• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Port zewnętrzny w Gdyni. Największe firmy zaproszone do złożenia ofert

erka
19 lipca 2023, godz. 09:45 
Opinie (116)
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
Port Zewnętrzny to planowane przedłużenie molo Węglowego w formie sztucznego pirsu. Ma to umożliwić zawijanie statków kontenerowych o długości ponad 400 metrów i zanurzeniu sięgającym do 16 metrów. Port Zewnętrzny to planowane przedłużenie molo Węglowego w formie sztucznego pirsu. Ma to umożliwić zawijanie statków kontenerowych o długości ponad 400 metrów i zanurzeniu sięgającym do 16 metrów.

Projekt "Budowa Portu Zewnętrznego w Porcie Gdynia" wszedł w kolejną fazę: w lipcu uczestnicy dialogu otrzymali oficjalne zaproszenia do złożenia oferty. To największy projekt w historii polskiego rynku PPP (Partnerstwo Publiczno Prywatne), z szacowaną wartością nakładów inwestycyjnych przekraczającą 5,5 mld zł - poinformowała firma EY, która doradza przy tej inwestycji.



Wśród wykonawców zaproszonych do złożenia oferty znaleźli się najwięksi międzynarodowi gracze na rynku portowym i budowlanym:

  • Gdynia Terminal Holding SAS (grupa CMA CGM) oraz Meridiam Eastern Europe Investments 4 SAS
  • Hutchison Ports Poland S.à r.l. oraz Port of Felixstowe Limited
  • International Container Terminal Services Inc.
  • Mota-Engil Central Europe PPP Road Spółka z o.o.



Zaproszone firmy mają czas do 4 października 2023 r. na złożenie ofert. Z wybranym oferentem zostanie podpisana umowa o partnerstwie publiczno-prywatnym na zaprojektowanie, budowę oraz na eksploatację nowego terminala kontenerowego.

W Gdyni powstaną nowe falochrony W Gdyni powstaną nowe falochrony

Nowy terminal kontenerowy powstanie w Gdyni



Projekt budowy Portu Zewnętrznego w Porcie Gdynia obejmuje zaprojektowanie, budowę, sfinansowanie, wyposażenie, a następnie utrzymanie i eksploatację w okresie umowy Partnerstwa Publiczno - Prywatnego części lądowej Portu Zewnętrznego, na którym zlokalizowany zostanie terminal kontenerowy o wstępnie zakładanej docelowej przepustowości 2,5 mln TEU rocznie.

Szacowana wartość nakładów inwestycyjnych na budowę Portu Zewnętrznego w Gdyni przekracza 5,5 mld zł.


W ramach prac Partner Prywatny wykona także prace czerpalne i refulacyjne, niezbędne do budowy pirsu, torów podejściowych i obrotnicy. Zakres projektu obejmuje również drogową i kolejową infrastrukturę dostępową, zapewniającą dogodną komunikację z obszarem terminalu. Podmiot Publiczny partycypuje w inwestycji budując falochrony wraz z niezbędną infrastrukturą nawigacyjną.



Pierwsze statki w porcie zewnętrznym na przełomie 2028 i2029 r.



Umowa PPP zostanie zawarta na okres ok. 36 lat, w tym ok. 5 lat projektowania i budowy oraz ok. 31 lat na utrzymanie i operowanie terminalem kontenerowym (eksploatację infrastruktury). Pierwsze statki powinny móc wpłynąć do Portu Zewnętrznego w Gdyni już na przełomie 2028 i 2029 roku.

To obecnie największe postępowanie PPP prowadzone w Polsce (pod względem szacowanej całkowitej wartości projektu).



Budowa Portu Zewnętrznego w Porcie Gdyni jest uwzględniona w Strategii Zrównoważonego Rozwoju Transportu jako strategiczny projekt rządowy. Projekt jest również uwzględniony na liście kluczowych projektów infrastruktury Korytarza TEN-T Bałtyk-Adriatyk w węźle transportowym Gdynia. Przedsięwzięcie zakłada budowę nowej głębokowodnej infrastruktury portowej, która umożliwi obsługę największych statków oceanicznych oraz zwiększy konkurencyjność portu w Gdyni w basenie Morza Bałtyckiego.
erka

Miejsca

Opinie (116) 6 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    "Zakres projektu obejmuje również drogową i kolejową infrastrukturę dostępową, zapewniającą dogodną komunikację z obszarem (10)

    Może i dobrze, bo na miasto w tym zakresie liczyć nie można na pewno.

