Mannheller przekazany, Coey Viking na próbach


Remontowa Shipbuilding SA przekazała trzeci prom hybrydowy o napędzie elektrycznym dla norweskiego armatora Norled, a jedną z dwóch specjalistycznych, wielozadaniowych jednostek PSV, zamówionych przez firmę Borealis Maritime, wysłała na kolejne próby morskie. Pandemia zahamowała gospodarkę, ale nie pracę w zakładach Grupy Remontowa.



Mannheller to trzecia z serii czterech jednostek zamówionych w polskiej stoczni w 2018 roku. Oficjalne przekazanie jednostki odbyło się całkowicie zdalnie poprzez wideokonferencję.

Pod koniec czerwca br. stocznia przekazała armatorowi pierwszy prom, który na linię Festøya - Solavågen wszedł w połowie lipca br., drugi zaś wypłynął do Norwegii w połowie sierpnia. Oba bezawaryjnie kursują pomiędzy portami. Pod koniec lipca br. odbyło się wodowanie ostatniej jednostki z tej serii o numerze B619/4.

Gospodarka morska w Trójmieście



- Jednostka B619/4 zbliża się do końca prac związanych z okablowaniem, jesteśmy na półmetku z podłączeniami. Podanie napięcia i pobranie paliwa zaplanowano na początek grudnia, co zapoczątkuje próby stoczniowe - HAT (Harbour Acceptance Test). Przed nami jeszcze jedno dokowanie w tym roku - przegląd finalny jednostki, który odbędzie się przed świętami, a w połowie stycznia 2021 planujemy rozpoczęcie prób morskich - mówił Piotr Alboszta, kierownik projektu.

Projekt promów wykonało biuro projektowe LMG Marin, zaś dokumentację roboczą Remontowa Marine Design & Consulting z grupy Remontowa Holding. W ich budowę zaangażowane są także inne spółki tej grupy (Remontowa Electrical Solutions, Remontowa Hydroster Systems, Remontowa Coating & Equipment i Remontowa Lighting Technologies).

Mannheller to trzecia z serii czterech jednostek zamówionych w polskiej stoczni w 2018 roku.


Z kolei Coey Viking, jedna z dwóch specjalistycznych, wielozadaniowych jednostek PSV, zamówionych przez firmę Borealis Maritime, współpracującą ze szwedzkim armatorem Viking Supply Ships AB, przechodzi właśnie kolejny etap prób morskich.

Na obecnym etapie prób statku sprawdzane jest między innymi działanie systemów - napędowego oraz Pozycjonowania Dynamicznego DP - jak również systemów do zwalczania pożarów Fi-Fi oraz do zwalczania rozlewów olejowych. Wcześniej Coey Viking przeszedł pierwszy etap prób, obejmujący między innymi: testy prędkości, określanie charakterystyk manewrowych oraz zdawanie systemów statkowych (łódź ratownicza, urządzenie kotwiczne).

Oba statki PSV przeznaczone są do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego. Od października ubiegłego roku trwały na nich intensywne prace wyposażeniowe. Coey Viking ma hybrydowy system napędowy składający się z dwóch pędników azymutalnych firmy Steertroop o mocy 2 x 2200 kW. Są one zasilane przez cztery silniki Wartsila przystosowane do spalania zarówno LNG, jak i lekkiego oleju napędowego. Paliwo gazowe w stanie ciekłym przechowywane jest w zainstalowanym na statku zbiorniku kriogenicznym o objętości 230 m sześc . Dodatkowo statek wyposażony jest w system baterii elektrycznych o mocy projektowej 625 kWh.

W trakcie prób morskich system pracy elektrowni statku jest sprawdzany we wszystkich możliwych konfiguracjach, uwzględniając zasilanie paliwem konwencjonalnym, jak i gazowym. Dodatkowo system zasilania bateriami musi spełnić wymagania pełnej operacyjności wraz z jednym agregatem prądotwórczym. Podczas prób morskich określony zostanie funkcjonalny zakres działania statku na samej baterii.

