• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"National Geographic Endurance" powstaje w Gdyni

VIK
19 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • NB 312 będzie jednym z najbardziej innowacyjnych statków pasażerskich na świecie.
  • NB 312 będzie jednym z najbardziej innowacyjnych statków pasażerskich na świecie.
  • Sven Linblad, prezes Lindblad Expeditions.
  • Odbiorcą finalnym statku jest Lindblad Expedition.
  • W części wyposażona jednostka jest budowana w gdyńskiej stoczni, a ostatnie prace wykończeniowe będą realizowanie w norweskiej stoczni Ulstein.
  • NB 312 będzie jednym z najbardziej innowacyjnych statków pasażerskich na świecie.
  • Odbiorcą finalnym statku jest Lindblad Expeditions.

W stoczni Crist odbyła się ceremonia położenia stępki pod jednostkę NB 312 "National Geographic Endurance". Jest to wielofunkcyjny polarny statek pasażerski z innowacyjnym kadłubem X-BOW przeznaczony dla norweskiego armatora.



To kolejny krok w budowie jednego z najbardziej innowacyjnych statków pasażerskich na świecie - NB 312. Długa na blisko 125, a szeroka na ponad 20 metrów jednostka będzie mogła pływać w trudnych warunkach polarnych. W części wyposażona jednostka jest budowana w stoczni Crist, a ostatnie prace wykończeniowe będą realizowanie w norweskiej stoczni Ulstein. Statek ma być gotowy w 2020 r. Odbiorcą finalnym statku jest Lindblad Expeditions, a statek będzie pływał pod nazwą "National Geographic Endurance".

- Cieszymy się, że bierzemy udział w budowie tak innowacyjnego statku, jakim jest NB 312. To kolejny projekt z ciągle rozwijającego się rynku jednostek pasażerskich, który zostanie zrealizowany w naszej stoczni - mówi Tomasz Wrzask, PR & marketing manager Crist.
Statek zostanie wyposażony w kadłub z linii X-BOW znany dotychczas z jednostek przeznaczonych dla branży offshore. Zastosowanie tego rozwiązania w statku pasażerskim zmniejszy uderzanie fal o kadłub, przez co zwiększy komfort podróżowania i będzie prowadzić do znacznego zmniejszenia hałasu i wibracji. Kształt i zamknięty charakter X-BOW ma również zminimalizować ryzyko rozprysku fal, unikając zagrożenia lub uciążliwości śliskich lub oblodzonych pokładów.

Dolne kondygnacje statku stanowić będą luksusowe apartamenty z dużymi oknami, pozwalającymi obserwować to, co znajduje się pod wodą. Na pokładzie znajdzie się również spa, centrum fitness, jacuzzi, restauracja z widokiem na morze i odkryty bar. Jednostka naraz będzie zabierać ok. 100 osób, do których dyspozycji będzie 69 kabin.
VIK

Miejsca

Opinie (38) 2 zablokowane

  • dobrze, że cokolwiek dzieje się jeszcze w porcie, jest coś co nie padło. (3)

    Wiadomo już co powstanie na ruinach Gdyni?

    • 23 12

    • To nie w porcie jełopie

      tylko w stoczni - PRYWATNEJ stoczni. A co do Gdyni, wszyscy czekamy jak odejdzie pokolenie takich jak ty.

      • 12 2

    • vistal prywatny I co?

      Stocznia w Gdansku prywatna, I co?
      Oszolomy wszedzie sie znajda z demagogia na sztandarach...

      • 9 2

    • dureń

      patentowy

      • 0 0

  • Trzymam kciuki. Łatwo nie będzie (1)

    Poprzednia skomplikowana jednostka okazzała się prawną miną (opóźnienia itp). Teraz coś równie trudnego. To jednak nie Papenburg ani stocznia w Helsinkach, tyko Polska z wieloma zabagnionymi sprawami, od projektowania po d dostawców. Oby to nie był gwóźdź do...

    • 26 3

    • to metoda stosowana od dziesiatkow lat.

      Wiadomo, ze nie dadza rady a kadlub wezmie armator za darmo albo z bonusem. Zawsze tak bylo na skandynawskich kontraktach. Sie kreci...

      • 7 6

  • Znowu tylko częściowo wyposazony, czyli brudna robota? Kto zamowil w Criscie: armator czy stocznia ? (3)

    Kto jest projektantem: polskie biuro czy jak zwykle?
    Artykul pozbawiony konkretnej informacji, wyglada na...., zresztą mniejsza z tym.

    • 30 12

    • Bardzo trafne pytania. PR w dobrej postaci, czyli bez trudnieszych kwestii

      • 11 4

    • (1)

      Zamówiła norweska stocznia Ulstein Verft

      • 2 0

      • Crist

        Oznacza to ze CRIST NIE POTRAFI wykonać dobrej jakości wnętrza. Same papudraki i dlatego to co ma być idealne to zrobią Norwedzy.....