    "Prominentny przedstawiciel miasta wyraził jednak jakiś czas temu opinię, że nawet gdyby port miał płacić za te tereny złotem miasto mu tam budować się nie pozwoli."

    DCT miał łatwej, bo tunel i Sucharskiego zbudowało miasto.
    Nie żeby było altruistą, dało to szansę na opróżnienie z działalności przemysłowej lewego brzegu Wisły.
    Jednak stało się inaczej...

    • 18 19

    • Trasa Sucharskiego i tunel nie były budowane pod port tylko (6)

      ale jako droga szybkiego ruchu, która miała przy Ergo Arenie przechodzić w tunel pod Pachołkiem i dalej w obecną drogę S6 aby ominąć i nie korkować miasta. To jak to jest realizowane przez miasto to inna sprawa, bo temat leży i kwiczy

      • 6 0

      • a ktoś twierdzi, że tylko po to? (3)

        Ciekawe jest natomiast, że udało się tylko to zrealizować...
        Był to okres "uwodzenia" i miasto Gdańsk miało duże nadzieje związane z obecnością DCT.
        Oraz innych podmiotów, które ulokowały się na prawym brzegu. Z agendami UM włącznie.
        Nikt nie pyta, jak to było możliwe na terenach portowych...

        • 4 0

        • Kto siedział w zarządzie ten wie (2)

          • 5 0

          • no właśnie... (1)

            nie w zarządzie a w Radzie Nadzorczej portu...
            ;)

            • 2 0

            • na kolejne M3 zbiera

              • 1 0

      • Gdańsk dostrzegł "swój" interes (1)

        Niekoniecznie zbieżny z interesem branży portowej i morskiej, ale zawsze interes.
        Natomiast w Gdyni miasto jednoznacznie było/jest wrogiem portu i liczyło na jego likwidację.
        I niewiele brakowało.

        • 8 2

        • Ten interes to był tylko dla deweloperów i wybranych

          • 8 0

    • są porty w Niemczech! PO co nam to??

      • 11 2

    • Niemców drażni rozwój Polski (1)

      Dlatego przysłali tu rudego

      • 9 2

      • To co się dzieje w pobliżu Świnoujścia to dopiero cyrk

        gdy nagle ni z gruchy ni z pietruchy niemiaszkom przeszkadza pogłębianie toru wodnego i umocnienie brzegów u nas albo plany nowych kanałów. Szkoda, że nie pytali nas o zdanie jak Ren kanalizowali

        • 11 0

  • Po co niszczyć zatokę? Po co zadawać głęboką ranę planecie? Po co tysiące kontenerów na naszej obwodnicy? (13)

    Przecież są porty w Niemczech.

    • 12 30

    • Spadaj.

      • 14 1

    • Po co ci mózg? (5)

      Przecież za ciebie myśli Jarozbaw.

      • 7 8

      • Myśli...

        Brawurowa teza.

        • 4 6

      • Przecież to słowa liderów opozycji (2)

        Po co nam port skoro jest w Hamburgu? Po co nam lotnisko skoro jest w Berlinie?

        • 10 2

        • u nas nie ma opozycji

          do polityki garną się największe lewusy i nieroby

          • 9 0

        • Pajace też tam są, a ty nadal tu

          • 0 1

      • Raczej TVPutin

        • 0 1

    • Rozumiem że to sarkazm.

      Bo gdyby miała być to prawda, to już na leczenie z późno.

      • 8 0

    • przecież stocznię mamy w Radomiu dzięki specjalistom z PiS (2)

      • 3 5

      • po ko przeniosła marynarkę do Warszawy (1)

        • 6 0

        • Ale dopiero PiS statki w Radomiu chce budować

          W sumie lotnisko Radom też sukces,
          Blisko na urlop ma caryca suski

          • 0 1

    • po co marnujesz tlen ?

      • 2 1

    • Plusik za sarkazm. Kto nie kuma ten minusuje

      • 5 0

  • Opinia wyróżniona

    Czyli widok będzie na port już całkowicie - nic pieknego (11)

    Na calym świecie tereny przyportowe nie mają nic wspólnego z rezydencjalnymi, u nas apartamenty pobudowali które będą patrzyly na przeładunek węgla.

    • 25 42

    • Jedź do Hamburga lub Kopenhagi. (4)

      Albo do Londynu. Zobaczysz zabudowane porty. Tak jest na całym świecie stare tereny portowe zmieniają przeznaczenie. Przeładunki realizuje się na nowych terminalach.

