• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remontowa Shipbuilding ma nowy kontrakt za pół miliarda złotych

Wioletta Kakowska-Mehring
6 maja 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Remontowa Holding ma nowego prezesa
Statki o długości 95 metrów będą mogły zabrać na pokład 4250 ton kabli. Statki o długości 95 metrów będą mogły zabrać na pokład 4250 ton kabli.

Remontowa Shipbuilding podpisała kontrakt na budowę dwóch specjalistycznych statków przeznaczonych do układania, podnoszenia i konserwacji kabli podmorskich. Statki zostaną zbudowane dla jednego z największych, norweskich operatorów floty offshore.


Czy statki dla offshore to szansa dla naszych stoczni?


Wartość podpisanego kontraktu sięga pół miliarda złotych i wraz z pozostałymi kontraktami wypełnia portfel zamówień stoczni co najmniej do końca 2014 roku.

- Realizacja tego kontraktu jest bardzo ważna nie tylko dla naszej stoczni, ale również dla całej branży okrętowej w Polsce. Będą to bowiem najbardziej zaawansowane technicznie statki jakie były kiedykolwiek zbudowane w polskiej stoczni - mówi Andrzej Wojtkiewicz, prezes Remontowa Shipbuilding.

Jednostki te w całości powstaną w Gdańsku. Począwszy od opracowania projektu roboczego, przez budowę kadłubów o nowatorskim kształcie, aż po wyposażenie w najnowocześniejsze systemy nawigacyjne, w tym rozbudowany system dynamicznego pozycjonowania DP2, napęd diesel-electric oraz system układania podmorskich łączy kablowych. Statki służyć będą do układania oraz serwisowania podmorskich instalacji elektrycznych średniego i wysokiego napięcia znajdujących się w obrębie farm wiatrowych oraz podmorskich złóż ropy naftowej i gazu.

Statki o długości 95 metrów będą mogły zabrać na pokład 4250 ton kabli. Obsługiwane będą przez 60-osobowe załogi, z czego znaczna część zajmować się będzie obsługą skomplikowanych operacji kładzenia oraz łączenia kabli. Koncepcja statków oraz część dokumentacji technicznej wykonana zostanie przez norweskie biuro VARD Design. Tak zwaną dokumentację roboczą wykona należące do Grupy Remontowa biuro projektowe Remontowa Marine Design & Consulting. Budowa realizowana będzie pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego DNV.

- Jesteśmy przekonani, że realizacja tak nowatorskich konstrukcji zaowocuje kolejnymi zleceniami od klientów z tego tak wymagającego rynku - dodaje prezes Wojtkiewicz.

Remontowa Shipbuilding od lat pracuje na potrzeby sektora offshore. W połowie kwietnia w stoczni zwodowano kolejny statek dostawczy przeznaczony do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego. Jest to już druga jednostka z aktualnie budowanej serii B 850, zamówionej przez jednego z największych szkockich armatorów operujących statkami typu Offshore Support Vessel na Morzu Północnym. W sumie stocznia aktualnie buduje dziewięć wielozadaniowych statków służących do obsługi przemysłu offshore i stara się o kolejne kontrakty.

Reprezentacji stoczni nie mogło więc zabraknąć na rozpoczynających się właśnie w Houston w stanie Texas w USA międzynarodowych targach OTC (The Offshore Technology Conference), które są poświęcone szeroko rozumianej tematyce związanej z eksploracją, eksploatacją i technologią wydobycia ropy naftowej i gazu ziemnego z podmorskich złóż. Targi te to jedno z największych na świecie wydarzeń dedykowanych branży offshore. Ubiegłoroczne OTC odwiedziło 89 400 uczestników z ponad 110 krajów świata.

Miejsca

Opinie (36)

  • no, to ja im te kabelki chętnie sprzedam...

    :)

    • 8 1

  • Brawo

    Mam nadzieję, że marża rozsądna.

    • 35 0

  • awantura przy likwidacjach stoczni w Polsce (1)

    i proszę przemysł stoczniowy ALE!!! w rękach prywatnych się rozwija, przynosi dochody, ludzie maja pracę. Nie ma to jak prywatna firma bo właścicielowi zależy na jej rozwoju a w państwowej stoczni się nikomu nie opłacało bo czy leżał, siedział czy pił to i tak kaskę pierwszego dostał :) Mam nadzieję że tamte czasy w końcu do lamusa poszły.
    Pozdrawiam

    • 65 6

    • MARITIM

      Też prywatna firma i co kilku oszołomów doprowadziło do tego że padła na "ryj"

      • 11 2

  • Cieszy mnie tu przedewszystkim jedno. (1)

    Że w Polsce powstają nie tylko kadłuby ale i wyposażenie. A tu właśnie są zarówno pieniądze jak i możliwość konkurowania z Chińczykami, bo niestety ale kadłubów taniej od nich nie zbudujemy.

