• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nie będzie terminalu agro w Gdańsku. OT Logistics rezygnuje z inwestycji

Robert Kiewlicz
7 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejne zmiany personalne w Porcie Gdańsk
Inwestycja OT Logistics w Gdańsku miała polegać na budowie terminalu przeładunkowo-składowego, przystosowanego i wykorzystywanego do obsługi statków i ich ładunków w obrocie portowym, obsługi ładunków w relacjach lądowych oraz składowania towarów.

Inwestycja OT Logistics w Gdańsku miała polegać na budowie terminalu przeładunkowo-składowego, przystosowanego i wykorzystywanego do obsługi statków i ich ładunków w obrocie portowym, obsługi ładunków w relacjach lądowych oraz składowania towarów.

OT Logistics wycofuje się z planów budowy terminalu agro, do przeładunku towarów rolnych, w porcie w Gdańsku. Spółka podpisała z Zarządem Morskiego Portu Gdańsk porozumienie w sprawie przedterminowego rozwiązania 30-letniej umowy dzierżawy nieruchomości, na której powstać miała inwestycja.



Jak informuje spółka OT Logistics, rozwiązanie umowy dzierżawy nastąpiło ze względu na zmianę okoliczności gospodarczych realizacji planowanej przez spółkę inwestycji na terenie nieruchomości w założonym wcześniej terminie i przewidywanym kształcie.

- Strony zgodnie postanowiły rozwiązać umowę dzierżawy z dniem 30 września 2020 roku. W ramach rozliczeń z dniem podpisania porozumienia spółka przekazała wydzierżawiającemu projekt budowlany i pozyskaną dokumentację budowlaną oraz wyraziła zgodę na przeniesienie na wydzierżawiającego pozwolenia na budowę - poinformowała spółka OT Logistics.

Terminal agro w Gdańsku



Przypomnijmy, że firma jeszcze w 2015 roku sfinalizowała z Zarządem Morskiego Portu Gdańsk umowę 30-letniej dzierżawy nieruchomości w Porcie Zewnętrznym. Na działce o pow. ok. 26 haMapka OTL planował zrealizować budowę największego w regionie terminala przeładunkowo-składowego wyspecjalizowanego w ładunkach agro.

Na działce znajduje się m.in: południowa część Pirsu Rudowego o długości 602,4 m oraz magazyn płaskiego składowania o powierzchni użytkowej 8,7 tys. m kw. i bateria silosów żelbetowych o powierzchni użytkowej 1,6 tys. m kw. Bateria 18 silosów żelbetowych oraz magazyn to pozostałość po nieudanej inwestycji kanadyjskiej spółki Euro Port Poland. Na działce znajduje się m.in: południowa część Pirsu Rudowego o długości 602,4 m oraz magazyn płaskiego składowania o powierzchni użytkowej 8,7 tys. m kw. i bateria silosów żelbetowych o powierzchni użytkowej 1,6 tys. m kw. Bateria 18 silosów żelbetowych oraz magazyn to pozostałość po nieudanej inwestycji kanadyjskiej spółki Euro Port Poland.

Na działce znajdują się m.in: południowa część Pirsu Rudowego o długości 602,4 m oraz magazyn płaskiego składowania o powierzchni użytkowej 8,7 tys. m kw. i bateria silosów żelbetowych o powierzchni użytkowej 1,6 tys. m kw. Terminal miał rozpocząć działalność w 2018 roku. Następnie spółka informowała o tym, że rozpoczęcie inwestycji w terminal agro w porcie w Gdańsku nastąpi w 2019 roku.

Opuszczone silosy na Stogach

Miejsca

Opinie (52) 7 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (5)

    Niech broń boże nie sugerują się tym do odwołania budowy "Nowej Wyzwolenia" . Codziennie w drodze do pracy rowerem, na krótkim odcinku, mniej wiecej od wysokości od falowca do skrzyżowania Wyzwolenia z ul. Oliwską mogę na spokojnie naliczyć przynajmniej z 4 tiry. Nachodzi pytanie ile tirów jeździ tą ulica w ciągu doby, bo wydaje się, że od groma!

    • 12 30

    • nowa wyzwolenia bedzie ulica osiedlowa, a tam buduje robyg i mieszkancy zablokuja przejazd tirow przez osiedle

      • 0 0

    • spacer od Kasztanowej do przystanku tramwajowego - 12 przejeżdżających TIRów

      • 0 0

    • Ale mniejszy ruch w okolicach portu to może być pretekst do cofniecia budowy tej drogi

      • 1 0

    • mi się też wydaje

      • 4 0

    • przecież mowa o części portu przy DCT :)

      • 11 0

  • Zboża mamy pod dostatkiem

    Jestem na statku i mamy 27000 ton pszenicy z Klajpedy na Litwie.Jeden za drugim statkiem jest ładowany zbożem z Litwy,Białorusi czy Łotwy.U nas się nie opłaca bo towarzystwo z UM myśli tylko o deweloperce i ze utrzyma miasto i jego rozwój z turystyki.Bzdura.Porty to przyszłość jak widać po innych krajach EU a nasze zażynamy i oddajemy deweloperom.To tragedia bezmyślnych samorządowców.