      • 18 2

      • Jedź do Los Angeles zobaczyć różnicę między plażą w Santa Monica a portem (1)

        Gdynia to będzie porażka, nie dość że zatoka to jeszcze widok na port.

        • 4 23

        • nie porównuj Los Angeles i plaży w Santa Monica z Gdynią

          bo to jak porównanie fiata tipo z nowym maserati. Jedno i drugie z Włoch i ma 4 koła i na tym kończy się podobieństwo. To tak jak byś porównał Sopot do Marsylii albo Sankt Petersburga.

          • 13 5

      • ale my nie mamy terenów na nowe porty

        W Londynie Dockland to port rzeczny, którego czasy skończyły się wraz z epoką klipperów.
        Podobnie Hamburg czy Petersburg położone w zatokach lub w głębokich ujściach rzek.

        Tak, w tych (i innych również) miejscach zabudowuje się stare porty.
        Jednak zawsze robi się to według takiego samego schematu...

        Najpierw buduje się nowe porty, bo pieniądz musi płynąć.
        Nikt z własnej woli tego pieniądza się nie wyrzeknie...
        Chyba że zostanie oszukany i okradziony.
        Tak jak my.

        • 7 0

      • no i własnie tam powstanie nowy terminal

        • 0 0

    • Będzie pięknie jak na stogach przy DCT plus palowanie

      • 1 9

    • "Na całym świecie"

      to ulubiona fraza tych, którzy znają świat z YT i z opowieści kolegi, który wrócił z wakacji w Egipcie.

      • 19 2

    • (1)

      "tereny rezydencjalne"? Twoja znajomość języka polskiego jest mniej więcej taka, jak rozwiązań portowych na całym świecie...

      • 13 3

      • Brak merytorycznego argumentu, to czepiasz się słówek? Bardzo dojrzałe.

        • 2 5

    • Te tereny nigdy nie były z założenia pod mieszkaniówkę

      władze miasta na siłę pchały tam deweloperkę i pozwalały na kolejne zagarnianie nabrzeży.

      • 14 1

    • wszystko zależy od definicji piękna

      Co może być piękniejszego od kręcącego się interesu przynoszącego korzyści?
      Również mieszkańcom miasta.

      • 8 0

  • (8)

    Takie pytanie mam, a te 2,5mln TEU to którędy z tego portu wyjedzie? Wiśniewskiego i estakadą czy może trolejbusami po namalowanych buspasach?

    • 16 11

    • Koleją.

      • 9 1

    • Już odpowiadam: ul. Polska, Jana Wiśniewskiego, Eugeniusza Kwiatkowskiego...

      • 5 0

    • Właśnie (4)

      dobiega końca przebudowa węzła kolejowego prowadzącego do portu o wartości 400 000 000 zł. Widać to z Estakady Kwiatkowskiego i z pomostu w Gdyni Stoczni. Myślę, że tędy.

      • 6 0

      • I zo dalej

        Bez dużej rozbudowy szlaku przez Kościerzynę do Bydgoszczy to nic nie da.

        • 5 0

      • który to węzeł jest połączony z magistralą kolejową (2)

        jednotorową łącznicą z kolizyjnym przejazdem na Hutniczej...

        Wjazd od strony miasta (i dawnej węglówki) wymaga rozformowania składów i przetaczania.
        Lub przynajmniej zmiany czoła.

        Więc odbudowano ale czy na pewno sensownie...

        • 3 1

        • Do czasu otwarcia mogą to zmienić 5 razy (1)

          • 0 0

          • !!!

            Waść żartowniś jesteś...

            • 0 0

    • Linia kolejowa jest

      • 3 0

  • Musi być specjalna droga z portu bezpośrednio na obwodnicę i dalej bo inaczej koniec. (3)

    • 25 3

    • Na tę nieprzejezdną już obwodnicę?

      • 4 0

    • Piszę z miłości do Gdyni... Trzeba uwzględnić wizjonerskie możliwości Łucyka w zakresie drogi do portu!

