- 1 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (264 opinie)
- 2 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (59 opinii)
- 3 Sąd uznał, że Orlen mógł przejąć Lotos (110 opinii)
- 4 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (231 opinii)
- 5 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (86 opinii)
- 6 Czy chorobowe, to to samo, co zdrowotne? (7 opinii)
Rekord w przeładunkach i Cap San Juan. Duży ruch w Porcie Gdynia
W Porcie Gdynia padł kolejny rekord pod względem przeładunków. Ubiegły rok zamknięto wynikiem 23 mln 492 tys. t przeładowanych towarów. To daje wzrost o prawie 10 proc. w stosunku do 2017 roku. Przyszły rok zapowiada się równie obiecująco, między innymi dzięki wizytom takich kolosów jak Cap San Juan.
W przeładunkach Portu Gdynia dominuje drobnica z 59-proc. udziałem w strukturze obrotów ogółem. W 2018 roku przeładowano o 1,36 mln ton więcej tej grupy ładunkowej, co jest związane głównie z liczbą obsłużonych kontenerów oraz drobnicy konwencjonalnej. Jeszcze nie udało się dobić do rekordowego wyniku z 2014 roku, kiedy to przeładowano 849 123 TEU, ale niewiele zostało, ponieważ wynik za 2018 rok to już 803 871 TEU.
Zobacz najdłuższy kontenerowiec w historii Portu Gdynia
Przyszłoroczne wyniki w tym obszarze mogą być jeszcze lepsze, bo rok pod względem przeładunków kontenerów zaczął się też rekordowo. W połowie lutego do Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego wpłynął kontenerowiec, Charlotte Maersk - najdłuższy, jaki do tej pory gościł w gdyńskim porcie. Ma on 347 m i jest dłuższy aż o 10 metrów od poprzedniego rekordzisty. Dziś z kolei do Portu Gdynia wpłynął kontenerowiec Cap San Juan, który ustanowił rekord pod względem pojemności i ładowności wśród statków zawijających do Gdyni.
- Cap San Juan jest nieco krótszy niż ostatni rekordowy kontenerowiec Charlotte Maersk, ale ma o ponad 10 proc. większą ładowność kontenerów TEU, o ponad 12 proc. większą nośność i o ponad 29 proc. większy tonaż pojemnościowy brutto - poinformował portalmorski.pl.
Wizyty tak dużych statków są możliwe dzięki inwestycjom, czyli nowej obrotnicy w Porcie Gdynia, a także z powodu kumulacji przeładunków w gdańskim DCT.
W ub. roku w Gdyni wzrosły również przeładunki drobnicy obsługiwanej w technologii ro-ro. Wskaźnik dynamiki drewna wyniósł ponad 400 proc. i jest to po drobnicy kolejna grupa z największym wzrostem obrotów tonażowych. Łącznie w 2018 roku obsłużono 979 tys. ton tego ładunku.
Wzrost przeładunkowy nastąpił również w grupie węgiel i koks i związany jest ze znaczącym importem węgla. Udział tej grupy ładunkowej w strukturze obrotów portu w 2018 roku stanowi 11 proc. O ponad 20 proc. wzrosły też przeładunki innych ładunków masowych. W pozostałych grupach ładunkowych nastąpiły nieznaczne spadki przeładunków w porównaniu do 2017 roku.
Spółka utrzymuje bardzo dobre wyniki finansowe. Zysk z podstawowej działalności operacyjnej wzrósł w 2018 r. w stosunku do roku poprzedniego o 2,6 mln zł (7,8 proc.). Wynika to głównie ze wzrostu przychodów z opłat portowych (12,5 proc.) oraz, w mniejszym stopniu, ze wzrostu przychodów z najmów (1,7 proc.). W związku z sytuacją na rynku finansowym oraz wydatkami inwestycyjnymi odnotowano niższy wynik na działalności finansowej (spadek o 28 proc.). Spadek odnotowano również na pozostałej działalności operacyjnej (o 19 proc.). W rezultacie zysk netto Spółki za 2018 r. był niższy o 10,8 proc. od uzyskanego w roku poprzednim i przekroczył 67 mln zł.
