• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Port w Gdyni coraz głębszy i większy

Michał Sielski
26 stycznia 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
Po zakończeniu prac w kanale portowym, do Gdyni będą mogły przypłynąć jeszcze większe statki. Po zakończeniu prac w kanale portowym, do Gdyni będą mogły przypłynąć jeszcze większe statki.

Zagospodarowanie ostatniej części Nabrzeża Bułgarskiego i przejęcie niektórych terenów postoczniowych - to plan Zarządu Portu Gdynia na najbliższe lata. W szybkim rozwoju ma też pomóc kończące się w tym roku pogłębianie kanału portowego.



Czy inwestycje portowe mogą wpłynąć na jakość życia mieszkańców Trójmiasta?

Do grudnia 2010 roku zakończą się prace nad pogłębieniem całego kanału portowego do 13,5 m. Trzy miesiące wcześniej gotowa będzie przebudowa ostrogi pilotowej, która pozwoli na poszerzenie wejścia do portu.

- Kontenerowce, promy czy statki pasażerskie są coraz większe. Mam nadzieję, że dzięki tej inwestycji operatorzy zwiększą obroty przeładunkowe - mówi Janusz Jarosiński, prezes Zarządu Portu Gdynia.

W ramach inwestycji wzmocnione zostaną także nabrzeża oraz dno kanału, na którym ułożone zostaną związane ze sobą materace z piaskiem. Ma to zapewnić konkurencyjność portu wobec szybko rozwijającego się głębokowodnego terminalu w Gdańsku.

Kolejną inwestycją będzie zagospodarowanie ostatniego fragmentu Nabrzeża Bułgarskiego, terenu nazywanego złośliwie "plażą w porcie". - Najpóźniej do 2013 roku nowy odcinek będzie już gotowy. Chcemy zrealizować tę inwestycję jak najszybciej. Powstaną tam kolejne stanowiska do obsługi kontenerowców. Przebudowana zostanie również część Nabrzeża Szwedzkiego - mówi wiceprezes zarządu portu, Walery Tankiewicz. - Już widać pierwsze efekty prac, bo skorzystaliśmy z okazji i "weszliśmy" w przeładunek węgla, który transportowany jest statkami o dużym zanurzeniu - dodaje.

Port jest też zainteresowany przejęciem terenów postoczniowych, ale tylko tych, które mają odpowiednie elementy infrastruktury. - Kompletnie nie interesuje nas zakup doku, ale fragmenty z drogami czy torami już tak. Podobnie, jak teren po przenoszącej się stoczni Nauta - zaznacza Mariusz Karbowski, kierownik działu zarządzania projektami unijnymi w Zarządzie Portu, dodając, że negocjacje cały czas trwają.

Opinie (120) ponad 20 zablokowanych

  • szczurowaty zazdrosci GDANSKOWI ???? (6)

    • 5 3

    • Tak bardzo zazdrościmy Wam, zwłaszcza Prezydenta Adamowicza (5)

      no i wymyśl jeszcze czego bo tak naprawdę nie wiem?

      • 1 0

      • Lubię myśleć, że 3 miasto to jedno (4)

        więc z sympatii podpowiem czego możecie nam zazdrościć: krytycyzmu do władz.
        Tyle słyszę od gdynian jaka to konkurencja jest dobra, a sami utrwalacie monopol.
        Mam nadzieję, że przynajmniej w Gdańsku tym razem będzie kandydat, który pozwoli zmienić władzę, trzeba przewietrzyć salon.

        • 0 3

        • a co my mamy przewietrzać (3)

          jak mamy najlepszego Prezydenta w POlsce. Tylko głupi POdcina gałąź na której siedzi. Nasz jest deBest w każdym względzie i nie moa o czym mówić. Mnie jako kobiecie podoba się jeszcze do tego jego wygląd bo jest taki przystojny i inteligentny a do tego promuje Miasto z Morza:))

          • 1 1

          • Pzewietrzyć czasem trzeba bo inaczej można się udusić ;-) (2)

            Też uważam, ze wizerunek naszego prezydenta jest lepszy od gdańskiego jednak niepokojące dla mnie jest, że pan Adamowicz bierze udział w debatach społecznych na temat dzielnic a pan Szczurek nie...O czym to świadczy???