      • 4 0

    • Transport przede wszystkim koleją

      Wiekszość kontenerów pownna być transportowana koleją. Nowa droga tez musi powstać inaczej Wisniewskiego i estakada staną na amen

      • 3 0

  • Szkoda tylko, że to nie Państwo buduje. (2)

    • 1 11

    • Państwo w znaczym stopniu, tak jak obecne DCT

      i przyszłe terminale w Świnoujściu i Port Zewnętrzny w Gdańsku

      • 4 2

    • raczej bardzo dobrze, że to PPP (co zakłada jakiś wkład państwa)

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Bardzo złe decyzje dla Trójmiasta (16)

    Rozbudowy portów na zewnątrz powodują zmniejszenie atrakcyjności mieszkalno turystycznej naszych miast. Na przykładzie mojego Gdańska odpoczynek na plaży Stogi to dziś ciągłe hałasy z przeładunków, mielizna taka że za kilka lat żeby popływać będziemy brodzić po kostki setkami metrów. To samo będzie w Gdyni.

    • 19 91

    • zmniejszenie atrakcyjności mieszkalno turystycznej naszych miast

      I bardzo dobrze! Nie będzie tłumów i korków.

      • 23 4

    • (4)

      Chyba przy pomocy Supermena chcą tak szybko zbudować ten port.Znając życie to zbudują go ale w 2035 roku.

      • 2 19

      • w 3-4 lata od zera wystarczą jak jest kasa na to (2)

        zobacz jak wygląda postęp prac przy DCT

        • 19 1

        • A ile to już lat buduje się CPK dla baranów? (1)

          Znaczy w Baranowie, bo już się pogubić można przy tej najdroższej łące w Polsce.

          • 3 16

          • slabe porownanie

            Taka sztuczna wyspa to obecnie powtarzalna i typowa robota. Nieco upraszczajac, sypanie piachu.
            W przypadku lotniska problem jest nieco wiekszy, widac to po chociazby berlinskim przypadku.
            A i tak problemy sa w szczegolach, a zwlaszcza w ustaleniu, kto na tym zarobi...

            • 6 2

      • Obecny gdyński port też jest sztucznie usypany

        a wykonano to przedwojennymi technologiami

        • 10 0

    • Bardzo dobre

      decyzje dla Trójmiasta. Mamy wykorzystywać potencjał morski regionu i zarabiać na tym, a nie stawać się weekendowym i wakacyjnym rykowiskiem dla warszawiaków.

      • 39 3

    • Po co budować w PL jak jest w Hamburgu no nie ? (2)

      To bardzo zła decyzja z twojej strony, że przyjechałeś do trójmiasta z prowincji i chcesz tutaj spokojnej wioski. Gdynia i Gdańsk wyglądają tak jak wyglądają tylko ze względu na porty i o tym chyba wielu polityków a tym bardziej włodarzy tych miast zapomniało, próbując na krzywy ryj wcisnąć deweloperkę na te tereny. Gdynia to całkiem jakiś zastój i mam wrażenie, że czas się tam zatrzymał chyba w 1985 roku. Chcesz spokoju to wyprowadź się do Pucka albo Władysławowa. Poza tym nie wiem czy wiesz, ale rozbudowa była planowana od dziesięcioleci. Same Stogi o czym doskonale wiedział kolekcjoner mieszkań z Gdańska mają być docelowo zabudowane prawie pod pętlę tramwajową w planie rozbudowy terminalu..

      • 20 3

      • Po co miała powstawać A1 (blokował ja rząd Kaczyńskiego), skoro Niemcy maja autostrady (1)

        PIS budował autostrady i drogi ekspresowe dla Rosjan i Białorusinów - wschód/zachód

        Kompletnie nie interesował się dostępem naszej gospodarki do słynnego okna ns świat - czyli portów

        • 9 15

        • zobacz na daty budowy autostrad - to PO z PSL

          zresztą oni też warunki ustawiali na nie i systemy płatności co było krytykowane od początku, bo państwo na tym traciło tylko.

          • 8 1

    • oóknij się w łeb! Inwestycje deweloperów generują kasę dla miasta tylko raz (3)

      gdy miasto sprzedaje teren pod budowę.
      Porty generują przez cały rok, latami...

      • 9 0

      • To może dowiedz się najpierw do kogo należą terminale w Gdańsku i Gdyni i wtedy się wypowiedz. (2)

        Dla Polski płyną podatkowe ochłapy i miejsca pracy które w min70% obsadzone przez ..bratnie narody

        • 3 4

        • powoli się to zmienia

          poprzedni układ nie był zupełnie zainteresowany działalnością, która pozwala na zwrot kapitału w perspektywie 10 lat.
          Kasa miała być tu i teraz oraz miała się zgadzać...

          Biedak musi się posiłkować pasożytami, oddając teren i rynek w dzierżawę.
          Tyle że okazuje się, że nie są to tak wielkie pieniądze, jak się wydawało.
          Jednak trzeba to wiedzieć i umieć...
          Oraz chcieć.

