• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy prezes w Porcie Gdynia

VIK
29 czerwca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Jacek Sadaj pełni obowiązki prezesa Zarządu Morskiego Portu Gdynia SA od 29 czerwca. Jacek Sadaj pełni obowiązki prezesa Zarządu Morskiego Portu Gdynia SA od 29 czerwca.

Dotychczasowy wiceprezes oraz dyrektor ds. infrastruktury i zarządzania majątkiem Jacek Sadaj został wybrany na prezesa Portu Gdynia. Na razie Zarząd Morskiego Portu Gdynia będzie dwuosobowy.



Jacek Sadaj trafił do Zarządu Morskiego Portu Gdynia pod koniec 2019 roku. Zastąpił na tym stanowisku Grzegorza Dyrmo. Teraz Sadaj decyzją Rady Nadzorczej obejmie stanowisko prezesa po odwołanym niespodziewanie (przed upływem kadencji) w połowie maja tego roku Adamie Mellerze.

Czytaj też:

Prezes Portu Gdynia Adam Meller odwołany



Na razie Zarząd Morskiego Portu Gdynia będzie tylko dwuosobowy. Wiceprezesem oraz dyrektorem ds. finansów i zarządzania finansami pozostał Maciej Bąk (w porcie od lipca 2019 r.).

W ostatnich dniach w środowisku mówiło się o kilku kandydatach na to stanowisko. Na giełdzie nazwisk pojawił się m.in. Krzysztof Urbaś, prezes zarządu Portu Szczecin-Świnoujście, Przemysław Sypniewski, były prezes Poczty Polskiej, a także Dorota Arciszewska-Mielewczyk, prezes Polskich Linii Oceanicznych.
VIK

Miejsca

Opinie (111) ponad 10 zablokowanych

  • Gratulacje (1)

    Bardzo dobry wybór

    • 27 50

    • Kolejny koleś z partyjnego nadania.

      • 3 4

  • Wcześniej mój przełożony w Energa Logistyka (11)

    Dobry menadżer z wiedza i szacunkiem do pracownika.

    • 34 63

    • (9)

      Wiedza każdego z PiS na "wysokim" poziomie. On mógłby zostać nawet chirurgiem.

      • 27 11

      • (6)

        nie znasz gościa, ale już go zaszufladkowałeś. Sam jesteś z PIS.

        • 8 23

        • (5)

          Nie jest z PiS i został prezesem Portu, dużej firmy skarbu państwa?" A świstaki dalej owijają czekoladki w sreberka" !

          • 15 11

          • (4)

            tak się składa że znam go i wiem jaką miał karierę, on akurat z PISem nie ma nic wspólnego

            • 6 17

            • (1)

              Może jestem słabej wiary, ale nie wierzę, że to nie jest partyjna nominacja.

              • 13 3

              • po twojej stronie jest tylko wiara

                • 2 0

            • (1)

              za PISu nie wybierają przypadkowych ludzi - może z PIS, może z Solidarnej Polski albo popierany przez Rydzyka - wszystko jedno, ważne że z jednego koryta

              • 10 4

              • nie tylko za PISu, zawsze było tak samo, ale nie wszędzie

                są miejsca gdzie nie ma już ludzi którym za posłuszność można dać posadę i trzeba wybrać z tego co jest. On już wcześniej doczłapał tam do dyrektorskiego stanowiska wiec był idealnym kandydatem.

                • 2 0

      • (1)

        On mògłby nawet konkurs chopinowski wygrać.

        • 10 2

        • w przeciwieństwie do ciebie, ty nawet jakbyś był ostatnim człowiekiem na tej planecie to byś go nie wygrał

          • 0 1

    • znaczy spec od energii i portu?
      omnibus

      • 21 7

  • no to chłopie zakasuj rękawy i bierz się za pozyskanie kasy na remont estakady - tiry z twojego portu ją niszczą (17)

    • 62 13

    • a samochody deweloperów, którzy wybudowali Shiraza i Morskie i budują 5! kolejnych osiedli (4)

      wraz z rzesza samochodów mieszkanców północnej dzielnicy nie niszczą jedynej drogi dojazdu? a czym przywiozą ci chińska tandetę z ali czy zolando??