Środki finansowe generowane z działalności operacyjnej (EBITDA) wzrosły w 2018 r. o 1,5 proc. w stosunku do roku ubiegłego i wyniosły 106,1 mln zł. Wraz z funduszami unijnymi środki te zapewniają finansowanie ambitnego programu modernizacji i rozwoju portu.
Miejsca
Opinie (91)
-
2019-03-02 05:48
Jestem w szoku statek w porcie się obrócił..... (1)
To ciekawe......
- 3 2
-
2019-03-02 10:15
No co ty? Piratów z Karaibów nie oglądałeś?
Tam to dopiero się statek obracał - nawet do góry dnem i z powrotem "na koła".
- 2 0
-
2019-03-01 23:42
O co się spieracie mat...ły (1)
Przecież to wszystko i tak Polska, jeden kraj. Lepsza Gdynia, nieee bo Gdańsk. Pis, po, psl.....ja pier....le Skończcie z tym. Napiszcie np ok fajnie, rozwijają się, gratulacje itp
- 23 1
-
2019-03-02 10:12
Bardzo byśmy chcieli tak napisać ale w tej rzeczywistości to niestety niemożliwe.
- 0 0
-
2019-03-02 10:01
scie*wo z chin trafia na polskie stoly :(
- 2 0
-
2019-03-01 14:06
I jednak da sie dogadac z PISem. (8)
A jak sie juz dogadali to widac efekty, PO i Tusek rzadzili tyle lat i co?
Wystarczy sie tylko jak ludzie cywilizowani i kulturlani zachowywac a beda same plusy.
Gdanszczanei mieli teraz szanse po budyniu na normalnego wladce i na ogromne rzadowe pieniadze ale jak widac kolejna szanse zaprzepaszczaja...
Brawo dla Ministerstwa Obrony i Pana Ministra Antoniego i Pana Mariusza:)- 23 86
-
2019-03-01 20:16
(1)
Tylko Misiu zobacz kto jest prezesem Zarządu Portu Gdynia i kto jest w zarządzie? Przecież to nominaci z Pisu . I jak tu się nie dogadać.
- 0 2
-
2019-03-02 09:58
W dużym stopniu winni są też członkowie Rady Interesantów Portu Gdynia!
Sprawdź sobie kto tam zasiada i kto był/jest Przewodniczącym.
- 0 0
-
2019-03-01 18:03
co ty bierzesz ?
że aż tak cię sponiewierało
- 5 2
-
2019-03-01 17:17
Zmień psyxhiatrę
Nie wiem co bierzesz, ale bierz pół dawki
- 6 1
-
2019-03-01 16:19
Masz grafikę od 1990 roku pisowski bezzębny buraku
- 9 2
-
2019-03-01 14:58
tusk to by sprzedał porty Niemcom (1)
- 7 22
-
2019-03-01 15:18
wy wszyscy zwalacie winę na jedną osobę
a w rzeczywistości wszystko zależy od tych najniżej
- 6 2
-
2019-03-01 14:32
ale powiedziałes,ci z pisu są wyjątkowo kulturalni i cywilizowani
To dlaczego im słoma z butów wychodzi?
- 19 2
-
2019-03-01 16:28
Ale on jest pusty (1)
Pusty przyszedł pusty wyjdzie
- 5 3
-
2019-03-02 07:42
Serio?
Wyladuje w Gdyni 2100 kontenerow ok 3500 TEU. to jest malo biarac pod uwage ze Gdynia (pierwotnie Gdansk) sa na koncu tego loopa i ze jest to extraloder do AE10?
Ten statek nie jest pusty, jest po prostu elegancko przygotowany pod rozladunek. Kontenery poukladane rowno w rzedach by latwo moc wyladowac STS'ami. Wyjdzie faktycznie zdecydowanie mniej zaladowany. Z BCT nie bierze eksportu.- 0 1
-
2019-03-01 14:55
te kolosy wpływają tylko dlatego, że DCT się zatkał. (5)
- 42 14
-
2019-03-02 06:42
To przez to zatkanie Motława szambem popłynęła? Tak wiem to moja wina i prezydenta Szczurka .Ja się przyznaję bo mieszkam w Gdyni. A dodam jeszcze że Gdańsk jest moim rodzinnym miastem z którego jestem dumny ale nie z części ludzi którzy teraz tam słoikują i durne teksty o innych wypisują.
