• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prywatyzacja "Drobnicowego". OT Logistics oskarżane o dyskryminację

Wioletta Kakowska-Mehring
1 listopada 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
aktualizacja: godz. 14:12 (4 listopada 2013)
OT Logistics ma wyłączność na negocjacje w sprawie nabycia Bałtyckiego Terminalu Drobnicowego Gdynia. OT Logistics ma wyłączność na negocjacje w sprawie nabycia Bałtyckiego Terminalu Drobnicowego Gdynia.

OT Logistics zakończyło negocjacje w sprawie pakietu gwarancji pracowniczych ze związkami zawodowymi Bałtyckiego Terminalu Drobnicowego Gdynia. Wynik? NSZZ Solidarność Drobnica Portu Gdynia pakiet podpisała, a  Wolny Związek Zawodowy Pracowników Gospodarki Morskiej Port Gdynia nie. Co więcej, drugi ze związków zamierza skierować sprawę do inspekcji pracy i sądu pracy. Chodzi o... dyskryminację.



Aktualizacja 14:12

Do zarzutów Wolnego Związku Zawodowego Pracowników Gospodarki Morskiej Port Gdynia ustosunkował się Piotr Chajderowski, prezes aarządu OT Logistics:

- Zarząd OT Logistics negocjował pakiet gwarancji pracowniczych BTDG przez 2 miesiące. Termin podpisania pakietu upływał z końcem października br. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że udało nam się podpisać pakiet z największym związkiem zawodowym działającym w BTDG tj. NSZZ "Solidarność" Organizacja Międzyzakładowa Drobnica Portu Gdynia, który skupia ponad 50 proc. załogi. Uważamy, że wynegocjowany pakiet jest dobrym kompromisem zadowalającym zarówno OT Logistics, jak i pracowników BTDG o czym dobitnie świadczy fakt podpisania pakietu gwarancji pracowniczych. Mamy ambitne, długoterminowe plany rozwijania spółki BTDG i jesteśmy przekonani, że w niedalekiej perspektywie firma ta będzie znacząco poprawiała swoje wyniki finansowe. Swoimi dotychczasowymi działaniami chociażby w Porcie Handlowym Świnoujście udowodniliśmy, że potrafimy zarządzać tego typu spółkami, a także, że dbamy o ich pracowników zdając sobie sprawę, jak wiele zależy od ich pracy i zaangażowania. W tym kontekście, zarzuty jakobyśmy dyskryminowali pracowników w BTDG są dla nas kompletnie niezrozumiałe i nieadekwatne do rzeczywistości.

Czy podział załogi według grup zawodowych i przyznanie różny gwarancji zatrudnienia jest właściwe?


***
W lipcu szczecińska firma OT Logistics, zajmująca się transportem śródlądowym oraz spedycją otrzymała wyłączność na negocjacje w sprawie nabycia Bałtyckiego Terminalu Drobnicowego Gdynia. Szczecińska spółka rywalizowała z dwoma oferentami. Zgodnie z przyjętym harmonogramem prywatyzacyjnym, zakończenie procesu planowane jest na I kwartał 2014 roku. Podpisanie umowy ma jednak nastąpić po spełnieniu warunków dotyczących m.in. pakietu gwarancji pracowniczych, zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, zgody Ministerstwa Skarbu Państwa oraz podjęcia uchwały przez Radę Nadzorczą ZMPG w sprawie wyrażenia zgody na zbycie przez port udziałów BTDG.

Wczoraj zarząd OT Logistics poinformował, że warunek dotyczący pakietu został spełniony. Przyjęli go przedstawiciele NSZZ Solidarność Drobnica Portu Gdynia. Jak się jednak dowiedzieliśmy, pakiet odrzucił drugi ze związków. Według przepisów poparcie jednego ze związków wystarczy, ale drugi ze związków nie zamierza rezygnować.

