• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Port w Gdyni coraz głębszy i większy

Michał Sielski
26 stycznia 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
Po zakończeniu prac w kanale portowym, do Gdyni będą mogły przypłynąć jeszcze większe statki. Po zakończeniu prac w kanale portowym, do Gdyni będą mogły przypłynąć jeszcze większe statki.

Zagospodarowanie ostatniej części Nabrzeża Bułgarskiego i przejęcie niektórych terenów postoczniowych - to plan Zarządu Portu Gdynia na najbliższe lata. W szybkim rozwoju ma też pomóc kończące się w tym roku pogłębianie kanału portowego.



Czy inwestycje portowe mogą wpłynąć na jakość życia mieszkańców Trójmiasta?

Do grudnia 2010 roku zakończą się prace nad pogłębieniem całego kanału portowego do 13,5 m. Trzy miesiące wcześniej gotowa będzie przebudowa ostrogi pilotowej, która pozwoli na poszerzenie wejścia do portu.

- Kontenerowce, promy czy statki pasażerskie są coraz większe. Mam nadzieję, że dzięki tej inwestycji operatorzy zwiększą obroty przeładunkowe - mówi Janusz Jarosiński, prezes Zarządu Portu Gdynia.

W ramach inwestycji wzmocnione zostaną także nabrzeża oraz dno kanału, na którym ułożone zostaną związane ze sobą materace z piaskiem. Ma to zapewnić konkurencyjność portu wobec szybko rozwijającego się głębokowodnego terminalu w Gdańsku.

Kolejną inwestycją będzie zagospodarowanie ostatniego fragmentu Nabrzeża Bułgarskiego, terenu nazywanego złośliwie "plażą w porcie". - Najpóźniej do 2013 roku nowy odcinek będzie już gotowy. Chcemy zrealizować tę inwestycję jak najszybciej. Powstaną tam kolejne stanowiska do obsługi kontenerowców. Przebudowana zostanie również część Nabrzeża Szwedzkiego - mówi wiceprezes zarządu portu, Walery Tankiewicz. - Już widać pierwsze efekty prac, bo skorzystaliśmy z okazji i "weszliśmy" w przeładunek węgla, który transportowany jest statkami o dużym zanurzeniu - dodaje.

Port jest też zainteresowany przejęciem terenów postoczniowych, ale tylko tych, które mają odpowiednie elementy infrastruktury. - Kompletnie nie interesuje nas zakup doku, ale fragmenty z drogami czy torami już tak. Podobnie, jak teren po przenoszącej się stoczni Nauta - zaznacza Mariusz Karbowski, kierownik działu zarządzania projektami unijnymi w Zarządzie Portu, dodając, że negocjacje cały czas trwają.

Opinie (120) ponad 20 zablokowanych

  • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • I dobrze

    Zawitają za to większe jednostki

    • 2 2

  • (5)

    TE PLANY ZOSTAŁY USTALONE JESZCZE W 2007 ROKU I NIE JEST TO ZASŁUGA JAROSIŃSKIEGO TYLKO BYŁEGO MŁODEGO PREZESA MARCHLEWICZA!!!!!

    • 8 5

    • Młodego bez doświadczenia (4)

      Marchlewicz nie miał pojęcia o porcie i do tej pory trzeba po nim zamiatać.

      • 4 1

      • Aniu niby skont ty to możesz wiedzieć dziecino?

        • 0 1

      • błądzisz kobieto (2)

