywatyzacji Bałtyckiego Terminalu Drobnicowego Gdynia. Z kolei proces prywatyzacyjny Bałtyckiej Bazy Masowej trwa. To już ostatnie spółki, dla których zarząd portu szuka właścicieli.



Zarząd portu chce sprzedać w tym roku 50 proc. udziałów w Bałtyckiej Bazie Masowej. Zarząd portu chce sprzedać w tym roku 50 proc. udziałów w Bałtyckiej Bazie Masowej.

Czy prywatyzowanie spółek portowych wpływa pozytywnie na ich sytuację?

W 2011 r. gdyński port osiągnął rekordowy zysk netto w wysokości 95 mln zł. Jest to drugi wynik w historii portu i skok o prawie 120 proc. w porównaniu do 2010 r. - Przyznajemy jednak, że na ten wynik wpłynęła głównie prywatyzacja dwóch spółek portowych, czyli Morskiego Terminalu Masowego Gdynia SA oraz Przedsiębiorstwa Usług Żeglugowych i Portowych Gdynia Sp. z o.o. (WUŻ)- powiedziała Krystyna Szambalańczyk, wiceprezes ds. finansowych ZMPG SA. Ze sprzedaży swoich udziałów ZMPG SA uzyskał 57,7 mln zł.

Zarząd portu przyznaje, że taki zysk z prywatyzacji pewnie trudno będzie powtórzyć, choć do sprzedania ma jeszcze dwa atrakcyjne kąski. Na ile, okaże się kiedy wpłyną pierwsze oferty. Zarząd portu chce sprzedać w tym roku m.in. 50 proc. udziałów w Bałtyckiej Bazie Masowej. Drugim udziałowcem BBM są Zakłady Azotowe Puławy SA.

- W tym wypadku mamy do czynienia z prawem pierwokupu - wyjaśnia Janusz Jarosiński, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia SA. - Albo Zakłady Azotowe Puławy skorzystają z prawa pierwokupu naszych 50 proc., albo kupi je inny inwestor, który zresztą już jest. Transakcje sprzedaży naszej części powinniśmy zakończyć w drugiej połowie tego roku.

Z kolei w drugiej połowie roku planowane jest rozpoczęcie prywatyzacji Bałtyckiego Terminalu Drobnicowego Gdynia. - Dziś - wbrew nazwie - poza typową drobnicą, terminal wszedł w nową sferę działalności, czyli w ładunki masowe (węgiel, śrut i koks). Mamy nadzieję, że dzięki temu umocni swoją pozycję i będzie łatwiej znaleźć dla niego inwestora. BTDG to też prawie 90 proc. obsługi ro-ro jeżeli chodzi po polskie porty - mówi prezes Jarosiński.

Zarząd portu konsekwentnie inwestował w rozwój infrastruktury terminalu. BTDG przeszło znacząca drogę w kierunku dostosowania infrastruktury i obniżki kosztów własnych. Dziś pracuje tam poniżej 500 osób.

- Dzięki temu BTDG ma stabilnych partnerów biznesowych. Jeżeli do tego dodamy najbliższe plany inwestycyjne, które w zdecydowany sposób dalej będą poprawiały możliwości konkurencyjne, to wydaje nam się, że znalezienie inwestora nie będzie trudne - mówi prezes Jarosiński. - Choć może nie jest to najlepszy moment i obawiamy się, że nie będzie to łatwa prywatyzacja. Aczkolwiek jak spoglądamy za siebie, też niełatwo było znaleźć inwestorów dla innych spółek, a udało się pozyskać znaczące firmy, które dziś budują pozytywny wizerunek gdyńskiego portu.

W ubiegłym roku port zakończył prywatyzację Morskiego Terminalu Masowego Gdynia. Do udziału w negocjacjach dotyczących nabycia terminalu zgłosiło się dziewięć firm. Spośród nich najlepszą ofertę złożył francuski koncern Atic Services, który nabył 100 proc. udziałów MTMG. Ubiegły rok to także niełatwa prywatyzacja WUŻ - Przedsiębiorstwa Usług Żeglugowych i Portowych Gdynia Sp. z o.o. Niełatwa, bo prywatyzacji ostro sprzeciwiały się związki zawodowe. Spółkę kupiła holenderska firma Fairplay BV, należąca do międzynarodowej grupy Fairplay Towage. W poprzednich latach sprzedano Portowy Zakład Techniczny (2010 r.), Bałtycki Terminal Zbożowy (2005 r.) , PZT - Trans-Port (2004 r.) i BCT - Bałtycki Terminal Kontenerowy (2003 r.).