            • 0 0

            • Bo Pan Szczurek ma R.Dzielnic, a Pan Adamowicz NIE:))

              oj JU, i Ty chcesz być Radnym czy BEZRADNYM?? którego zadaniem jest nie dobro dzielnicy miasta a KASA.

              • 1 0

            • 18 mln na propagandę sukcesu

              taka kwota musi przekładać się na wizerunek, wizerunek medialny bo rzeczywistość skrzeczy

              • 0 0

  • Nie wiem czy nalezy sie z tego cieszyc.

    Portal internetowy Onet.pl podaje ze jesli Rosja ukonczy budowe rurociagu naftowego do Niemiec to automatycznie zablokuje dostep do naszych wybrzezy wiekszych statkow. Chodzi glownie o zbiornikowce z gazem aby uniezaleznic sie od kaprysow Rosji. To bylaby kleska gospodarcza wymierna finansowo taka sama jak by taki rurociag zostal staranowany przez statek o wiekszym zanurzeniu i zalal caly Baltyk ropa.

    • 0 0

  • Zamiast iść do przodu Gdynia tylko podąża śladami Gdańska (1)

    brawo dla decydentów miasta dynamicznego, dynamicznego we wzroście bezrobocia, brawo Gdynia lol

    • 1 7

    • idz juz spac synku, bredzisz

      • 0 1

  • jest dokladnie odwrotnie, to Gdynia przejmuje wycieczkowce ktore planowaly zawinac do Gdanska bo mialy wlasnie zawijac na westerplatte a nie jak wczesniej na oliwskie (nowy port). poza tym port w Gdansku z uwagi na swoje ograniczenia nie jest w stanie przyjmować najwiekszych jednostek pasazerskich (jedynie DCT ma wystarczające parametry) dlatego tez zawijają one do Gdyni na francuskie (jak QV na zdjeciu).

    • 3 0

  • Po co konkurować (2)

    Po co ta konkurencja Gdańska z Gdynią. Porty powinny wspólpracować, dbać o wspolnego klienta, postarac się o dobra infrastruktre. Co z tego ze bedziemy mieli dwa "duze" porty jak nikt nie bedzie chcial z nich ani do nich wysylac towarów ze wzgledu na brak dróg i torów. Po co nam dwa terminale kontenerowe które ze soba rywalizuja, a same przeladowuja kilkaset kontenerow na krzyż. Przyplynal do Gdańska Maersk Taikung i zostawil 500 kontenerow, zabral 400 a zamieszanie na 5 lat. Bzdura i jeszcze raz bzdura. Porty powinny polaczyc sie i wyspecjalizować swoje sektory np. Gdańsk -kontenery i paliwa, Gdynia - sypkie i drobnicowe+ pasażerowie. Polączone porty beda mialy wieksza sile przebicia przy walczeniu o drogi tory i polączenia. Ale żyjemy tylko w polsce i decydenci muszą robić dużo szumu a malo myśleć.

    • 1 1

    • Metropolia jest OK...albo Wielkie 3Miasto...tylko żeby na górze potrafili się DOGADAĆ...

      • 0 0

    • nie od razu Gdańsk zbudowano

      pierwszy statek i od razu mają być rekordy?

      w lutym poznamy oficjalne statystyki ale ponoć 2500 TEU na statek już było więc nie jest źle jest dobrze :)

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Maria Śliwicki

Od 1991 był prezesem Grupy Ergo Hestia, odszedł ze stanowiska pod koniec 2022 roku. Kierował...

Najczęściej czytane