        Błądzisz kobieto, pewnie dlatego, że jesteś z tej ekipy (Jarosińskiego), której marchlewicz nie promował. Prawda jest taka, że on miał wizję rozwoju Portu. jarosiński to urzędnik, bez polotu. zatrzymał projekty Marchlewicza: prywatyzacji (o ironio: pisowiec próbował prywatyzować spółki portowe, które powinny byc prywatne już w 2005 roku, a Jarosiński bojąc się związków zawodowych prywatyzację zatrzymał). Jarosiński dopuścił do odejścia MAERSKA (podobno można było tego uniknąć) i zatrzymał realizację projektu budowy bazy promowej (nie tylko dlatego, że jak twierdzi STENA się wycofała ale przede wszystkim dlatego, że bał się zarzutów o bezmyślne inwestycje realizowane w magazynach w latach 2002-2004, które należało juz dawno zburzyć).na czele Portu stał młody wizjoner, który myślał o porcie za 20 lat, a dziś stoi tzw "kompetentny urzędnik" przed emeryturą czyli gość, który nie posunie Portu do przodu bo się boi. Nie trzeba się urodzić w porcie, żeby wiedzieć w jakim kierunku powinien się on rozwijać. Polot, pomysły i wizje to to co może dziś odróżnić porty od siebie. Szkoda, że Szczurek dopuścił do tej roszady w zarządzie portu, to wielki błąd dla Gdyni. Przecież Marchlewicz chciał 3 lata temu wolnej strefy ekonomicznej w Porcie (dziś media trąbią o tym "nowatorskim" pomyśle na terenach Stoczni). Dziś rzeczywiście Gdańsk wyraźnie wyprzedził Gdynię i niestety to w dużej mierze wina właśnie ludzi takich jak Jarosiński. Niestety Marchlewicz nie chciał walczyć- gdyby wystartował w konkursie i konkurs byłby uczciwy, wygrałby z jarosińskim. Szkoda dla Gdyni.

        • 1 2

        • błądzisz "portowcu" (1)

          Siejesz wrogą propagandę nie mając dostatecznej wiedzy w sprawach, w których się wypowiadasz. Formułowanie i upublicznianie opinii nie mających związku z prawdą jest działaniem na szkodę firmy, w której prawdopodobnie pracujesz, skoro nazywasz siebie portowcem. Jeżeli potrzebujesz odreagowania własnych stresów, to proponuję sport amatorski, zamiast produkować szkodliwe opinie nie mające potwierdzenia w rzeczywistości.

          • 1 0

          • nie sieję "wrogiej propagandy a o prostu wyrażam swoją opinię,posługując się powszechnie ipublicznie znanymi faktami. Wyciągam wnioski i widzę różnicę pomiędzy tym co było 2 lata temu i co jest teraz. Nie ma nowych pomysłów, niestety i Port na tym traci i to jest fakt. nie ma to nic wspólnego z propagandą, a właśnie "wroga propagandą" jest stawianie zarzutów ludziom, którzy zasługują na pochwały a nie krytykę.Twierdzę za to, że fakt iż ktoś długo pracuje w Porcie nie oznacza z góry że jest w tym najlepszym fachowcem, nawet jeśli twiedzi tak kilku działaczy PO i prywatnych jego"klientów"

            • 0 0

  • pozyjemy zobaczymy

    • 0 2

  • No i bardzo pięknie - oby oba porty Gdański i Gdyński rozwijały się jak najlepiej. W końcu to pieniądze dla naszego regionu, czym więcej tym lepiej :-)
    Wiadomo, że firmy chcą ze sobą konkurować bo każdy chce się utrzymać na rynku ale nie możemy schodzić do poziomu konkurencji między Gdynią, a Gdańskiem. Możemy tak mówić w stosunku do Szczecina vs Trójmiasto ;)

    • 5 3

  • My Gdańszczanie mamy tramwaje! (3)

    a w Gdyni ich nie ma ha ha!

    • 9 10

    • gdańskie tramwaje to kupa śmiechu , strach wsiadać a co dopiero jechać. (2)

      • 4 5

      • (1)

        tyle jeżdżę tramwajami, a nigdy się nie boje...

        • 5 1

        • a do tego jest w nich b.zimno pisze o tym

          Gazeta Wyborcza Trójmiasto

          • 1 1

  • idiota

    palant nic na temat...

    • 0 0

  • Wiem dlaczego te "wycieczkowce"tak chętnie przyplywają...

    To zorganizowane grupy turystów podczas wycieczki pt."Poznaj republikę bananową".
    Dodatkowo prowadzone są kursy nt.:
    Jak nie płacić robolowi.
    jak oszukiwać urząd skarbowy
    sprawne zarządzanie miastem oraz państwem
    budowanie autostrad czyli jak budować za społeczne pieniądze i na tym zarabiać.

    • 6 2

  • to tak jak zadek mojej żony co się dyma na boku...

    • 1 0

  • czemu tak póżno .

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Leszek Pankiewicz

Od 2011 prezes zarządu Solwit SA. Aktywnie uczestniczył w rozwoju projektów inwestycyjnych w...

Najczęściej czytane