- 5 4
-
2019-03-01 15:04
(3)
Dokładnie, a śledzie podniecają się.
- 12 18
-
2019-03-01 15:18
Przecież żaden śledź tu się nie odzywa (2)
- 15 2
-
2019-03-01 15:35
(1)
No to DCT ma się czym chwalić rzeczywiście. Że się zatkał ...
- 24 3
-
2019-03-01 18:32
Bo się rozwija w porównaniu z gct, bct, a rozwój wymaga poświęceń, pojedź sprawdź, potem pisz.
Tam budują aktualnie plac, a mało tego, że budują plac to zajeli aktualny plac, zeby mieć miejsce na budowe nowych (nie używanych jak GCT) STSów i RTGów- 9 5
-
2019-03-01 14:59
W Porcie Gdynia wzrost o 10% (5)
a tym czasem w Porcie Gdańsk wzrost 20%.
- 21 26
-
2019-03-01 15:34
(2)
Nie w Porcie Gdańsk, tylko w jednym terminalu który właśnie się przytyka.
- 12 4
-
2019-03-02 02:18
Wcale nie w jednym terminalu. Gdański Port osiągnął znacznie lepsze wyniki
- 2 3
-
2019-03-01 17:36
I jest na sprzedaż.
- 6 3
-
2019-03-01 19:47
W samym bct już niedługo przodownicy pracy będą wyrabiać 150% normy (ku chwale Zarządu).
- 1 1
-
2019-03-01 18:24
No i co w związku z tym?
Mnie cieszy że oba porty się rozwijają.
- 10 0
-
2019-03-02 02:12
Co z tego, że urosło jak z roku na rok mamy coraz mniejszy udział w rynku i zostajemy coraz bardziej w tyle za Gdańskiem
PS Dlaczego artykuł w marcu zamiast w styczniu jak w innych portach (wyniki znane od bardzo dawna).
To tak jak by się cieszyć z podwyżki o 200 zł kiedy inni dostali więcej o 2000 zł- 6 1
-
2019-03-01 14:07
(7)
Niedługo budowa dct 3 i Gdańsk was zje do końca śledziki
- 26 56
-
2019-03-01 22:49
I, oczywiście, dyżurny gdańszczanin - wolnościowiec
Radujący się, że sąsiadowi krowa zdechła...
Toż to gorzej niż Kargule i Pawlaki, ci przynajmniej poszli po rozum do głowy...
Zamiast cieszyć się, że jest synergia, jest zarobek, jest opinia a nie ma przestoju i kar...
Takie ludzie to tylko w Gdańsku a taki sąsiad, to prawdziwe nieszczęście...- 6 4
-
2019-03-01 15:38
(3)
Niedługo pogłębione kanały i szersze wejście do portu. Niedługo budowa Portu Zewnętrznego w Gdyni. Zobaczymy kto tu kogo będzie zjadał, bo jak na razie to w Gdyni inwestycje idą pełną parą, a w Gdańsku jakaś posucha...
- 12 12
-
2019-03-01 19:47
To widać jak kolega w temacie
- 3 0
-
2019-03-01 16:25
Pan z równoległej rzeczywistości do nas zawitał? (1)
Co do skali inwestycji w obu portach to jest nieporównywalnie większa w Gdańsku tym bardziej w zakresie planowanych. Życzę obu portom jak najlepszego rozwoju, nie ma jednak co się oszukiwać, że port w Gdynii zamiast konkurować powinien współpracować z Gdańskiem co dało by dużo lepsze rezultaty w ogólnym rozrachunku.
- 14 8
-
2019-03-01 17:24
To, Gdansku, wspolpracuj...
...
- 7 5
-
2019-03-01 14:35
idz siac ferment na jakies niemieckojezyczne fora (1)
- 15 13
-
2019-03-01 14:55
Proszę Państwa
po co ta agresja...
- 15 2
-
2019-03-01 22:41
chinczyki nas scierwem futruja
i tyle
- 9 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.