• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Port Gdańsk w 100 proc. operacyjny pomimo pandemii

VIK
9 marca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Pomimo zakażeń, których nie udało się uniknąć także w spółkach w Porcie Gdańsk, udało się utrzymać ciągłość operacyjną. Pomimo zakażeń, których nie udało się uniknąć także w spółkach w Porcie Gdańsk, udało się utrzymać ciągłość operacyjną.

Port Gdańsk jako pierwszy port w Polsce otrzymał certyfikat Protection-Reliability-Safety. Wdrożenie programu umożliwiło prowadzenie efektywnych działań profilaktycznych i zapobiegających wystąpieniu zakażeń koronawirusem, zgodnie z wytycznymi WHO.



- Od początku pandemii pozostaliśmy portem w 100 proc. operacyjnym. Wprowadziliśmy wiele procedur bezpieczeństwa i obostrzeń, które pozwoliły zachować operacyjność naszego portu. Uzyskany certyfikat pokazuje zasadność wprowadzonych procedur, a także jest dowodem na to, że mamy świadomość odpowiedzialności za nasze wspólne bezpieczeństwo. Certyfikat ten jest dla nas i naszych kontrahentów obiektywnym dowodem podejmowania skutecznych działań dla minimalizowania ryzyka wystąpienia zakażeń, w tym zapobiegania zakażeniom, jak również gotowości do reagowania w przypadku ich stwierdzenia - mówi Łukasz Greinke, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.
Wdrożenie programu PRS w ZMPG SA umożliwiło prowadzenie efektywnych działań profilaktycznych i zapobiegających wystąpieniu zakażeń koronawirusem. Następnym krokiem był audyt, który miał na celu zweryfikowanie stopnia wprowadzenia wymagań PRS. Uzyskany certyfikat potwierdza, że wdrożone rozwiązania sprzyjają ogólnej poprawie odporności Portu Gdańsk na ryzyka zakażeń, jak również zaświadcza o zdolności do spełnienia wymagań prawnych w zakresie m.in. wytycznych WHO.

Łukasz Greinke, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk, i Andrzej Madejski, prezes PRS. Łukasz Greinke, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk, i Andrzej Madejski, prezes PRS.

- Współpraca polskich podmiotów działających w branży morskiej jest krzepiąca - tym bardziej, że sam przedmiot naszej współpracy, o której tu mówimy, nie jest bezpośrednio z naszą branżą związany. Zarząd Morskiego Portu Gdańsk potwierdził, że zarówno jego pracownicy, jak i interesanci w niepewnym obecnie czasie mogą czuć się bezpiecznie, bowiem wdrożono rozwiązania pozwalające zapanować nad zagrożeniami spowodowanymi różnego rodzaju chorobami zakaźnymi, w tym m.in. COVID-19. Należy również podkreślić, że wdrożenie standardu zapewnia zachowanie ciągłości działania organizacji w przypadku wystąpienia zakażeń - podkreśla Andrzej Madejski, prezes Polskiego Rejestru Statków.
ZMPG ma teraz prawo posługiwania się znakiem certyfikacji poświadczającym wdrożenie Standardu PRS. Korzyści, jakie z tego tytuły wynikają, to m.in.: zachowanie ciągłości działania w przypadku wystąpienia zakażeń, zwiększenia stabilności funkcjonowania organizacji, minimalizowanie strat finansowych spowodowanych m.in. przerwami w pracy, zwiększenie bezpieczeństwa epidemicznego kontrahentów, większa wiarygodność organizacji w otoczeniu biznesowym, a tym samym poprawa konkurencyjności na rynku.
VIK

Miejsca

Opinie (17) 1 zablokowana

  • Brawo ale dlaczego Port miałby stracić ciągłość operacyjną? Bo ludzie mają katar, grype i inne choroby jak co roku?
    Pomijam oczywiście taką okoliczność, że Niedzielski mowi że zamykamy :)

    • 16 10

  • Wow,szacun)Ja już 1,5 roku na bezrobociu ale ciągle mi płacą))

    • 3 3

  • (1)

    Czytając ten artykuł dawno tak się nie uśmiałem
    Na papierze wszystko jest piękne a życie pokazuje co innego

    • 23 4

    • Propaganda

      Kolejny propagandowy komunikat na Trójmiasto.pl

      • 15 2

  • PRS...

    sprawdzcie jego pozycję wiarygodności na swiecie..