          • 1 0

        • Do Skarbu Państwa

          Poczytaj najpierw przepisy, to się dowiesz zamiast, pisać głupoty. Terminale to spółki celowe które operują na terenach należących do Skarbu Państwa, będących w Zarządzie spółki z kapitałem Skarbu Państwa i do niego należącej. Na Facebooku nie napisali ekspercie? Nie znam się ale się wypowiem.

          • 0 1

    • Boże jedyny makumbe zachowaj

      Najlepiej , nie inwestować , nie budować a później płakać że nie ma pracy . Boże jedyny na mazurach jest czysto i cicho.

      • 4 0

    • powyższy post został opłacony z pieniędzy władz Hamburga.

      • 1 0

  • Wyborcy opozycji narzekają i podważają sens budowy portów w Polsce (9)

    Rząd za 1.5 miliarda wyremontował a właściwie wybudował na nową całą nową magistrale kolejową do portu w Gdyni. Dobrze gdyby jak najwięcej towarów wyjeżdżało z portu koleją.

    • 26 4

    • Jestem (4)

      wyborcą opozycji. Nie podważam sensu budowy/rozbudowy portów morskich i linii kolejowej do nich prowadzącej. To sensowne i potrzebne, w przeciwieństwie do przekopu, za który możnaby wybudować drugą taką linię kolejową, albo istotnie zmodernizować wszystkie ważne porty polskie: Gdańsk, Gdynia, Szczecin-Świnoujście. Tam są pieniądze, a nie w elbląskich szuwarach.

      • 5 9

      • Nie ma w Elbląskich szuwarach pieniędzy bo lokalni kolesie powiązani z PSL i PO mieli inny plan na to (3)

        Zanim to zostanie doprowadzone do odpowiedniego stanu trochę czasu minie.

        • 10 4

        • Tak, tak... (2)

          Znamy ten nieudolny przekaz PiS. Po tym, gdy okazało się, że przekop jest dwa razy droższy niż zapowiadano, gdy dotarło do ich łbów, że samo przerycie Mierzei to zaledwie początek, wymyślono historyjkę o złej opozycji, która rzuca kłody pod nogi. Nikt teraz nie chce przyznać, że za 2 000 000 000 zamanifestowano "tryumf woli", stworzono efektowną konstrukcję w gierkowskim stylu, która świetnie nadaje się do spotów wyborczych, egzaltowanych przemówień i oczarowywania suwerena z Podkarpacia, który ma zerowe wyobrażenie o Zalewie Wiślanym. Nie wiadomo, co z tym teraz dalej zrobić, więc zaczęto sprzedawać bajeczkę o samorządzie Elbląga, który na złość patriotom, nie chce budować toru wodnego i rozbudowywać portu.

          • 5 8

          • to tylko pokazuje sprawność elbląskiego samorządu

            podobnie jak jego południowych odpowiedników, którzy doprowadzili do finansowania budowy "zakopianki", drogi o zerowym znaczeniu ekonomiczny. A nikt tego nie neguje... Obecnie przyklepano modernizację podhalańskiej sieci kolejowej za 12 miliardów złotych.

            Na północ od linii Bydgoszczy jest czarna dziura, której samorządowi "działacze" rozpieszczeni karnawałem "Euro" nie mają planu i idei, oprócz siedzenia jak pisklaki w gnieździe.
            Z otwartym dziobem.
            Na południu krzątają się przy własnym interesie a nie na ulicach z tęczową flagą.

            • 7 1

          • Choć by kosztowało 4 milardy

            To było bardziej uzasadnione nie boiska i stadiony dla kopaczy przegrywających z kelnerami grającymi hobbystycznie, które przynoszą straty. A ty idź krowy przepaluj na pastwisku.

            • 6 0

    • Właśnie ze względu na ten projekt była remontowana magistrala (1)

      to samo w Gdańsku ze względu na Port Zewnętrzny, niedługo mają nowe torowiska robić między Budowniczych Portu a Sucharskiego.

      • 0 0

      • nie magistrala, a torowiska Gdynia Port

        Jedna magistrala jest zatkana (Tczew-Gdańsk-Gdynia) a druga w rozsypce ("węglówka").

        • 0 0

    • Kłamstwo pisowskie

      jak codzień przez 24 h

      • 0 2

    • Rząd nie buduje za swoje

      Rząd nie buduje za swoje. Wszystkie fundusze, którymi dysponuje rząd, wszystkie te inwestycje, którymi się chwali - pochodzą z naszych podatków. To każdy ciężko pracujący obywatel naszego kraju za to płaci i utrzymuje coraz rozrastającą się biurokrację. Jesteśmy strzyżeni przez rządzących z naszych ciężko zapracowanych pieniędzy jak owce.

