• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy magazyn w Gdyni, remont nabrzeża w Gdańsku

VIK
20 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Magazyn jest częścią większego projektu, czyli powstania nowego terminalu intermodalnego.
  • Dworzec Drzewny, który dziś nie jest wykorzystywany, ma się stać nabrzeżem uniwersalnym.

W Porcie Gdynia powstanie nowy magazyn wysokiego składowania, a Port Gdańsk wybrał ofertę firmy Budimex na rozbudowę Nabrzeża Dworzec Drzewny. Trójmiejskie porty korzystają z koniunktury na rynku i inwestują.



- W najbliższym czasie zostanie ogłoszony przetarg na budowę magazynu wysokiego składowania przy ul. Logistycznej na terenie zachodniej części portu. Będzie to pierwszy z czterech planowanych do realizacji magazynów wysokiego składowania w tym rejonie Portu Gdynia - mówi Grzegorz Dyrmo, wiceprezes zarządu Morskiego Portu Gdynia.

Główna część inwestycji to teren ograniczonym ulicami: Kontenerową od strony północnej i zachodniej i Logistyczną od strony południowej zobacz na mapie Gdyni. Po wschodniej stronie terenu powstanie również nowa ulica tzw. "Technologiczna" łącząca ul. Logistyczną z ul. Kontenerową oraz place składowe. Natomiast całkowita powierzchnia terenu objętego przebudową to około 30 000 m kw. Planowany termin oddania inwestycji do użytkowania to drugi kwartał 2020 roku.

Magazyn jest częścią większego projektu, czyli powstania nowego terminalu intermodalnego. Takie ma przynajmniej plany Zarząd Morskiego Portu Gdynia, który zgłosił ten projekt do konkursu o dofinansowanie unijne z puli przeznaczonej właśnie dla transportu intermodalnego.  Terminal ma powstać właśnie na 30 ha należących do Centrum Logistycznego Portu Gdynia . Całkowity koszt netto projektu wynosi 123 mln zł, w tym dofinansowanie unijne spodziewane jest w wysokości około 61 mln zł.

Do inwestycji szykuje się też Port Gdańsk. Właśnie rozstrzygnięto przetarg na rozbudowę Dworca Drzewnego zobacz na mapie Gdańska. Wygrała firma Budimex. Zgodnie z projektem za 153,7 mln zł zostanie rozbudowane ok. 1,2 tys. m nabrzeża. Wykonawca przeprowadzi m.in. roboty rozbiórkowe, ziemne, czerpalne i umacniające dno, prace sanitarne oraz drogowo-kolejowe.

- Powstanie nowa ścianka szczelna, nowe linie odbojowe i cumownicze. Dzięki temu przy Dworcu Drzewnym będą obsługiwane największe jednostki, które wchodzą do Portu Wewnętrznego - o zanurzeniu do 10,6 metrów - tłumaczy Marcin Osowski, wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk ds. infrastruktury.
Modernizacja nabrzeża Dworzec Drzewny jest jednym z zadań w projekcie obejmującym przebudowę toru wodnego. Projekt jest w 85 proc. dofinansowany z instrumentu CEF (Connecting Europe Facility - Łącząc Europę).
VIK

Opinie (63) 1 zablokowana

  • (2)

    Szczur psie

    • 2 9

    • PiS agituje

      • 2 2

    • edzio debilu, znów pigułki popiłeś ruskim samogonem

      nasza ty ulubiona ruska cebulo,
      znów cię delirium telepie,
      znów pustym łbem o kraty napiżdżasz?
      rzumiem twoje rozpaczliwe wołanie o kolejną dawkę,
      już już, pielęgniarze już idą, zaraz dostaniesz działkę

      • 0 1

  • Kto będzie właścicielem terminalu intermodalnego?

    PKP Cargo?

    • 5 2

  • tam mial byc kanal portowy wg planow kwiatkowskiego i wendy (2)

    statki mialy wplywac i plynac bez zawracania az do Rewy i tam wyhodzic w morze ale niestety z tego zrezygnowano

    • 0 0

    • Chyba jednak dobrze, że, patrząc z ekonomicznego i środowiskowego punktu widzenia, tego nie zrealizowano, ponieważ, po przejęciu po wojnie gdańskiego portu, uzyskano lepsze warunki do rozbudowy portu w Gdańsku, jak i możliwości jego bezkolizyjnego połączenia z resztą kraju. Nie usprawiedliwia to zaniechań, czy wręcz szkodliwych działań, wobec portu w Gdyni, którego potencjał należało rozwijać w miarę istniejących możliwości. Te zaniechania dotyczyły głównie dostępności drogowej i kolejowej oraz pozbawiania portu jego możliwości rozwojowych w rejonie basenów portowych. Gdyby nie systematyczne modernizowanie, przebudowywanie i sprawne zarządzanie portem, zwłaszcza w latach dwutysięcznych, to dzisiaj teren portowy porastałyby chwasty i prawdopodobnie nawet deweloperzy nie ścigaliby się ze stawianiem swoich blokowisk na rozsypujących się portowych nabrzeżach.

      • 0 1

    • miala tez byc huta

      Na Moscich Blotach.
      Czas zweryfikowal te pomysly ale zaniedbanie "weglowki", drog I wlasnie zaplecza logistycznego jest karygodne.
      Widac w tym ignorancje wladz centralnych I zarlocznych sasiadow, ktorzy wykazuja instynkt terytorialny a nie panstwowy.
      Typowa "podsiebiorczosc" w symbiozie z biurokracja.

      • 0 0

  • A co tam w Eksploatacja?? (2)

    Jak wygląda sytuacja w eksploatacji SA, czy dalej stagnacja ogólna!!!??

    • 3 0

    • Dziękuję, u nas wszystko w najlepszym porządku!!!!

      Forsy mamy po kokardę, robota lekka i przyjemna, kierownictwo super, socjal wypasiony jak bryki po tuningu u braci Collins - słowem żyć nie umierać!!!!

      • 3 0

    • Eksploatacja

      Jak zwykle ledwo zipie wszyscy wielkie plany żadnych dat i tak wogóle stagnacja

      • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Krzysztof Stepokura

Prezes formy Eurotel. W 1994 roku założył firmę telekomunikacyjną Martel, która od 1996 roku była...

Najczęściej czytane