• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Odwołano prezesa gdańskiego portu morskiego

Wioletta Kakowska-Mehring
13 grudnia 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejne zmiany personalne w Porcie Gdańsk
Ryszard Strzyżewicz był prezesem portu morskiego w Gdańsku od 2008 r. Ryszard Strzyżewicz był prezesem portu morskiego w Gdańsku od 2008 r.

Rada nadzorcza odwołała prezesa Portu Gdańsk Ryszarda Strzyżewicza. Od 13 grudnia Zarząd Spółki jednoosobowo stanowi Jerzy Melaniuk, dotychczasowy wiceprezes zarządu ZMPG SA ds. infrastruktury - podano w komunikacie.



Ryszard Strzyżewicz pełnił funkcję prezesa Zarządu Morskiego Portu Gdańsk od 4 kwietnia 2008 roku. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że za odwołaniem go stali przedstawiciele Skarbu Państwa (udziałowcami ZMPG są jeszcze Gmina Gdańsk oraz uprawnieni pracownicy). Prawdopodobnie nowi członkowie zarządu, czyli prezes i wiceprezes, zostaną wyłonieni w wyniku konkursu, którego wyniki poznamy do końca marcu 2013 roku.

Odwołanie prezesa to już druga w ostatnim czasie zmiana na najwyższych szczeblach w gdańskim porcie. Na początku października Rada Nadzorcza odwołała ze stanowiska wiceprezesa zarządu ds. finansowych portu, Wojciecha Łakomskiego. Oficjalnym powodem miało być pełnienie przez niego funkcji w spółce prywatnej. Nieoficjalnie mówiło się o dużym konflikcie w zarządzie gdańskiego portu, w tym właśnie z Ryszardem Strzyżewiczem.

Jak oceniasz zmiany personalne w ZMPG SA?

Tym razem nie podano przyczyny odwołania. Nieoficjalnie mówi się, że na współpracę z zarządem skarżyły się firmy działające na terenie portu.

Prezes Strzyżewicz przed powołaniem na stanowisko prezesa portu pełnił funkcję skarbnika Platformy Obywatelskiej w Gdyni. Tę kwestię podnosili przeciwnicy jego nominacji. Zwłaszcza, że Strzyżewicz wcześniej nie miał doświadczenia w branży morskiej. Jednak miał doświadczenie w prowadzeniu firm, które wymagały wdrażania procesów naprawczych i restrukturyzacyjnych. Realizował projekty dla konsorcjum Raiffeisen Atkins oraz nadzorował prywatyzację kilkudziesięciu przedsiębiorstw w imieniu Wojewody Gdańskiego, a także kierował Departamentem Rozwoju Gospodarczego Urzędu Marszałkowskiego, był także prezesem zarządu Grupy Zarządzającej Pomerania.

Zarząd Morskiego Portu Gdańsk SA powstał w 1998 r. i działa na podstawie ustawy o portach i przystaniach morskich oraz Kodeksu spółek handlowych. Spółka kontynuuje w tym zakresie tradycje wszystkich poprzednich podmiotów gospodarujących w granicach portu w Gdańsku, z których ostatnim był Zarząd Portu Gdańsk SA.

Miejsca

Opinie (122) ponad 10 zablokowanych

  • Prezesi PORTOWI ...

    Prezesi Przyszli jako POlitycznie POprawni ,bez wiedzy o Portach i niestety Zarząd Portu PADA , EKSPOLATACJA do sprzedaży .Prezesi patrzą tylko " na słupki " z cyframi a przyszłośc FIRMY I PRACOWNIKÓW mają w nosie .
    Mamy nadzieję ,że SPECJALISTA PORTU Andrzej Kapuściński wróci i PRACOWNICY zaczna pozytywnie patrzeć w przyszłość Swojej Firmy . Inaczej kolejną Dużą Firmę NIEKOMPETENTNE NIEUDACZNKI zrujnują , tak jak większośc zakładów w Polsce .

    • 10 2

  • precz z komuną i PO

    • 4 2

  • aby kolesiom żyło sie lepiej...

    j.w

    • 1 0

  • solidaruchy opanowały wszystko, .....

    jak pandemia, jak zaraza...hanba im.....

    • 2 2

  • Wreszcie (2)

    Czas był już najwyższy, nieudacznik był i tyle

    • 46 14

    • Prezentacja jak działa PO w pigułce

      czyli na Śląsku...chaos, niekompetencja i kolesiostwo do potęgi na przykładzie PKP i Marszałka Województwa...

      • 2 1

    • Tak jak wszyscy z PO.

      • 8 5

  • POdobne te lemingi...aby stołek aby sianko...

