- 1 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (21 opinii)
- 2 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (18 opinii)
- 3 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (70 opinii)
- 4 Poczta Polska. Akcja protestacyjna (139 opinii)
- 5 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (279 opinii)
- 6 Bon energetyczny powinien być wyższy (108 opinii)
Rośnie centrum logistyczne w gdyńskim porcie
Rusza budowa magazynu wysokiego składowania w sąsiedztwie dwóch terminali kontenerowych: BCT - Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego oraz GCT - Gdynia Container Terminal. Inwestorem jest Zarząd Morskiego Portu Gdynia, wykonawcą firma Przembud z Gdańska. Wczoraj podpisano umowę. Magazyn będzie kolejnym elementem powstającego w porcie centrum logistycznego.
Obiekt o kubaturze 243 266 m sześc., powierzchni użytkowej 18 840 m kw. oraz powierzchni zabudowy 17 513 m kw powstanie przy ul. J. Wiśniewskiego 27. Jednak bezpośredni dojazd do obiektu zapewniony będzie też od strony ul. Kontenerowej, a w przyszłości także ze strony ul. Logistycznej. Unikalną lokalizację zapewnia także bliskość lotniska Gdańsk Rębiechowo oraz powstającego Portu Lotniczego w Gdyni - Kosakowie, a czteropasmowa Estakada Kwiatkowskiego zapewnia dostęp do Obwodnicy Trójmiasta oraz Autostrady A-1.
Magazyn, który powstanie kosztem 32 mln zł, będzie przystosowany do prowadzenia usług logistycznych związanych z przyjęciem, kompletacją, składowaniem oraz dystrybucją towarów drobnicowych wysoko przetworzonych w opakowaniach, ale z wyłączeniem ładunków niebezpiecznych. Obiekt wraz z infrastrukturą, czyli placami i drogami dojazdowymi, ma być gotowy za rok. Wykonawca - Przembud Gdańsk został wybrany w wyniku postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego.
- W przetargu uczestniczyło aż 16 firm. Pokazuje to jak duży jest głód na wykonywanie tego typu inwestycji. My ten głód będziemy w znacznym stopniu zaspokajać - twierdzi Janusz Jarosiński, prezes ZMPG. W planach są bowiem kolejne inwestycje, czyli rozwój zaplecza logistycznego w zachodniej części portu.
Pierwszym obiektem w tym obszarze jest nowoczesny budynek biurowy przy ul. Janka Wiśniewskiego przekazany do użytkowania w 2008 r. Budynek posiada sześć kondygnacji oraz parking na 226 aut osobowych. W 2010 roku postawiono z kolei magazyn wysokiego składowania przy ul. Kontenerowej o pow. użytkowej ok. 8 tys. m kw. Jest to obiekt dedykowany dla dwóch użytkowników, z możliwością obsługi przy 5 stanowiskach przeładunkowych dla każdego oraz wykorzystania ramp zapewniających zjazd sprzętem do załadunku towarów na poziom zewnętrznego placu manewrowego. Z obiektu korzysta Morska Agencja Gdynia i spółka Terramar.
Centrum ma się rozwijać nie tylko w oparciu o inwestycje własne portu. W ubiegłym 2011 roku na tym obszarze obiekt serwisowo-remontowy wybudował Rolls-Royce Poland. Udział własny jest jednak przeważający. Wysokość przeładunków w trójmiejskich portach i szacunki na przyszłe lata zmuszają do rozwoju centrów logistycznych. W gdańskim porcie, w sąsiedztwie terminalu kontenerowego DCT Gdańsk, powstaje Pomorskie Centrum Logistyczne. Na początek australijski inwestor, Grupa Goodman, przygotował obiekt o powierzchni 14 tys. m kw., ale docelowo centrum będą tworzyć obiekty o powierzchni 500 tys. m kw.!
