• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remontowa Shipbuilding zbuduje arktyczne kontenerowce

Wioletta Kakowska-Mehring
8 października 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Stępka pod budowę statku pożarniczego
Największy z zamówionych w Remontowa Shipbuildig statków będzie podobny do "Mary Arctica", czyli jednostki zbudowanej w 2005 roku przez GSR dla tego samego armatora. Największy z zamówionych w Remontowa Shipbuildig statków będzie podobny do "Mary Arctica", czyli jednostki zbudowanej w 2005 roku przez GSR dla tego samego armatora.

Remontowa Shipbuilding zbuduje statki dla Grenlandii. O podpisanym właśnie kontrakcie poinformował autonomiczny grenlandzki rząd. Chodzi o pięć statków do przewozu kontenerów.



Stocznia zawarła umowę z Królewską Linią Arktyczną-RAL - podała Informacyjna Agencja Radiowa. Jest to firma mająca monopol na żeglugę handlową na wodach Grenlandii. W sumie zamówiono pięć statków.

- To bardzo ciekawy kontrakt. Chodzi o statki, które nazywamy zaopatrzeniowcami arktycznymi łączącymi cechy samowyładowczych kontenerowców i lodołamaczy - wyjaśnia Andrzej Wojtkiewicz, prezes zarządu Remontowa Shipbuilding. - To są statki, które muszą sobie radzić w bardzo trudnych warunkach, nawet przy temperaturze -40 stopni Celsjusza. Statki, które potrafią przebić się przez grubą krę.

Największy z nich będzie zabierał 600 kontenerów i będzie przystosowany do żeglugi atlantyckiej. Kolejne to dwa średnie, bliźniacze statki zabierające po 100 kontenerów, przeznaczone do obsługi rejonów północnej Grenlandii oraz dwie mniejsze jednostki przewożące po 30 kontenerów i też przystosowane do całorocznej żeglugi na wodach grenlandzkich.

- Dla Remontowa Shipbuilding jest to nowy klient, ale nie dla Grupy Remontowa. W 2005 roku GSR zbudowała dla tego armatora podobny kontenerowiec - dodaje prezes Wojtkiewicz.

Jednostki mają być gotowe do połowy 2015 roku. Wartości kontraktu nie podano. Władze Grenlandii wcześniej negocjowały ten kontrakt ze stocznią niemiecką, zakład ten jednak ogłosił upadłość.

Remontowa Shipbuilding jest jedną z najbardziej cenionych stoczni budujących w pełni wyposażone statki przede wszystkim dla morskiego przemysłu wydobywczego (AHTS, PSV) oraz promów pasażersko-samochodowych. Ostatnio Remontowa Shipbuilding w konsorcjum m.in. ze Stocznią Marynarki Wojennej podpisała kontrakt z polskim rządem na zaprojektowanie i budowę nowoczesnego niszczyciela min "Kormoran II".

Miejsca

Opinie (66) 4 zablokowane

  • Mary Arctica wybudowała Stocznia Gdańska (1)

    Tak panowie, Mary wybudowała Stocznia Gdańska. W dużych bólach i jeszcze do tego dopłaciła, były podobno spore przepychanki GSR,

    • 5 4

    • Kadłub

      Kadłub wybudowała, nakradła ile się da w to zlecenie bo innych nie miała a potem mieli pretensje do GSR, że wyniku nie mają.
      W końcu GSR zabrała kadłub do siebie i go dokończyła z sukcesem.

      • 6 1

  • (3)

    Jak to jest, że innym się opłaca mieć flotę a nam nie?

    • 28 6

    • Oni muszą mieć flote, my nie

      Oni mają setki zamieszkanych wysp a ląd poprzecinany głębokimi fiordami. My mamy linię brzegową prostą jak drut i krótką w stosunku do powierzchni kraju.

      U nich zycie toczy się wokół morza, u nas nie.

      U nich jest tradycja morska u nas nie (jeszcze 60 lat temu mieliśmy skrawek morza a wszystkich mieszkańców i ludzi związanych z morzem wysiedlono)

      • 2 2

    • Jak to jeest ze tzw stocznia gdanska nazywa sie stocznia , choc nie oplaca sie jej budowac statkow

      tylko wiatraki

      • 6 1

    • Ależ mamy, tak samo jak i oni.

