• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remontowa zmodernizuje dwa promy dla Stena Line

erka
18 lipca 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Remontowa Holding ma nowego prezesa
Wpłynięcie Superfast VII i Superfast VIII do Gdańska przewidziane jest w drugiej połowie sierpnia 2011. Wpłynięcie Superfast VII i Superfast VIII do Gdańska przewidziane jest w drugiej połowie sierpnia 2011.

Dwie siostrzane jednostki Superfast Ferries VII i VIII obsługiwane przez Stena Line AB trafią na przebudowę do Gdańskiej Stoczni Remontowej.



Przebudowane zostaną między innymi pokłady dla pojazdów ciężarowych oraz przestrzenie pasażerskie z restauracjami, barami i pomieszczeniami o rekreacyjnymi. Szwedzki armator wyczarterował Superfast VII i VIII na okres trzech lat.

- Nie możemy niestety podać całkowitego kosztu przebudowy - mówi Joakim Kenndal, communications director Stena Line AB. - Jesteśmy związani tajemnica handlową. Nieoficjalnie mówi się, że całkowity koszt przebudowy wynosi ok. 14 mln euro.

Oba statki zostały zbudowane w stoczni HDW w Kilonii, w 2001 roku dla greckiego armatora Superfast Ferries. W 2006 r. zostały sprzedane estońskiemu armatorowi Tallink. Stena Line wyczarterowała jednostki od estońskiego armatora na początku 2011 roku. Jednostki mogą przyjąć 717 pasażerów i mają 1924 metrów ładunkowych. Osiągają prędkość 27 węzłów.

Promy wejdą do eksploatacji jesienią 2011 roku na połączenie Belfast-Stranraer, które docelowo zostanie przekształcone w trasę Belfast-Cairnryan.

Gospodarka morska Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.

erka

Miejsca

Opinie (35) 1 zablokowana

  • Remontowa to Ostatni Mohikanin z niegdyś potężnego polskiego przemysłu okretowego.

    Wszystko padło, bo menedżery zarzadzajace tymi stoczniami byli do d...y. Wyjątek stanowi Soyka. Remontowa to "the last and only one line of defence", nie rozumie nieudaczkow którzy potrafią tylko pluc na tych którzy jeszcze walczą. To takie polskie piekło.

    • 9 2

  • Pracownicy=Firma

    Dziękujemy Panie F. za wyprowdzenie firmy z katastrofy-upadłości.

    • 0 4

  • przyjemnie być na emeryturze stoczniowej (powyżej 3 tys. na rączkę)

    Właśnie z kolegami pijemy wódeczkę na działce, bo pada. Pozdrawiamy wszystkich
    pracujących kolegów.

    • 2 1

  • remontowa

    dobrze sie dzieje , że zaczął sie ruch w przemyśle stoczniowym. to co sie dzieje w gdanskiej remontowce zdaje klam tym ktorzy twierdza , że nadzsedł zmierzch stoczni, że są niepotrzebne. szkoda ,że nad innymi polskimi stoczniami chocby stocznia Nauta w Gdyni pojawiły sie czarne chmury. tam rozpoczał sie proces
    likwidacji tej stoczni o wieloletniej historii. panienka pełniąca obowiązki prezesa
    stoczni konsekwentnie realizuje polecenia swoich mocodawców .pierwszy ruch
    jaki wykonala to kazala sobie kupic samochod za 170 tys zl i wynajac mieszkanie
    za ktore stocznia placi 7 tys zl co miesiac - no coz mozna i tak. szkoda tylko pracownikow stoczni.

    • 1 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Waldemar Kucharski

współzałożyciel i były prezes zarządu Young Digital Planet SA. Obecnie członek Rady Nadzorczej spółki edukacyjnej Learnetic SA. Absolwent Wydziału Elektroniki Politechniki Gdańskiej (Katedra Inżynierii Dźwięku). Jeszcze w trakcie studiów projektował instrumenty klawiszowe dla Zakładów Radiowych ELTRA z Bydgoszczy. W roku 1990 Waldemar Kucharski wraz z obecnymi członkami zarządu YDP: Piotrem Mrozem, Arturem Dyro i Jackiem Kotarskim ukończyli studia na Politechnice Gdańskiej i założyli własną...

Najczęściej czytane