- 1 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (58 opinii)
- 2 Zużywamy coraz więcej energii (113 opinii)
- 3 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (117 opinii)
- 4 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (46 opinii)
- 6 Zmiany w zarządzie Petrobalticu (42 opinie)
Kanał Sueski. Ergo Hestia wypłaci odszkodowanie
Na pokładzie statku Ever Given, który na sześć dni sparaliżował Kanał Sueski, a dziś jest "skonfiskowany" z powodu sporu o odszkodowanie, są ładunki ubezpieczane przez towarzystwo Ergo Hestia. Łączne koszty z tego zdarzenia szacowane są wstępnie na około miliard dolarów. Małą część z tej kwoty zapłaci sopocki ubezpieczyciel.
23 marca jeden z największych kontenerowców świata płynący do portu w Rotterdamie wpłynął na mieliznę i stanął w poprzek Kanału Sueskiego. Tym samym zablokował jakikolwiek ruch innym jednostkom korzystającym z kanału - w kolejce stanęło ponad 350 statków. Po kilku dniach statek udało się zdjąć z mielizny, ale w dalszą drogę wciąż nie wyruszył, bo został tymczasowo zatrzymany w związku ze sporem o wysokość odszkodowania, jakie musi zapłacić jego japoński właściciel.
Łączne koszty z tego zdarzenia szacowane są wstępnie na około miliard dolarów. Małą część z tej kwoty zapłaci sopocki ubezpieczyciel. Towary polskich importerów - klientów Ergo Hestii - znalazły się wśród innych kontenerów na pokładzie statku. Wartość ubezpieczonego majątku przekracza 200 tysięcy dolarów, czyli ponad 700 tysięcy złotych.
Czytaj też:
Kanał Sueski. OOCL United Kingdom nie czekał i wybrał dłuższą trasę do DCT
- Ubezpieczenie mienia w transporcie (cargo), oprócz standardowej ochrony ubezpieczeniowej, obejmuje również udział w tzw. awarii wspólnej, czyli kosztów poniesionych na ratowanie statku i ładunku. Skoro na statku znajdują się towary ubezpieczone przez Ergo Hestię, to pokryjemy koszty ratowania mienia należącego do naszych klientów - mówi Agnieszka Nowacka, dyrektor ds. likwidacji szkód majątkowych i osobowych w ERGO Hestii.
Okazuje się, że ustalenie, kto i w jakiej wysokości powinien opłacić tzw. koszty ratownictwa, jest złożonym i długotrwałym procesem.
- Przeprowadzi go dyspaszer, czyli osoba wybrana przez właścicieli statku do rozliczenia kosztów. Właściciele ładunków muszą mu przedstawić gwarancje ubezpieczyciela cargo, by odebrać ładunki z docelowego portu. W tego typu zdarzeniu, gdzie liczy się czas działania, dajemy wsparcie naszym klientom. Nasi eksperci zbierają odpowiednią dokumentację, na podstawie której wystawiamy gwarancje finansowe, które pozwolą naszym klientom odebrać swoje towary z portu - podkreśla Agnieszka Nowacka.
Gospodarka morska w Trójmieście
Ile wyniesie ubezpieczenie? Na ten moment trudno określić, jak wysokie koszty poniesie Ergo Hestia w związku z tzw. awarią wspólną. Będą one zależały od ostatecznego określenia kosztów ratownictwa i będą procentem od wartości ładunku ubezpieczonego przez sopockie towarzystwo.
Miejsca
Opinie (92) ponad 10 zablokowanych
-
2021-04-29 06:56
Jak zwykle tytuł mówi wszytko- dno
- 0 0
-
2021-04-30 15:07
Nawet w tej pozornie dobrej wiadomości znaleźliście do czego się czepić
- 0 0
-
2021-04-30 20:02
śmiech
Informację że wypłaciliście 900 dolarów odszkodowania przy szkodach rzędu 3 mln to nie powód do dumy. Raczej nie zamieszczałbym takich danych gdyż ośmieszają tylko wizerunek firmy.
Jestem ciekaw na co wystarczyło odszkodowanie bo sam kontener używany kosztuje od 10 tyś zł w górę.- 1 0
-
2021-05-30 09:01
blokada kanału to pokazówka - ostrzeżenie dla Chińczyków
większość towarów do Europy przypływa przez kanał.........CW24 wyjaśnia to dokładnie
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.