      • 11 9

      • twierdzisz, że deweloper, który wybudował 5 - 10 lat temu os. Morskie, czy Shiraz jest winien aktualnej awarii estakady??? (3)

        zejdź już ze słońca bo ci mózg przypaliło

        • 4 3

        • kropla drazy kamien (2)

          Potrzeba czasu aby demografia zrobila swoje.
          I nie deweloper a zarzad miasta wydajacy bez... refleksyjnie zgody na budowe.

          • 1 0

          • Pogórze, Obłuże, Oksywie, Babie Doły (1)

            Te dzielnice są od dawien dawna, rozwijały się, ludzie jeździli autobusem, kupowali samochody.
            Już wtedy było wiadomo, że konieczna jest rozbudowa - zobacz Kwiatkowskiego pod górę, którę to teraz budują, od samego początku miała jedną nitkę, ale lampy były wywinięte w lewo i prawo, przygotowane na dwie osobne nitki. Dopiero później proboszcz zaszalał i wybudował murek komplikując sytuację drogową i tak zostało nieskończone. Nowe osiedla, to chyba normalne że będą powstawały ale problem był od samego początku - przypomnij sobie jak Wiśniewskiego miała jedna nitkę i wszystko stało od dworca do estakady, szybciej było wysiąść z autobusu i z buta na Obłuże pójść.

            • 3 1

            • ja to wiem i pamiętam

              ale urząd raczej nie.
              Postawię śmiałą tezę, że nie wie i nie chce wiedzieć, czym zobowiązał się zarządzać. Woli sam sobie wyznaczać zadania i metody ich rozwiązania...

              • 4 0

    • (11)

      akurat koledzy z jego partii (a wczesniej ich poprzednicy u koryta) nie chcą wpisać estakady na listę dróg krajowych. Obecnie to droga gminna i miasto musi je remontować z własnych środków.

      • 7 5

      • (4)

        on nie jest z żadnej partii

        • 3 4

        • (3)

          jasne, pis wcale nie obsadza spółek skarbu państwa własnymi ludźmi hahahahahahahaha a robotę dostał bo to dobry fachowiec hahahahah

          • 11 3

          • (2)

            obsadza jak każda inna partia obsadzała, ale on nie jest w ogóle z PIS

            • 2 1

            • (1)

              Tylko na wszelki wypadek w 2019 wpłacił kasę na fundusz wyborczy PIS. Swoją drogą niezła stopa zwrotu. Bujać to my ale nie nas. Takie teksty, że gość nie jest z PIS to dawaj na forum Kraśnika lbo innego Pcimia.

              • 0 1

              • taaaaaa wpłacił :D :D :D

                udowodnij. Takie bzdury może pisać każdy gamoń.

                • 0 0

      • a dlaczego mieli przejąć jako drogę krajową budowlę, która nie spełnia warunków? (5)

        To miasto poszło na udry i postawiło na swoim, przekopując się przez las, bo zarządowi nie honor było wydreptywać ministerialne korytarze za drogą czerwoną. Mieli znacznie ciekawsze rzeczy do wydreptywania...
        Podobnie magistrat ma "w pompie" Wiśniewskiego i Polską, bo to drogi portowe.
        Takim "managerem" jak prezio od pokazywania palcem co kto może albo nie może, to ja też być mogę...
        Na Wielkopolskiej "powtórka z rozrywki" z estakady, tym razem na udry z PLK...

        • 3 1

        • to najpierw odpowiedz sobie na pytanie czy port jest krajowy czy miejski? jeśli krajowy to niech ma i drogę krajową (2)

          powtarzam, jeśli miasto ma odpowiadać za estakadę, to niech ją zamkną dla TIRów z portu i wtedy niech transport z portu PIS sobie osobówkami rozwozi

          • 3 2

          • port byl miejski

            W czasie gdy robiono zadyme z estakada a urzednikom "nieco" sie w glowach poprzewracalo.
            Skutki tych dzialan wlasnie obserwujemy.

            • 2 0

          • zamkniecie estakady dla ruchu ciezarowego moze byloby dobrym posunieciem

            Ale trudno jest odseparowac ruch "portowy"... A swoim krzywdy zrobic nie mozna.
            Precedens juz istnieje w "centrum", gdzie na wiesc o budowie terminala ro-ro na Polskiej, pojawily sie zakazy na Jana z Kolna....

            • 2 0

        • (1)

          Poczytaj sobie trochę, estakada jest przedłużeniem obwodnicy i A1, prowadzi do granicy państwa jakim jest port. Z samej definicji spełnia wymogi drogi krajowej.

