stat

Najpierw Bolko, teraz Gniewko. Holowniki dla MON

Holowniki dla MON przeznaczone są miedzy innymi do zabezpieczenia bojowego oraz wsparcia logistycznego na morzu i w portach.
Holowniki dla MON przeznaczone są miedzy innymi do zabezpieczenia bojowego oraz wsparcia logistycznego na morzu i w portach. fot. materiały prasowe

W Remontowa Shipbiulding odbył się chrzest drugiego z sześciu holowników budowanych dla Marynarki Wojennej. Po zakończeniu budowy "Gniewko" trafi do 3. Flotylli Okrętów w Gdyni.



Holownik, który podczas uroczystości otrzymał imię "Gniewko" jest drugą jednostką typu B 860 budowaną w stoczni Remontowa Shipbuilding dla Marynarki Wojennej RP na mocy kontraktu podpisanego w czerwcu 2017 roku. Cięcie pierwszych blach pod jego budowę nastąpiło 16 marca 2018 roku, a położenie stępki - po dwóch miesiącach  - 16 maja 2018 r.

Zgodnie z ceremoniałem wojskowym, dziekan MW ksiądz kmdr Zbigniew Rećko dokonał poświęcenia jednostki, a następnie matka chrzestna Monika Małyszko dyrektor Szkoły Podstawowej nr 17 w Gdyni im. wiceadm. Józefa Unruga, rozbiła o burtę symboliczną butelkę szampana.

Tego samego dnia miało się obyć również wodowanie jednostki. Niestety z powodu dużego wiatru ta część uroczystości musiał być przeniesiona. Wodowanie techniczne odbędzie się prawdopodobnie dziś.

Pierwszy z holowników "Bolko" został zwodowany w październiku ub. roku. Ma trafić do zamawiającego w 2019 roku, kolejne w kilku miesięcznych sekwencjach do 2020 roku.

Pierwszy z holowników dla Marynarki Wojennej już na wodzie



Holowniki typu B 860 będą przeznaczone zarówno do wykonywania zadań wsparcia logistycznego na morzu i w portach, jak również do działań związanych z ewakuacją techniczną, wsparciem akcji ratowniczych, transportu osób i zaopatrzenia, neutralizacji zanieczyszczeń oraz podejmowania z wody materiałów niebezpiecznych. Klasa lodowa holowników pozwoli na ich eksploatację w ciężkich warunkach lodowych w asyście lodołamaczy. Jednostki posiadać będą możliwość transportu na pokładzie otwartym ładunków drobnicowych o łącznej masie do 4,0 t. Do prac holowniczych jednostka jest wyposażona w windy holownicze o uciągu do 35 t.

Wodowanie holownika "Bolko" odbyło się w październiku 2018 r.

Opinie (82) 4 zablokowane

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Moim zdaniem

Ludzie biznesu

Arkadiusz Aszyk

Menedżer z branży stoczniowej. Prezes Mostostalu Pomorze. Ukończył Wydział Zarządzania na...