• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prywatyzacja "Drobnicowego". OT Logistics oskarżane o dyskryminację

Wioletta Kakowska-Mehring
1 listopada 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
aktualizacja: godz. 14:12 (4 listopada 2013)
OT Logistics ma wyłączność na negocjacje w sprawie nabycia Bałtyckiego Terminalu Drobnicowego Gdynia. OT Logistics ma wyłączność na negocjacje w sprawie nabycia Bałtyckiego Terminalu Drobnicowego Gdynia.

OT Logistics zakończyło negocjacje w sprawie pakietu gwarancji pracowniczych ze związkami zawodowymi Bałtyckiego Terminalu Drobnicowego Gdynia. Wynik? NSZZ Solidarność Drobnica Portu Gdynia pakiet podpisała, a  Wolny Związek Zawodowy Pracowników Gospodarki Morskiej Port Gdynia nie. Co więcej, drugi ze związków zamierza skierować sprawę do inspekcji pracy i sądu pracy. Chodzi o... dyskryminację.



Aktualizacja 14:12

Do zarzutów Wolnego Związku Zawodowego Pracowników Gospodarki Morskiej Port Gdynia ustosunkował się Piotr Chajderowski, prezes aarządu OT Logistics:

- Zarząd OT Logistics negocjował pakiet gwarancji pracowniczych BTDG przez 2 miesiące. Termin podpisania pakietu upływał z końcem października br. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że udało nam się podpisać pakiet z największym związkiem zawodowym działającym w BTDG tj. NSZZ "Solidarność" Organizacja Międzyzakładowa Drobnica Portu Gdynia, który skupia ponad 50 proc. załogi. Uważamy, że wynegocjowany pakiet jest dobrym kompromisem zadowalającym zarówno OT Logistics, jak i pracowników BTDG o czym dobitnie świadczy fakt podpisania pakietu gwarancji pracowniczych. Mamy ambitne, długoterminowe plany rozwijania spółki BTDG i jesteśmy przekonani, że w niedalekiej perspektywie firma ta będzie znacząco poprawiała swoje wyniki finansowe. Swoimi dotychczasowymi działaniami chociażby w Porcie Handlowym Świnoujście udowodniliśmy, że potrafimy zarządzać tego typu spółkami, a także, że dbamy o ich pracowników zdając sobie sprawę, jak wiele zależy od ich pracy i zaangażowania. W tym kontekście, zarzuty jakobyśmy dyskryminowali pracowników w BTDG są dla nas kompletnie niezrozumiałe i nieadekwatne do rzeczywistości.

Czy podział załogi według grup zawodowych i przyznanie różny gwarancji zatrudnienia jest właściwe?


***
W lipcu szczecińska firma OT Logistics, zajmująca się transportem śródlądowym oraz spedycją otrzymała wyłączność na negocjacje w sprawie nabycia Bałtyckiego Terminalu Drobnicowego Gdynia. Szczecińska spółka rywalizowała z dwoma oferentami. Zgodnie z przyjętym harmonogramem prywatyzacyjnym, zakończenie procesu planowane jest na I kwartał 2014 roku. Podpisanie umowy ma jednak nastąpić po spełnieniu warunków dotyczących m.in. pakietu gwarancji pracowniczych, zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, zgody Ministerstwa Skarbu Państwa oraz podjęcia uchwały przez Radę Nadzorczą ZMPG w sprawie wyrażenia zgody na zbycie przez port udziałów BTDG.

Wczoraj zarząd OT Logistics poinformował, że warunek dotyczący pakietu został spełniony. Przyjęli go przedstawiciele NSZZ Solidarność Drobnica Portu Gdynia. Jak się jednak dowiedzieliśmy, pakiet odrzucił drugi ze związków. Według przepisów poparcie jednego ze związków wystarczy, ale drugi ze związków nie zamierza rezygnować.

- Nie przyjęliśmy pakietu, ponieważ w naszej ocenie część zapisów dyskryminuje pracowników. Chodzi o kwestie dotyczące okresu gwarancji zatrudnienia - wyjaśnia Andrzej Biernacki, przewodniczący Wolnego Związku Zawodowego Pracowników Gospodarki Morskiej Portu Gdynia. - Zaproponowano bowiem różny czas trwania gwarancji zatrudnienia z podziałem na grupy zawodowe. Naszym zdaniem wszyscy, bez względu na to, jaką pracę wykonują, powinni podlegać tej samej ochronie. To nie pierwsza prywatyzacja w gdyńskim porcie i zawsze pracownicy byli traktowani równo.

W wariancie przyjętym podzielono załogę według grup zawodowych i przyznano gwarancje od 1 roku do 5 lat.

- Co najważniejsze, nie wyjaśniono nam przy tym, jaką przyjęto metodologię. Dlaczego np. składowy ładunków morskich ma 3 lata gwarancji zatrudnienia, a starszy referent, którego funkcja wymaga wysokich kwalifikacji i jest dużo bardziej odpowiedzialna tylko rok. W sumie wyszło na to, że kadra - nazwijmy to - zarządzająca, dostała niższe gwarancje od pracowników fizycznych. Nie wytłumaczono nam dlaczego, obawiamy się, że to próba zmarginalizowania naszego przedsiębiorstwa - dodaje Andrzej Biernacki.

