- 1 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (89 opinii)
- 2 Fuzji Lotos-Orlen nie można cofnąć (192 opinie)
- 3 Brytyjska armia w Porcie Gdańsk (136 opinii)
- 4 Jest umowa na czarter FSRU (17 opinii)
- 5 Zobacz, jak wygląda świat z suwnicy (18 opinii)
- 6 Czy w najbliższą niedzielę sklepy będą czynne? (26 opinii)
Polskie Linie Oceaniczne kupiły rorowiec
Kilka miesięcy temu Polskie Linie Oceaniczne zapowiedziały wymianę floty na jednostki bardziej nowoczesne i o większej masie ładunkowej. Rynek liczył na zamówienia w stoczniach, jednak na ten moment skończyło się zakupem jednostki z drugiej ręki.
- Polskie Linie Oceaniczne weszły w posiadanie nowej jednostki typu ro-ro o pojemności 29 004 GT i długości linii ładunkowej 3663 m. Statek wybudowany w Odense w 2010 r. zastąpił wysłużony M/V Żerań, sprzedany przez PLO w lipcu tego roku - podano w komunikacie.
Statkowi zarejestrowanemu pod flagą maltańską nadano imię POL Maris. Jest on obecnie zatrudniony w czarterze na czas na linii pomiędzy portami Rotterdam i Killinglolme. Załogę stanowi 23 oficerów i marynarzy. Jednostka ma 193 m długości i 23 m szerokości.
Polskie Linie Oceaniczne mają dziś dwa statki, a dodatkowo zarządzają jednym należącym do innego armatora. Przedsiębiorstwo w momencie powołania, czyli w 1951 roku, posiadało 43 statki o nośności ponad 200 tys. DWT i eksploatowało 13 linii żeglugowych. Pod koniec lat 80. XX w. flota PLO składała się z 97 statków o nośności 914 tys. DWT i choć flota w tym czasie wyraźnie się skurczyła, do roku 1991, od którego rozpoczął się okres restrukturyzacji, PLO były znane w świecie jako armator prowadzący żeglugę liniową w skali światowej. Jednak brak konkretnych decyzji doprowadził i do skurczenia się floty PLO, i do znacznego ograniczenia rejonów żeglugi. Od marca 1996 roku po utworzeniu sześciu spółek armatorskich działalność PLO jako armatora została praktycznie zakończona. 29 czerwca 1999 roku przedsiębiorstwo państwowe PLO zostało przekształcone w spółkę akcyjną.
Pod koniec grudnia 2019 roku prezesem PLO została była poseł i senator z ramienia Prawa i Sprawiedliwości, Dorota Arciszewska-Mielewczyk.
Akcjonariuszami PLO są: Fundusz Inwestycyjny Zamknięty Aktywów Niepublicznych Spółek Agencji Rozwoju Przemysłu, którego pełnomocnikiem jest IDA Management (44,85 proc.), Agencja Rozwoju Przemysłu posiadająca 38,53 proc., Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji "Warta" (12,22 proc.) oraz Stocznia Gdynia w upadłości posiadająca 1,88 proc. akcji. Pracownicy PLO i ich spadkobiercy (3779 osób) posiadają łącznie 2,52 proc. akcji spółki.
Miejsca
Opinie (115) ponad 10 zablokowanych
-
2020-10-01 04:51
,,specjalista wysokiej klasy od przekształceń własnościowych,,
Siedzi w Brukseli zamiast w pierdlu,ktoś go tam wybrał moi mili...tak jak wielu innych, komuna ma się dobrze
- 10 3
-
2020-10-01 06:41
M/V Żerań, nie Zerań
Żerań, Tychy, Chodzież, Włocławek. Z sentymentem wspominam.
- 5 0
-
2020-10-01 07:31
A ta słynna szczecińska stępka też jest zarejestrowana na Malcie?
- 2 1
-
2020-10-01 07:32
Kasa na Cyprze
Kasa Pani Prezes jest zdeponowana na Cyprze, statek zarejestrowany na Malcie a dziecko w szkole amerykańskiej. Czyli patriotyzm pełna gębą. Dobrze, ze ma sztywność kolan to i klęczeć przed Niemcem nie będzie.
- 11 1
-
2020-10-01 07:47
Po co prezes na 2 statki ???
To możliwe tylko w państwowej spółce !!!! Wiedza tej pani jest cieńka.....
- 10 0
-
2020-10-01 08:04
ale marazm - straszne
marazm - - marazm
Być Prezesem dwóch statków - gratulacje- 7 0
-
2020-10-01 08:47
piękny dzień
Ot pani prezes specjalistka od statków - świat schodzi na.....
Acz ludzie w końcu przejrzeli na oczy i nie wybrali tej pani na posła i miejmy nadzieję że więcej nie wybiorą- 4 0
-
2020-10-01 11:10
a ja mimo wszystko myślę,ze na końcu wybuchnie pożar , tak jak w starej zajezdni w Oliwie ... i wówczas już
bedzie po PLO !
- 3 0
-
2020-10-01 23:17
w jakiej skali kupili ten statek? 1/200? Do sklejania? Czy już sklejony?
- 0 0
-
2020-10-03 07:22
Co to rorowiec
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.