- Koncepcje Gdyni i Gdańska na tworzenie centrum logistycznego są całkowicie różne - mówi prezes Jarosiński. - My zdecydowaliśmy się na nasze własne inwestycje. Rozbudowujemy je krok po kroku. Zainteresowanie pierwszym magazynem, który zbudowaliśmy zachęciło nas do... zbudowania kolejnego. To jednak nie koniec.
W programie Marka Kańskiego Pomorska Kronika Biznesu: Firmy w blasku złota i top managerzy - plebiscyty biznesowe BCC i Dziennika Bałtyckiego; Jak uczyć się na błędach innych - rozmowa z prof. Wojciechem Rybowskim, prezesem Gdańskiej Fundacji Kształcenia Managerów; Głębokie zmiany w głębokowodnym terminalu - Nowa pięciolatka DTC z nowym prezesem, ambitnym programem inwestycyjnym i roszczeniami podatkowymi
Pomorska Kronika Biznesu w TVP Gdańsk, dziś o 18.20. Powtórka programu w sobotę o 17.15.
Miejsca
Opinie (37)
-
2013-05-30 15:12
Trening silowy
Sklep fitness dla profesjonalistow Oferujeme:
ďťżakcesoria fitness
guma fitness
joga sklep
pilka do cwiczen
guma fitness- 0 0
-
2013-02-15 16:20
jeszcze OPAT i będzie oki jak to połączą (3)
bo innaczej TIR-y rozjadą już rozjechaną estakadę.
- 10 1
-
2013-02-15 16:54
Zgadzam się. (2)
Estakada Kwiatkowskiego nie jest przystosowana do takich obciążeń i w takim stanie długo nie pociągnie.
- 5 0
-
2013-02-17 12:33
Ale lotnisko będzie w Gdyni ! (1)
- 1 0
-
2013-02-17 14:40
A przeładunki będą z portu na samoloty...
- 1 0
-
2013-02-16 14:19
nowe magazyny
no to mafia cygana nie przerobi tej roboty, gtc bedzie musial szukac udzialowcow
- 2 1
-
2013-02-15 07:56
Publiczny inwestor... (9)
Różnica między Gdańskiem a Gdynią jest taka, że w Gdańsku w nową infrastrukturę inwestuje prywatny inwestor na swoje ryzyko, gdzie wydanie jednego dolara poprzedziła wszechstronna analiza opłacalności, a w Gdyni inwestor publiczny na ryzyko podatnika...gdzie pieniądze wydaje się nie po analizie ryzyka, a w celu realizacji ambicji polityka, vide bezsensowne pogłębianie portu, aby móc przyjmować coś więcej niż feedery, budowa lotniska w Kosakowie czy inne tego typu pomniki jaśniepana Prezydenta, a jak się kończą takie inwestycje widzimy na przykładzie Modlina czy Lotu...opamiętajcie się Gdynianie, bo kiedyś za realizację tych ambicji zapłacicie...
- 33 36
-
2013-02-15 19:49
Gdański baranie martw się lepiej o swoją stocznie tj jedyną która nie bedzie budować statków a będzie istnieć... Jak wytykasz Gdyni błędy to spójrz lepiej na wasze słynne gdańskie firmy takie jak AG czy pobieraczek.pl....
- 1 3
-
2013-02-15 12:41
to fakt, port gdanski nie ma wlasnych pieniedzy.... (3)
gdyby nie pieniadze z australii bylaby w tym gdanskim porcie kompletna nedza.... chodza sluchy, ze obecny wlasciciel DCT chce go sprzedac....
- 7 2
-
2013-02-15 13:11
mówi to gdyński wyprany mózg z portu (1)
w którym wszystko się wyprzedaje.
Kogo własnością sa terminale he he- 2 6
-
2013-02-15 14:21
W porcie gdyńskim infrastruktura jest własnością portu lub w jego wieczystej dzierżawie od Skarbu Państwa, i jest odpłatnie wydzierżawiana terminalom na czas określony.