    • 0 0

  • Wycofali się z inwestycji dokładnie w czasach rządów PiS. Przypadek? Nie sądzę...

    • 2 0

  • OT Logistics (2)

    Czy to w tej firmie był/jest zatrudniony syn Donalda?

    • 4 19

    • OLT a nie OTL ale oczywiscie warto szukac sensacji

      • 1 0

    • Może, a teraz zatrudnione jest pół rodziny pisowskich aparatczyków

      • 7 3

  • (1)

    Jeeeeeest ! Super informacja ! Tereny te powinno się zalesić !

    • 4 2

    • Niczym Basen Górniczy

      • 0 0

  • (5)

    52 mln ton. Zaczyna się sypać.

    • 21 14

    • Zrobić (3)

      Go w Elblągu

      • 7 1

      • I puchylnie jak na Kanale Elbląskim, żeby coś tam mogło wpłynąć? (1)

        • 5 1

        • Lepiej ponarzekać

          • 0 0

      • Ludmiła..

        popatrz n a zanurzenia na Zalweie Wislanym..pomyśl zanim coś napiszesz..

        • 2 2

    • czlowieku dct zainteresuje sie gruntem

      • 3 0

  • Opinia wyróżniona

    Bajkopisarstwo. (6)

    Czas się już wycofać: z mln aut elektrycznych, promu w Szczecinie, przekopu i CPK. Zarządcy łąk w Baranowie z pensjami po kilkadziesiąt tysięcy złotych, to chyba największa groteska naszych czasów.

    • 102 22

    • Jeszcze o elektrowni w Ostrołęce zapomniałeś, miliard złotych utopiony... (1)

      • 11 3

      • Trylioliard bikwantylionów

        • 0 0

    • Raczej z 500+, 300+, 13 i 14 emerytury i całej reszty (2)

      a nie z inwestycji

      • 3 3

      • Tylko że żadna z tych inwestycji nie miała sensu. (1)

        Przekop nic nie daje, bo zalew jest za płytki.
        CPK to w ogóle poroniony pomysł, chociaż na szybką kolej przez cały kraj bym się nie obraził.
        Milion aut elektrycznych nie miał szans wypalić, bo nie mamy technologii, chyba żeby licencję z zachodu kupić jak za PRL.

        • 13 9

        • Tak naprawdę nic nie ma sensu bo i tak nie da się. W Ameryce to co innego. Poza tym idzie koniec świata.

          • 0 0

    • nie z przekopu

      po pierwsze, to przekop jest bardzo potrzebny - a po drugie, już jest w połowie roboty.

      • 11 15

  • Opinia wyróżniona

    Pis zarzyna rolnictwo. Więc na co to komu?

    "Branża rolnicza dostarczała polskie produkty i przetwory na Białoruś. Tam naklejano Białoruskie etykiety na polskie produkty i wędrowały one do prawdziwego klienta czyli Rosji i Chin. Niestety proceder ten został zatrzymany w momencie kiedy Łukaszenka podjął decyzję o zamknięciu granicy z Polską i innymi krajami sąsiadującymi. Polskie przetwory i produkty już tam nie jadą.Już to możemy odczuć w sklepie. Owoce z dnia na dzień coraz tańsze i to samo z mięsem i wędlinami. Trzeba gdzieś sprzedać nadwyżki zatem produkty te tanieją. Jednak to jest chwilowe. Polscy rolnicy i producenci długo nie wytrzymają takiej sytuacji gdyż ceny w skupach są poniżej cen z 2012 roku. Wielu z rolników i producentów w branży spożywczej zaciągnęło kredyty których nie będą w stanie spłacić i zbankrutują a ich gospodarstwa przejmą za bezcen zachodnie banki."

    • 14 18

  • skoro Główny Inwestor w tzw. Gierkowski port Pólnocny

    Zrezygnował i sprzedał aktywa..co zapewne było związane z rozminięciem sie jego oczekiwań a Miłosciwie nam panujaca Wadzą.. to takie fanaberie jak 100 mln t port centralny można skreslić.
    Dodatkowo każdy inwestor ocenia stosunki pIsopolski oraz UE.. ( szkajcie YdYotów )

    • 4 3

  • Po co dajecie zdjecie z zupełnie innej części portu? (1)

    • 27 1

    • bo takie mamy. Z Nowego Portu (i Westerplatte gratis)

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Kabat

Dyrektor operacyjny SESCOM (nadzoruje realizację kontraktów). Magister Inżynier Elektrotechniki...

Najczęściej czytane