Bałtycka Baza Masowa to spółka powołana w 1997 r. przez Port Gdynia Holding SA oraz Zakłady Azotowe Puławy SA w celu obsługi eksportu polskich produktów chemicznych, a w szczególności nawozów sztucznych. W latach 1997-1999 w ramach działalności wybudowane zostały dwa terminale przeładunkowo-składowe, jeden do obsługi ładunków masowych płynnych, drugi do obsługi ładunków masowych sypkich luzem. Terminale BBM usytuowane są w najstarszej części portu, w rejonie basenu III, przy Nabrzeżu Szwedzkim i Nabrzeżu Inżyniera Wendy zobacz na mapie Gdańska.

Bałtycki Terminal Drobnicowy Gdynia świadczy usługi przeładunku różnorodnej drobnicy: wyrobów stalowych, ładunków workowanych (np. ryżu, cukru, mleka w proszku, ziarna kakaowego i kawy, nawozów sztucznych itp.), a także ładunków ponadgabarytowych i kontenerów. Ostatnio spółka zajęła się obsługą ładunków masowych - takich jak koks, sól, śruta sojowa, biomasa, siarczan. Część terminalu, dedykowana dla obsługi ładunków w technologii ro-ro, zajmuje teren wokół Basenu V Portu Gdynia zobacz na mapie Gdańska.
Gospodarka morska Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.

Miejsca

Opinie (39) 3 zablokowane

  • Polska też na sprzedaż. Pozostały lasy i po kawałku Lotosa, Orlenu i KGHM (8)

    a później ostatni gasi światło

    • 23 13

    • (7)

      No tak. Dla polactwa prywatyzacja to zdrada narodowa. bo najlepiej aby wszystko było państwowe nie? a potem jak są problemy to na ulicę z hasłem "precz z komuną"

      • 9 6

      • Typowa opinia polactwa, oczywiście tego światłego po GazWybie itp (6)

        oddać za półdarmo, a najlepiej dopłacić i pozbyć się "kłopotu"

        • 2 5

        • (5)

          nie czytuje GW mądralo. ale jakbyś ty poczytał kilka książek ekonomicznych to byś wiedział dlaczego prywatyzacja jest potrzebna. Takie nazwiska jak Friedman czy Mises mówią ci coś?

          • 5 2

          • W życiu, to pewnie jakaś marka AGD ? (4)

            W normalnych krajach Europy Zachodniej nie ma własności państwowej ? Kto kupił TP S.A. ?

            • 1 0

            • (3)

              a kto powiedział że europa zachodnia jest normala? zachodnia europa to krótko mówiąc jeden wielki socjalistyczny grajdołek. nic dziwnego że przy byle kryzysie wszyscy powpadali w recesje.

              ps. TP kupiło France Telecome, które własnością państwa jest jedynie w 26%

              • 1 0

              • DArku, w każdym normalnym kraju banki, energia, telekomunikacja, lotniska,porty, są w ręku państwa (2)

                a jak jest w Twojej Judeopolonii II RP? Kto, jakie państwo i z czego wypłaci Ci emeryturę? Jasniej juz nie potrafię, pozdrawiam

                • 0 4

              • III RP oczywiście

                • 0 0

              • w normalnym kraju to emeturyra jest wypłacana z prywatnych funduszy w których ludzie latami zbierali pieniądze. system w którym jedni płacą na drugich to jakaś paranoja i nie sądzę aby przetrwała ona do czasu w którym ja będę przechodził na emeryturę.

                a takie firmy jak banki są od tego aby zarabiać pieniądze a nie realizować polityczne wizje róznych znachorów.

                co do telekomunikacji, energii itp to powiem tak - o wiele bezpieczniej jest gdy takie "strategiczne" branże są w rękach prywatnych ponieważ wtedy sa w o wiele lepszej kondycji. bo wtedy są czyjąś własnością a o swoją własność się dba. własność państwowa jest własnością niczyją o którą nikt nie dba bo po co?

