- 1 Trzeci raz szukają prezesa Energi. (48 opinii)
- 2 Zmiany w zarządzie Petrobalticu (31 opinii)
- 3 Rozlicz PIT do 30 kwietnia (29 opinii)
- 4 Złoty polski ma już 100 lat (160 opinii)
- 5 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (43 opinie)
- 6 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (187 opinii)
Port w Gdyni coraz głębszy i większy
Zagospodarowanie ostatniej części Nabrzeża Bułgarskiego i przejęcie niektórych terenów postoczniowych - to plan Zarządu Portu Gdynia na najbliższe lata. W szybkim rozwoju ma też pomóc kończące się w tym roku pogłębianie kanału portowego.
- Kontenerowce, promy czy statki pasażerskie są coraz większe. Mam nadzieję, że dzięki tej inwestycji operatorzy zwiększą obroty przeładunkowe - mówi Janusz Jarosiński, prezes Zarządu Portu Gdynia.
W ramach inwestycji wzmocnione zostaną także nabrzeża oraz dno kanału, na którym ułożone zostaną związane ze sobą materace z piaskiem. Ma to zapewnić konkurencyjność portu wobec szybko rozwijającego się głębokowodnego terminalu w Gdańsku.
Kolejną inwestycją będzie zagospodarowanie ostatniego fragmentu Nabrzeża Bułgarskiego, terenu nazywanego złośliwie "plażą w porcie". - Najpóźniej do 2013 roku nowy odcinek będzie już gotowy. Chcemy zrealizować tę inwestycję jak najszybciej. Powstaną tam kolejne stanowiska do obsługi kontenerowców. Przebudowana zostanie również część Nabrzeża Szwedzkiego - mówi wiceprezes zarządu portu, Walery Tankiewicz. - Już widać pierwsze efekty prac, bo skorzystaliśmy z okazji i "weszliśmy" w przeładunek węgla, który transportowany jest statkami o dużym zanurzeniu - dodaje.
Port jest też zainteresowany przejęciem terenów postoczniowych, ale tylko tych, które mają odpowiednie elementy infrastruktury. - Kompletnie nie interesuje nas zakup doku, ale fragmenty z drogami czy torami już tak. Podobnie, jak teren po przenoszącej się stoczni Nauta - zaznacza Mariusz Karbowski, kierownik działu zarządzania projektami unijnymi w Zarządzie Portu, dodając, że negocjacje cały czas trwają.
Opinie (120) ponad 20 zablokowanych
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
2010-01-26 08:40
I dobrze
Zawitają za to większe jednostki
- 2 2
-
2010-01-26 08:43
(5)
TE PLANY ZOSTAŁY USTALONE JESZCZE W 2007 ROKU I NIE JEST TO ZASŁUGA JAROSIŃSKIEGO TYLKO BYŁEGO MŁODEGO PREZESA MARCHLEWICZA!!!!!
- 8 5
-
2010-01-26 11:30
Młodego bez doświadczenia (4)
Marchlewicz nie miał pojęcia o porcie i do tej pory trzeba po nim zamiatać.
- 4 1
-
2010-01-26 20:57
Aniu niby skont ty to możesz wiedzieć dziecino?
- 0 1
-
2010-01-26 22:45
błądzisz kobieto (2)
Błądzisz kobieto, pewnie dlatego, że jesteś z tej ekipy (Jarosińskiego), której marchlewicz nie promował. Prawda jest taka, że on miał wizję rozwoju Portu. jarosiński to urzędnik, bez polotu. zatrzymał projekty Marchlewicza: prywatyzacji (o ironio: pisowiec próbował prywatyzować spółki portowe, które powinny byc prywatne już w 2005 roku, a Jarosiński bojąc się związków zawodowych prywatyzację zatrzymał). Jarosiński dopuścił do odejścia MAERSKA (podobno można było tego uniknąć) i zatrzymał realizację projektu budowy bazy promowej (nie tylko dlatego, że jak twierdzi STENA się wycofała ale przede wszystkim dlatego, że bał się zarzutów o bezmyślne inwestycje realizowane w magazynach w latach 2002-2004, które należało juz dawno zburzyć).na czele Portu stał młody wizjoner, który myślał o porcie za 20 lat, a dziś stoi tzw "kompetentny urzędnik" przed emeryturą czyli gość, który nie posunie Portu do przodu bo się boi. Nie trzeba się urodzić w porcie, żeby wiedzieć w jakim kierunku powinien się on rozwijać. Polot, pomysły i wizje to to co może dziś odróżnić porty od siebie. Szkoda, że Szczurek dopuścił do tej roszady w zarządzie portu, to wielki błąd dla Gdyni. Przecież Marchlewicz chciał 3 lata temu wolnej strefy ekonomicznej w Porcie (dziś media trąbią o tym "nowatorskim" pomyśle na terenach Stoczni). Dziś rzeczywiście Gdańsk wyraźnie wyprzedził Gdynię i niestety to w dużej mierze wina właśnie ludzi takich jak Jarosiński. Niestety Marchlewicz nie chciał walczyć- gdyby wystartował w konkursie i konkurs byłby uczciwy, wygrałby z jarosińskim. Szkoda dla Gdyni.
