• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prywatyzacja "Drobnicowego". OT Logistics oskarżane o dyskryminację

Wioletta Kakowska-Mehring
1 listopada 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
aktualizacja: godz. 14:12 (4 listopada 2013)
OT Logistics ma wyłączność na negocjacje w sprawie nabycia Bałtyckiego Terminalu Drobnicowego Gdynia. OT Logistics ma wyłączność na negocjacje w sprawie nabycia Bałtyckiego Terminalu Drobnicowego Gdynia.

OT Logistics zakończyło negocjacje w sprawie pakietu gwarancji pracowniczych ze związkami zawodowymi Bałtyckiego Terminalu Drobnicowego Gdynia. Wynik? NSZZ Solidarność Drobnica Portu Gdynia pakiet podpisała, a  Wolny Związek Zawodowy Pracowników Gospodarki Morskiej Port Gdynia nie. Co więcej, drugi ze związków zamierza skierować sprawę do inspekcji pracy i sądu pracy. Chodzi o... dyskryminację.



Aktualizacja 14:12

Do zarzutów Wolnego Związku Zawodowego Pracowników Gospodarki Morskiej Port Gdynia ustosunkował się Piotr Chajderowski, prezes aarządu OT Logistics:

- Zarząd OT Logistics negocjował pakiet gwarancji pracowniczych BTDG przez 2 miesiące. Termin podpisania pakietu upływał z końcem października br. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że udało nam się podpisać pakiet z największym związkiem zawodowym działającym w BTDG tj. NSZZ "Solidarność" Organizacja Międzyzakładowa Drobnica Portu Gdynia, który skupia ponad 50 proc. załogi. Uważamy, że wynegocjowany pakiet jest dobrym kompromisem zadowalającym zarówno OT Logistics, jak i pracowników BTDG o czym dobitnie świadczy fakt podpisania pakietu gwarancji pracowniczych. Mamy ambitne, długoterminowe plany rozwijania spółki BTDG i jesteśmy przekonani, że w niedalekiej perspektywie firma ta będzie znacząco poprawiała swoje wyniki finansowe. Swoimi dotychczasowymi działaniami chociażby w Porcie Handlowym Świnoujście udowodniliśmy, że potrafimy zarządzać tego typu spółkami, a także, że dbamy o ich pracowników zdając sobie sprawę, jak wiele zależy od ich pracy i zaangażowania. W tym kontekście, zarzuty jakobyśmy dyskryminowali pracowników w BTDG są dla nas kompletnie niezrozumiałe i nieadekwatne do rzeczywistości.

Czy podział załogi według grup zawodowych i przyznanie różny gwarancji zatrudnienia jest właściwe?


***
W lipcu szczecińska firma OT Logistics, zajmująca się transportem śródlądowym oraz spedycją otrzymała wyłączność na negocjacje w sprawie nabycia Bałtyckiego Terminalu Drobnicowego Gdynia. Szczecińska spółka rywalizowała z dwoma oferentami. Zgodnie z przyjętym harmonogramem prywatyzacyjnym, zakończenie procesu planowane jest na I kwartał 2014 roku. Podpisanie umowy ma jednak nastąpić po spełnieniu warunków dotyczących m.in. pakietu gwarancji pracowniczych, zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, zgody Ministerstwa Skarbu Państwa oraz podjęcia uchwały przez Radę Nadzorczą ZMPG w sprawie wyrażenia zgody na zbycie przez port udziałów BTDG.

Wczoraj zarząd OT Logistics poinformował, że warunek dotyczący pakietu został spełniony. Przyjęli go przedstawiciele NSZZ Solidarność Drobnica Portu Gdynia. Jak się jednak dowiedzieliśmy, pakiet odrzucił drugi ze związków. Według przepisów poparcie jednego ze związków wystarczy, ale drugi ze związków nie zamierza rezygnować.

