- 1 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (38 opinii)
- 2 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (77 opinii)
- 3 Alan Aleksandrowicz wiceprezesem Portu Gdańsk (80 opinii)
- 4 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (121 opinii)
- 5 Energa z zyskiem za 2023 r. (90 opinii)
- 6 Brytyjska armia w Porcie Gdańsk (167 opinii)
"National Geographic Endurance" powstaje w Gdyni
W stoczni Crist odbyła się ceremonia położenia stępki pod jednostkę NB 312 "National Geographic Endurance". Jest to wielofunkcyjny polarny statek pasażerski z innowacyjnym kadłubem X-BOW przeznaczony dla norweskiego armatora.
To kolejny krok w budowie jednego z najbardziej innowacyjnych statków pasażerskich na świecie - NB 312. Długa na blisko 125, a szeroka na ponad 20 metrów jednostka będzie mogła pływać w trudnych warunkach polarnych. W części wyposażona jednostka jest budowana w stoczni Crist, a ostatnie prace wykończeniowe będą realizowanie w norweskiej stoczni Ulstein. Statek ma być gotowy w 2020 r. Odbiorcą finalnym statku jest Lindblad Expeditions, a statek będzie pływał pod nazwą "National Geographic Endurance".
- Cieszymy się, że bierzemy udział w budowie tak innowacyjnego statku, jakim jest NB 312. To kolejny projekt z ciągle rozwijającego się rynku jednostek pasażerskich, który zostanie zrealizowany w naszej stoczni - mówi Tomasz Wrzask, PR & marketing manager Crist.
Statek zostanie wyposażony w kadłub z linii X-BOW znany dotychczas z jednostek przeznaczonych dla branży offshore. Zastosowanie tego rozwiązania w statku pasażerskim zmniejszy uderzanie fal o kadłub, przez co zwiększy komfort podróżowania i będzie prowadzić do znacznego zmniejszenia hałasu i wibracji. Kształt i zamknięty charakter X-BOW ma również zminimalizować ryzyko rozprysku fal, unikając zagrożenia lub uciążliwości śliskich lub oblodzonych pokładów.
Dolne kondygnacje statku stanowić będą luksusowe apartamenty z dużymi oknami, pozwalającymi obserwować to, co znajduje się pod wodą. Na pokładzie znajdzie się również spa, centrum fitness, jacuzzi, restauracja z widokiem na morze i odkryty bar. Jednostka naraz będzie zabierać ok. 100 osób, do których dyspozycji będzie 69 kabin.
Miejsca
Opinie (38) 2 zablokowane
-
2018-03-19 07:12
dobrze, że cokolwiek dzieje się jeszcze w porcie, jest coś co nie padło. (3)
Wiadomo już co powstanie na ruinach Gdyni?
- 23 12
-
2018-03-19 07:15
To nie w porcie jełopie
tylko w stoczni - PRYWATNEJ stoczni. A co do Gdyni, wszyscy czekamy jak odejdzie pokolenie takich jak ty.
- 12 2
-
2018-03-19 09:38
vistal prywatny I co?
Stocznia w Gdansku prywatna, I co?
Oszolomy wszedzie sie znajda z demagogia na sztandarach...- 9 2
-
2018-03-20 22:16
dureń
patentowy
- 0 0
-
2018-03-19 07:15
Trzymam kciuki. Łatwo nie będzie (1)
Poprzednia skomplikowana jednostka okazzała się prawną miną (opóźnienia itp). Teraz coś równie trudnego. To jednak nie Papenburg ani stocznia w Helsinkach, tyko Polska z wieloma zabagnionymi sprawami, od projektowania po d dostawców. Oby to nie był gwóźdź do...
- 26 3
-
2018-03-19 09:41
to metoda stosowana od dziesiatkow lat.
Wiadomo, ze nie dadza rady a kadlub wezmie armator za darmo albo z bonusem. Zawsze tak bylo na skandynawskich kontraktach. Sie kreci...
- 7 6
-
2018-03-19 07:21
Znowu tylko częściowo wyposazony, czyli brudna robota? Kto zamowil w Criscie: armator czy stocznia ? (3)
Kto jest projektantem: polskie biuro czy jak zwykle?
Artykul pozbawiony konkretnej informacji, wyglada na...., zresztą mniejsza z tym.- 30 12
-
2018-03-19 08:10
Bardzo trafne pytania. PR w dobrej postaci, czyli bez trudnieszych kwestii
- 11 4
-
2018-03-20 08:51
(1)
Zamówiła norweska stocznia Ulstein Verft
- 2 0
-
2018-03-25 22:27
Crist
Oznacza to ze CRIST NIE POTRAFI wykonać dobrej jakości wnętrza. Same papudraki i dlatego to co ma być idealne to zrobią Norwedzy.....