Statek posiada dwa potężne hydromonitory do zwalczania pożarów na morzu o zasięgu projektowym 180 m. Coey Viking wyposażony został w elektroniczny system do identyfikacji rozlewów olejowych. Harmonogram prób obejmuje łącznie kilkadziesiąt pozycji, w których zaangażowanych jest ponad 40 specjalistów zarówno z wydziałów stoczniowych, jak i serwisów odpowiedzialnych za poszczególne systemy. Wszystkie próby i testy odbywają się pod okiem przedstawicieli towarzystwa klasyfikacyjnego DNVGL, jak i armatora.

Opinie (86) 3 zablokowane

  • nie wiem co na to stoczniowcy, ale w mojej ocenie (1)

    Statek wodny to dość szerokie i nie do końca sprecyzowane pojęcie, zawężające określenie jednostki pływającej do takich jednostek, które mogą poruszać się samodzielnie, lub też, w myśl innych definicji, są wykorzystywane ogólnie jako środek transportu (z własnym napędem lub bez). Przykładowo w rozumieniu międzynarodowego prawa drogi morskiej statek oznacza wszelkiego rodzaju urządzenie pływające, nie wyłączając urządzeń bezwypornościowych i wodnosamolotów, używane lub nadające się do użytku jako środek transportu wodnego.

    • 5 2

    • Wywód ciekawy,

      ale à propos czego? W artykule jest przecież mowa o konkretnym typie statku, jego wyposażeniu i zadaniach. Więc o co chodzi? O erudycyjny popis? Piszę to jako były stoczniowiec z produkcji.

      • 4 0

  • (3)

    W tym samym czasie Stocznia Gdańsk przekazała ministrowi wspólne postulaty 70 związków zawodowych działających w Stoczni Gdańsk dotyczące "piętnastki" dla stoczniowców i ich rodzin. Minister ma związane ręce ponieważ ubiegły rok Stocznia Gdańsk zamknęła stratą netto wynoszacą 250 mln zlotych.
    Prawdopodobnie zostanie powołana komisja trójstronna a rozmowy będą długie a kompromis trudny do wypracowania.

    *z przymrużeniem oka

    • 44 3

    • podobno ratunkiem dla SG ma byc nowy kontrakt na dostawę patrolwców dla MW (2)

      kontrakt wezmie Daewoo Marine Corporation i zleci wykonanie kadłubów SG, oczywiscie za azjatyckie stawki. Zarząd bedzie musial obnizyc wynagrodzenia, ale podobno minister infrastruktury bedzie organizował wypłatę "wynagrodzenie plus", która w formie comiesięcznego przelewu osłodzi stoczniowcom prace dla chinoli

      • 18 0

      • Hehehe dobre ;)
        Subwencje państwowe dla SG w formie plusów.

        • 4 0

      • Daewoo to Koreja Północna

        • 3 1

  • 9 (11)

    W tym roku stocznia przekazała 9 statków - w pełni wyposażonych.
    Szacun

    • 38 6

    • RSB (2)

      Pozdrowienia dla Remontowej - nie dajcie się :)

      • 37 3

      • nie damy się! (1)

        RSB to kawał ciężkiego chleba, ale robota zaje fajna.
        Zapraszamy na wodowanie 258/3 i promu dla Kanady - jeszcze w tym roku.

        • 21 1

        • Trzymam kciuki.

          Już tu nie pracuję, ale trzymam za Was kciuki. W Norwegii jest terax trudno.

          • 13 0

    • RSB to dobra firma. Ma swoje trudności, ale to perełka w porównaniu do tego co się wyrabia około. Patrzcie jak uzdrawiają Świnouście. Nóż się sam otwiera

      • 23 2

    • A minusy za co :) ? Bo nie 9? czy wolicie scenariusz Świnoujścia?

      • 11 0

    • I co dalej bez kontraktów

      • 1 3

    • Taaak... (4)

      W tym nasza Remontówka kończy dla nich po kosztach lub poniżej nich 3 jednostki, łącznie z tą, o której jest artykuł. No cóż, interes Holdingu ma swoje prawa i nic nam, szaraczkom, do nich :)

      • 2 6

      • (2)

        Prywatna firma? Prywatna. Ma straty, to je odrobi. O co Ci chodzi? Melisy się napij

        • 7 2

        • czyim kosztem odrobi? (1)

          Melisiaczku?