    • 3 1

  • Te zmiany sa pozorne (bicie piany dla gawiedzi)

    Polska, a w szczególności Gdańsk (sic!!!), są odwróceni tyłem do naszego ojczystego morza. Nie jesteśmy od 1989 r. państwem suwerennym na morzach i oceanach. Zniszczono naszą flotę. Jaka była - każdy wie. Ale istniała i można ją było rozwijać, modernizować. A teraz mamy w porcie wyłącznie obce statki. I one zarabiają krocie. A u nas zwonienia i bezrobocie - upadło szereg instytucji związanych z gospodarką morską. To jest, po prostu, dywersja gospodarcza wywołana przez naszych krótkowzrocznych rodaków-niepatriotów stojących u steru władzy.
    P.S. Podobnie miała sie rzecz ze szkołami zawodowymi. Polikwidowano je w pośpiechu, a teraz są reaktywowane z wielkimi kłopotami, bo brak kadry, zaplecza itp. "Mądry Polak po szkodzie" - nadal aktualne...

    • 6 1

  • koniec PO bliski! (1)

    • 6 2

    • precz z komuną i PO

      • 3 2

  • I bardzo dobrze (11)

    Skończy się ta farsa i granda wreszcie

    • 81 7

    • Powinien polecieć (10)

      Ale już dawno jak zawalił sprawe gazoportu, którą naprawde ciężko było zawalić , bo lokalizacja gazoportu w Gdańsku była wręcz oczywista !
      Ciężko uwierzyć , że dostało ją Świnoujście, gdzie nie ma odpowiedniej infrastruktury, trudniejsze jest podejście do portu, a nawet są tam jakieś rezerwaty przyrody, no ale w naszym durnym kraju to wszystko jest na odwrót i do góry nogami

      • 20 5

      • nieststy ale gazoport powinien być w Gdyni z wykorzystaniem istniejących zbiorników w Mechclinkach (9)

        • 10 11

        • OK (8)

          Ale nie w Świnoujściu na litość , i gdzie tam ten gaz ma płynąć....???.... Do lasu.......

          • 13 1

          • ale wiecie, ze tak naprawdę - mimo oficjalnych starań - (6)

            ani Port Gdańsk, ani Gdynia gazoportu nie chciały? Bardzo słusznie zresztą.

            • 5 2

            • dlaczego słusznie? (5)

              • 3 0

              • bo z punktu widzenia portu morskiego to nie jest interes (4)

                sens gazoportu jest tylko w bezpieczenstwie energetycznym calego kraju. jest potrzebny tylko w sytuacjach kryzysowych, bo normalnie rosyjskie surowce sa tansze. I teraz pytanie: kto bedzie doplacal do dzialalnosci tego gazoportu, bo poki co na wojne sie nie zanosi?

                Nikt tego glosno nie mowi, bo nie wypada,a le tak jest.

                • 4 4

              • Jaka wojna ??? (1)

                Gaz skroplony importowany np. z Norwegii byłby tańszy od tego ruskiego, tyle że koszta transportu byłyby troche wyższe więc wychodzi na to samo, a w chwili gdy mamy alternatywne kierunki odbioru, to wówczas kacapy by tak z cenami nie fisiowali, więc nie pierdziel że gazoport jest potrzebny tylko w czasie wojny

                • 4 2

              • Przeczytaj jeszcze raz tytuł mojego wpisu

                • 1 0

              • gościu co ty pierdzielisz? (1)

                lepszy interes to ziemia z HCB z Ukrainy?

                • 2 3

              • na temat HCB ani polityki sie nie wypowiadam, bo sie na tym nie znam

                Znam za to dobrze temat gazoportu od strony fachowej.

                • 5 1

          • Nie, do Niemiec

            I o to właśnie chodziło. My zainwestujemy, wyłozymy kasę, a oni dostaną po promocyjnych cenach. Niemiaszki świetnie liczą, prawie jak pejsy.
            I oszczędzają kasę, a że my im na każdym kroku włazimy tam gdzie Siwiec stosowała wybielacz, to tak teraz mamy.

            • 10 0

  • co ty potrafisz składać ładnie rączki na biurku i za to dostajesz kase.?

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Artur Jadeszko

Od 2006 roku prezes zarządu ATC Cargo SA, spółki notowanej na NewConnect, alternatywnym systemie obrotu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Studiował na Wydziale Prawa Uniwersytetu Gdańskiego oraz Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Od początku kariery zawodowej związany z branżą TSL. Jako przewodniczący Komisji Celnej w Polskiej Izbie Spedycji i Logistyki był uczestnikiem wielu projektów realizowanych przy współudziale Izby Celnej w Gdyni oraz Ministerstwa Finansów. Jest...

Najczęściej czytane