Przypomnijmy, że OT Logistics oprócz nabycia BTDG, myśli też o budowie terminalu masowego w Gdańsku. Z kolei w lipcu tego roku spółka nabyła większościowy pakiet C.Hartwig Gdynia, czyli czołowej firmy spedycyjnej w Polsce, która działa od 155 lat na międzynarodowym rynku i specjalizuje się w przewozach morskich, lądowych, lotniczych oraz usługach logistycznych. OT Logistic jest też głównym udziałowcem w Porcie Handlowym Świnoujście.

W tej sytuacji Wolny Związek Zawodowy Pracowników Gospodarki Morskiej Portu Gdynia zwróci się do Zarządu Morskiego Portu Gdynia o wstrzymanie negocjacji z OT Logistics. Chce również powiadomić o tej sprawie Państwową Inspekcję Pracy i sąd pracy.

Co na te zarzuty OT Logistics? Niestety, na razie nie otrzymaliśmy odpowiedzi. Jeżeli szczecińska spółka ustosunkuje się do zarzutów związków, to opublikujemy jej stanowisko.

Miejsca

Opinie (238) ponad 10 zablokowanych

  • Niech pokój zagości między portowcami/ Miłujmy się bracia. W zgodzie siła.

    • 4 0

  • do Don Pedro

    Sama twoja nazwa wskazuje kim jesteś że masz taka wiedzę ty chyba nic nie robisz tylko donosisz

    • 3 8

  • małe doświadczenie czy głupota ?! (1)

    Pytam, dlaczego tak niby bardzo dbający o dobro pracowników, t.zw. "przedstawiciele" ludu pracującego z Solidarności Drobnicy nie zrobili referendum na temat pakietu, czyżby się obawiali, że zdanie ludu będzie znacznie się różniło od ich "widzi mi się" ??!!

    • 25 10

    • a dlaczego tylko "S" miała by robić referendum,dlaczego nie piszesz o dwóch związkach?

      • 2 8

  • Co na te zarzuty OT Logistics? (1)

    Moi drodzy, przestańcie już się wyzywać i oczerniać, i tak z wypowiedzi wynika iż wpisów dokonują te same osoby. A ja czekam na ustosunkowanie się do zarzutów OTL.Może p.Wioletta zdoła skontaktować się z nimi i napiszę parę słów co na to wszystko nasi przyszli właściciele? Czekamy na artykuł.

    • 2 1

    • święta racja, jeszcze niech się wypowie p.Jarośinski, jaki pakiet on by podpisał, czy taki sam jak na WUŻ-u, czy może inny?

      • 0 2

  • sprostowanie (1)

    Drogi kolego masz sprostowanie na pierwszej stronie od Ot logistic ukazało sie o godz 14 12 i P Chajdarowski nie widzi problemu jest ok podpisał z największym związkiem i po sprawie

    • 6 0

    • Gucio z Btdg

      dzięki serdeczne, przeoczyłem:)

      • 0 0

  • Motto
    Ten świat jest komedią dla tych, którzy myślą, i tragedią dla tych, którzy czują

    Horacy

    • 2 0

  • (1)

    Pierwszy raz białe kołnierzyki dostały pstryczka i afera .Ale zapomnieli że taki los zgotowali sobie sami robiąc sztuczny tłok na stanowiskach.Wątpię żeby ktoś z was mając okazję kupić BTDG zrobił by to z tak przeludniną administracją.

    • 11 8

    • tu /biale kolnierzyki/

      Widziales te/biale kolnierzyki/ po 8 czy 12 godzinach na burcie statku?W dalszym ciagu twierdze ze wiekszosc operatorow i sztauerow,to przyzwoici i pracowici ludzie,ktorych szanuje i mam nadzieje ze oni mnie tez.Ferment i niesnaski wsrod pracownikow posiala jak zwykle garsc krzykaczy,przykre bo nalezalo walczyc o rowne prawa dla wszystkich.

      • 8 1

  • ferment

    he he my tu siejemy ferment a jeszcze z nas nikt nie czytał pakietu.
    Nawet nasi wspaniali związkowcy z solidarności ( specjalnie napisałem z małej litery , bo jestem złośliwy jak większość z nas ) pewnie jeszcze się zastanawiają co wynegocjowali
    i dedykują w zaciszu jakieś knajpy. Martwi mnie tylko to kiedy zrozumieją co naknocili i przyznają się do swoich błędów . Pewnie nigdy. Cieszy się tylko ten kto zastosował starą zasadę "divide et impera " ( DZIEL I RZĄDŹ ) myślę że domyślacie się kto.
    Kończę działalność na tym forum proszę nie płakać. :P

    • 4 6

  • szybki awans

    panie wojtku K jak się dobrze orientuje to na tym mag 21 jesteś prawie kierownikiem szybki awans jak na taki staż w btdg prawda

    • 11 5

  • :)

    • 2 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Leszek Pankiewicz

Od 2011 prezes zarządu Solwit SA. Aktywnie uczestniczył w rozwoju projektów inwestycyjnych w...

Najczęściej czytane