• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Podniesiono statek, który w kwietniu zatonął w gdyńskiej stoczni

Michał Sielski
28 lipca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Wodowanie okrętu dla szwedzkiej marynarki wojennej
  • Chemikaliowiec Hardafor V został podniesiony w pierwszej kolejności. Po nim wyciągnięto też dok.

Zarówno dok, jak i statek Hardafor V, które przechyliły się w gdyńskiej stoczni Nauta zobacz na mapie Gdyni, zostały już podniesione. Nauta tworzy teraz raport, w którym opisane zostaną zniszczenia jednostki oraz przyczyna jej zatonięcia.



Czy wypadki w zakładach produkcyjnych powinny być badane przy otwartej kurtynie?

Dok podnosiło konsorcjum holenderskich firm Smit Salvage BV i Multraship Salvage BV. Prace rozpoczęły się pod koniec czerwca.

Czytaj więcej: Trwa wydobycie statku Hardafor V.

Firmy miały uporać się z głównym zadaniem w trzy tygodnie i tak też się stało. Metodą naprzemiennego opróżniania i napełniania zbiorników statek postawiono do pionu, a następnie przetransportowano na nabrzeże.

- Jednostka trafiła do doku pływającego, w którym została osuszona. Stamtąd specjalnym pontonem dotarła do nabrzeża - mówi Anna Bulman, rzecznik prasowy Stoczni Remontowej Nauta.
Wciąż trwają prace komisji, która ma oszacować skalę zniszczeń oraz przyczynę wypadku. Wraz ze statkiem zatonął bowiem również dok, który też został już podniesiony.

Film nagrany tuż po zatonięciu statku z dokiem.



Przypomnijmy: 27 kwietnia 2017 roku w Stoczni Remontowej Nauta doszło do niekontrolowanego przechyłu, a potem zatonięcia statku Hordafor V. To norweski chemikaliowiec, który przechodził wtedy remont. Pracownicy szybko zauważyli, że dok pływający, w którym znajdował się statek, zaczął się niebezpiecznie przechylać i zdążyli go opuścić, zanim zatonął wraz z jednostką. Nikomu nic się nie stało.

  • Tak podnoszono statek na początku lipca.

Miejsca

Zobacz także

Opinie (69) 6 zablokowanych

  • Co dalej z Nautą? (3)

    Podobno ubezpieczyciel nie chce wypłacić odszkodowania, a w ZNB w Gdańsku opóźnienia, o statkach dla UG i Goteborga nie wspominając.

    Czy Stocznia ma nadal szansę na rozwój?

    • 5 4

    • Nie (1)

      Nie z takimi nieukami na kierowniczych stanowiskach

      • 1 0

      • Odezwał się wysokiej klasy specjalista, heh. Idź lepiej szmatowac zenzy w najlepszej na świecie prywatnej stoczni.

        • 0 1

    • Tak nie tylko ma szansę ale się intensywnie rozwija w przeciwieństwie do Remontowej

      • 0 1

  • (1)

    A miasto Gdansk nie potrafi wyciagnac jachtu ktory zatonal w marinie.

    • 17 1

    • Przecież to łódź podwodna w zanurzeniu.

      • 0 2

  • To nie redakcji wina że statek zatonął wraz z dokiem. Czepiajcie się tramwaju bezmózgowcy.

    • 4 4

  • (2)

    Czy prezes Nauty dalej prezesuje????

    • 6 4

    • PiS także ciągle... (1)

      choć Polska tonie...

      • 3 5

      • Opowiedz gdzie płonie. Bo chyba ugasili po tuskorzadami!

        • 1 3

  • Ćwierkają ptaszki (2)

    Ptaszki ćwierkają, że armator wziął odszkodowanie i porzucił statek a stocznia Nauta została z tym problemem...

    Może to wszystko to jednak nie był przypadek/wypadek ????

    • 10 1

    • jeśli to prawda, to Nauta powinna wyremontować i

      sprzedać na wolnym rynku albo wejść w spółkę z polskimi firmami i wespół eksploatować statek - w końcu takie statki zarabiają i po to są budowane...

      • 2 0

    • no problem

      To zmartwienie ubezpieczyciela. Nie wiem czy Nauty, czy statku.

      • 0 0

  • Wyciagneli statek (1)

    Jak pis wyciaga Polske z Dna. Jiz dawno nie widziałem tak zaradnego rządu. Cała Europa nam zadrosci

    • 7 4

    • Co bierzesz? Ja też chcę :D

      • 4 0

  • Hordafor V oraz dok nr 1 (1)

    Jednostka wydobyta dok także. Czekamy na wiadomości kto poniesie konsekwencje tego wydarzenia i za to zapłacić musi. Czy
    prokuratura ustaliła winnych? Czy stocznią będzie dalej funkcjonować?

    • 6 4

    • winny znany

      No kto poniesie konsekwencje jak mówi Jarosław K winny Donald T

      • 2 0

  • w koncu chca przeniesc zlomowisko z bangladeszu do gdańska to juz jeden maja :)

    • 3 3

  • Tu się wyklepie ,tam się pomaluje, trochę szpachli i pójdzie jako bezwypadkowy:)

    • 4 0

  • Inaczej

    Chyba, statek który zatonął został. ...

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Kabat

Dyrektor operacyjny SESCOM (nadzoruje realizację kontraktów). Magister Inżynier Elektrotechniki...

Najczęściej czytane