- Nie przyjęliśmy pakietu, ponieważ w naszej ocenie część zapisów dyskryminuje pracowników. Chodzi o kwestie dotyczące okresu gwarancji zatrudnienia - wyjaśnia Andrzej Biernacki, przewodniczący Wolnego Związku Zawodowego Pracowników Gospodarki Morskiej Portu Gdynia. - Zaproponowano bowiem różny czas trwania gwarancji zatrudnienia z podziałem na grupy zawodowe. Naszym zdaniem wszyscy, bez względu na to, jaką pracę wykonują, powinni podlegać tej samej ochronie. To nie pierwsza prywatyzacja w gdyńskim porcie i zawsze pracownicy byli traktowani równo.

W wariancie przyjętym podzielono załogę według grup zawodowych i przyznano gwarancje od 1 roku do 5 lat.

- Co najważniejsze, nie wyjaśniono nam przy tym, jaką przyjęto metodologię. Dlaczego np. składowy ładunków morskich ma 3 lata gwarancji zatrudnienia, a starszy referent, którego funkcja wymaga wysokich kwalifikacji i jest dużo bardziej odpowiedzialna tylko rok. W sumie wyszło na to, że kadra - nazwijmy to - zarządzająca, dostała niższe gwarancje od pracowników fizycznych. Nie wytłumaczono nam dlaczego, obawiamy się, że to próba zmarginalizowania naszego przedsiębiorstwa - dodaje Andrzej Biernacki.

Przypomnijmy, że OT Logistics oprócz nabycia BTDG, myśli też o budowie terminalu masowego w Gdańsku. Z kolei w lipcu tego roku spółka nabyła większościowy pakiet C.Hartwig Gdynia, czyli czołowej firmy spedycyjnej w Polsce, która działa od 155 lat na międzynarodowym rynku i specjalizuje się w przewozach morskich, lądowych, lotniczych oraz usługach logistycznych. OT Logistic jest też głównym udziałowcem w Porcie Handlowym Świnoujście.

W tej sytuacji Wolny Związek Zawodowy Pracowników Gospodarki Morskiej Portu Gdynia zwróci się do Zarządu Morskiego Portu Gdynia o wstrzymanie negocjacji z OT Logistics. Chce również powiadomić o tej sprawie Państwową Inspekcję Pracy i sąd pracy.

Co na te zarzuty OT Logistics? Niestety, na razie nie otrzymaliśmy odpowiedzi. Jeżeli szczecińska spółka ustosunkuje się do zarzutów związków, to opublikujemy jej stanowisko.

Miejsca

Opinie (238) ponad 10 zablokowanych

  • Do Wojtka K.

    A Ty kiedy protestowałeś, nigdy Cię nie widziałem ani w Warszawie ani u nas w spółce. Pamiętaj, że Solidarność to nie tylko brać, ale też coś od siebie dawać, to nie tylko przywileje, lecz również obowiązki.

    • 7 8

  • do operator (3)

    Ciekawe kiedy przewodniczący solidarności zorganizuje spotkanie i poinformuje załogę o podpisanym przez siebie pakiecie...

    • 17 3

    • (2)

      pewnie nigdy bo go na taczkach powinni wywieść

      • 5 3

      • NIE TY!!!

        JAKA ODWAGA!!!JAK TRZEBA BYŁO PROTESTOWAĆ TO ŻADNEGO PRACOWNIKA Z WYŻSZYCH SFER NIE WIDZIAŁEM POŚRÓD ROBOTNIKÓW AŻ NAGLE JEDEN BY MI PRZEWODNICZĄCEGO WYWOZIŁ....ALE ŻEBY TO ZROBIĆ TO TRZEBA MIEĆ ODWAGĘ I PRZESZKOLENIE W OBSŁUDZE TACZKI!!!I TROCHĘ PARY W RĘKACH....OD DŁUGOPISU RACZEJ JEJ NIE MASZ.....ALE JEŚLI JESTEŚ TAKI ODWAŻNY TO STAŃ Z TACZKĄ NA PARKINGU DYREKCJI I POCZEKAJ NA PRZEWODNICZĄCEGO.......

        • 5 7

      • PAPCIO CHMIEL....