- 1 2
-
2010-01-27 11:33
błądzisz "portowcu" (1)
Siejesz wrogą propagandę nie mając dostatecznej wiedzy w sprawach, w których się wypowiadasz. Formułowanie i upublicznianie opinii nie mających związku z prawdą jest działaniem na szkodę firmy, w której prawdopodobnie pracujesz, skoro nazywasz siebie portowcem. Jeżeli potrzebujesz odreagowania własnych stresów, to proponuję sport amatorski, zamiast produkować szkodliwe opinie nie mające potwierdzenia w rzeczywistości.
- 1 0
-
2010-01-27 22:20
nie sieję "wrogiej propagandy a o prostu wyrażam swoją opinię,posługując się powszechnie ipublicznie znanymi faktami. Wyciągam wnioski i widzę różnicę pomiędzy tym co było 2 lata temu i co jest teraz. Nie ma nowych pomysłów, niestety i Port na tym traci i to jest fakt. nie ma to nic wspólnego z propagandą, a właśnie "wroga propagandą" jest stawianie zarzutów ludziom, którzy zasługują na pochwały a nie krytykę.Twierdzę za to, że fakt iż ktoś długo pracuje w Porcie nie oznacza z góry że jest w tym najlepszym fachowcem, nawet jeśli twiedzi tak kilku działaczy PO i prywatnych jego"klientów"
- 0 0
-
2010-01-26 08:49
pozyjemy zobaczymy
- 0 2
-
2010-01-26 09:02
No i bardzo pięknie - oby oba porty Gdański i Gdyński rozwijały się jak najlepiej. W końcu to pieniądze dla naszego regionu, czym więcej tym lepiej :-)
Wiadomo, że firmy chcą ze sobą konkurować bo każdy chce się utrzymać na rynku ale nie możemy schodzić do poziomu konkurencji między Gdynią, a Gdańskiem. Możemy tak mówić w stosunku do Szczecina vs Trójmiasto ;)- 5 3
-
2010-01-26 09:12
My Gdańszczanie mamy tramwaje! (3)
a w Gdyni ich nie ma ha ha!
- 9 10
-
2010-01-26 10:03
gdańskie tramwaje to kupa śmiechu , strach wsiadać a co dopiero jechać. (2)
- 4 5
-
2010-01-26 11:12
(1)
tyle jeżdżę tramwajami, a nigdy się nie boje...
- 5 1
-
2010-01-26 19:45
a do tego jest w nich b.zimno pisze o tym
Gazeta Wyborcza Trójmiasto
- 1 1
-
2010-01-26 09:15
idiota
palant nic na temat...
- 0 0
-
2010-01-26 09:26
Wiem dlaczego te "wycieczkowce"tak chętnie przyplywają...
To zorganizowane grupy turystów podczas wycieczki pt."Poznaj republikę bananową".
Dodatkowo prowadzone są kursy nt.:
Jak nie płacić robolowi.
jak oszukiwać urząd skarbowy
sprawne zarządzanie miastem oraz państwem
budowanie autostrad czyli jak budować za społeczne pieniądze i na tym zarabiać.- 6 2
-
2010-01-26 09:28
to tak jak zadek mojej żony co się dyma na boku...
- 1 0
-
2010-01-26 10:01
czemu tak póżno .
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.