• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy magazyn w Gdyni, remont nabrzeża w Gdańsku

VIK
20 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Magazyn jest częścią większego projektu, czyli powstania nowego terminalu intermodalnego.
  • Dworzec Drzewny, który dziś nie jest wykorzystywany, ma się stać nabrzeżem uniwersalnym.

W Porcie Gdynia powstanie nowy magazyn wysokiego składowania, a Port Gdańsk wybrał ofertę firmy Budimex na rozbudowę Nabrzeża Dworzec Drzewny. Trójmiejskie porty korzystają z koniunktury na rynku i inwestują.



- W najbliższym czasie zostanie ogłoszony przetarg na budowę magazynu wysokiego składowania przy ul. Logistycznej na terenie zachodniej części portu. Będzie to pierwszy z czterech planowanych do realizacji magazynów wysokiego składowania w tym rejonie Portu Gdynia - mówi Grzegorz Dyrmo, wiceprezes zarządu Morskiego Portu Gdynia.

Główna część inwestycji to teren ograniczonym ulicami: Kontenerową od strony północnej i zachodniej i Logistyczną od strony południowej zobacz na mapie Gdyni. Po wschodniej stronie terenu powstanie również nowa ulica tzw. "Technologiczna" łącząca ul. Logistyczną z ul. Kontenerową oraz place składowe. Natomiast całkowita powierzchnia terenu objętego przebudową to około 30 000 m kw. Planowany termin oddania inwestycji do użytkowania to drugi kwartał 2020 roku.

Magazyn jest częścią większego projektu, czyli powstania nowego terminalu intermodalnego. Takie ma przynajmniej plany Zarząd Morskiego Portu Gdynia, który zgłosił ten projekt do konkursu o dofinansowanie unijne z puli przeznaczonej właśnie dla transportu intermodalnego.  Terminal ma powstać właśnie na 30 ha należących do Centrum Logistycznego Portu Gdynia . Całkowity koszt netto projektu wynosi 123 mln zł, w tym dofinansowanie unijne spodziewane jest w wysokości około 61 mln zł.

Do inwestycji szykuje się też Port Gdańsk. Właśnie rozstrzygnięto przetarg na rozbudowę Dworca Drzewnego zobacz na mapie Gdańska. Wygrała firma Budimex. Zgodnie z projektem za 153,7 mln zł zostanie rozbudowane ok. 1,2 tys. m nabrzeża. Wykonawca przeprowadzi m.in. roboty rozbiórkowe, ziemne, czerpalne i umacniające dno, prace sanitarne oraz drogowo-kolejowe.

- Powstanie nowa ścianka szczelna, nowe linie odbojowe i cumownicze. Dzięki temu przy Dworcu Drzewnym będą obsługiwane największe jednostki, które wchodzą do Portu Wewnętrznego - o zanurzeniu do 10,6 metrów - tłumaczy Marcin Osowski, wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk ds. infrastruktury.
Modernizacja nabrzeża Dworzec Drzewny jest jednym z zadań w projekcie obejmującym przebudowę toru wodnego. Projekt jest w 85 proc. dofinansowany z instrumentu CEF (Connecting Europe Facility - Łącząc Europę).
VIK

Opinie (63) 1 zablokowana

  • A co tam w Eksploatacja?? (2)

    Jak wygląda sytuacja w eksploatacji SA, czy dalej stagnacja ogólna!!!??

    • 3 0

    • Eksploatacja

      Jak zwykle ledwo zipie wszyscy wielkie plany żadnych dat i tak wogóle stagnacja

      • 0 0

    • Dziękuję, u nas wszystko w najlepszym porządku!!!!

      Forsy mamy po kokardę, robota lekka i przyjemna, kierownictwo super, socjal wypasiony jak bryki po tuningu u braci Collins - słowem żyć nie umierać!!!!

      • 3 0

  • (13)

    Aby tak dalej widać że idzie to w dobrym kierunku nie jak za poprzedniej wladzy
    Brawo
    Proszę nie zapominać o pracownikach spółek portowych którzy marnie zarabiają

    • 21 51

    • Prawda (6)

      Pan przewodniczący siedzi w ciepej kanciapce i walczy o swoje "patrz nasze".
      Brawo.

      • 5 1

      • (5)

        Jeden i drugi przewodniczący ciepłe posady maja
        A my dalej brak awansu i podwyżek
        Niestety zapomnieliscie o nas efekt brak ludzi do pracy aby tak dalej to firmy nie będzie !!!!!!!
        My na tym nie stracimy a Wy tak !!!!!