        TYTUS,ROMEK I ATOMEK.....

        • 1 2

  • odwagi (1)

    Panowie więcej odwagi . Proszę się podpisywać pod swoimi postami :)
    Tchórzostwo nie należy do cnót.

    Wojtek K Mag 21

    • 7 1

    • PRAWIE....KMICIC.....

      /OD KIEDY JESTEŚ TAKI ODWAŻNY,WOJTUSIU.....ZAWSZE TRZĄSŁEŚ PORTKAMI PRZED PODJĘCIEM JAKIEJKOLWIEK DECYZJI....PRAWIE KMICIC....

      • 0 0

  • Związkowi "Solidarność" działającemu w BTDG powinni zabronić używania tej nazwy. (1)

    Tam chyba nie wiedzą co to słowo znaczy. Podzielili załogę na 5 kategorii.

    • 22 6

    • NIE TY!!!

      NIE TY BĘDZIESZ DECYDOWAŁ O NAZWIE MOJEGO ZWIĄZKU!!!

      • 3 5

  • nie chcę....

    /nie chce mi się pisać....

    • 2 1

  • (2)

    ciekawe w której grupie pracowniczej jest osoba która pisała powyższą opinie??. o odpowiedź nie jest zapewne trudno....

    • 13 4

    • Edek. Odpowiedź na twoje pytanie jest na końcu "powyższej opinii".

      • 0 0

    • Solidarnościowa dyskryminacja

      Wiadomo solidarnościowiec i dyskryminator!!!!!!

      • 2 4

  • o cnoto

    Wojtus. Mój przyjacielu co ty matka teresa jesteś jakie super słowa wygłosiłes osioł na stąpił tutaj są sami tchórze i nie ujawnią się

    • 1 2

  • Pozdrawiam wszystkich pracujących portowców.

    • 0 0

  • zyciorys

    Piękny życiorys jestem ciekaw kto się może takim poszczycić .
    Też bym się zapisał do tych organizacji

    • 0 0

  • Wstd (1)

    Czytam i czytam i nie mogę się nadziwić, większość wypowiedzi jest bardzo przykra, wyzwiska,wyzwiska i jeszcze raz wyzwiska. Zastanawiam się kto to piszę,i znalazłem odpowiedz :szanowna inteligencjo z biur, przyhamujcie troszkę bo wychodzi na to iż z was to ostatnie chamy które nie znają przyzwoitych wyrazów na napisanie opinii. Jedno mnie dziwi, czym ludzie kierowali się wybierając takiego człowieka jak p.B. na przewodniczącego.Zastanówcie się czy człowiek który nie ma wykształcenia, nigdy nie splamił sobie rąk porządną pracą i na koniec człowiek który zostawił swoją rodzinę powinien piastować takie stanowisko. Wszyscy wiedzą że dba tylko o swoje interesy, a teraz stawiając paradoksalne żądania chciał coś osiągnąć? A wy jeszcze wynosicie go na ołtarze, wstydźcie się i idźcie po rozum do głowy.
    Kiedyś kolega

    • 10 21

    • do kiedyś kolega - sam pracowałeś w SB i sam byłeś w bojówkach ZOMO a rodzinkę miał w NKWD

      Człowieku szkoda słów na Ciebie. Czytając co napisałeś to jakbym spotkał na ulicy Ciebie to by została tylko czerwona plama i napis na niej SB

      • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sebastian Ptak

Prawnik, ekspert rynku bankowego, współtwórca nowoczesnego sektora płatniczego w Polsce, Prezes Zarządu sopockiej spółki Blue Media, jednego z największych dostawców rozwiązań technologicznych w obszarze finansów. W Blue Media odpowiada m.in. za obszar bezpieczeństwa oraz rozwój biznesu, w tym za planowanie strategicznych kierunków rozwoju firmy. Wierzy, że umiejętności łączenia różnych dziedzin i wyciągania wniosków powinniśmy uczyć się już w szkole. Prywatnie meloman, pasjonat kina...

Najczęściej czytane