- 1 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (63 opinie)
- 2 Zużywamy coraz więcej energii (113 opinii)
- 3 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (118 opinii)
- 4 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (46 opinii)
- 6 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (45 opinii)
Kanał Sueski. Ergo Hestia wypłaci odszkodowanie
Na pokładzie statku Ever Given, który na sześć dni sparaliżował Kanał Sueski, a dziś jest "skonfiskowany" z powodu sporu o odszkodowanie, są ładunki ubezpieczane przez towarzystwo Ergo Hestia. Łączne koszty z tego zdarzenia szacowane są wstępnie na około miliard dolarów. Małą część z tej kwoty zapłaci sopocki ubezpieczyciel.
23 marca jeden z największych kontenerowców świata płynący do portu w Rotterdamie wpłynął na mieliznę i stanął w poprzek Kanału Sueskiego. Tym samym zablokował jakikolwiek ruch innym jednostkom korzystającym z kanału - w kolejce stanęło ponad 350 statków. Po kilku dniach statek udało się zdjąć z mielizny, ale w dalszą drogę wciąż nie wyruszył, bo został tymczasowo zatrzymany w związku ze sporem o wysokość odszkodowania, jakie musi zapłacić jego japoński właściciel.
Łączne koszty z tego zdarzenia szacowane są wstępnie na około miliard dolarów. Małą część z tej kwoty zapłaci sopocki ubezpieczyciel. Towary polskich importerów - klientów Ergo Hestii - znalazły się wśród innych kontenerów na pokładzie statku. Wartość ubezpieczonego majątku przekracza 200 tysięcy dolarów, czyli ponad 700 tysięcy złotych.
Czytaj też:
Kanał Sueski. OOCL United Kingdom nie czekał i wybrał dłuższą trasę do DCT
- Ubezpieczenie mienia w transporcie (cargo), oprócz standardowej ochrony ubezpieczeniowej, obejmuje również udział w tzw. awarii wspólnej, czyli kosztów poniesionych na ratowanie statku i ładunku. Skoro na statku znajdują się towary ubezpieczone przez Ergo Hestię, to pokryjemy koszty ratowania mienia należącego do naszych klientów - mówi Agnieszka Nowacka, dyrektor ds. likwidacji szkód majątkowych i osobowych w ERGO Hestii.
Okazuje się, że ustalenie, kto i w jakiej wysokości powinien opłacić tzw. koszty ratownictwa, jest złożonym i długotrwałym procesem.
- Przeprowadzi go dyspaszer, czyli osoba wybrana przez właścicieli statku do rozliczenia kosztów. Właściciele ładunków muszą mu przedstawić gwarancje ubezpieczyciela cargo, by odebrać ładunki z docelowego portu. W tego typu zdarzeniu, gdzie liczy się czas działania, dajemy wsparcie naszym klientom. Nasi eksperci zbierają odpowiednią dokumentację, na podstawie której wystawiamy gwarancje finansowe, które pozwolą naszym klientom odebrać swoje towary z portu - podkreśla Agnieszka Nowacka.
Gospodarka morska w Trójmieście
Ile wyniesie ubezpieczenie? Na ten moment trudno określić, jak wysokie koszty poniesie Ergo Hestia w związku z tzw. awarią wspólną. Będą one zależały od ostatecznego określenia kosztów ratownictwa i będą procentem od wartości ładunku ubezpieczonego przez sopockie towarzystwo.
Miejsca
Opinie (92) ponad 10 zablokowanych
-
2021-04-27 12:05
Tak powinny wygladac artykuly sponsorowane, brawo! (2)
- 8 1
-
2021-04-27 14:26
900 USD - ciekawe... (1)
Armator zażądał od jednego z odbiorcy 125 tys USD za kontener z towarem wartości 110 tys USD...Hestia tutaj pojechała - 900 USD :) LOL
- 1 0
-
2021-04-28 12:04
bo widac taki miala udzial w ryzyku, poza tym jak wiekszosc nie masz pojecia, ze
firmy ubezpieczeniowe tez sie ubezpieczaja. Slowo klucz to reasekuracja.
Na pohybel komentujacym glabom!- 2 1
-
2021-04-27 12:50
a to nie jest okręt Hillary Clinton? Zobaczcie na jutubie na kanał Hanna Kazahari,mówi ona,że (1)
tam są przemycane dzieci na organy i na składanie ofiar z nich...
- 1 1
-
2021-04-27 13:33
dobry żarcik, ale mało kto tu rozumie ironię
- 0 0
-
2021-04-27 12:56
jaki Ever Given ? kogo to ?? skoro Ever Green zapchal Suez. (1)
to tak jakby wlasciciele 126p dostali kase bo sie ferrari rozwalil
- 0 3
-
2021-04-29 11:01
Ever Given
Ever Given to nazwa własna statku , a Evergreen to nazwa firmy Transportowej (Tajwańskiej) pod szyldem której pływa ten statek . A właścicielem jest japońska firma Shoei Kisen Kaisha zależna od Imabari Shipbuilding . Zarejstrowany W Panamie
- 0 0
-
2021-04-27 13:28
HEstia a inne TUiR
Z moich doświadczeń wynika, iż Hestia jest najgorszym we współpracy towarzystwem. Pamiętam słynne tsunami w 2004 roku, gdzie Warta/Allianz wypłacali cargo od ręki, z Hestią trzeba było się sądzić. Masakra. Pierwsi do brania kasy, ostatni do wypłaty odszkodowań.
- 9 1
-
2021-04-27 13:36
Współczuję klientom tej firmy
składki im wzrosną drastycznie.
- 4 0
-
2021-04-27 13:37
no
i znowu wzrosnie oc
- 1 0
-
2021-04-27 13:40
Hhhaaa. W Kanadzie Ergo wyplacila 900 dolarow
Z 3 mln odszkodowania. No to stratni byli jak ch...
- 0 0
-
2021-04-27 13:59
Czytajcie tekst i wtedy wyciągajcie wnioski! "Skoro na statku znajdują się towary ubezpieczone przez Ergo Hestię, to pokryjemy koszty ratowania mienia należącego do naszych klientów", a jaki to koszt będzie to jeszcze ustalają. Nie wiem skąd wzięło się to 900. Mam wrażenie, że ktoś tak sobie napisał i reszta go głupio powiela?
- 3 2
-
2021-04-27 14:02
W kanale na każdym statku jest obowiązkowo pilot
za którego słono się płaci. A na pogodę mocnych nie ma. Nagły silny powiew wiatru na taką powierzchnię może zepchnąć z kursu. A tam wąsko i o żadnym manewrze mowy nie ma.
- 3 0
-
2021-04-27 14:03
na logikę
przecież skoro dyszpastera wybiera właściciel statku to wybiorą tak by było im to na rękę. ciężko przewidzieć jak to będzie dla Hestii, ale przy takim biznesie raczej obie strony się dogadają tak jak zawsze przy takiej skali biznesu.
- 7 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.