        • 5 0

        • (2)

          Witek , Roman zadbajcie o pensje pracowników
          Zrozumcie bez nich was nie ma
          A oni biedę klepia

          • 0 0

          • (1)

            Masz rację

            • 0 0

            • I muszą dorabiać w innych firmach

              • 0 0

        • (1)

          Prawda

          • 4 0

          • A niech się rozpadnie sięga już dna

            • 3 0

    • poprzedniej władzy...

      stuknij się w pusty łeb, pisiorze

      • 0 0

    • Wynos sie ! Co ma , zwlaszcza ta władza do tej inwestycji? Chyba zdolność prźeszkadzania. Goopek.

      • 3 0

    • Katarynka

      Ty Roman jak ta katarynka, wciąż ci mało.

      • 9 0

    • niech się zapiszą do Pisu albo Solidarności

      • 9 3

    • Walnij się w ten głupi pisowski łeb.

      • 22 9

    • A Ty nie zapominaj o interpunkcji.

      • 10 8

  • tam mial byc kanal portowy wg planow kwiatkowskiego i wendy (2)

    statki mialy wplywac i plynac bez zawracania az do Rewy i tam wyhodzic w morze ale niestety z tego zrezygnowano

    • 0 0

    • miala tez byc huta

      Na Moscich Blotach.
      Czas zweryfikowal te pomysly ale zaniedbanie "weglowki", drog I wlasnie zaplecza logistycznego jest karygodne.
      Widac w tym ignorancje wladz centralnych I zarlocznych sasiadow, ktorzy wykazuja instynkt terytorialny a nie panstwowy.
      Typowa "podsiebiorczosc" w symbiozie z biurokracja.

      • 0 0

    • Chyba jednak dobrze, że, patrząc z ekonomicznego i środowiskowego punktu widzenia, tego nie zrealizowano, ponieważ, po przejęciu po wojnie gdańskiego portu, uzyskano lepsze warunki do rozbudowy portu w Gdańsku, jak i możliwości jego bezkolizyjnego połączenia z resztą kraju. Nie usprawiedliwia to zaniechań, czy wręcz szkodliwych działań, wobec portu w Gdyni, którego potencjał należało rozwijać w miarę istniejących możliwości. Te zaniechania dotyczyły głównie dostępności drogowej i kolejowej oraz pozbawiania portu jego możliwości rozwojowych w rejonie basenów portowych. Gdyby nie systematyczne modernizowanie, przebudowywanie i sprawne zarządzanie portem, zwłaszcza w latach dwutysięcznych, to dzisiaj teren portowy porastałyby chwasty i prawdopodobnie nawet deweloperzy nie ścigaliby się ze stawianiem swoich blokowisk na rozsypujących się portowych nabrzeżach.

      • 0 1

  • (1)

    A kiedy w Gdyni budowa drogi do portu, bo dojazd tragiczny.

    • 32 4

    • podobnie jak w Gdansku...

      • 0 0

  • Bardzo dobry pomysł z tymi magazynami w Gdyni. (11)

    Będzie przynajmniej gdzie bezpiecznie przechowywać nowe pomysły, futurystyczne wizje, makiety oraz nośniki z wizualizacjami.

    • 47 10

    • A tak na poważnie - co w tych magazynach będą składować, skoro BCT i GCT mają się coraz gorzej? (8)

      Zresztą cały port, pomimo puszczanych w mediach pierdów w occie o rzekomych rekordach przeładunków, też słabo wygląda.
      No chyba że to będą magazyny gdańskich terminali (cóż, trochę daleko ale co tam).

      • 14 9

      • (7)

        ooo mamy pierwszego gdańskiego kretynka. wracaj na hałdy szadółek.

        • 8 24

        • Milcz pajacu - od urodzenia jestem Gdynianinem (a przeżyłem już pół wieku). (5)

          Patrzę jak portowe miasto (z naciskiem na portowe) upada i jak port zamienia się pomału w marinę im. prezydenta Wojciecha.
          Zanim coś napiszesz - w tym obrazisz kogokolwiek - rusz tym pustym łbem - może coś ci się tam jednak uruchomi.
          I nie widzę nic złego w tym, żeby porównywać port gdański z gdyńskim - i to całkowicie apolitycznie, bo wszystkie partie mają równo za uszami.

          • 20 7

          • (4)

            może jesteś gdynianinem ale bredzisz jak te kmioty zza Sopotu. U siebie we łbie masz niezły przeciąg skoro twierdzisz że Szczurek jest odpowiedzialny za działania portu.