- 5 0
-
2013-02-15 12:55
była by nędza?
Taka jak w całym porcie w Gdyni?
- 1 6
-
2013-02-15 08:58
(3)
Port inwestuje własne środki a nie podatnika...
- 17 8
-
2013-02-15 09:47
Lot też inwestował pieniądze Spółki... (2)
...a jego długi spłaca podatnik...
- 15 3
-
2013-02-15 12:39
zamiast cień użyj cienias
- 0 0
-
2013-02-15 11:18
A kurat zarząd portu w Gdyni ma forsy jak lodu, nie musisz sie martwic
o jakies wydumane bankructwa.
- 8 5
-
2013-02-15 15:02
To nie jest zadanie portu czy zarzadu portu (4)
Takimi przedsiewzieciami na swiecie zajmuja sie spolki eksploatacyjne i komercyjne, a nie port. Port powinien budowac i remontowac nabrzeza, baseny, tory wodne. U nas jak zwykle wszystko jest postawione na głowie.
- 6 1
-
2013-02-15 16:48
Zgadza się (2)
Port nie będzie się zajmował działalnością logistyczną. Po wybudowaniu tych obiektów port wydzierżawi ich kubaturę firmom zajmującym się prowadzeniem takiej działalności. Wszystko jest zgodne z ustawowymi i statutowymi zapisami dotyczącymi portu.
Wydzierżawianie obiektów infrastrukturalnych (jak i pobieranie opłat portowych) stanowi przychody portu, z których finansuje ich utrzymanie i rozwój.- 4 1
-
2013-02-15 17:18
To może port wybuduje aquapark i go wydzierzawi (1)
- 2 0
-
2013-02-15 19:04
Działalność portowa jest zdefiniowana w ustawie o portach i przystaniach morskich.
I nie jest tam przewidziana budowa takich obiektów, chyba żeby baaardzo mocno naciągnąć interpretację tych zapisów. : )
- 2 0
-
2013-02-15 16:36
Na świecie czyli w ... Gdańsku
brawo Gdańsk
- 1 0
-
2013-02-15 16:04
> W przetargu uczestniczyło aż 16 firm.
> Pokazuje to jak duży jest głód na wykonywanie tego typu inwestycji.
To pokazuje tylko, że w budowlance jest ostra walka o zlecenia, nic nie mówi o tym, czy ktoś z tej infrastruktury będzie chciał korzystać ...- 5 2
-
2013-02-15 15:46
tak (1)
tak tak. nalezaloby napisac osobny artykul o zakorkowanej estakadzie co ja budowano 30 lat. w gdyni nie ma inwestycji, smutne ale prawdziwe. kreowanie gdyni jako miasta biznesu to smiesznosc na smiesznosciami. wenda i kwiatkowski w grobach sie przewracaja
- 10 1
-
2013-02-15 15:47
szansa
zeby gdynia nie przespala swojej szansy z tym centrum logistycznym. jak juz gdansk wybuduje swoje i znajdzie najemcow to gdynia pozostanie miastem drugorzednym.
- 2 2
-
2013-02-15 09:40
geraldzina (2)
Geeeeruuuuś z gct za robote sie wez
- 2 0
-
2013-02-15 15:40
bez komentarza...
hehe widac nienawisc wciaz zionie z malenkiego gct
- 1 0
-
2013-02-15 14:29
w chu....a ciecie też zajęcie
Pan Gerard B. cięzko pracuje, przecież kto bedzie kontrolował keje czy nie ma tam żadnych kapsli.
- 1 0
-
2013-02-15 15:32
qba
pani mehring prosze tak nie slodzic w strone obwodnicy sa 2 pasy a nie 4. Ktos kto sie nie orientuje zrobi wow a prawda jest inna. Ach te przeslodzone artykuy o inwestycjach w gdyni.
- 8 1
-
2013-02-15 13:14
Ku chwale Terramaru ;)
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.