• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Port w Gdyni coraz głębszy i większy

Michał Sielski
26 stycznia 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
Po zakończeniu prac w kanale portowym, do Gdyni będą mogły przypłynąć jeszcze większe statki. Po zakończeniu prac w kanale portowym, do Gdyni będą mogły przypłynąć jeszcze większe statki.

Zagospodarowanie ostatniej części Nabrzeża Bułgarskiego i przejęcie niektórych terenów postoczniowych - to plan Zarządu Portu Gdynia na najbliższe lata. W szybkim rozwoju ma też pomóc kończące się w tym roku pogłębianie kanału portowego.



Czy inwestycje portowe mogą wpłynąć na jakość życia mieszkańców Trójmiasta?

Do grudnia 2010 roku zakończą się prace nad pogłębieniem całego kanału portowego do 13,5 m. Trzy miesiące wcześniej gotowa będzie przebudowa ostrogi pilotowej, która pozwoli na poszerzenie wejścia do portu.

- Kontenerowce, promy czy statki pasażerskie są coraz większe. Mam nadzieję, że dzięki tej inwestycji operatorzy zwiększą obroty przeładunkowe - mówi Janusz Jarosiński, prezes Zarządu Portu Gdynia.

W ramach inwestycji wzmocnione zostaną także nabrzeża oraz dno kanału, na którym ułożone zostaną związane ze sobą materace z piaskiem. Ma to zapewnić konkurencyjność portu wobec szybko rozwijającego się głębokowodnego terminalu w Gdańsku.

Kolejną inwestycją będzie zagospodarowanie ostatniego fragmentu Nabrzeża Bułgarskiego, terenu nazywanego złośliwie "plażą w porcie". - Najpóźniej do 2013 roku nowy odcinek będzie już gotowy. Chcemy zrealizować tę inwestycję jak najszybciej. Powstaną tam kolejne stanowiska do obsługi kontenerowców. Przebudowana zostanie również część Nabrzeża Szwedzkiego - mówi wiceprezes zarządu portu, Walery Tankiewicz. - Już widać pierwsze efekty prac, bo skorzystaliśmy z okazji i "weszliśmy" w przeładunek węgla, który transportowany jest statkami o dużym zanurzeniu - dodaje.

Port jest też zainteresowany przejęciem terenów postoczniowych, ale tylko tych, które mają odpowiednie elementy infrastruktury. - Kompletnie nie interesuje nas zakup doku, ale fragmenty z drogami czy torami już tak. Podobnie, jak teren po przenoszącej się stoczni Nauta - zaznacza Mariusz Karbowski, kierownik działu zarządzania projektami unijnymi w Zarządzie Portu, dodając, że negocjacje cały czas trwają.

Opinie (120) ponad 20 zablokowanych

  • Oj cieniutko w tych naszych portach Gdanska i Gdyni ! (3)

    Jak nie ma ładunków to trzeba o nie zabiegać !
    Brawo ! port kontenerowy w Gdansku.
    ( szacunek dla pani prezes )

    • 3 0

    • A co z zyskownością tych przeładunków?

      Zapytaj się ich lepiej, czy zarabiają na tych ładunkach?

      • 0 0

    • Brawo ! port kontenerowy w Gdansku

      Brawo Przewodniczący Rady Nadzorczej (prezydent) Adamowicz i jeszcze paru urzędnikom UM

      • 3 0

    • Pani prezes?? yyy cos ci pomiszalo chyba;]

      • 0 1

  • (3)

    Powinni zmienić nazwę na Port Trójmiejski. Już mnie męczą te wypowiedzi, jak to Gdańsk z Gdynią konkurują, zamiast działać razem i rosnąć w siłę!

    • 5 4

    • Taaa... (2)

      Dzialac razem, stworzyc monolpol i rosnac.. ale w tluszcz!

      • 0 0

      • Na razie to monopol ma Hamburg, a my sobie konkurujemy (1)

        o ochłapy.

        • 0 0

        • Gdynia jest najlepsza

          a Gdańsk jej piasek wsypuje

          • 1 1

  • My Gdańszczanie mamy tramwaje! (3)

    a w Gdyni ich nie ma ha ha!