          • 1 7

          • nie kumam, za głupi jestem :)

            He? rozumiem, że dofinansowujesz Remontową? Datki im wysyłasz? Przelewy robisz, żeby mieli na wypłatę?

            Koszty odrobi przyszłymi zyskami - tak działa normalny biznes.

            • 4 3

      • W biznesie

        dość często jest tak, że warto czasem stracić, żeby utrzymać się na rynku. Poza tym w holdingach jest normą, że słabsze wyniki jednej ze spółek są rekompensowane przez lepsze wyniki lepszych. Poza tym stoczniowy biznes to nie jest lekki kawałek chleba; konkurencja na rynku duża.

        • 3 0

  • Pytanie (3)

    Co dalej ?
    Kiedy kasa dla podwykonawców ?
    Kiedy podwyżki ?
    Kiedy Prezes pójdzie do fryzjera ?
    Bo został jeden prom dla Norleda na ukończeniu, prom dla Kanady, holowniki -wszystko ze stratą finansową. A na samych Kormoranach daleko nie zajedziemy.

    • 24 15

    • Odpowiedzi (2)

      1. Kolejne kontrakty i robota
      2. Jak skończą swoją robotę, Stocznia zda statki i zapłaci Armator
      3. Mamy epidemię i kryzys gospodarczy - utrzymanie etatów to jest już sukces.
      4. Nie pójdzie - i co mu zrobisz?
      5. Stocznia zakończy rok z zyskiem. Na stracie są podobno Holowniki. Jak masz wiedzę o innych projektach, zapraszam na 5 członka zarządu.

      • 21 6

      • Proszę o napisanie czegoś więcej w dotyczącego punktu nr 1 (1)

        Bo z tego co wiem to od ponad roku stocznia nie podpisała żadnego nowego kontraktu i kolejnych zleceń nie widać pomimo tego że patrzy się daleko w przyszłość... Niby prowadzone są rozmowy z MON na temat budowy okrętów Miecznik które miały by dać prace na ok cztery lata. Ale to tylko plotki....

        • 7 2

        • Mieczniki to odległa perspektywa. Jeżeli budowa fizycznie rozpocznie się w 2025 to będzie sukces. Poza tym z uwagi na wartość projektu i względy polityczne MON będzie dążył do umieszczenia tego kontraktu w stoczniach państwowych nie zależnie od ich stanu organizacyjnego. inna szansa to Ratownik. bo wygląda na to, że tego PGZ jednak nie zrobi.

          • 4 1

  • Narzekacze (14)

    Dla internetowych troli, którzy zaraz będą pisać, że Europa zawalona robotą:
    1. Europa - spadek zamówień o 60%
    2. IHC - zwalnia 300 osób w Holandii i 300 w innych krajach
    3. Vard - przestawia się na remonty
    4. Meyer - wstrzymuje bonusy i dalsze zwolnienia (stawia na tańszą kooperację kosztem Niemców)
    5. itd.

    • 21 4

    • A w Remontowej? (10)

      Praca jest bo kontrakty były podpisane dwa, trzy lata temu a dzisiaj już na wydziałach prefabrykacji w północnej zaczyna brakować pracy ( na wiosnę nie będzie jej w ogóle). To samo dotyczy się Cristu. Z drugiej strony nikogo stocznia nie przyciąga zawodowo bo w supermarketach gdzie jest czyściej, cieplej i przede wszystkim bezpieczniej proponują lepsze stawki niż w przemyśle okrętowym.

      • 9 1

      • (9)

        na stole leżą dwa kontrakty - decyzja w grudniu podobno

        • 5 0

        • ooo ciekawostka (8)

          co ma byc?