- Nie przyjęliśmy pakietu, ponieważ w naszej ocenie część zapisów dyskryminuje pracowników. Chodzi o kwestie dotyczące okresu gwarancji zatrudnienia - wyjaśnia Andrzej Biernacki, przewodniczący Wolnego Związku Zawodowego Pracowników Gospodarki Morskiej Portu Gdynia. - Zaproponowano bowiem różny czas trwania gwarancji zatrudnienia z podziałem na grupy zawodowe. Naszym zdaniem wszyscy, bez względu na to, jaką pracę wykonują, powinni podlegać tej samej ochronie. To nie pierwsza prywatyzacja w gdyńskim porcie i zawsze pracownicy byli traktowani równo.

W wariancie przyjętym podzielono załogę według grup zawodowych i przyznano gwarancje od 1 roku do 5 lat.

- Co najważniejsze, nie wyjaśniono nam przy tym, jaką przyjęto metodologię. Dlaczego np. składowy ładunków morskich ma 3 lata gwarancji zatrudnienia, a starszy referent, którego funkcja wymaga wysokich kwalifikacji i jest dużo bardziej odpowiedzialna tylko rok. W sumie wyszło na to, że kadra - nazwijmy to - zarządzająca, dostała niższe gwarancje od pracowników fizycznych. Nie wytłumaczono nam dlaczego, obawiamy się, że to próba zmarginalizowania naszego przedsiębiorstwa - dodaje Andrzej Biernacki.

Przypomnijmy, że OT Logistics oprócz nabycia BTDG, myśli też o budowie terminalu masowego w Gdańsku. Z kolei w lipcu tego roku spółka nabyła większościowy pakiet C.Hartwig Gdynia, czyli czołowej firmy spedycyjnej w Polsce, która działa od 155 lat na międzynarodowym rynku i specjalizuje się w przewozach morskich, lądowych, lotniczych oraz usługach logistycznych. OT Logistic jest też głównym udziałowcem w Porcie Handlowym Świnoujście.

W tej sytuacji Wolny Związek Zawodowy Pracowników Gospodarki Morskiej Portu Gdynia zwróci się do Zarządu Morskiego Portu Gdynia o wstrzymanie negocjacji z OT Logistics. Chce również powiadomić o tej sprawie Państwową Inspekcję Pracy i sąd pracy.

Co na te zarzuty OT Logistics? Niestety, na razie nie otrzymaliśmy odpowiedzi. Jeżeli szczecińska spółka ustosunkuje się do zarzutów związków, to opublikujemy jej stanowisko.

Miejsca

Opinie (238) ponad 10 zablokowanych

  • do operator (3)

    Ciekawe kiedy przewodniczący solidarności zorganizuje spotkanie i poinformuje załogę o podpisanym przez siebie pakiecie...

    • 17 3

    • (2)

      pewnie nigdy bo go na taczkach powinni wywieść

      • 5 3

      • PAPCIO CHMIEL....

        TYTUS,ROMEK I ATOMEK.....

        • 1 2

      • NIE TY!!!

        JAKA ODWAGA!!!JAK TRZEBA BYŁO PROTESTOWAĆ TO ŻADNEGO PRACOWNIKA Z WYŻSZYCH SFER NIE WIDZIAŁEM POŚRÓD ROBOTNIKÓW AŻ NAGLE JEDEN BY MI PRZEWODNICZĄCEGO WYWOZIŁ....ALE ŻEBY TO ZROBIĆ TO TRZEBA MIEĆ ODWAGĘ I PRZESZKOLENIE W OBSŁUDZE TACZKI!!!I TROCHĘ PARY W RĘKACH....OD DŁUGOPISU RACZEJ JEJ NIE MASZ.....ALE JEŚLI JESTEŚ TAKI ODWAŻNY TO STAŃ Z TACZKĄ NA PARKINGU DYREKCJI I POCZEKAJ NA PRZEWODNICZĄCEGO.......

        • 5 7

  • odwagi (1)

    Panowie więcej odwagi . Proszę się podpisywać pod swoimi postami :)
    Tchórzostwo nie należy do cnót.