      • 0 0

  • Ciekawe co znajdą na dnie podczas rozbudowy... (2)

    • 1 1

    • Komnatę bursztynową?

      • 2 0

    • ponoc w latach 50...

      Cos spadlo tam z nieba.

      • 0 0

  • (6)

    Odpowiedź na Twoje pytanie odnośnie transportu z/do portu.

    115 kilometrów nowych torów w porcie, 332 nowe rozjazdy, 24 skrzyżowania.

    Inwestycja realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe, o wartości 1,6 mld zł netto, jest współfinansowana ze środków unijnych instrumentu CEF "Łącząc Europę".

    https://biznes.trojmiasto.pl/Nowe-wiadukty-w-Gdyni-Dluzsze-i-ciezsze-pociagi-w-porcie-n175467.html

    • 10 1

    • (4)

      Wąskim gardłem nadal pozostanie linia Gdynia -Tczew,która ma tylko dwa tory.Zwiekszenie ruchu towarowego będzie musiało odbyć się kosztem ograniczenia ruchu pociągów pasażerskich,bo miejsca na dodatkowe tory dla pociągów towarowych nie ma

      • 5 1

      • Będzie nowa linia przez Cedry i Nowy Dwór Gdanski (3)

        • 1 0

        • no i? (2)

          A przez Wrzeszcz jak?

          • 3 0

          • Wrzeszcz nie jest problemem, wąskim gardłem jest odcinek Gdańsk Tczew bo tam są na większości trasy 2 torowiska (1)

            Na odcinku Gdańsk Rumia są 4 torowiska, dodatkowo w razie W można skierować nocą ruch na trasę PKM, która była kiedyś główną magistralą do Gdyni.

            • 0 0

            • Wrzeszcz jest problemem, bo tam też są dwa tory na nasypie...

              Z ambicjami obsługi ruchu miejskiego, na który nie ma szczelin.
              Ruch towarowy na tory SKM wjedzie tylko w bardzo wyjątkowych sytuacjach. To do Gdyni w odcinku "onegdaj głównym" nie jest infrastrukturą PKM i nie jest zelektryfikowane. Sądząc po rozmachu z jakim zbudowano wiadukty na trasie PKM zastępujące wysadzone w czasie wojny, można się spodziewać towarowych ambicji ale estakada przy lotnisku raczej tego nie zdzierży.

              • 0 0

    • miło, miło...

      tylko że to rekonstrukcja totalnie zdekapitalizowanej infrastruktury, która powstała 100 lat temu.
      W innych uwarunkowaniach i pod inne potrzeby. Powody dla których ma ona taką postać, zniknęły jakieś 80 lat temu.

      Fajnie, że coś się dzieje ale zbyt wiele wartości dodanej w tym nie ma.
      Tym bardziej, że zadanie zrealizowane zostało bez jakiegokolwiek uwzględnienia faktu, że port sąsiaduje z miastem.
      Modernizacja nie dotknęła Hutniczej, Chrzanowskiego, Węglowej oraz sztandarowego "węzła gordyjskiego", przedłużenia obwodnicy na osi Południowa - Północna...

      Utworzenie infrastruktury dla pasażerskiego połączenia centrum z Północą Gdyni też nie miało miejsca. A to najkrótsze i najbardziej efektywne rozwiązanie...

      O naśladowaniu pomysłów pragmatycznych Niemców, którzy po zajęciu Gdyni i stworzeniu w niej bazy Krigsmarine, zaczęli rozbudowywać połączenia kolejowe na zachód nikt nawet nie pomyślał...

      Więc fajnie że coś się wydarzyło ale nie jestem pewien czy aby na pewno są to dobrze wydane pieniądze.

      • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Kazimierz Wierzbicki

Prezes zarządu i właściciel Grupy Trefl, w skład której wchodzą spółki zajmujące się produkcją i dystrybucją puzzli, kart, gier planszowych, zabawek i mediami oraz trzy spółki sportowe. W latach 1997 - 2008 był prezesem ProkomuTrefl Sopot. W 1997 roku założone przez Kazimierza Wierzbickiego Sopockie Towarzystwo Koszykówki Trefl przekształcono w Sportową Spółkę Akcyjną.

Najczęściej czytane