    • 20 0

  • Nadzór

    Szkoda że w takich ważnych firmach ,kierownicy są tak tępi , nie przygotowani merytorycznie do stanowisk.

    • 23 0

  • Niech mi ktoś wytłumaczy (2)

    O co tu chodzi, bo już żadną miarą tego nie pojmuję. Dzieci do szkół nie chodzą, ale w grupach chodzą po parkach, galeriach. Po tych samych galeriach, w których można kupić jedzenie i jeść jak kloszard siedząc na podłodze czy opierając się o śmietnik(!), ale do kawiarni czy restauracji nie wejdziesz. Jak to jest, że w dużych sklepach jest ruch, że koszyków brakuje (szczególnie sobota wczesnym popołudniem), w kościele usiąść można, ale w kinie już nie. Dlaczego zwykły człowiek jest skazany na powolone odbieranie wolności, gdy w tym samym czasie port morski utrzymuje 100% obrotu, pociągi towarowe suną po szynach, a ciężarówki na drogach tworzą w całej Europie kilometrowe korki? Tam nie ma czegoś takiego jak pandemia, nikt nie zatrzyma handlu. Dlaczego port morski pracuje normalnie a lotniczy nie? Dlaczego turyści mają zakaz latania, a kierowcy ciężarówek przechodzą przez granicę jak przez próg z pokoju do kuchni? I to nie 5 czy 10 takich kierowców, ale dziesiątki tysięcy dziennie... O co tu chodzi, wyjaśnijcie mi, ktokolwiek...

    • 17 3

    • Nie odróżniasz pociągu z węglem z dwiema osobami na 50 wagonów węgla, (1)

      czy ciężarówki z jednym kierowcą, czy statku z tą samą załogą 20os. która nie ma przez miesiąc z nikim kontaktu- od klas lekcyjnych, korytarzy w szkole czy samolotu z setką przypadkowych ludzi z całego świata kłębiących się później w porcie lotniczym- to masz faktycznie problem.
      Nie wysilaj głowy, widać to nie na twoją. Po prostu spójrz na statystyki covida co się stało na jesień zeszłego roku jak m.in. dzieciaki poszły na chwilę do szkoły i niech to ci wystarczy, widać musi...

      • 0 2

      • O ile z załogą statku można się zgodzić, to już w kwestii kierowców można dyskutować. Trzeba być naiwnym żeby myśleć, że oni nie mają z nikim kontaktu jak pojadą w Europę. Stacje benzynowe, biura na załadunkach czy rozładunkach, parkingi. Przecież ludzie mieszają się tam jak by nic się nie działo. I nikt o tym nie mówi, bo tego nie da się ograniczyć.

        • 2 0

  • 100% propagandy ...

    czekamy na Certyfikat 100% dostępu portu do wody

    • 12 0

  • Prywatyzacja ?!??! (2)

    A ja się pytam co z PG Ekpsloatacją ?? Prywatyzują od 15 lat i jak to tam idzie ??

    • 9 0

    • tak jak z sopg

      • 4 0

    • Ciekawostka

      https://www.rp.pl/Sadownictwo/303099914-Jak-gina-pieniadze-w-gdanskim-porcie.html

      • 1 0

  • Ale bzdury...

    A jakie realne przełożenie ma ten certyfikat na operatorów ZMPG, na firmy/porty które dzierżawią tereny?
    ŻADNE.
    Port Gdańsk tylko jest właścicielem terenów, a ten artykuł to typowa propaganda. Certyfikat jest dla ZMPG jako organizacji i nie jest obligatoryjny dla operatorów portywych.
    Jakoś inne firmy nie muszą się chwalić na portalach, że mają taki certyfikat i to z bardziej cenionych jednostek certyfikacyjnych niż PRS.

    • 12 2

  • Ciekawe kiedy rozgonią tą całą bandę przyznająca sobie nagrody i certyfikaty z d... wzięte.

    • 14 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Magdalena Budnik

Odpowiedzialna za kształtowanie i realizację strategii finansowej i budżetu firmy, a także współodpowiedzialna za procesy strategicznego planowania i zarządzania SESCOM. Magister ekonomii z Certyfikatem Księgowym Ministra Finansów oraz ukończonymi licznymi studiami podyplomowymi z zakresu księgowości, finansów i controllingu. Wieloletni praktyk wykorzystujący w swojej pracy nie tylko wiedzę z zakresu księgowości i finansów, ale także ekonomii oraz zarządzania.

Najczęściej czytane