- 1 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (59 opinii)
- 2 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (264 opinie)
- 3 Sąd uznał, że Orlen mógł przejąć Lotos (126 opinii)
- 4 Czy chorobowe, to to samo, co zdrowotne? (9 opinii)
- 5 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (232 opinie)
- 6 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (86 opinii)
Kontenery z towarami popłynęły Wisłą
150 ton ładunku i 150 kilometrów w górę rzeki. Z Portu Gdańsk w pilotażowy, komercyjny rejs Wisłą wyruszyła barka z ładunkiem dla jednej z kujawsko-pomorskich firm. Towary dotrą do Chełmna w czwartek 8 kwietnia, a barka, ponownie załadowana, ruszy w drogę powrotną.
Załadowana sześcioma 40-stopowymi kontenerami barka i towarzyszący jej pchacz wypłynęły z Portu Gdańsk. Nocna przerwa techniczna planowana jest w okolicach Tczewa. Do punktu przeładunkowego w Chełmnie, pokonując 152-kilometrowy odcinek Wisły, barka dotrze w czwartek, 8 kwietnia. Na nabrzeżu towar zostanie rozładowany na tiry, a na barkę trafią kontenery eksportowe. Powrót do Gdańska zaplanowano już 9 kwietnia.
Firmą, do której trafi załadowana dziś w Gdańsku zawartość kontenerów - 150 ton materiałów do produkcji - są Toruńskie Zakłady Materiałów Opatrunkowych (TZMO). Co najmniej 150 ton ładunku popłynie z Chełmna do Gdańska powrotnym rejsem barki. Będą to gotowe produkty wysyłane z Polski w świat. Operatorem rejsu jest warszawska firma VAN Cargo.
Organizatorem przedsięwzięcia, które promuje ideę śródlądowego transportu wodnego, jest samorząd województwa kujawsko-pomorskiego. Według inicjatorów rejsu, żegluga śródlądowa jest bezpiecznym, tanim i najbardziej przyjaznym dla środowiska sposobem transportowania towarów po Europie.
- Jest to najlepsza droga przewożenia materiałów charakteryzujących się wysokim stosunkiem masy do wartości, szczególnie jeśli czas transportu nie ma dużego znaczenia. Cechują go także najniższe stawki przewozowe, umożliwiające utrzymanie kosztów transportu na niskim poziomie. Ponadto lokalizacja śródlądowych dróg wodnych, ich oddalenie od skupisk ludzkich, a także rozwiązania stosowane w środkach transportu wodnego śródlądowego sprawiają, że emisja hałasu w tej gałęzi jest minimalna. W porównaniu z innymi gałęziami transportu koszty zewnętrzne generowane przez transport wodny śródlądowy są niewielkie - poinformowano w komunikacie.
Według badań koszty zewnętrzne na 1000 tonokilometrów szacowane są:
- w transporcie samochodowym na 24,12 euro,
- w transporcie kolejowym na 12,35 euro,
- w transporcie wodnym śródlądowym na poziomie nieprzekraczającym 5 euro.
Transport do Chełmna ma również aspekt badawczy i wdrożeniowy. Trasą barki popłynie łódź Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Gdańsku, z pracownikiem naukowym Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy i studentem tej uczelni na pokładzie. Akademicy sprawdzą oznakowanie nawigacyjne szlaku, jego przepustowość oraz lokalizację trudnych żeglugowo miejsc. Rejs powinien też pozwolić określić warunki brzegowe dla opłacalności i konkurencyjności tego modelu transportu.
Wodny transport śródlądowy w liczbach
- Standardowy zestaw rzeczny przewozi tyle towarów co 84 tiry
- Przy tym samym nakładzie energii ciężarówką transportujemy na 100, barką na 370 km
- Jedna barka dziennie z portu w Gdańsku to 15 tys. tirów rocznie mniej na drogach
- Złotówka zainwestowana w śródlądowe drogi to 4-6 złotych zysku
Miejsca
Opinie (167) 4 zablokowane
-
2021-04-06 19:37
(5)
jeszcze może po drodze wody zabraknąć
- 7 2
-
2021-04-06 19:50
z powodu dopuszczenia do zdziczenia Wisły - braku utrzymania regulacji (4)
- 3 1
-
2021-04-06 22:09
Jooo, dzikie rzeki zawsze wysychały.
