- 1 Zmiany w zarządzie Petrobalticu (31 opinii)
- 2 Trzeci raz szukają prezesa Energi. (48 opinii)
- 3 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (43 opinie)
- 4 Rozlicz PIT do 30 kwietnia (29 opinii)
- 5 Złoty polski ma już 100 lat (160 opinii)
- 6 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (127 opinii)
Port w Gdyni coraz głębszy i większy
Zagospodarowanie ostatniej części Nabrzeża Bułgarskiego i przejęcie niektórych terenów postoczniowych - to plan Zarządu Portu Gdynia na najbliższe lata. W szybkim rozwoju ma też pomóc kończące się w tym roku pogłębianie kanału portowego.
- Kontenerowce, promy czy statki pasażerskie są coraz większe. Mam nadzieję, że dzięki tej inwestycji operatorzy zwiększą obroty przeładunkowe - mówi Janusz Jarosiński, prezes Zarządu Portu Gdynia.
W ramach inwestycji wzmocnione zostaną także nabrzeża oraz dno kanału, na którym ułożone zostaną związane ze sobą materace z piaskiem. Ma to zapewnić konkurencyjność portu wobec szybko rozwijającego się głębokowodnego terminalu w Gdańsku.
Kolejną inwestycją będzie zagospodarowanie ostatniego fragmentu Nabrzeża Bułgarskiego, terenu nazywanego złośliwie "plażą w porcie". - Najpóźniej do 2013 roku nowy odcinek będzie już gotowy. Chcemy zrealizować tę inwestycję jak najszybciej. Powstaną tam kolejne stanowiska do obsługi kontenerowców. Przebudowana zostanie również część Nabrzeża Szwedzkiego - mówi wiceprezes zarządu portu, Walery Tankiewicz. - Już widać pierwsze efekty prac, bo skorzystaliśmy z okazji i "weszliśmy" w przeładunek węgla, który transportowany jest statkami o dużym zanurzeniu - dodaje.
Port jest też zainteresowany przejęciem terenów postoczniowych, ale tylko tych, które mają odpowiednie elementy infrastruktury. - Kompletnie nie interesuje nas zakup doku, ale fragmenty z drogami czy torami już tak. Podobnie, jak teren po przenoszącej się stoczni Nauta - zaznacza Mariusz Karbowski, kierownik działu zarządzania projektami unijnymi w Zarządzie Portu, dodając, że negocjacje cały czas trwają.
Opinie (120) ponad 20 zablokowanych
-
2010-01-26 18:09
szczurowaty zazdrosci GDANSKOWI ???? (6)
- 5 3
-
2010-01-26 19:38
Tak bardzo zazdrościmy Wam, zwłaszcza Prezydenta Adamowicza (5)
no i wymyśl jeszcze czego bo tak naprawdę nie wiem?
- 1 0
-
2010-01-26 19:44
Lubię myśleć, że 3 miasto to jedno (4)
więc z sympatii podpowiem czego możecie nam zazdrościć: krytycyzmu do władz.
Tyle słyszę od gdynian jaka to konkurencja jest dobra, a sami utrwalacie monopol.
Mam nadzieję, że przynajmniej w Gdańsku tym razem będzie kandydat, który pozwoli zmienić władzę, trzeba przewietrzyć salon.- 0 3
-
2010-01-26 19:49
a co my mamy przewietrzać (3)
jak mamy najlepszego Prezydenta w POlsce. Tylko głupi POdcina gałąź na której siedzi. Nasz jest deBest w każdym względzie i nie moa o czym mówić. Mnie jako kobiecie podoba się jeszcze do tego jego wygląd bo jest taki przystojny i inteligentny a do tego promuje Miasto z Morza:))
- 1 1
-
2010-01-27 11:14
Pzewietrzyć czasem trzeba bo inaczej można się udusić ;-) (2)
Też uważam, ze wizerunek naszego prezydenta jest lepszy od gdańskiego jednak niepokojące dla mnie jest, że pan Adamowicz bierze udział w debatach społecznych na temat dzielnic a pan Szczurek nie...O czym to świadczy???
- 0 0
-
2010-01-27 17:58
Bo Pan Szczurek ma R.Dzielnic, a Pan Adamowicz NIE:))
oj JU, i Ty chcesz być Radnym czy BEZRADNYM?? którego zadaniem jest nie dobro dzielnicy miasta a KASA.
- 1 0
-
2010-01-27 23:31
18 mln na propagandę sukcesu
taka kwota musi przekładać się na wizerunek, wizerunek medialny bo rzeczywistość skrzeczy
- 0 0
-
2010-01-26 18:38
Nie wiem czy nalezy sie z tego cieszyc.
Portal internetowy Onet.pl podaje ze jesli Rosja ukonczy budowe rurociagu naftowego do Niemiec to automatycznie zablokuje dostep do naszych wybrzezy wiekszych statkow. Chodzi glownie o zbiornikowce z gazem aby uniezaleznic sie od kaprysow Rosji. To bylaby kleska gospodarcza wymierna finansowo taka sama jak by taki rurociag zostal staranowany przez statek o wiekszym zanurzeniu i zalal caly Baltyk ropa.
- 0 0
-
2010-01-26 20:51
Zamiast iść do przodu Gdynia tylko podąża śladami Gdańska (1)
brawo dla decydentów miasta dynamicznego, dynamicznego we wzroście bezrobocia, brawo Gdynia lol
- 1 7
-
2010-01-26 22:27
idz juz spac synku, bredzisz
- 0 1
-
2010-01-26 22:25
jest dokladnie odwrotnie, to Gdynia przejmuje wycieczkowce ktore planowaly zawinac do Gdanska bo mialy wlasnie zawijac na westerplatte a nie jak wczesniej na oliwskie (nowy port). poza tym port w Gdansku z uwagi na swoje ograniczenia nie jest w stanie przyjmować najwiekszych jednostek pasazerskich (jedynie DCT ma wystarczające parametry) dlatego tez zawijają one do Gdyni na francuskie (jak QV na zdjeciu).
- 3 0
-
2010-01-27 08:18
Po co konkurować (2)
Po co ta konkurencja Gdańska z Gdynią. Porty powinny wspólpracować, dbać o wspolnego klienta, postarac się o dobra infrastruktre. Co z tego ze bedziemy mieli dwa "duze" porty jak nikt nie bedzie chcial z nich ani do nich wysylac towarów ze wzgledu na brak dróg i torów. Po co nam dwa terminale kontenerowe które ze soba rywalizuja, a same przeladowuja kilkaset kontenerow na krzyż. Przyplynal do Gdańska Maersk Taikung i zostawil 500 kontenerow, zabral 400 a zamieszanie na 5 lat. Bzdura i jeszcze raz bzdura. Porty powinny polaczyc sie i wyspecjalizować swoje sektory np. Gdańsk -kontenery i paliwa, Gdynia - sypkie i drobnicowe+ pasażerowie. Polączone porty beda mialy wieksza sile przebicia przy walczeniu o drogi tory i polączenia. Ale żyjemy tylko w polsce i decydenci muszą robić dużo szumu a malo myśleć.
- 1 1
-
2010-01-27 11:17
Metropolia jest OK...albo Wielkie 3Miasto...tylko żeby na górze potrafili się DOGADAĆ...
- 0 0
-
2010-01-27 23:36
nie od razu Gdańsk zbudowano
pierwszy statek i od razu mają być rekordy?
w lutym poznamy oficjalne statystyki ale ponoć 2500 TEU na statek już było więc nie jest źle jest dobrze :)- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.