    Wojtek K Mag 21

    • 7 1

    • PRAWIE....KMICIC.....

      /OD KIEDY JESTEŚ TAKI ODWAŻNY,WOJTUSIU.....ZAWSZE TRZĄSŁEŚ PORTKAMI PRZED PODJĘCIEM JAKIEJKOLWIEK DECYZJI....PRAWIE KMICIC....

      • 0 0

  • dobroczyność

    I tak nie długo będziemy pracować za najniższą płace krajową to po co co nam karta zaszeregowania

    • 6 2

  • zyciorys

    Piękny życiorys jestem ciekaw kto się może takim poszczycić .
    Też bym się zapisał do tych organizacji

    • 0 0

  • Pozdrawiam wszystkich pracujących portowców.

    • 0 0

  • o cnoto

    Wojtus. Mój przyjacielu co ty matka teresa jesteś jakie super słowa wygłosiłes osioł na stąpił tutaj są sami tchórze i nie ujawnią się

    • 1 2

  • nie chcę....

    /nie chce mi się pisać....

    • 2 1

  • Co tam robił.... (3)

    Może zapytacie się pana b...Ile razy był sam u prezesa jarosińskiego w tym czasie kiedy związki negocjowały pakiet z inwestorem???Co on sam negocjował z prezesem jarosińskim???Dlaczego na chociaż jedno spotkanie nie zaprosili przedstawiciela solidarności??Co oboje ukrywają??A może pan b negocjował po cichu inny pakiet i nagle okazało się że solidarność pokrzyżowała mu plany???Co się panu b nie udało???

    • 10 15

    • do DON PEDRO

      DON PEDRO widać nie kumasz o co chodzi p. B. nie jest tylko członkiem WZZPGM Drobnicy reprezentuje inne terminale i jak p. Jarosiński zadzwoni to zapewne w ważnej sprawie i musi sie udać. Co do " S " drobnicy kogo ona reprezentuje??? Drobnicę i GTC gdzie tam też burdel robią. Co do poinformowania prezes p. Jarosiński NIE móże-mógł wtrącać się w negocjacje między związkiem a inwestorem. Termin był od 1 września do 30 października i wtedy po tym terminie ten pan może wię wtrącać i podejmować decyzje. I co solidaruchu zatkało kakao - widać masz pojęcie takie że widzisz tylko swój punkt widzenia. A zresztą kto lubi " S " drobnicy i gdzie??? Napisz.....A jeżeli chodzi o pełnię sugestii to p. Jarosiński zapewne rozmawia tylko z przewodniczącym WZZGM i SOLIDARNOŚCI PORTU GDYNIA która mieści sie na rotterdamskiej 3 a ta co jest na Polskiej 25 to PSEUDO SOLIDARNOŚĆ!!!!!!!

      • 6 4

    • x

      Tu nie chodzi o pana B tylko o nas wszystkich barania łaka

      • 1 0

    • do DON PEDRA

      Może ty nie wiesz ale pan b. Jest przewodniczącym międzyzakładowki a nie tylko drobnicyi powinien dbać o interesy innych spółek

      • 1 1

  • Do Wojtka K.

    A Ty kiedy protestowałeś, nigdy Cię nie widziałem ani w Warszawie ani u nas w spółce. Pamiętaj, że Solidarność to nie tylko brać, ale też coś od siebie dawać, to nie tylko przywileje, lecz również obowiązki.

    • 7 8

  • do niewidomego

    Sławko pewnie jeszcze jesteś za młody żeby pamiętać albo już tak stary że masz zaniki pamięci. A do Warszawy wybrali się sami abstynenci wiec mi bardzo przykro nie mogłem jechać.
    Panowie więcej odwagi trudno ripostować tajniakom :)

    • 7 9

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Andrzej Biernacki

Prezes zarządu Ekolan SA. W 1997 roku Andrzej Biernacki i firma EKOL powołali do życia EKOLAN....

Najczęściej czytane