- 1 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (55 opinii)
- 2 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (116 opinii)
- 3 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (59 opinii)
- 4 Zużywamy coraz więcej energii (87 opinii)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (46 opinii)
- 6 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (189 opinii)
Zobacz najdłuższy kontenerowiec w historii Portu Gdynia
Charlotte Maersk wpływa do Portu Gdynia.
Do Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego wpłynie kontenerowiec Charlotte Maersk - najdłuższy, jaki do tej pory gościł w gdyńskim porcie. Jest dłuższy aż o 10 metrów od poprzedniego rekordzisty. Operacja wejścia zapowiada się więc ciekawie. Wstępnie statek spodziewany był dziś ok. 16, jednak z najnowszych informacji wynika, że może wejść do portu dopiero jutro rano (środa).
Aktualizacja: 18:15
Kontenerowiec Charlotte Maersk jest już w Porcie Gdynia. Operacja wprowadzenie statku, obrócenia wewnątrz portu i przybicia do nabrzeża BCT przebiegła bez komplikacji. Statek wyładowany tylko w 40 proc. kontenerami. Z Gdyni kontenerowiec uda się na kotwicowisko Bałtijska i Kaliningradu w celu bunkrowania paliwa, a następnie przypłynie do DCT w Gdańsku.
Wejście kontenerowca Charlotte Maersk do Portu Gdynia.
Aktualizacja: 11:15
Według najnowszych informacji Charlotte Maersk ma wpłynąć do Portu Gdynia dziś (wtorek) w godz. od 13.30 do 17.30. W tym czasie ma być tzw. okienko pogodowe, które ułatwi sprawne wejście. Poza tym udało się przyspieszyć obsługę statku MSC Florentina, w którego miejsce wpłynie jednostka Maerska.
Wciąż nie wiadomo, kiedy dokładnie Charlotte Maersk wpłynie, bo jest to uzależnione od tego, kiedy wyjdzie z portu inny kontenerowiec. Wiadomo jednak, że operacja z racji skomplikowania ma zostać przeprowadzona w ciągu dnia. Chodzi o test nowej obrotnicy nr 2. Statek wpłynie do portu dziobem. W połowie kanału portowego jednostka zostanie obrócona o 180 stopni i zacumuje przy nabrzeżu BCT lewą burtą.
Dzięki nowej obrotnicy obecnie w Porcie Gdynia można przyjmować statki o długości do 370 metrów. Charlotte Maersk ma 347 metrów długości. Poprzedni rekord długości należał do statku MSC Asya, który odwiedził gdyński port w 2015 roku. Jednostka ta ma 337 m długości. Nominalna ładowność Charlotte Maersk to 9640 TEU. Jednak statek wpłynie do gdyńskiego portu wyładowany tylko w 40 proc. kontenerami. Z Gdyni kontenerowiec uda się na kotwicowisko Bałtijska i Kaliningradu w celu bunkrowania paliwa, a następnie przypłynie do DCT w Gdańsku.
Operację wejścia najlepiej obserwować z tzw. Ostrogi Pilotów (za Muzeum Emigracji przy ul. Polskiej ). Przybicie do nabrzeża BCT z kolei można obserwować z terminalu promowego . Wielu miłośników statków pojawi się zapewne również na Estakadzie Kwiatkowskiego .
Poszerzą wejście do Portu Gdynia
Po powiększeniu obrotnicy nr 2 do Gdyni teoretycznie mogą zawijać statki nawet do 400 metrów długości, ale wąskie wejście do portu bardzo utrudnia ten proces. To ma się zmienić. W styczniu Zarząd Morskiego Portu Gdynia porozumiał się z Ministerstwem Obrony Narodowej w sprawie poszerzenia wejścia do portu.
Podpisane porozumienie dotyczy modernizacji tzw. ostrogi północnej, stanowiącej element wejścia do wewnętrznej części Portu Gdynia. Poszerzenie wejścia obok powiększonej obrotnicy jest kluczowym czynnikiem umożliwiającym wykorzystanie pełnych możliwości portu w zakresie obsługi większych jednostek.
Wpłynięcie MSC Asya do gdyńskiego portu w 2015 roku.
Miejsca
Opinie (152) 2 zablokowane
-
2019-02-12 18:10
Duży statek w porcie wewnętrznym
to zawsze jest widowiskowe.
- 15 0
-
2019-02-12 16:39
Juz wplynal, na reczie stal od kilku dni
- 1 0
-
2019-02-12 15:56
JJ.....????
- 1 0
-
2019-02-12 14:30
(2)
Co za podnieta ,przypłynoł po puste kontenery i wiecej tu nie wroci a tu tyle szumu.Artykuł na zamowienie jak to BCT sie rozwija ,aprawda jest taka ze cienizna jest .Kto jest w temacie to wie jak jest w BCT
- 10 13
-
2019-02-12 15:48
Dobrze prawisz, oj dobrze. (1)
- 1 1
-
2019-02-12 15:53
Czytajcie prasę,
bo o świetności BCT będą na dniach pisać.
- 2 0
-
2019-02-12 13:39
jakie okienko? (1)
Stoi na redzie na na BCT są 3 inne statki, chyba, że na pięterko wpłynie ...
- 8 1
-
2019-02-12 15:46
BCT da radę - tam wszystko jest możliwe.
- 2 0
-
2019-02-12 12:33
Dlaczego nie wpływają na wstecznym? (3)
Pytam bo się nie orientuję. Dlaczego ważna jest obrotnica, skoro można wpłynąć na wstecznym, bądź zostać tyłem zaholowanym?
- 11 4
-
2019-02-12 14:58
R mu wyskakuje
- 3 1
-
2019-02-12 14:11
zapewne jest mało sterowalny, a jak nie ma miejsca, to wszystko sie liczy
- 1 0
-
2019-02-12 12:46
bezpieczniej wprowadzać dziobem, tym bardziej tor wodny nie jest tak szeroki aby taki statek obrócić
do tego praca holowników by się wydłużyła a to kasa, tym bardziej taki manewr w osłoniętym falochronem porcie jest po prostu bezpieczniejszy
- 10 1
-
2019-02-12 13:53
Zaw (1)
400 to obecnie standard pytanie dla asów z portala kiedy zatrudnia kogoś z wykształceniem Morskim a nie po politologii czy inny niepotrzebnym światu kierunku studiów do komentowania artykułów o tematyce morskiej kazdy pilot wie ze zanurzenie jest najważniejsze a ten port go nie ma
- 9 4
-
2019-02-12 14:10
To sie go pogłebi
W planach jest budowa portu zewnętrznego i falochronu
- 2 3
-
2019-02-12 11:02
brawo! port rozwija się mimo, że urząd miasta przeszkadza i rzuca kłody pod nogi.
- 71 14
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.