• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kablowiec ze Stoczni Crist płynie do Norwegii

VIK
9 czerwca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Odbiorcą finalnym jest francuska firma Nexans Subsea Operations AS. Odbiorcą finalnym jest francuska firma Nexans Subsea Operations AS.

Częściowo wyposażony statek do układania kabli opuści stocznię Crist. Teraz trafi do norweskiej stoczni Ulstein na prace wykończeniowe. Blisko 150-metrowa jednostka została wykonana na zlecenie Nexans Subsea Operations AS.



Ma 149,9 m długości, 31 m szerokości i nośności 17 tys. ton. Na pokładzie będzie mógł pomieścić 90-osobową załogę. Jednostka będzie przystosowana do układania kabli energetycznych, w tym układania kabli w wiązkach, ich łączenia, naprawy i ochrony. Dodatkowym wyposażeniem będzie kosz na kabel światłowodowy o ładowności 450 ton.

Gospodarka morska w Trójmieście


Kablowiec NB 314 Nexans Aurora, z systemem pozycjonowania dynamicznego klasy DP3, powstał według projektu ST-297 CLV (Cable Laying Vessel) z okrętowego biura projektowo-konsultingowego Skipsteknisk z Alesund. Statek jest przystosowany do pracy w trudnych warunkach pogodowych, przy jednoczesnym zachowaniu wysokich zdolności manewrowych i utrzymywaniu pozycji.
  • Statek jest przystosowany do pracy w trudnych warunkach pogodowych, przy jednoczesnym zachowaniu wysokich zdolności manewrowych i utrzymywaniu pozycji.
  • Tak ma wyglądać gotowy kablowiec.

- NB 314 "Nexans Aurora", to kolejny po NB 312 "National Geographic Endurance" i NB 311 "Color Hybrid" projekt, który powstał w Crist dzięki współpracy z naszymi norweskimi partnerami, ze stoczni Ulstein - mówi Tomasz Wrzask, PR & marketing manager, Crist.
Pierwsze cięcie blach odbyło się w lutym 2019 roku. Teraz częściowo wyposażony kadłub jednostki przejdzie ostatnie prace wykończeniowe w norweskiej stoczni Ulstein. Odbiorcą finalnym jest francuska firma Nexans Subsea Operations AS. Główną jej działalnością są zaawansowane rozwiązania w zakresie okablowania i łączności. Ma ponad 120 lat doświadczenia i zatrudnia obecnie ponad 26 tys. osób na całym świecie.

Stocznia Crist jest obecnie jedną z największych polskich stoczni. Koncentruje swój rozwój wokół budowy specjalistycznych statków i konstrukcji dla przemysłu morskiego.
VIK

Miejsca

Opinie (75) 2 zablokowane

  • fajnie :), ładna linia, ciekawe kto sporządził projekt?

    • 0 1

  • Opinia wyróżniona

    Kto zarabia na budowie statków ? (1)

    Najwięcej zarabia zleceniodawca w tym przypadku stocznia norweska. Z bardzo prostej przyczyny - rząd norweski od kilkudziesięciu lat dopłaca każdej stoczni norweskiej 25 procent zawartego kontraktu. Gdyby firma Crist miała kontrakt na zbudowanie tej jednostki to nikt by nie dopłacił im ani złotówki. A tak
    budowa kadłuba jest korzystna zarówno dla stoczni z Ulsteinviku jak i dla firmy Crist. Oczywiście najwięcej zyskaja Norwescy zleceniodawcy.

    • 24 2

    • I oczywiście dla chłopaków z Polski którzy będą go budować za dobre pieniądze - bez tej całej bandy pseudo "nie wychodzę na swoim " managerów.

      • 7 0

  • Dalej już tylko zgliszcza

    Gryfia , Nauta,Wojenna i za miliony odkupiona SG
    Już niedługo 1 prom wypłynie ze stoczni w Szczecinie,a potem będziemy kolejne budowali ,hm kiedy oni to obiecali 2017 chyba....

    • 7 5

  • zbudowali kolejny kadlub

    wyposażenie i całe know-how tego statku to Norwegia. Kadluby w podwykonawstwie robią nie od dziś. ale plus że w ogóle coś robią. mogliby siąść, płakac i skamlec o pomoc a tak walczą.

    • 8 2

  • Największa ale najgorsza

    Oprócz wysokich stanowisk wszyscy Polacy muszą być na własnej działalności. Do tego stawki są śmieszne, a nieraz po przepracowaniu całego miesiąca nagle obcinają jeszcze "bo nie wyrobili planu". Prawie żadnego statku nie robią w całości, na wykończeniówkę (za którą jest największy zarobek) idą do innych stoczni. Do tego ludzie z wyższych stanowisk robią przekręty i kradną.

    • 9 2

  • Masakra (1)

    A co crist nie potrafi dokończyć budowy pod klucz zapraszam do remontowa my skończymy
    Takie stocznie mamy brawo Donald tusk

    • 5 13

    • Przyjęto zlecenie...

      ...i zrealizowano projekt zgodnie z zapytaniem ofertowym. To nie Polska stocznia buduje tylko Norweska. W czym problem, że część prac stocznia Ustein zleciła innej stoczni?? Żaden. Crist nie musiał tego robić ale zrobił. Polskie stocznie nawet nie były brane do przetargu na ten projekt a tylko i wyłącznie norweskie. Także nie wieszajcie psów na stoczni skoro nie macie pojęcie o kontrakcie.

      • 4 1

  • Bardzo ciekawe (1)

    Bardzo ciekawe są te artykuły o statkach i ich budowach szkoda, że nie można zobaczyć ich na żywo, porobić zdjęć, ciekawe obiekty.

    • 1 0

    • Lepsze sa komentarze:)

      • 1 0

  • Tsa

    • 0 0

  • A co tam w Naucie, Stoczni Marynarki Woj. czy Gdańskiej? Kolejne sukcesy narodowego przemysłu okrętowego? (1)

    • 9 0

    • Pytasz,więc odpowiadam

      Stocznia Wojenna-praktycznie nic się nie dzieje mało remontów jeszcze mniej nowych budów, praktycznie wszystkie programy dla wojska zaniechano
      Stocznia Nauta -w niedługim czasie ponad 150 osób do zwolnienia ,puste doki ,brak remontów potężne długi podobni
      Gryfii
      Stocznia Gdańska też cienko
      Jedynie co budujemy w dużej ilości to promy-wszyscy słyszeli nikt ich nie widział....tylko stępka rdzewieje

      • 5 0

  • nic smiesznego (1)

    Trojmiejskie Stocznie ledwo ciagna ,zatrudniaja na umowe-zlecenie ,dzisiaj pracujesz a jutro wez wolne .Rzad miał ratowac Stocznie ,ale jak uratuje ?? jak ??
    Wszystko fajnie wyglada na stronach internetowych ale nie w rzeczywistosci .To jest juz przysłowiowy koniec.

    • 5 1

    • Odp.

      Rząd ratuje ale to rząd Niemiecki .
      Właśnie płynie do ich stoczni dofinansowanie publiczne w wysokości 1 000 000 000 dolarów

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Mirosław Bieliński

Prezes firmy doradczej Stilo Horizon. Były prezes Grupy Energa. Po ukończeniu studiów...

Najczęściej czytane