    • 9 10

    • gdańskie tramwaje to kupa śmiechu , strach wsiadać a co dopiero jechać. (2)

      • 4 5

      • (1)

        tyle jeżdżę tramwajami, a nigdy się nie boje...

        • 5 1

        • a do tego jest w nich b.zimno pisze o tym

          Gazeta Wyborcza Trójmiasto

          • 1 1

  • Nie wiem czy nalezy sie z tego cieszyc.

    Portal internetowy Onet.pl podaje ze jesli Rosja ukonczy budowe rurociagu naftowego do Niemiec to automatycznie zablokuje dostep do naszych wybrzezy wiekszych statkow. Chodzi glownie o zbiornikowce z gazem aby uniezaleznic sie od kaprysow Rosji. To bylaby kleska gospodarcza wymierna finansowo taka sama jak by taki rurociag zostal staranowany przez statek o wiekszym zanurzeniu i zalal caly Baltyk ropa.

    • 0 0

  • I po co? Ilekroć spaceruję po porcie w miejscach, gdzie nie trzeba przepustki (3)

    widzę dwa do trzech pracujących dźwigów! I mniej więcej tyle statków. Podejrzewam, że niektóre nie były włączone tak dawno, że nie da się ich już uruchomić.

    I pomyśleć, że przed wojną był to największy port na Bałtyku. Zastąpił Polsce niesprawiedliwie zabrany Gdańsk.

    • 23 6

    • Możesz mieć pięć razy większy port. I nic z tego nie przyjdzie bez transportu lądowego (1)

      Kolei i autostrad, które dostarczałyby dla statków towary eksportowane i odbierały importowane.

      • 7 0

      • Wtedy wszelkie towary byłyby tańsze

        oraz półprodukty. Chlip.

        • 0 0

    • Racja. A przesuwać po torach muszą chyba woły

      • 0 6

  • (7)

    Nie ma co gdybać i przyznać rację, Gdańsk ze swoim portem nas wyprzedził i dużo dużo czasu minie zanim będzie można konkurować. A szkoda. Z drugiej strony gratulacje dla Gdańska za przyciągnięcie oceanicznego Merska do siebie. Zarząd Portu Gdynia do roboty wałkonie do roboty.

    • 31 14

    • Dlaczego nie może powstac jeden port (2)

      i podziałem opłat dla Gdańska i Gdyni.
      Najlepiej gdyby powstał on na płd-wschód od P.Północnego wtedy tiry i wagony nie wjeżdżałyby do Trójmiasta a od razu grzały na południe.
      Połączmy nasz organizm w jeden Gdańsk-Gdynia jak Bielsko-Biała ile moglibyśmy zaoszczędzić zamiast tworzyć wszystko po dwa? Dlaczego Gdańsk-Gdynia nie mogą robić przetargów wspólnie, żeby zbić cenę w efekcie skali. Budujmy rzeczy na miarę 800 tys. miasta a nie dwa bieda obiekty dla 400 tys.
      Wiem, że taka wizja może niektórych porazić, bo przyzwyczajeni są do małych wojenek ale pomyślcie nad tym. Dlaczego mam uważać Długą jak coś mojego, a Świetojańską jak miejsce wszelkiego zła lub na odwrót?

      • 6 1

      • Popieram ! (1)

        Niech w końcu Gdynia zostanie uznana za największą Gdańską dzielnicę i sprawa załatwiona ! Wszyscy złączmy się pod sztandarem tysiącletniego Gdańska by żyło się lepiej (wszystkim ?) ;)

        • 3 4

        • "by żyło się lepiej (wszystkim ?) ;)"

          tak jak w Gdańsku - zaPOmniałeś dodać:))

          • 1 1

    • gratulacje dla Gdańska?? (3)

      czyli dla kogo??? urzędu miasta, ZMPG??
      maerska przyciągnął DCT

      • 5 5

      • (2)

        Porażasz swoją wiedzą!!! Gdybyś wiedział że Maersk był ciśgle w gdyni to byś nie pisał. Ignorancja Zarządu portu w Gdyni doprowadziła do odejścia Maerska i o mały włos Stena Line!!! A Tak logicznie nie utożsamiajmy komu gratulowąć dosłownie. Skoro poprt jest w Gdańsku to i Gdańsk korzysta z nowych podatników!!!