                Jaśniej się nie da. masakra jakaś, 20 lat po upadku komunizmu a ludzie dalej nie kumają róznicy między własnością państwową i prywatną

                • 1 0

  • Powrót gum do żucia Donald (3)

    do ekipy donalda:
    jeszcze pozostała flaga , orzełek i hymn ale chyba nie znajdą się chętni!!!!

    POzamiatane - ludzie otwórzcie oczy

    • 11 12

    • (2)

      no właśnie, otwórzcie oczy ignoranci. prywatyzacja jest jak najbardziej pożądana

      • 4 3

      • ty osle patentowy... (1)

        ....prywatyzacja tak?...byc moze w snach. Dlaczego? .....gdyż kazdy wiekszy inwestor jest pod ...lupą....włodarzy tego kraju człowieku.....prywatyzacja oznacza de facto wiekszą wolnosc inwestycyjna ale to tylko pozór.....bo pieniadze sa dla tych "na górze"....w imie jesli nie jestes z nami jestes przeciwko nam.....człowieku o czym ty gadasz.....korupcja to normalna sprawa-codziennosc...
        ba...to juz nie korupcja a interesy poporstu ......za przyzwoleniem......do tego dązy prywatyzacja(poza poszcególnymi firmami--gdzie człwiek ma jeszce znaczenie)........lub poprostu i wiecej firm wiekszych prywatnych tym wiekszy kapitał państwowy i mozliwosci zarzadzania nim.
        Konkretnie utopia i rezim zmieniły sie w krwizerczy kapitalizm......jako swoboda obywatelksa-tj.wykorzystanie ludzi w imie prawa(pracy--no ale tez sa ci co o nie walcza...itd.--?).........najpierw trzeba było zbudować państwa tania siła robocza a potem je im rozkrasć, stworzcy przepisy ....i dalej wykorzystywac ludzi ......a jak chcesz to droga wolna.....zawsze mozesz isc po trupach-do kariery.......a gdy za bardzo obrosniesz w pióra--nie martw sie -przyjda do ciebie - czy to inspekcie czy tamto----tak dzis dział tkz panstwo--na legalu człowieku. A ty tylko płac i cicho siedz i rób te swoje interesy......urwa mac łeb urywa od ludzkiej głupoty

        • 1 3

        • naprawdę karkołomna teoria zawarta jest w tym bełkocie. że państwo po prywatyzacji ma większą kontrolę na firmą niż gdy ta do niego należy...

          • 2 0

  • Chętnie kupię!

    W końcu wygrałam 33mln:)

    • 7 3

  • Ludzie... (1)

    Ludzie czy Was poj...bało
    Stoczni już nie ma teraz pora na porty
    Debilny kraj

    • 11 8

    • a dlaczego nie ma? bo była nierentownym państwowym molochem który powoli upadał. bardzo dobrze że prywatyzują. może wreszcie będzie normalnie a nie przelewanie z gara do gara publicznych pieniędzy gdy związkole zastrajkują

      • 10 3

  • Sprzedawać wszystko co się da sprzedawać (2)

    liczy się tu i teraz !

    • 5 7

    • (1)

      tu i teraz? to ty chyba nie rozumiesz znaczenia prywatyzacji

      • 4 2

      • a ty jestes ...

        chyba niezbyt swiadomy...i jak to sie mowi otwarty na interesy....? Ok. rób swoje i badz lepszy ale nie kosztem ludzi.....pieniadz zrecz martwa.
        Ale załoze sie ze jestes tym cżłowiekim z wielu którzy wierza w tkz. państwo....w system....gdzie kazdy moze....taaa. To paradoks....bo zawsze mozesz..ale na tym polegaja paradoksy. Panstwo i system to fikcja--dodajmy rzeczywiscie funkjonujaca.
        Prywtyzacja tego kraju była zamiezrona.....człowieku! ....prywatyzacja ozn. tu kradziez prywatna skradzionego pzrez państwo. Kim sa w wiekszosci ludzie kupujacy takie rzeczy.....albo zza granicy albo postawieni "swoi"......tak czy siak ineters sie kreci w imie pańsytwowych pzrepisów.....dla twojego dobra oczywiscie.
        I tu tez jest pardoks-bo tak jest ale.....
        Chyba nie jestes zbyt ograniety iswiadomu....a nie mowie tu bynajmniej o wiedzy........bo tą nierzadko mozna sobie w pupe wsadzic.....choc moze byc dobrym narzedziem......cżłowieku.....pokochaj siebie i zostaw to panstwo i te prywatyzacje.........swiat to fikcja...tj system .....a ludzie b.niedojrzali - bez wzgledu czy sa dr.prof., biznesmenami itd. - powaznie.....sedno przemiany tkwi w prostocie....bycia/zycia.....tu znajdziesz najwieksze skarby.....przy których pieniadz jest niczym........