      Po prostu i tak wszystko skończy pod Cypryjską czy Panamską banderą.

      • 9 3

  • też się cieszę

    • 1 0

  • panie bog..

    Widać że zazdrośników nie brakuje a niektórym wiski wypaliła mózg.

    • 6 0

  • RAL wraca do Gdańska (2)

    Kilka lat temu Remontowa przegrała przetarg RALu na budowę tych statków ze stocznią P + S Shipyards. Stocznia ta obecnie zarządzana jest przez syndyka w związku z jej upadłością. Armator po prostu wybrał kolejną najlepszą ofertę.

    Fajnie, że statki będą budowane w Gdańsku, przynajmniej coś się dzieje.
    Natomiast zwracam uwagę, że chyba niezbyt długo będzie miała miejsce taka sytuacja, ponieważ coraz więcej armatorów buduje swoje PSV/AHTSy w Chinach/Korei/Wietnamie - tak więc widać, że myśl techniczna tam już dotarła i kiełkuje. Co do promów to ciężko powiedzieć jak będzie i może to być nisza, w której RSB będzie miała sporo klientów.

    Natomiast sama Remontowa po inwestycji w dwie barki do dokowania platform będzie szła w obsługę instalacji offshore - platformy itp. i jest ot chyba dobry kierunek o ile będą skutecznie pozyskiwać klientów.

    Ps. Szkoda, że Pani redaktor zamieściła kradzione foto statku Mary Arctica.

    • 8 9

    • ską wiesz że foto kradzione, a od kiedy nie można robić zdjęć statków?

      lecz sie

      • 1 1

    • Ale negatyw.

      • 2 0

  • Brawo Remontowa Szipbilding, tak trzymać. (1)

    • 69 9

    • Ale wazelina i do tego nie zna angielskiego

      • 2 11

  • Polowanie

    W Remontowej rozpoczyna się wielkie polowanie na złodziejaszków . Co będzie jak zostanie złapany największy złodziej Stoczni ? Okradł Stocznie i większość stoczniowców !

    • 28 8

  • Niby ok (3)

    W stoczni pozornie jest wszystko ok . Mamy pracę , dostajemy zapłatę , ale zostaliśmy okradzeni z akcji Invest-Remu za które mogliśmy dostać dywidendę , ktoś inny wziął ok 40 mln , my dostaliśmy 0,60 zł/godz podwyżki . Mirek bardzo ci dziękujemy za tą podwyżkę , jesteś naprawdę szlachetnym człowiekiem . Dla kogo Stasiu kupował akcje za pieniądze pobierane z kasy Stoczni ????? Jakie służby wyjaśnią sprawę bandyckiej prywatyzacji Stoczni ?

    • 44 8

    • GUANiane podwyżki po 50 gr hyba żejesteś pupilem pana p....

      • 14 0

    • Invest-Rem

      : )

      Mirek jest w radzie nadzorczej Remontowa Holding

      • 28 5

    • mirek

      mirek to człowiek sojki wszyscy prezesi spółek to kolesie zobaczcie ile umów śmieciowch jest w stoczni na nich bazuje wiekszośc spólek takich jak energorem hutrem investrem

      • 27 6

  • a czy wszystkie statki dla Grenlandii będą czerwone? (1)

    • 11 9

    • RAL

      tak, zobacz sobie http://www.ral.gl

      • 1 1

  • blaszki

    józef już kupuje blaszki a powinna robić to rsb

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Kabat

Dyrektor operacyjny SESCOM (nadzoruje realizację kontraktów). Magister Inżynier Elektrotechniki na Wydziale Elektrycznym Politechniki Gdańskiej. Od lat 90. kontynuuje doświadczenia w zarządzaniu z licznymi sukcesami z zakresu zwiększania poziomu sprzedaży w branży B2B, nawiązywaniu międzynarodowych relacji handlowych, pozyskiwania finansowania i współpracy typu venture capital oraz rozwiązywaniu problemów szybko rozwijających się organizacji.Ekspert w budowaniu zespołów managerskich i w...

Najczęściej czytane