• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Podwójne dokowanie w stoczni Nauta

Robert Kiewlicz
28 grudnia 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Jednostki armatora Finnlines należącego do Grimaldi Group, jednego z największych tego typu operatorów na świecie, zostały wprowadzone w suchy dok SDII. Jednostki armatora Finnlines należącego do Grimaldi Group, jednego z największych tego typu operatorów na świecie, zostały wprowadzone w suchy dok SDII.

Do Stoczni Remontowej Nauta wpłynęły dwa statki ro-ro: m/v Finnfellow oraz m/v Finnpartner. Jednostki zostały wprowadzone do suchego doku SD II, dzierżawionego od firmy Crist. Umożliwiło to przeprowadzenie precyzyjnej operacji jednoczesnego zadokowania obu statków w tym samym dniu.



Finnpartner obsługuje szybkie połączenia ze Szwecji do Niemiec. Finnfellow to statek pływający na krótkich trasach pomiędzy Szwecją a Finlandią oraz Szwecją a Niemcami. 

- Na jednostkach przeprowadzone będą prace stalowe - wymiana kilkudziesięciu ton stali, wymiana sterów strumieniowych, prace konserwacyjno-malarskie oraz prace na systemach ogólnostatkowych - informuje Jarosław Staluszka, commercial manager w Stoczni Remontowej Nauta.

Duży suchy dok w Gdyni (SD II) zbudowano w 1976 roku. Dok ma 380 metrów długości i 70 metrów szerokości. Przystosowany został do budowy statków o nośności do 400 tys. ton. Wyposażony jest w suwnicę bramową o udźwigu 1,1 tys. ton. W 2010 roku Crist kupił go na licytacji za 175 mln zł.

Finnlines to wiodący operator żeglugowy serwisów ro-ro i pasażerskich na Morzu Bałtyckim oraz Morzu Północnym. Armator notowany na giełdzie NASDAQ Omx Helsinki jest częścią Grimaldi Group z Włoch, jednego z największych na świecie operatorów statków ro-ro oraz największego operatora autostrad morskich w Europie, zarówno dla pasażerów, jak i przewozów frachtowych.

Do Grupy Grimaldi należą Grimaldi Lines, Atlantic Container Line (Szwecja), Minoan Lines (Grecja) oraz Malta Motorways of the Sea (Malta). Finnlines oferuje na trasach Travemünde-Helsinki, Travemünde-Malmö, Gdynia-Helsinki, Gdynia-Rostock, Helsinki-Rostock, Lübeck-Ventspils-St.Petersburg jak też Kapellskär-Naantali przeprawy towarowe i pasażerskie. Finnlines posiada spółki zależne w Belgi, Danii, Niemczech, Polsce, Rosji, Szwecji oraz w Wielkiej Brytanii.

W 2011 roku, w dużym doku SD II zainstalowana została gródź o wadze ok. 350 ton. Pomysł, który powstał jeszcze w latach 70. XX wieku został zrealizowany dopiero po upadku i prywatyzacji Stoczni Gdynia.



Więcej o pomorskiej gospodarce

W programie Marka Kańskiego - Pomorska Kronika Biznesu - bilanse, analizy, prognozy sygnowane nie przez zawodowych audytorów, lecz dziennikarzy. Zyski i koszty pomorskich inwestycji, ruch w interesie przygranicznym, dla kogo praca i za ile, w nowy rok z umiarkowanym optymizmem.

Pomorska Kronika Biznesu w TVP Gdańsk dziś o 18.20. Powtórka programu w sobotę o 17:15.

Miejsca

Opinie (31)

  • Nauta ma świetnego prezesa, zdecydowanie najlepszy prezes z wszystkich stoczni remontowych w Polsce. (6)

    • 7 9

    • Praca (3)

      Nie wie ktoś czy do Nauty przyjmują do pracy??? Na ich stronie internetowej nie ma żadnych namiarów do kadr...

      • 2 1

      • Nie da rady tam rabią teraz sami podwykonawcy czyli tzw firmy krzak w których pracuje się na śmieciarce albo na czarno i problemy są z wypłatami.

        • 4 0

      • re

        Jrśli nie jesteś pociotkiem żadnego prezesa ani pana S...ego to zapomnij o pracy w NAUCIE

        • 3 0

      • TELEFONY DO KADR STOCZNI NAUTA S.A.

        58 6212116 ; 58 6212233 ;

        • 0 0

    • PREZES STOCZNI "NAUTA" S.A. W GDYNI

      Popieram mojego przedmówcę i zgadzam się z nim , że Obecny Prezes Stoczni Remontowej "Nauta" to Super Prezes - ukłony w stronę Prezesa . Pozdrawiam - Stoczniowiec.

      • 0 0

    • miś?

      łubu dubu łubu dubu niech żyje prezes naszego klubu.............................

      • 1 0

  • Praca

    Czyli szanse zerowe. Dzięki za info.

    • 3 0

  • a gdzie film z dokowania dwóch promów?!

    na tym filmiku widać tylko montarz przegrody w doku

    • 0 0

  • Mydlenie oczu pseudo sukcesem.To żadna rewelacja !!!

    W tym samym doku były jeszcze parę lat temu jednocześnie budowane 4 jednostki: samochodowiec, kontenerowiec, papierowiec i chemikaliowiec. Wszystkie cztery jednostki zwodowane i wyprowadzone z tego doku w ciągu jednej nocy.

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Maria Śliwicki

Od 1991 był prezesem Grupy Ergo Hestia, odszedł ze stanowiska pod koniec 2022 roku. Kierował dwoma towarzystwami ubezpieczeniowymi Grupy - Sopockim Towarzystwem Ubezpieczeń Ergo Hestia SA i Sopockim Towarzystwem Ubezpieczeń na Życie Ergo Hestia SA, wyróżnionymi wieloma prestiżowymi nagrodami, m.in. Godłem „Teraz Polska” i „Nagrodą Gospodarczą Prezydenta RP”. Za zbudowanie od podstaw Grupy Ergo Hestia otrzymał tytuł \"Człowieka dziesięciolecia polskich ubezpieczeń\", a...

Najczęściej czytane