          • 3 2

          • na tej zasadzie moja droga dojazdowa do chałupy

            również jest przedłużeniem A1.

            Kwiatkowskiego (a raczej jej zakończenie) powstawało, gdy A1 była na deskach projektantów albo nawet w marzeniach. Nie jest przedłużeniem obwodnicy, bo takim "od zawsze" miało być przerzucenie obwodnicy przez tory. Jest drogą dojazdową do obwodnicy, jak inne drogi miejskie. I o to poszło, bo miasto chciało szybko mieć "wow!" a drogowcy ślimaczyli z "przedłużaniem". To se miasto zbudowało... I ma...
            Kłopot i poważną pozycję w rocznym budżecie.
            Bo z mocarstwowej polityki miejskiej w zakresie dochodów to mało co wychodzi.

            • 2 1

  • Karuzela (2)

    Nie znam gościa, ale... Dorota Arciszewska-Mielewczyk prezes PLO, kandydatką. Się dojna zmiana ustawia.

    • 80 13

    • skoro nie znasz to czemu piszesz że się dojna zmiana ustawia?

      • 6 15

    • Beka z Mielewczyk, PLO jest dla niej za małe ;)

      • 13 0

  • Kolejny Pan z otoczenia PIS (16)

    Nie ważne kto ważny że nasz.

    • 74 23

    • znasz go gamoniu że tak piszesz? (8)

      to mój kumpel, nigdy z żadnym PISem albo jakąkolwiek partią się nie wiązał

      • 10 28

      • No, jak twój kumpel, (3)

        to musi być w porządku.

        • 24 5

        • po prostu wiem kim jest (2)

          a ty czytasz z kryształowej kuli, to na pewno musi być w porządku

          • 5 15

          • (1)

            Napisanie, że się kogoś zna nic nie udowadnia. Możesz sobie pisać pochlebstwa, bo np z nim sypiasz albo ci płaci.

            • 6 2

            • ty możesz powiedzieć co najwyżej że ja mogę kłamać, ale sam dowodzisz że ty na pewno kłamiesz bo z kontekstu rozmowy wynika że zgadujesz. Myślisz że tak trudno znać gościa z którym się studiowało na wydziale mechanicznym PG? A wcześniej bigało po podwórku? Że on nie miał kolegów? To jest równy gość a ty jesteś nieudacznik który wszystko zwala na karb znajomości.

              • 1 0

      • (1)

        toś ty autorytet z otoczenia

        • 5 3

        • skoro go znam to na pewno lepszy niż wy wymyślający jego drogę życiową

          • 1 9

      • Wplacil 400 zł na PiS w 2019

        Tyle w temacie

        • 10 4

      • nawet do Stadniny w Janowie wstawili partyjniaka zamiast fachowca... PIS to szarańcza która obsiadła Polskę

        • 10 3

    • (5)

      hehe, tak ci mówił? w tym kraju takie stanowisko nie powierza się ludziom niezwiązanym z pisem.

      • 17 4

      • hehe, znam go od dziecka i wiem kim jest (4)

        Ty za to opierasz swoją dedukcję na kluczu który sam wymyśliłeś. Nic o chłopie nie wiesz ale się wypowiesz.

        • 3 9

        • daj spokój, Jacek. Weź się lepiej do pracy zamiast klepać komentarze pod artykułem

          • 15 1

        • (1)

          Synuś?

          • 4 1

          • tak to mogę mówić do ciebie

            • 1 1

        • Tatuś, twoja opinia o twoim synalku jest mało obiektywna... buhaahhaahahaha :)

          • 2 1

    • Ciekawe

      Ty byś postawił na S. Nowaka

      • 0 0

  • Pożyjemy,zobaczymy.

    Ciekawe,czy będzie intensywnie zabiegał w sprawie budowy portu zewnętrznego?

    • 25 1

  • Droga Czerwona w Gdyni (10)

    Czy ruszy się coś do przodu w tym temacie? Estakada nie wydala i korki na niej są nieubłagane...

    • 82 1

    • (4)

      Horala blokuje inwestycje w gdyni

      • 20 9

      • UM Gdynia (2)

        sam się blokuje ze wszystkim... A tak zapytam.....Co z naszym Gdyńskim! lotniskiem się stało ??
        Jak patrzę na wszelkie decyzje w mieście, to mam wrażenie, że sami nieudacznicy tam są.. W centrum Gdyni same dziury, nawet nowy chodnik i ścieżka na 10 Lutego bez przemyślenia bo nikt nie wpadł na pomysł aby od razu zrobić ułatwienie dla osób niepełnosprawnych do budynku poczty !!!