          • 1 0

          • (7)

            oficjalnie nikt nie powie, bo tajemnica handlowa
            nieoficjalnie - zapraszamy pod rury

            • 8 0

            • rozumiem ze nieoficjalnie nie mozesz tu napisac co to rzeczywiscie bedzie? (6)

              pod rury to juz chodza tylko żule, nie widziałem zeby ludzie z RMDC tam popijali piwko. no chyba ze jeden kontrakt jest na zakup nowych mioteł do cieciowki a drugi na dostawe drutu

              • 6 2

              • :) (5)

                nie doceniasz RMDC

                • 8 0

              • dobra lepiej napisz coz to za tajemnicze dwa kontrakty (4)

                no chyba ze mozesz ujawniac to jedynie w stanie zamroczenia pod rurami
                daj ludziom nadzieję na zatudnienie wiosną, nie każ im czekac, ujawnij nam chociaż rąbek

                • 1 1

              • Kontrakty (3)

                Kolega nie powie, ale ja podpowiem:
                3 promy dwustronne
                i kontrakt na serię małych promów
                W dalszej przyszłości 1 duży prom i 1 jednostka wielozadaniowa

                • 5 1

              • o kurka (1)

                no to pieknie. uratowani przez los :) cos ambitnego jak norledy czy jakis pazdzioch?

                • 2 0

              • Trzymam kciuki i nie zapeszajmy lepiej

                RSB nie zwalnia grupowo ludzi - widać, że na coś czeka ....

                • 4 1

              • Obyś

                Miał rację , bo podobno to ma być ale narazie nie ma potwierdzenie...

                • 1 0

    • Wszystko ładnie

      Tylko, że to są projekty zakontraktowane ponad 2 lata temu a od tej pory tylko 1 (jeden!) statek dla BCF - 2 letniej przerwy w kontraktacji nie da się przejść bezboleśnie - i to martwi...
      Mimo to tez trzymam kciuki!

      • 6 0

    • Havyard

      jeszcze Havyard:
      "New Havyard Ship Technology will restructure its operations into a repair and service yard and reduce the number of staff." za ich stroną internetową

      • 2 0

    • Byłoby jeszcze lepiej gdyby warunki dla biznesu były lepsze

      Pod pretekstem walki z korporacjami i tak zwaną "sprawiedliwością społeczną" walimy podatkami i biurokracją a cierpią na tym głównie rodzime firmy

      • 2 0

  • Jeden malutki dla nas prosimy - do Nowego Portu!

    • 26 1

  • A gdzie promy "Lech" i "Jarosław" które obiecał Morawiecki kilka lat temu? (6)

    • 41 8

    • Szczecin zbuduje po aneksie Świnoujścia

      • 14 0

    • Nie będzie!! (3)

      Za to będą promy Donald i Angela zbudowane w niemieckiej stoczni.

      • 11 17

      • Milion samochodów elektrycznych też zbudujemy w niemieckiej fabryce (1)

        Elona Muska pod Berlinem.

        • 7 1

        • Nie będzie bo Tusk zamknie fabrykę

          A nie czekaj to w Niemczech wiec Tusk nie zamknie, Angela nie pozwoli!!

          • 2 1

      • Przerobione na tępe żyletki klasy Lempart

        • 4 2

    • Jak ogłoszą przetarg i zapłacą to będą

      Remontówka to prywatny biznes.

      • 3 0

  • Szkoda tylko że w grupie Remontowa... (3)

    ..... proponują pracownikom stawki mniejsze niż w Biedronce czy Lidlu o czym media zresztą nie napiszą....

    • 31 10

    • To idź do pracy w Biedronce. (2)

      • 17 5

      • Byłem w Castoramie

        Dostałem stawkę większą niż w RSB..

        • 16 2

      • dobrze mówi...

        Tylko że nie pójdzie do Biedronki bo tam trzeba pracować a nie....
        Pracuję w RSB i widzę że są i pracujący i statyści...
        Ja nie zarabiam kokosów ale robię swoje i na pewno zarabiam więcej niż w biedronce:]

        • 5 0

  • A jednak da się

    Widać kawał solidnej stoczniowej roboty , pozdrowienia dla załogi kadłubowni.

    • 25 4

  • Brawo

    Remontowa raz lepiej raz gorzej ale dalej idzie w tym trudnym czasie w odpowiednią stronę...

    • 16 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Informacje

Reklama

Moim zdaniem

Ludzie biznesu

Andrzej Biernacki

Prezes zarządu Ekolan SA. W 1997 roku Andrzej Biernacki i firma EKOL powołali do życia EKOLAN....