- 1 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (58 opinii)
- 2 Zużywamy coraz więcej energii (113 opinii)
- 3 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (117 opinii)
- 4 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (46 opinii)
- 6 Trzeci raz szukają prezesa Energi (87 opinii)
Kanał Sueski. Ergo Hestia wypłaci odszkodowanie
Na pokładzie statku Ever Given, który na sześć dni sparaliżował Kanał Sueski, a dziś jest "skonfiskowany" z powodu sporu o odszkodowanie, są ładunki ubezpieczane przez towarzystwo Ergo Hestia. Łączne koszty z tego zdarzenia szacowane są wstępnie na około miliard dolarów. Małą część z tej kwoty zapłaci sopocki ubezpieczyciel.
23 marca jeden z największych kontenerowców świata płynący do portu w Rotterdamie wpłynął na mieliznę i stanął w poprzek Kanału Sueskiego. Tym samym zablokował jakikolwiek ruch innym jednostkom korzystającym z kanału - w kolejce stanęło ponad 350 statków. Po kilku dniach statek udało się zdjąć z mielizny, ale w dalszą drogę wciąż nie wyruszył, bo został tymczasowo zatrzymany w związku ze sporem o wysokość odszkodowania, jakie musi zapłacić jego japoński właściciel.
Łączne koszty z tego zdarzenia szacowane są wstępnie na około miliard dolarów. Małą część z tej kwoty zapłaci sopocki ubezpieczyciel. Towary polskich importerów - klientów Ergo Hestii - znalazły się wśród innych kontenerów na pokładzie statku. Wartość ubezpieczonego majątku przekracza 200 tysięcy dolarów, czyli ponad 700 tysięcy złotych.
Czytaj też:
Kanał Sueski. OOCL United Kingdom nie czekał i wybrał dłuższą trasę do DCT
- Ubezpieczenie mienia w transporcie (cargo), oprócz standardowej ochrony ubezpieczeniowej, obejmuje również udział w tzw. awarii wspólnej, czyli kosztów poniesionych na ratowanie statku i ładunku. Skoro na statku znajdują się towary ubezpieczone przez Ergo Hestię, to pokryjemy koszty ratowania mienia należącego do naszych klientów - mówi Agnieszka Nowacka, dyrektor ds. likwidacji szkód majątkowych i osobowych w ERGO Hestii.
Okazuje się, że ustalenie, kto i w jakiej wysokości powinien opłacić tzw. koszty ratownictwa, jest złożonym i długotrwałym procesem.
- Przeprowadzi go dyspaszer, czyli osoba wybrana przez właścicieli statku do rozliczenia kosztów. Właściciele ładunków muszą mu przedstawić gwarancje ubezpieczyciela cargo, by odebrać ładunki z docelowego portu. W tego typu zdarzeniu, gdzie liczy się czas działania, dajemy wsparcie naszym klientom. Nasi eksperci zbierają odpowiednią dokumentację, na podstawie której wystawiamy gwarancje finansowe, które pozwolą naszym klientom odebrać swoje towary z portu - podkreśla Agnieszka Nowacka.
Gospodarka morska w Trójmieście
Ile wyniesie ubezpieczenie? Na ten moment trudno określić, jak wysokie koszty poniesie Ergo Hestia w związku z tzw. awarią wspólną. Będą one zależały od ostatecznego określenia kosztów ratownictwa i będą procentem od wartości ładunku ubezpieczonego przez sopockie towarzystwo.
Miejsca
Opinie (92) ponad 10 zablokowanych
-
2021-04-27 09:22
Kanal Suski
maja rozmach...
- 1 0
-
2021-04-27 11:04
:( (1)
ojej.
Może powinniśmy się zrzucić na odszkodowanie?- 1 1
-
2021-04-27 11:07
Zrzucisz się w OC
- 3 0
-
2021-04-27 11:07
900 dolarów... to chyba więcej poszkodowany zapłacił za ubezpieczenie.
"Ostateczne koszty ratownictwa wyniosły 3 miliony dolarów, co dla Ergo Hestii przełożyło się na wypłatę odszkodowania w wysokości 900 dolarów."
- 4 0
-
2021-04-27 11:15
Przestój (1)
Egipt powinien zapłacić za przestój statku który nie pływając nie zarabia... I to są ogromne straty. A te statki które czekały, przepłynęły w końcu kanał suezki i zapłaciły opłatę, więc o co chodzi?
- 8 0
-
2021-04-27 11:19
Z pewnością zostanie ten argument podniesiony podczas rozprawy.
- 2 1
-
2021-04-27 11:19
Jak Ergo Hestia się wypnie i nie wypłaci odszkodowania to ubezpieczone kontenery trafią na licytację
- 0 0
-
2021-04-27 11:28
Ciekawe co wymyślą, żeby ograniczyć wysokość odszkodowania lub w ogóle go nie zapłacić. (1)
- 6 0
-
2021-04-27 14:31
umowa i jej warunki jest tak skonstruowana, że nic nie muszą wymyślać żeby nie płacić odszkodowania
- 1 0
-
2021-04-27 11:32
Firmy ubezpieczeniowe nie są od wyplat odszkodowań (1)
Tylko od zbierania składek od jelonków. Kiedy to sobie w końcu uzmysłowicie? Tam jest masa ludzi zatrudnionych do oplacenia więc o żadnych odszkodowaniach nie ma mowy. Zrobią wszystko, żeby nikomu noc nie zapłacić....
- 6 2
-
2021-04-27 14:33
tam się płaci za "poczucie bezpieczeństwa"
coś jak płacenie na lotto za "poczucie emocji wygranej".
- 3 0
-
2021-04-27 11:44
Kto ma u nich cokolwiek ubezpieczone, niech się liczy z grubą podwyżką składek. (1)
- 7 1
-
2021-04-27 20:51
W ub. roku Hestia wypłaciła ponad 3 miliardy (tak, miliardy) złotych odszkodowań.
Naprawdę myślisz, że pojedyncze kilkaset tysięcy robi jakąkolwiek różnicę?:)- 0 0
-
2021-04-27 11:56
ubezpieczenie nie obejmuje konfiskaty towaru :) (1)
- 1 0
-
2021-04-27 11:58
Sea
Fakt. Neptun skonfiskował.
- 0 0
-
2021-04-27 11:57
900 dolarów odszkodowania (1)
Mala kwota w porównaniu do 3 milionów usd
- 2 1
-
2021-04-27 12:04
Gruby, nie ogarnales ale komentujesz. Przeczytaj powoli moze zalapiesz.
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.