        • 0 2

  • proponuję sprzedać wszystko (5)

    łącznie z plażą miejską. A co nie można? I wtedy będzie super!. PO zdrowienia dla głosujących na PeŁo.

    • 8 10

    • (4)

      a ja proponuję nieukom zajrzeć do książek z ekonomii a potem dopiero wypowiadac się na temat prywatyzacji. polacy to naprawdę ciemny naród. naprawdę dziwi ta wrogość do prywatyzacji. mentalny komunizm, chcielibyście aby wszystko było państwowe a prywatyzację, czyli przywrócenie normalnej struktury własności uważacie za zdradę. nieźle

      • 9 4

      • (3)

        Jak sprzedawali polskie banki to tak właśnie tłumaczyli nieukom. Teraz po 20 latach mówia, że banki trzeba odkupic żeby były polskie !

        • 2 4

        • (2)

          a kto tak mówi? jacyś tępi populiści którzy jeszcze nie pogodzili się z własnością prywatną i wolnym rynkiem?

          i co znaczy "banki polskie"?? banki, podobnie jak inne firmy powinny być prywatne. a to czy należą do niemca czy polaka - nie ma żadnego znaczenia. bo jeden i drugi będzie się kierował własnym interesem a nie interesem swojego kraju. co ty myślisz, że polski właściciel będzie kierował się dobrem narodu czy swoim? podobnie z właścicielem zagranicznym?

          • 5 1

          • (1)

            Guru - BALCEROWICZ

            • 0 1

            • pierwsze słysze aby balcerowicz nawoływał do wykupienia banków aby były "polskie"

              • 3 0

  • Sprzedac wszystko (1)

    Niech sprzedaja wszystko,a w pakiecie rzadzacy niech dorzuca Poczte Polska i PKP.Sprzedac i bedzie spokoj ,a we wlasnym kraju bedziemy niewolnikami.Dla mnie to cichy rozbior Polski.Jeszcze chwila i sie potwierdzi - kamienice wasze,ulice nasze.

    • 9 5

    • taa, cichy rozbiór. polskie prostaczkowo jeszcze nie zrozumiało czym jest prywatyzacja. ani czym jest komuna. dla polactwa najlepiej jakby wszystko było państwowe, jak za gomułki. biedni ignoranci, jeszcze co wam się w prywatyzacji nie podoba? wolicie dopłacać do państwowych molochów z podatków a potem jęczeć że na wszystko brakuje?

      • 6 4

  • Jak zwykle dyżurni...

    ..onaniści i frustraci wylewaja swoje żale na forum, szczekajcie dalej, nikt nie słucha waszego skowytu

    • 4 6

  • sprzedawać, sprzedawac, sprzed.....? (2)

    Tylko jeśli już wszystkie rodowe srebra naszych dziadów i rodziców wyprzedamy, co wtedy Panie Jarosiński?

