- 1 Unieważniono przetarg na terminal zbożowy w Porcie Gdynia (19 opinii)
- 2 Alan Aleksandrowicz wiceprezesem Portu Gdańsk (64 opinie)
- 3 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (110 opinii)
- 4 Energa z zyskiem za 2023 r. (67 opinii)
- 5 Jest umowa na czarter FSRU (17 opinii)
- 6 Bon energetyczny nawet 1,2 tys. zł dopłaty (279 opinii)
Polskie Linie Oceaniczne kupiły rorowiec
Kilka miesięcy temu Polskie Linie Oceaniczne zapowiedziały wymianę floty na jednostki bardziej nowoczesne i o większej masie ładunkowej. Rynek liczył na zamówienia w stoczniach, jednak na ten moment skończyło się zakupem jednostki z drugiej ręki.
- Polskie Linie Oceaniczne weszły w posiadanie nowej jednostki typu ro-ro o pojemności 29 004 GT i długości linii ładunkowej 3663 m. Statek wybudowany w Odense w 2010 r. zastąpił wysłużony M/V Żerań, sprzedany przez PLO w lipcu tego roku - podano w komunikacie.
Statkowi zarejestrowanemu pod flagą maltańską nadano imię POL Maris. Jest on obecnie zatrudniony w czarterze na czas na linii pomiędzy portami Rotterdam i Killinglolme. Załogę stanowi 23 oficerów i marynarzy. Jednostka ma 193 m długości i 23 m szerokości.
Polskie Linie Oceaniczne mają dziś dwa statki, a dodatkowo zarządzają jednym należącym do innego armatora. Przedsiębiorstwo w momencie powołania, czyli w 1951 roku, posiadało 43 statki o nośności ponad 200 tys. DWT i eksploatowało 13 linii żeglugowych. Pod koniec lat 80. XX w. flota PLO składała się z 97 statków o nośności 914 tys. DWT i choć flota w tym czasie wyraźnie się skurczyła, do roku 1991, od którego rozpoczął się okres restrukturyzacji, PLO były znane w świecie jako armator prowadzący żeglugę liniową w skali światowej. Jednak brak konkretnych decyzji doprowadził i do skurczenia się floty PLO, i do znacznego ograniczenia rejonów żeglugi. Od marca 1996 roku po utworzeniu sześciu spółek armatorskich działalność PLO jako armatora została praktycznie zakończona. 29 czerwca 1999 roku przedsiębiorstwo państwowe PLO zostało przekształcone w spółkę akcyjną.
Pod koniec grudnia 2019 roku prezesem PLO została była poseł i senator z ramienia Prawa i Sprawiedliwości, Dorota Arciszewska-Mielewczyk.
Akcjonariuszami PLO są: Fundusz Inwestycyjny Zamknięty Aktywów Niepublicznych Spółek Agencji Rozwoju Przemysłu, którego pełnomocnikiem jest IDA Management (44,85 proc.), Agencja Rozwoju Przemysłu posiadająca 38,53 proc., Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji "Warta" (12,22 proc.) oraz Stocznia Gdynia w upadłości posiadająca 1,88 proc. akcji. Pracownicy PLO i ich spadkobiercy (3779 osób) posiadają łącznie 2,52 proc. akcji spółki.
Miejsca
Opinie (115) ponad 10 zablokowanych
-
2020-09-30 15:08
Dlaczego firma państwowa pozwala na flagę maltańską (2)
Flaga narodowa dla narodowego przewoźnika to prestiż przecież.
- 27 4
-
2020-09-30 21:04
(1)
Gdyby była polska flaga to armator musialby opłacać marynarzom składki na ZUS i NFZ, a tak to problem mają z głowy.
- 4 0
-
2020-09-30 21:26
I tak zaraz dojadą podatkami marynarzy i wszystkich innych pracujących zagranicą, bo to solidarne przecież.
- 1 1
-
2020-09-30 15:26
no i co
Pamiętam jak wcześniej stowarzyszenie polskich armatorów sapało bo Stena zarejestrowała swój prom w którymś z naszych portów , ze jak tak można bo konkurencja itd , Stena przerejestrowała swoje statki , a nasze poszły pod tania banderę także i tak pies zdechł przy pełnym korycie . Tak to sobie rządzimy !!!!
- 35 0
-
2020-09-30 16:14
Czy obecna firma
Przynosi zyski? Czy planowany jest rozwój, czy wygaszanie?
- 22 0
-
2020-09-30 16:32
Zamiast utworzyć tanią polską banderę i zarabiać pieniądze
bez nakładów i bez strat! To oni obciążają podatników nastepna chynioną inwestycją ....!
- 25 2
-
2020-09-30 16:41
(3)
Czy ten statek przeplynie przez przekop , zeby zaktywizowac Elblag?
- 28 4
-
2020-09-30 16:59
Przekop ma być dla mniejszych (1)
jednostek.
- 3 4
-
2020-09-30 18:33
Dla kajakow
- 10 1
-
2020-09-30 20:26
Przekopem to przepłynie najwyżej Olek Doba :)
- 5 1
-
2020-09-30 17:18
jest jak było.
- 4 2
-
2020-09-30 17:25
No i szał po prostu! Miała być narodowa flota, a jest geszefcik dla zasłużonych towarzyszek partyjnych....
- 25 5
-
2020-09-30 17:30
nazewnictwo nieprawidłowe
statek ro-ro, statek typu ro-ro - OK
rorowiec - określenie b. niepoprawne;
czasami tę ewidentnie błędną formę spotyka się w potocznej mowie żargonowej, ale jest to ten rodzaj ekstremalnego żargonu ("żargonu spod budki z piwem"), wpadającego w ignorancję, niefachowość, który nie powinien przenikać do źródeł oficjalnych.- 8 11
-
2020-09-30 17:33
aż dwa .Wspaniałe passa przez kilkanaście lat
- 12 1
-
2020-09-30 17:37
Polskie Linie Oceaniczne
Zatopił Janusz Lewandowski , Minister od "przekształceń własnościowych" 1991-1993 u Bieleckiego. Słynny "prywatyzator" metodą na bankructwo. Obecnie spija śmietankę w UE od wdzięcznych beneficjentów i szkaluje Polskę gdzie tylko może.
- 40 13
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.