• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejne wodowanie w Remontowa Shipbuilding

VIK
22 listopada 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
  • Dzisiejsze wodowanie było ostatnim w tegorocznym "portfelu" stoczni.
  • Wodowanie statku PSV.
  • Wodowanie statku PSV.
  • Wodowanie statku PSV.
  • Wodowanie statku PSV.
  • Wodowanie statku PSV.
  • Wodowanie statku PSV.

W Remontowa Shipbuilding zwodowano kolejny wielozadaniowy statek PSV (Platform Supply Vessel), przeznaczony do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego. To już siódma jednostka z serii realizowanej aktualnie dla jednego z wiodących operatorów floty offshore na świecie.



Wodowany statek, podobnie jak poprzednie jednostki z tej serii, przeznaczony jest do zabezpieczenia właściwego funkcjonowania platform wiertniczych i wydobywczych. Była to już 6. w tym roku uroczystość wodowania w Remontowa Shipbuilding.

- Dzisiejsze wodowanie zamknęło program wodowań zaplanowanych na ten rok. To jednak nie koniec ważnych wydarzeń w naszej stoczni - zapewnia Andrzej Wojtkiewicz, prezes Remontowa Shipbuilding. - Jeszcze w tym roku dostarczymy kolejne trzy w pełni wyposażone jednostki dla różnych armatorów, w tym dwa promy z napędem LNG oraz wielozadaniowy statek do obsługi platform wiertniczych, o łącznej wartości blisko 100 mln euro. W sumie rok 2013 zamkniemy dostawą 9 statków i 1 mld zł przychodów.

Szerokie spektrum działalności Remontowa Shipbuilding obejmuje nie tylko statki do obsługi platform, ale też promy czy statki towarowe.
VIK

Miejsca

Opinie (17) 4 zablokowane

  • Brawo RS, gratulacje i życzenia dalszych sukcesów od przyjaciół !!! (1)

    • 32 5

    • Ważne pytanie

      Czy można zbudować nowoczesny statek bez ingerencji działaczy związkowych?

      • 1 0

  • remontowa shipbuilding

    no i widać , że można budować statki w Polsce mimo różnych przeszkód. działanie grupy remontowa jest dowodem na to , że prof. Balcerowicz miał i ma rację. oddanie w rece prywatne powoduje , że firma zaczyna dobrze funkcjonować.na drugim biegunie są stocznie " marsjańskie" czyli we władaniu MARS i ARP te muszą czerpać z kasy państwa ( ze Skarbu Państwa) a ich wyniki są mizerne mimo bunczucznych zapowiedzi władców MARS i ARP. Problemy ma państwowy CRIST, NAUTA,stocznie zachodnipomorskie i inne. mam nadzieję , że nie skończy sie to tak jak w przypadku TFI SILESIA.

    • 31 4

  • Tylko Remontowa.

    • 25 2

  • kaszub (2)

    Solidaruchy pisowcy widziecie sami, za tam gdzie was nie ma to stocznie maja sie super. Brawo remontowa!

    • 27 7

    • Znowu nie brałeś dzisiaj leków.

      • 3 4

    • Kaszub

      Ty chyba nie wiesz nawet gdzie ta stocznia jest.

      • 0 0

  • Bzdury z tą prywatyzacją (3)

    Nic nie trzeba prywatyzować, tylko tworzyć państwowe zakłady. A to że padają to wina zarządu, po prostu ludzi

    • 8 24

    • tak i nie (1)

      Czym się różni państwowe od prywatnego. Z punktu widzenia samej firmy to tak naprawdę niczym. To gdzie jest różnica.

      Przed kim odpowiada zarząd
      - w firmie prywatnej przed właścicielem, który nie nie jest chwilowy (choć i są wyjątki) myśli o wzroście wartości swego majątku, który ta właśnie firma teraz stanowi.
      - w firmie państwowej zarząd tak naprawdę odpowiada przed, no właśnie kim. Można by rzec, że właśnie rządem, ale rządowi z racji swej kadencyjności nie zależy na wzroście wartości i rozwoju tej firmy. Rząd z racji, że wie o swym krótkim terminie myśli o wzroście swego majątku w taki sposób, aby w te 4 lata się nachapać, bo nie wie kiedy znów będzie okazja. Więc zarząd zupełnie inaczej reaguje, niż w firmie prywatnej.

      • 9 3

      • Co więcej kwestia odpowiedzialności.

        Urzędnicy boją się podejmować decyzje, boją się cokolwiek zmieniać bo ryzykują czy to utratą poparcia czy startą stołka. Dla nich zastój jest sytuacją najkorzystniejszą. Prywatny właściciel natomiast wie, że zmiany są konieczne, bez rozwoju się umiera i mimo, że może tego nie lubić, wie iż zmiany są konieczne. Wie, że jak nie będzie podejmował decyzji to straci zakład. W rezultacie firmy państwowe nie potrafią korzystać z okazji, a ich tępo dostosowywania się do zmian przypomina lodowiec. Dla prywatnego właściciela sukcesem jest zwiększyć obroty o 10%, dla urzędnika nie wychylać się, nie ściągnąć sobie kontroli na głowę.

        No i oczywiście wiadomo, o swoje bardziej się dba, nie upchnie się kuzyna kretyna na ważne stanowisko (z reguły), bo zapłaci się za to z własnej kieszeni a nie podatników.

        • 0 0

    • ludzie

      "Nic nie trzeba prywatyzować, tylko tworzyć państwowe zakłady. A to że padają to wina zarządu, po prostu ludzi"

      No właśnie to wina ludzi, którzy działają w określonym systemie. System z własnością Państwa jest z natury marnotrawny.

      • 1 0

  • Crist w 100% państwowy?

    Jechałem SKM-ką i słyszałem jak trzech facetów rozmawiało ze sobą i można było wywnioskować z tej dyskusji , że praktycznie Crist jest już w 100% przedsiębiorstwem państwowym.

    • 11 4

  • Ale brzydka ta łajba

    • 1 4

  • GSR (1)

    I można? Można!!!

    • 11 2

    • To nie GSR, to RS

      • 1 1

  • Wyprodukowano ... rower. (1)

    Należy się cieszyć ze zwodowania statku, choć porównywując co kiedyś budowano to tak jakby w fabryce samochodów ... zrobiono rower !!

    • 2 4

    • Mylisz się.

      Kiedyś robiliśmy proste technologicznie skorupy, na których mało co dało się zarobić (często byliśmy stratni). Dzisiaj produkowane statki może są i mniejsze, ale wbrew pozorom są droższe. Są to produkty bardziej zaawansowane. A to oznacza wyższe zyski.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Mikołaj Lipiński

Ekspert w obszarze fuzji i przejęć, funduszy PE/VC oraz zarządzania finansami firm. Doświadczenie...

Najczęściej czytane