    Choć osobiście jestem zdania, że sprzedaż w okresie koniunktury gdzie możemy nie tylko wysoko sprzedać, ale i w dobre ręce gdzie naszego kapitału nikt nie zmarnuje. Natomiast Władze portu w Gdyni za sprzedane "srebra" nie odpowiednio inwestują na jedyny plus mogę im zaliczyć kilka m-cy temu pogłębianie dna morskiego, by do portu mogły zawijać statki o zanurzeniu 13,5 metra, przewożące 5,7 tys. kontenerów. Dlaczego tak wolno trwa praca nad budową nowego terminalu na wyspie, która byłaby przedłużeniem jednego z najkrótszych nabrzeży gdyńskiego portu?. Do tego uzbrojonego w urządzenia i mechanizmy technologiczne drugiej połowy XXI Wieku. Przejmowane nabrzeża są zaybetonowywane a na nich stawiane barak. Nie ma poszanowania miejsca. Próbujecie przejąć tereny SMW i NAuty i pierwsze co to zlikwidować tam pirsy. No chyba nie tędy droga do ekspansji i rozwoju? Czas też poprzez siłę nacisku i lobbingu wymusić portowo-miejskiej strefy funkcjonalnej (dawniej: dzielnicy portowo-przemysłowej) , która wynika z potrzeb podmiotów, działających na jej obszarze i ciągle rozbudowywanych. Bo przecież na powierzchni zaledwie 3-5 km² zrealizowano lub realizowane będą aż 3 duże projekty priorytetowe Unii Europejskiej: PP 11 (autostrada morska,), PP 23 (linia kolejowa E-65 wraz z terminalem kolejowym w Gdyni-Chyloni- multimedilny transp.), PP 25 (już nie Trasa Kwiatkowskiego, jako połączenie autostradowe z A-1, a rozbudowa Drogi Czerwonej i włączenia jej przez OPAT do A-1).
    O mniejszych nie będę wspominał. Nie realizowanie za sprzedane pieniądze tych priorytetowych inwestycji spowoduje, że pieniądze się rozpłyną albo je przejemy i będziemy mieli to co jest w Grecji. Tam też inwestycje były na papierze. Nawet kiedyś byłem w delegacji bo zainteresowani byliśmy kupnem dźwigów f. Kone, które u nich były zakupione i nie były wykorzystywane. I tak patrząc na naszą gospodarkę widzę, że coraz bardziej zmierzamy w tym zdradzieckim kierunku, co najgorsze na nikogo obecnie nie będziemy mogli zwalić odpowiedzialności, bo rządzi nami "OBYWATELSKOŚĆ";))?.

    • 10 5

    • (1)

      Zapewniam Cię, że akurat władze portu gdyńskiego dobrze zarządzają środkami pochodzącymi z dotacji unijnych oraz ze swojej działalności i, w szczególności, z prywatyzacji portowych spółek eksploatacyjnych. Cały proces inwestycyjny jest zaplanowany i jego wykonanie kontrolowane. Pracy "nad budową nowego terminalu na wyspie" nie ma, więc nie wiem skąd to Twoje narzekanie na jego rzekome wolne tempo. Taka możliwość jest rozważana i niewykluczone, że podobna inwestycja zostanie ujęta w planach rozwojowych na następne lata. Jednak, bodajże największym problemem będzie zdobycie finansowania takiego przedsięwzięcia. Realizacja jest o tyle trudna, że podobne inwestycje są realizowane na terenie portu gdańskiego, który ma do tego lepsze warunki, a pojemność rynku obsługi kontenerów w naszym rejonie geograficznym, chociaż rosnąca, nie będzie nieograniczona. Ponadto rośnie również międzynarodowa konkurencja w rejonie Morze Bałtyckiego, zwłaszcza na wschodzie. Na realizację pozostałych dużych projektów unijnych, o których piszesz, port nie ma bezpośredniego wpływu, chociaż brak porządnego połączenia lądowego portu gdyńskiego stanie się dla niego coraz bardziej dokuczliwy. Przykładowe obecne drogowe połączenie przez słabą Estakadę Kwiatkowskiego nie spełnia kryteriów współcześnie wymaganych obciążeń i w razie awarii lub nawet prawdopodobnej katastrofy budowlanej zagrozi normalnemu funkcjonowaniu portu. Niestety, OPAT-u nie ma w planach realizacyjnych władz centralnych, co znacznie utrudnia realizację alternatywnego drogowego połączenia portu. Z kolei władze Gdyni nie przejmują się zbytnio stanem wymienionej wyżej Estakady. Natomiast jaka jest polska kolej, każdy widzi i nieprędko doczekamy się solidnych inwestycji kolejowych w rejonie portu, nie licząc tych, które port sam wykonuje na swoim obszarze. Oczywiście można sobie tradycyjnie ponarzekać na władze, bo przez ostatnich ponad dwadzieścia lat nie dopieszczały portów morskich, ale to nic nie da. Można próbować wybierać do władz ludzi znających się na rzeczy i rokujących swoją aktywność we wspieraniu transportu przez polskie porty.
      Nieładnie, że czepiasz się prezesa zarządu portu, ponieważ realizowane przez port prywatyzacje są wymagane ustawowo i nawet powinny już być lata temu ukończone. Nie zrealizowanie ich dotychczas naraża port, między innymi, na cofnięcie wielu milionów euro dofinansowania unijnego do inwestycji infrastrukturalnych.