Dopiero człowiek dzięki ich regulacji sprawił, że w ostatnich latach zaczęły płynąć regularnie. Hehe, masz niezłe poczucie humoru. Słyszałeś o czymś takim jak naturalna retencja w zlewniach rzek, która jest niszczona ich prostowaniem i regulowaniem?
- 1 1
-
2021-04-06 20:02
No i dobrze że jest dzika. (2)
- 2 8
-
2021-04-06 21:23
Ekoobsesja (1)
- 3 2
-
2021-04-06 22:07
Tak, najlepiej wszystko zaorać i wyxiąć.
Ja rozumiem że ci starcza kanapa tv i garkuchnia ale nie jesreś jedynym mieszkańcem tego kraju.
- 1 2
-
2021-04-06 21:46
Uuuu
Ale przebitka hehe tylko tak wozic
- 1 1
-
2021-04-06 21:26
Opinie ekspertów
Fajnie jakby na ten temat wypowiadały się osoby z branży.
- 7 1
-
2021-04-06 16:49
Nad niemieckim Renem to po 3 barki mijają się na rzece w przeciwnych kierunkach (6)
czyli razem 6 w tym samym czasie. Oby się udało udrożnić Wisłę!
- 88 15
-
2021-04-06 19:56
Ale że trzy na raz się mijają? (1)
No łał. Ale tak na okrągło? Matko!
- 3 6
-
2021-04-06 20:20
na okrągło jeden za drugim w odleglosciach ok. 30-45min. miedzy grupami,
większe przerwy są po śniadaniach i obiadach, oczywiście w niedzielę mniej pływa
- 4 1
-
2021-04-06 20:02
No i to jest odpowiedź
Na pytanie dlaczego po polskich rzekach nikt nie pływa :) bo ktoś musi pływać po rzekach niemieckich :)
- 8 3
-
2021-04-06 17:08
(1)
No i w niedziele tez maja zamkniete sklepy.
- 14 0
-
2021-04-06 19:13
A to niedobre Niemiaszki, żadnego naśladowania!
PiS bierze wzory z krajów byłego CCCP. Mentalność ich ich funkcjonariuszy partyjnych ma tam swój rodowód.
- 7 3
-
2021-04-06 16:58
a to news z TVPIs
- 6 14
-
2021-04-06 20:11
Kolejny zarzad do utrzymania
Zapewne powstanie przy tym kolejna spolka skarbu panstwa, w ktorej zasiada mega pracowici ludzie zarabiajacy tyle co sprzedawca z biedronki :)
- 5 9
-
2021-04-06 19:12
gratulacje 8 kontenerów przewozić barka,- szacun ! (2)
- 13 5
-
2021-04-06 19:49
demo
- 5 0
-
2021-04-06 19:22
6 słownie sześć!
Chyba trochę, Cię poniosło hehe
- 12 2
-
2021-04-06 19:47
jak dla mnie na plus
- 9 3
-
2021-04-06 19:43
To raczej nie standardowy zestaw rzeczny
Standardowy zestaw rzeczny przewozi tyle towarów co 84 tiry tu mamy 6 kontenerów na jednej barce czyli zestaw w standardzie to byłoby 14 barek lub jakieś barki giganty - pytanie do VIK - jak to jest?
- 13 1
-
2021-04-06 19:16
Tiry na barki !!!!!!! Miasta odetchną i powietrze będzie lepsze ! Mniej wypadków !!! Same plusy !
- 17 10
-
2021-04-06 19:11
nie no bardzo intratny biznes. Płynie z prędkością pieszego i 6 kontenerów.
- 11 9
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.