            • 4 7

            • Czy twierdzisz kmiocie, że prezydenci miast nie są do niczego potrzebni? (2)

              Port jest w Gdyni, Gdynia to miasto, miasto ma prezydenta. Jak twierdzisz, prezydent miasta (na terenie którego jest port) nie ma absolutnie wpływu na rozwój miasta (w tym portu) i nie jest absolutnie za nic odpowiedzialny - głównie za działania portu!
              To po kija taki prezydent ?
              WYJAŚNISZ TO MIEJSCOWY KMIOCIE?

              • 4 2

              • poczytaj sobie

                Gminy okradly porty
                gospodarkamorska.pl
                a dowisza sie, jak miasto moze wplywac na port. I jakie interesy miasta "trzepia" na fakcie istnienia portu. Oraz kto stoi za bulwersyjacymi akcjami na styku port, "centrum" miasta. Dowiedz sie dlaczego estakada ma status drogi miejskie. To nie boli. Oraz dlaczego osuwa sie Kamienna gora a Sienkiewicza nie jest remontowana.
                Moze cos da tobie do myslenia? To tez nie sa kompetencje miasta?

                • 3 0

              • wyzwiska zamiast argumentów, cały PiS

                • 2 3

            • Odwróćmy pytanie,

              jak współpracował z władzami dla rozwoju portu?
              Przez 20 ciągle mu kłody pod nogi rzucali?

              • 6 1

        • Ale urodził się w Gdyni

          • 1 1

    • (1)

      A Infoboxy to pies?

      • 1 1

      • Oczywiście że nie pies a świnka morska.

        • 2 0

  • (2)

    Szczur psie

    • 2 9

    • edzio debilu, znów pigułki popiłeś ruskim samogonem

      nasza ty ulubiona ruska cebulo,
      znów cię delirium telepie,
      znów pustym łbem o kraty napiżdżasz?
      rzumiem twoje rozpaczliwe wołanie o kolejną dawkę,
      już już, pielęgniarze już idą, zaraz dostaniesz działkę

      • 0 1

    • PiS agituje

      • 2 2

  • (1)

    Magazyn dla szczura zamieszka tam gnido i won

    • 5 7

    • widzę mocne zwarcie masz

      jeszcze trzyma co?

      • 0 0

  • Gdynia upada na naszych oczach :( (2)

    Magazyn? Wszystko kilkanaście lat za późno!!!

    • 26 12

    • edzio i jego kaftan

      znów cię za mocno zawiązali pielęgniarze kapucynku?

      • 0 1

    • ty z twoimi komentarzami upadasz coraz bardziej - o ile nizej jeszcze mozna? zapewne nam pokazesz

      • 6 5

  • kiedy ten magazyn powstanie w Gdyni? dlaczego jak zwykle bez dat? (5)

    towary wyjadą zniszczoną estakadą i niewydolnymi torami?

    • 34 21

    • (3)

      czytamy ze zrozumieniem: "Planowany termin oddania inwestycji do użytkowania to drugi kwartał 2020 roku"

      • 13 7

      • sęk w tym ze nie czytamy, tylko piszemy cos negatywnego zeby miec pierwszy komentarz, wtedy bonusik (2)

        • 16 1

        • (1)

          od kogo ten bonusik? od tego pisiorskiego cwaniaczka Horały? przecież to finalnie idzie z naszych podatków na subwencje partyjne, których on broni... gonić pisobolszewika, gonić jego trolle!

          • 9 1

          • kasa do PiSu na trolowanie płynie z Moskwy przez Iran, stara ruska metoda

            ruska propagana rozsiewana przez pisowskie trole jest aż nadto wyraźna i widoczna

            • 0 0

    • PiSowski troll

      Ile płacicie za trollowanie?

      • 4 2

  • plany Gdyni (3)

    na tym zdieciu dokladnie widac jak trasa Kwiatkowskiego zamknela rozwoj portu w Gdyni. Mam nadzieje ze to sie zmieni i bedziemy kakurencja dla przyszlego portu na Stogach!

    • 14 7

    • (1)

      Niczego nie zamknęła, a skoro uważasz ze do rozwoju (rozbudowy) trzeba wiecej terenów to wlasnie Gdansk pokazuje jak to nalezy robic. Tylko usypywanie nowych terenów wydartych morzu , to jest właściwy kierunek .zapewne powiesz ze koszty wyższe ?No, nie jestem przekonany.

      • 1 2

      • "Gdynia" ograniczyła tereny portowe i przekształca je na mieszkaniówkę.

        • 8 2

    • ciekawe co by to było jakby Gierek tych wszystkich ulic nie pobudował - wesoło hehe

      • 6 2

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Krzysztof Stepokura

Prezes formy Eurotel. W 1994 roku założył firmę telekomunikacyjną Martel, która od 1996 roku była...

Najczęściej czytane