      • 2 0

      • "Nieładnie, że czepiasz się prezesa zarządu portu"

        - a kogo mam się czepiać? Problemów do rozwiązania jest tu nie tylko sporo, ale multum. I co chwila się one potęgują jak choćby zawiązywane koterie odnośnie obsługi ogromnych kontenerowców. Zwlekaniem z wyjściem w morze spowoduje, że zawiążecie sobie pętle na szyje i nie będzie wyjścia. Doskonale wiem, że to nie łatwe, dlatego musicie znaleźć pretekst i procedurę innego wyjścia nie ma i czym prędzej projektować i realizować a może nawet dwa w jednym, fakt gorzej na to pozyskać środki. Należy przeprowadzić kilka totalnych burz mózgu i wyjście się znajdzie.

        Ja tu zawsze o tym samym a chwiałby naprawdę o czymś nowym? Co do OPAT i "Czerwonej" , bezwzględnie wymusić należy jej etapowość i zacząć od łącznika( czerwonej z obwodnicą) koniec kropka , bo z TK może być faktycznie katastrofa i co wtedy?
        Ja tu już pisałem to, że prezes robi wiele - każdy wie, ale na niego spada OGROM problemów no i musi nim sprostać taka jest rola każdego prezesa i liczy się zwłaszcza ta wartość DODANA. Może na końcu tego przyszłego mola wyspy i nabrzeży postawić ogromną farmę wiatrową i inne urządzenia energ. Jest późno i nic mi nie przychodzi na ten czas do głowy, ale musi być sposób aby ograć przeciwnika.
        Musicie być mediatorem rozjemcą i współpracownikiem razem z BTK i GCT w nowej morskiej inwestycji i to na wczoraj, bo dziś już jest późno. To naprawdę nie są żarty, bo już za chwile wprowadzi się do eksploatacji kolejne wielkie kontenerowce, o pojemności ponad 10 tys. TEU. Tym bardziej, że w kolejce czekają już statki serii Triple E, o pojemności 18 tys. TEU. Na to miast pomyśleć należy wspólnie jak wykorzystać zwalniane miejsca po starych terminalach? Życie nie znosi próżni a przyroda jest doskonałym przykładem jak pięknie ewaluuje;))

        • 2 0

  • (4)

    Takie firmy powinny zostać w rekach Państwa,
    jednak w naszym kraju wątpie żeby coś z tego było bo na stołkach siedzą same pasożyty..

    • 4 4

    • (3)

      heh, a dlaczego powinny zostać w rękach państwa? jeszcze nie załapaliście? nie ma szans na efektywne zarządzanie własnością państwa.

      • 4 2

      • idż i utop się a ludziom głowy nie zawracaj nijaki dyżurny DArek (2)

        tak cię z Żabianki wyrzucą

        • 1 3

        • (1)

          prostactwo jak nie ma co napisać to obraża

          skąd mnie mają niby wyrzucić?

          • 4 2

          • .....tat cie kocha

            Dareczku odpoowiadam ci.....wszystko sie wylewa....nie wiesz jeszce ze na tych portalach tak jak w gazetach i tv.....są pozegacze.....ukryci-niejawni, działajacy jawnie.....oczywiscie musza zachowywac obiektywizm.....ale na forach..hulaj dusza......i opinia idzie......to sie nazywa oddolna manipukacja......haha.........................zawsze tak było..........popapranców nie brakuje wtym kraju ..zagniezdzili sie tu na dobre. Dlatego nie dziw sie ze starsi ludzie czy w wieku 50 lat....czasem gdy zdaja sobie z tego sprawe szlak ich trafia i wyrzucaja swoje zale.....bo czesc z tego jest prawda.......dla nich miłosc , praworzadnosc, powsciagliwosc, dobro----to puste frazesy....dla ich wazna jest kariera lub własne tylki porpostu.....+ "oddanie"........to wszystko zaczyna sie ujawniac.....inaczej mowiac g..no dosłownie wypływa na powierzchnie.......

            • 0 3

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Maciej Grabski

Przedsiębiorca, inwestor, autor wielu projektów biznesowych. Twórca Olivia Business Centre....

Najczęściej czytane