        • 6 7

        • to artykuł o porcie i komentarze o drodze do niego, co mają do tego chodniki na 10 lutego? poprowadzisz tamtędy TIRy? (1)

          • 3 5

          • akurat to jedyna alternatywna trasa dostepu do obwodnicy

            Wiec ten, tego...
            Dlaczego nie?
            Nie bez powodu miasto postawilo zakazy...

            • 4 0

      • Wybory niedlugo to Horala wpadnie, zeby ciemnocie znow cos obiecac.

        • 6 3

    • (4)

      Prawda jest taka że ta droga jest potrzebna na wczoraj tymczasem w temacie nawet nic sie nie dzieje i pewnie nie wydarzy a ja na dzień dzisiejszy nie wyobrazam sobie funkcjonowania dalej miasta bez Drogi Czerwonej i dalej Obwodnicy OPAT. W mieście jest port ale nie ma do niego drogi. Ot całe kuriozum.

      • 14 0

      • a dlaczego ma się coś "wydarzyć"?! (3)

        Skoro prominentny przedstawiciel zarządu miasta wyraża opinię, że "ta droga dla mieszkańców miasta jest neutralna"...
        Skoro nie ma żadnych działań związanych z lobbowaniem tej inwestycji, to dlaczego ma się ona wydarzyć? Proszę wskazać interesariuszy poza mieszkańcami północy. Taka drobna analiza da odpowiedź, dlaczego nic się nie dzieje.
        Na drugim biegunie jest Elbląg. Może bez sensu, ale swoje założył i ugrał.
        I to trzeba umieć!
        Samo z nieba nie spadnie, a przy interesie trzeba chodzić.
        Po to wynajmuje się zarządców!

        • 4 3

        • to dziecinna, kosztowna zachcianka PISu aby przekopać mierzeję i zrobić port w Elblągu, gdy już mamy porty w Gdańsku i w Gdyni (2)

          • 7 3

          • moze i dziecinne ale masz racje, to marzenie

            miasta metalowcow, ktorym jest/byl Elblag, z dnia na dzien zaorany "swiatlymy" decyzjami sprzedazy "za zlotowke".
            Zupelnie Elblaga nie interesuje bycie portem handlowym ale na rynku konstrukcji stalowych moglby zaistniec. Do tego przekop jest warunkiem koniecznym.
            A ze potrafili wykorzystac w argumentacji cudze slabosci, to tylko swiadczy o tym, ze sa sprawni i zdeterminowani.

            • 2 3

          • mamy tez porty

            W Hamburgu.
            I nic nas to nie uczy...

            • 2 2

  • (1)

    "W ostatnich dniach w środowisku mówiło się o kilku kandydatach na to stanowisko. Na giełdzie nazwisk pojawił się m.in. Krzysztof Urbaś, prezes zarządu Portu Szczecin-Świnoujście, Przemysław Sypniewski, były prezes Poczty Polskiej"

    Buhahahaha. Poczta Polska to jest symbol jak nie należy zarządzać. Na miejscu Sypniewskiego bym w ogole nie wychodził z domu.

    • 42 6

    • Nie wychodź, pisz dalej.

      • 5 2

  • W Płocku nie pykło czemu ?

    • 28 6

  • Mój mąż z zawodu jest prezesem (1)

    • 52 5

    • zawsze podejrzewałem, że prezes oprócz kota ma jakiegoś ciepłego chłopa na boku

      • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marcin Lewandowski

Prezes zarządu Grupy GPEC, firmy z branży energetycznej. Doświadczenie zdobył na stanowiskach menedżerskich w firmach z branży utilities. Od 2010 roku związany z GPEC. Karierę w Grupie rozpoczął zarządzając obszarem dyspozycji, a następnie jako dyrektor ds. finansowych Grupy GPEC zajmował się m.in. organizacją struktury grupy kapitałowej, modelem biznesowym oraz nadzorem właścicielskim spółek zależnych. Przez ponad rok pełnił funkcję prezesa zarządu spółki Unikom (włączonej do struktury GPEC...

Najczęściej czytane