        • 0 0

  • :) (1)

    No i fajnie. Szacun dla sąsiadów i ich gospodarki morskiej!

    • 21 3

    • To ta stocznia, co północnych Koreańczyków zatrudnia?

      • 4 0

  • Marek i Edek ze złomowiska kręcili się przy

    ,,Sołdku"

    • 19 1

  • CRIST DOBRA TAKTYKA (1)

    Podoba mi się podejście tej stoczni do rynku. Biorą te kadłuby bo wiedzą że ryzyko jest mniejsze i zarobek pewny. A i czasem jakiś statek pod klucz się pojawia co oznacza że potrafią. Niestety ich koledzy z Gdańska szczycą się gotowymi jednostkami ale efekt końcowy jest taki że gdyby nie sponsor z Remontowej to już by byłej Północnej nie było. Jednakże kibicuję wszystkim Polskim Stoczniom.

    • 32 5

    • Biorą kadłuby, bo nic innego nie dają.

      Wzięliby i wykończniówkę, ale "nie dla psa kiełbasa". Trzeba znać miejsce w szeregu. Polska to neo-kolonia i tyle w temacie. Taka sytuacja panuje od lat 90tych ub. wieku.

      • 8 4

  • Helleni w Arktyce

    To oko na części dziobowej bardziej pasuje do żeglugi na Śródziemnym. To motyw ze starogreckich tiar.

    • 6 1

  • i kolejny Tytanic będzie gotowy hihi

    • 3 5

  • krist psia jego mać.... (6)

    Robi się jak na starej stoczni. Więcej menagerkow co się wysłowić nie potrafią. Sensowna prace zalatwi ci wujek. Możesz się starać xx lat a przyjdzie taki i cie przeskoczy, bo wujo głaszcze po pupie. Cwirek pała bez sumienia. Sam kieszenie napycha a pracownikom nie potrafi zapewnić godziwych warunków,mówię tu o umowach o prace. Jak to drogi panie czytasz to idź się pan chędożyć

    • 28 6

    • Chory człowiek

      Człowieku ciesz się ,że masz pracę i tak wspaniałych szefów.Jak Ci nie odpowiada TO ZMIEŃ PRACĘ.

      • 1 10

    • chory człowiek (3)

      Powinien się pan cieszyć ,że ma pracę i tak dobrych szefów.Wkażdej chwili może pan zmienić pracę.

      • 2 6

      • wybitne umysły (2)

        Co wy, inteligentni inaczej, wypisujecie? Jakie ciesz się, że masz pracę? Z taką retoryką to cofacie mentalnie ten kraj do czasów niewolnictwa. Nie praca, a zarobek utrzymuje człowieka przy życiu. W obozach II wojny też pracowano i co? Zarobki w Criscie i sposoby zatrudnienia powinny znaleźć się pod ścisłą kontrolą pracowników PIP. Żaden z pracowników bezpośredniej produkcji nie zarabia w normalnym czasie pracy, regulowanym prawem. na godne życie. Normą, bezprawną, jest tam 10-cio godzinny dzień pracy plus weekendy. W którym normalnym kraju funkcjonują takie standardy? W żadnym! Nawet działalność gospodarcza wyczerpuje znamiona umowy o pracę, gdyż jest wykonywana stacjonarnie w jednym miejscu i o tych samych godzinach. A że wszyscy są tam zatrudnieni na działalnościach, bądź reszcie śmieciówek, jest to zwykłe bezprawie. Crist nie zarabia na fachowości i terminowości, a na chorym systemie, słabych związkach zawodowych i bezprawnym zatrudnianiu za niewielkie pieniądze.

        • 6 2

        • Mądrego to aż miło posłuchać! A tych "chorych d*powłazów" pozdrawiam ubogi zakres emocjonalny.

          • 2 2

        • związki zawodowe GDZIE ?

          O jakich związkach zawodowych ty piszesz , ja na terenie CRISTU z żadnym się nie spotkałem , chyba że istnieje jakiś tajny , kierowników , majstrów i menadzerów ?

          • 0 0

    • jesteś indolencją umysłową i pewnie kolejną złodziejską parówą

      nie podoba się, to wypad, jak taki z ciebie "fachowiec" to znajdź sobie pracę gdzie indziej

      • 1 1

  • sciska wam d*pe

    ze to Ja juz mam bilet na 1 rejs......

    • 4 8

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Bierecki

Grzegorz Bierecki urodzony 28 października 1963 roku. Od 1990 prezes Fundacji na Rzecz Polskich...

Najczęściej czytane