    Tak więc tak trzymać, im więcej kontraktów zaawansowanych technologicznie robionych u nas przez nas tym lepiej.

    • 39 1

    • przesada

      Z "wyposażeniem", to chyba przesada. Kiedyś był Rawar, a i kompasy w Gdańsku robili.

      • 3 1

  • Dobrze dobrze :)

    Bo sama prywatyzacja nie była sama w sobie zła, lecz pieniądze zostały przejedzone przez budżet państwa zamiast zostać zainwestowane w rozwój i postęp...i jeśli politycy się opamiętają i postawią na rozwój gospodarczy, przeprowadzą zmiany w polityce fiskalnej, pozwolą na oddech przedsiębiorcom, a Polacy uwierzą w siebie, są spore szanse na sukces! część powie, bogaci będą się bogacili, owszem ale dzięki temu będą rozwijali gospodarkę i dzięki temu będzie gdzie pracować

    • 15 6

  • a wiecie kto je zbuduje ? UKRAINCY pracujacy w naszych stoczniach (4)

    na 200 spolek 180 zatrudnia UKRAINCOW! i to w wiekszosci ekipy - nie dlatego ze u nas nie ma pracwnikow, tylko dlatego ze mozna ich traktowac jak nas w niemczech w obozach, kladzie sie ich w 10 w 1 pokoju, daje niby posilki i kaze zap.... po 12h za 2500 ktore u nich sa naprawde duza kasa........ale po co nam taki " rozwoj" jak to wielkie POzerstwo i nic z tego dla panstaw i ludzi nie ma

    • 26 31

    • (1)

      No i zrobimy tak jak stocznie zachodnie - zdobędziemy doświadczenie - nauczymy się najnowszych technologii i wtedy będziemy mogli przy budowie droższych statków płacić więcej już doświadczonej załodze. Wysokie technologie to najważniejszy kapitał zachodniego świata.

      • 10 2

      • Polskie stocznie zawsze były na topie i nowoczesne,

        niektórzy zacofańcy podejrzewają innych o zacofanie.

        • 1 1

    • ukraińcy biora 18zl, dlaczego lzesz gnido

      • 7 2

    • puknij sie wleb

      jakich ukrainców?? nie masz zielonego pojecia jak sie pracuje w RSB. jak nie wiesz to sie nie odzywaj!!!!!!!!!!!!!

      • 7 2

  • Co to za stocznia bez związkowców palących opony? (2)

    • 34 5

    • Powinni w proteście że nie 501 mln wyjść i spalić stare zimowki pod UW. Wkońcu jest już wiosna

      • 0 0

    • Stocznia bez związkowców to stocznia co ma szansę przetrwać !!!

      • 0 0

  • solidaruchy - szlifujta po sobie

    • 11 6

  • Ale tylko roboczą i kadłuby będą robić ? (2)

    Czy całe wyposażone jednostki ? Co do zdania " najbardziej zaawansowane technicznie statki jakie były kiedykolwiek zbudowane w polskiej stoczni " - to ja bym racze stawiał na HLJV z Crista.

    • 4 9

    • Stoi jak byk w artykule, który komentujesz... (1)

      "Jednostki te w całości powstaną w Gdańsku. Począwszy od opracowania projektu roboczego, przez budowę kadłubów o nowatorskim kształcie, aż po wyposażenie w najnowocześniejsze systemy nawigacyjne, w tym rozbudowany system dynamicznego pozycjonowania DP2, napęd diesel-electric oraz system układania podmorskich łączy kablowych. "

      • 4 3

      • Czytać umiem - jeszcze...

        ...ale wielokrotnie się spotkałem z sytuacją, że ludzie którzy piszą takie artykuły podają prędkość statku w węzłach na godzinę... więc wolę się upewnić. Wyposażanie jednostek w pl wiąże się z ryzykiem "pewnych strat" miedź dość łatwo przechodzi w stan ciekły, czyli etanol.... i to w temperaturach od -10 do +25.

        • 1 0

  • kablowce

    dobrze się dzieje, ze stocznie podpisują kontrakty. szkoda, ze tylko stocznia remontowa jest w stanie budować takie statki. kiedyś jedna ze spółek wywodzących sie z nauty - Konrem Nauta też mogła takie kadłuby budować dziś jest to niemożliwe.
    Bo czegóż spodziewać się po .............

    • 14 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marek Kasicki

Wiceprezes zarządu Energa-Operator. Absolwent Wydziału Zarządzania i Ekonomii Politechniki...

Najczęściej czytane