        • 4 0

        • dot. zarządzania portami

          Nie masz pełnej wiedzy na temat zarządzania portem gdyńskim i formułujesz opinie niezgodne z rzeczywistością. Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. posiada długoletnią ambitną strategię rozwojową i konsekwentnie ją realizuje. Jej efekty można zobaczyć "gołym" okiem już dzisiaj, a za kilka lat port ulegnie zasadniczym przeobrażeniom. Kondycja finansowa portu jest, mimo obecnego kryzysu światowego, bardzo dobra i bez porównania najlepsza ze wszystkich portów w Polsce. Wobec zrealizowania w porcie gdańskim dużej inwestycji dotyczącej nowego terminala kontenerowego, przejście Maerska z Gdyni do Gdańska było przewidywane. Inną sprawą jest obecna rywalizacja portów Gdańska i Gdyni o przeładunki i na pewno w niedalekiej przyszłości będzie potrzebna ścisła współpraca w zakresie planowania i strategii tych sąsiadujących ze sobą portów, zwłaszcza, że posiadają praktycznie wspólnego właściciela (prawie wyłącznie Skarb Państwa). Być może z czasem będzie musiało nastąpić wspólne zarządzanie tymi portami.

          • 2 2

        • aha...

          a myślałem ze zawijali do ustki, dzięki za informacje.
          Gdańsk korzysta z nowych podatników??????? jakich nowych podatników????
          nie ma jak ignorancja do obiadu

          • 1 1

  • Byle nie zostało z tego tylko gadanie! (2)

    • 43 5

    • i uważać na niewypały (1)

      • 2 0

      • NAUTA DLA MIASTA, NIE DLA PORTU!

        Tereny Nauty są w ścisłym centrum miasta więc powinna tam być miejska zabudowa!

        • 1 1

  • Modernizacja portu to jedno... (3)

    ... ale bez modernizacji kolei to się na niewiele zda. Większa część towarów ze statków wędruje potem na tory, a te są u nas w fatalnym stanie. Ciekawe, kiedy nasi rządzący się zorientują. Oby nie wtedy, jak wszystko przejdzie do krajów byłego ZSRR z dobrze rozwiniętą infrastrukturą kolejową.

    • 27 0

    • nie zauważyłeś masowych remontów torów praktycznie w całej Polsce? (2)

      • 1 2

      • RE: nie zauważyłeś masowych remontów torów praktycznie w całej Polsce?

        Wolne żarty, remonty torów. Przepraszam czy aby napewno mówimy o Grajdole ???

        • 0 3

      • Zauważyłem.

        Zauważyłem też, jakie one są "masowe" i jakie są skuteczne. Na linii E-65 już odwalili fuszerkę, bo miały być skrzyżowania bezkolizyjne, a są zwykłe. Poza tym w takim tempie musieliby pracować (bez przesady!) 70 lat, żeby wymienić chociażby tory na najważniejszych trasach.

        • 3 1

  • No to wreszcie zobaczymy czy Port Gdyński kryje tajemnicę z stycznia 1959 roku (3)

    Katastrofa wydarzyła się w styczniu 1959 roku. Obecnie o tajemniczych wydarzeniach pamiętają tylko nieliczni świadkowie. Co naprawdę stało się pewnej mroźnej, styczniowej nocy w gdyńskim porcie?

    • 5 1

    • ehehe zart

      • 0 0

    • A co to była za katastrofa? (1)

      • 0 1

      • www.google.pl

        • 0 0

  • :)

    pozdrowienia dla kolegów portowców,heej.

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Kądziela

Od 2008 roku związany z rozwojem usług inżynierskich, serwisowych i informatycznych SESCOM SA jako dyrektor handlowy. Aktualnie odpowiedzialny za rozwój sprzedaży usług oraz poszerzanie oferty usługowej jako Dyrektor Sprzedaży i Marketingu.Doktor Nauk Ekonomicznych na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz Magister Wydziału Zarządzania Akademii Ekonomicznej w Poznaniu.Od 2000 roku związany z branżą usługową, głównie z usługami technicznymi, inżynierskimi oraz Facility Management. Od 2004 roku...

Najczęściej czytane