- 1 Czy w najbliższą niedzielę sklepy będą czynne? (36 opinii)
- 2 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (109 opinii)
- 3 Energa z zyskiem za 2023 r. (61 opinii)
- 4 Brytyjska armia w Porcie Gdańsk (165 opinii)
- 5 Fuzji Lotos-Orlen nie można cofnąć (205 opinii)
- 6 Jest umowa na czarter FSRU (17 opinii)
Polski cukier wyruszył z Gdańska do Sudanu
Statek z ładunkiem cukru wypłynął z Gdańska do Sudanu. Masowiec "Aal Gladstone" przewozi ponad 23,5 tys. ton cukru w workach dla Krajowej Spółki Cukrowej. Spółka ta w listopadzie 2017 roku zapowiedziała plany budowy w gdańskim porcie terminalu cukrowego. To nie pierwszy ładunek "Polskiego Cukru" wysyłany przez KSC do Afryki, ale pierwszy tak duży.
O pierwszym ładunku cukru dla Krajowej Spółki Cukrowej, jaki wyruszył z Gdańska poinformował Andrzej Jaworski - od listopada 2017 członek zarządu KSC.
Przypomnijmy, że w listopadzie 2017 Krajowa Spółka Cukrowa i Zarząd Morskiego Portu Gdańsk podpisały umowę dotyczącą dzierżawy nieruchomości pod budowę nowego terminalu przeładunkowo-wysyłkowego wraz z infrastrukturą dostępową, przeznaczoną do obsługi transportów cukru. Nowy obiekt powstanie w bezpośrednim sąsiedztwie Nabrzeża Wiślanego , co umożliwi wpływanie i załadunek statków o dużej ładowności.
W ramach inwestycji Krajowa Spółka Cukrowa na terenach wydzierżawionych od ZMPG wybuduje terminal przeładunkowo-wysyłkowy, w skład którego wchodzić będą: silos o pojemności 50 tys. ton, pakownia cukru oraz magazyn logistyczny produktu gotowego o pojemności ok. 10 tys. ton. Inwestycja obejmie także budowę infrastruktury logistycznej wraz z niezbędnym zapleczem magazynowym.
Inwestycja umożliwi KSC S.A realizację wysyłek eksportowych poza UE przez Port na poziomie ok. 300 tys. ton cukru rocznie. Nowy terminal cukrowy Krajowej Spółki Cukrowej SA umożliwi rozładunek cukru dostarczanego w kontenerach kolejowych oraz auto-silosami. Przylegająca do niego nowoczesna infrastruktura przeładunkowo-wysyłkowa pozwoli na sprzedaż cukru w workach polipropylenowych układanych zarówno w kontenerach, jak i ładowniach statków konwencjonalnych.
Miejsca
Opinie (61) 1 zablokowana
-
2017-12-19 10:48
Tam się teraz wkręcił? No to cukier z pewnościa podrożeje!!!
Tak nas załatwili z jabłkami-ponoć był nadmiar, a teraz droższe od pomarańczy i mandarynek!
- 13 5
-
2017-12-19 12:27
Ciekawy ten Jaworski, zawsze się gdzieś przyklei.
- 14 4
-
2017-12-19 12:34
pamietam jak budowalismy ten masowiec w Stoczni Polnocnej
troche od tego czasu zrudział.
- 3 0
-
2017-12-19 13:11
Oko i Jaworek się pojawił :)
Witamy, witamy. Prawdziwa fachura.
- 12 4
-
2017-12-19 13:19
Kazdy ma w tym biznes.Za ten cukier klon dostanie pol tony koki.Z Sudanu:)
- 5 1
-
2017-12-19 14:18
Skoro pan Jaworski to firmuje to długo nie po działają. Jonasz jakiś czy co?
- 18 5
-
2017-12-19 14:55
Najpierw sprzedaz śledzi a teraz cukier.
- 4 3
-
2017-12-19 17:49
Cała słodka prawda (2)
KSC z ZMPG. ....jak zwykle nic o tych którzy pracują. .....znowu ani słowa o PGE..... smutne. ...
- 5 2
-
2017-12-20 20:05
kłamstwo
Jak się nie robi to nie wspominają:)
- 0 0
-
2018-01-20 15:41
A zasobniki oddane...
- 0 0
-
2017-12-19 18:04
Słodko
Jak zatonie morze będzie słodkie
- 10 0
-
2017-12-19 23:36
(1)
Ten statek (Aal Gladstone) to nie żaden masowiec, a drobnicowiec wielozadaniowy drogi redaktorze. Niestety koniunktura na rynku zeglugowym jest taka , że armatorzy łapią to tylko się da i statek który powinien wozić ładunki zjednostkowane lub Project cargo bierze masówkę.
- 9 1
-
2017-12-20 09:55
Niby racja, ale cukier w workach (pakietyzowany) nie jest ładunkiem masowym, a właśnie drobnicowym...
- 7 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.