- 0 0
-
2018-03-19 07:39
:) (1)
No i fajnie. Szacun dla sąsiadów i ich gospodarki morskiej!
- 21 3
-
2018-03-19 18:53
To ta stocznia, co północnych Koreańczyków zatrudnia?
- 4 0
-
2018-03-19 09:23
Marek i Edek ze złomowiska kręcili się przy
,,Sołdku"
- 19 1
-
2018-03-19 09:34
CRIST DOBRA TAKTYKA (1)
Podoba mi się podejście tej stoczni do rynku. Biorą te kadłuby bo wiedzą że ryzyko jest mniejsze i zarobek pewny. A i czasem jakiś statek pod klucz się pojawia co oznacza że potrafią. Niestety ich koledzy z Gdańska szczycą się gotowymi jednostkami ale efekt końcowy jest taki że gdyby nie sponsor z Remontowej to już by byłej Północnej nie było. Jednakże kibicuję wszystkim Polskim Stoczniom.
- 32 5
-
2018-03-19 11:18
Biorą kadłuby, bo nic innego nie dają.
Wzięliby i wykończniówkę, ale "nie dla psa kiełbasa". Trzeba znać miejsce w szeregu. Polska to neo-kolonia i tyle w temacie. Taka sytuacja panuje od lat 90tych ub. wieku.
- 8 4
-
2018-03-19 10:07
Helleni w Arktyce
To oko na części dziobowej bardziej pasuje do żeglugi na Śródziemnym. To motyw ze starogreckich tiar.
- 6 1
-
2018-03-19 10:12
i kolejny Tytanic będzie gotowy hihi
- 3 5
-
2018-03-19 10:25
krist psia jego mać.... (6)
Robi się jak na starej stoczni. Więcej menagerkow co się wysłowić nie potrafią. Sensowna prace zalatwi ci wujek. Możesz się starać xx lat a przyjdzie taki i cie przeskoczy, bo wujo głaszcze po pupie. Cwirek pała bez sumienia. Sam kieszenie napycha a pracownikom nie potrafi zapewnić godziwych warunków,mówię tu o umowach o prace. Jak to drogi panie czytasz to idź się pan chędożyć
- 28 6
-
2018-03-19 19:15
Chory człowiek
Człowieku ciesz się ,że masz pracę i tak wspaniałych szefów.Jak Ci nie odpowiada TO ZMIEŃ PRACĘ.
- 1 10
-
2018-03-19 21:21
chory człowiek (3)
Powinien się pan cieszyć ,że ma pracę i tak dobrych szefów.Wkażdej chwili może pan zmienić pracę.
- 2 6
-
2018-03-20 07:12
wybitne umysły (2)
Co wy, inteligentni inaczej, wypisujecie? Jakie ciesz się, że masz pracę? Z taką retoryką to cofacie mentalnie ten kraj do czasów niewolnictwa. Nie praca, a zarobek utrzymuje człowieka przy życiu. W obozach II wojny też pracowano i co? Zarobki w Criscie i sposoby zatrudnienia powinny znaleźć się pod ścisłą kontrolą pracowników PIP. Żaden z pracowników bezpośredniej produkcji nie zarabia w normalnym czasie pracy, regulowanym prawem. na godne życie. Normą, bezprawną, jest tam 10-cio godzinny dzień pracy plus weekendy. W którym normalnym kraju funkcjonują takie standardy? W żadnym! Nawet działalność gospodarcza wyczerpuje znamiona umowy o pracę, gdyż jest wykonywana stacjonarnie w jednym miejscu i o tych samych godzinach. A że wszyscy są tam zatrudnieni na działalnościach, bądź reszcie śmieciówek, jest to zwykłe bezprawie. Crist nie zarabia na fachowości i terminowości, a na chorym systemie, słabych związkach zawodowych i bezprawnym zatrudnianiu za niewielkie pieniądze.
- 6 2
-
2018-03-20 10:34
Mądrego to aż miło posłuchać! A tych "chorych d*powłazów" pozdrawiam ubogi zakres emocjonalny.
- 2 2
-
2018-03-26 21:42
związki zawodowe GDZIE ?
O jakich związkach zawodowych ty piszesz , ja na terenie CRISTU z żadnym się nie spotkałem , chyba że istnieje jakiś tajny , kierowników , majstrów i menadzerów ?
- 0 0
-
2018-03-21 16:30
jesteś indolencją umysłową i pewnie kolejną złodziejską parówą
nie podoba się, to wypad, jak taki z ciebie "fachowiec" to znajdź sobie pracę gdzie indziej
- 1 1
-
2018-03-19 10:39
sciska wam d*pe
ze to Ja juz mam bilet na 1 rejs......
- 4 8
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.