• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Statek za 200 mln euro powstaje w Gdyni

Robert Kiewlicz
20 września 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 

W stoczni Crist za ponad 200 mln euro powstanie statek do budowy farm wiatrowych.


W stoczni Crist powstanie specjalistyczny statek do budowy farm wiatrowych. Jego całkowity koszt to ok. 200 mln euro.



Przy tej inwestycji Crist współpracuje ze spółką specjalnego przeznaczenia BHO-Innovation SO 1 BV z Holandii (należącą pośrednio do Hochtief Construction AG oraz Beluga Offshore GmbH). Statek to jednostka hydrotechniczna, tzw. "Heavy Lift Jack up Vessel" z ciężkim systemem dźwigowym do budowy i obsługi farm wiatrowych typu offshore.

Statek będzie obsługiwał cały proces instalacji farm wiatrowych od załadunku turbin oraz masztów, po ich instalację w miejscu przeznaczenia. Jednostka będzie charakteryzowała się możliwością załadunku do 8 tys. ton i wydajnością dźwigu 1,5 tys. ton. Parametry jej działania umożliwiają instalację w ciągu roku 40 turbin wraz z masztami o mocy ponad 6 MW. Obecnie istnieją jedynie trzy statki zaprojektowane i wykorzystywane do obsługi sektora offshore na głębokich wodach, dające możliwość montażu turbin o mocy 5 MW.

Statek będzie obsługiwał cały proces instalacji farm wiatrowych od załadunku turbin oraz masztów, po ich instalację w miejscu przeznaczenia



Gospodarka morska Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.

Miejsca

Opinie (50) 9 zablokowanych

  • statki elektrownie

    • 0 0

  • statki i crist

    kontrakt załatwia się tak - ktoś coś buduje i używa podobnych jednostek, one się psują a ktoś musi je naprawiać, naprawia je szybko i po kosztach, potem ktoś przychodzi z propozycją budowy nowej jednostki więc się buduje, jednostka działa i nawet się za bardzo nie psuje więc przychodzi z propozycją budowy następnej i następnej - tak to działa - budowałem pierwszą uczestniczę w budowie drugiej i prawdopodobnie będę budował następne. Co do statków-elektrowni to proponuję zrobić sobie bilans takiego rozwiązania jaki statek trzeba postawić żeby działał na nim elektrownia 400MW i ile na to trzeba akumulatorów - okaże się że trzeba te akumulatory pontonami wozić non stop. o cenie fundamentu takiego wiatraka w porównaniu z kadłubem nie wspomnę.

    • 0 2

  • znowu???

    ktory raz piszecie o tym samym kontrakcie??????????????????????????????????????????????????????????????

    • 2 1

  • Crist to spółka z Gdanska wktórej wszyscy pracownicy są na dzialalnosciach gospodarczych pracuja po 300 godzin w miesiącu a stawki dla pracowników fizycznych to max 15 zl netto

    • 4 1

  • moc?

    Czy maszty mają moc 6MW?

    • 0 0

  • statek

    no i co z tego wynika ? 1. w stoczni buduje się tez statki ( możana przecie na plazy jak na dalekim wschodzie) , 2. statek buduje sie jak podpisze sie kontrakt, 3. do budowy trzeba ludzi i materiałow, 4. etc. etc. Szkoda , ze autor wprowadza cztelnika w bład : statek nie jest jednostka hydrotechniczna - warto troche poczytac by dowiedziec sie co to znaczy słowo : hydrotechnika. , podobnie : wydajność dźwigu - a co to ? widać jakie straty poniosła Polska po likwiadacji szkół zawodowych , technicznych i in. niedługo bedzie tak , ze nikt nie rozróżni konia od koniaku. a tak wogole to dobrze sie dzieje ze cos rusza sie w przemysle stoczniowym. oby tylko rzad i zwiazkowcy czegos nie spi..........

    • 2 0

  • Oferta pracy

    Ten artykuł to chyba oferta pracy, Crist szuka kolejnych frajerów, niedługo połowa produkcji będzie miała skośne oczy

    • 7 0

  • Manufaktura (2)

    Stocznia Crist buduje tylko kadłuby...

    • 5 4

    • nawet jeśli tylko kadłuby to coś buduje więc zapomnijmy o kompleksach typowego PISowca - jak firma na tym zarabia to niech buduje i same kadłuby

      • 1 2

    • niech buduje te kadluby

      bo grunt to cokolwiek robic a nie siac defetyzm.Zlote Buty typu Crist, Maritim, St.Polnocna, Wisla cos tam jeszcze klepia podczas gdy taka St.Marynarki Wojennej lezy (NIESTETY !) na lopatkach i sami nie wiedza co robia, po co i dla kogo. W tym groteskowym kraju potrzeba przedsiebiorcow ktorym sie jeszcze chce cos robic, budowac, kreowac. Kulczycki i Cwirko dawno mogliby se pojechac na emeryture na takie baru-baru i miec temat z glowy. Ale nie, oni siedza i kombinuja jak przetrzymac ten kryzys i nastepny. I chocby za to naleza sie im brawa, bo prowadzenie firmy produkcyjnej w Polandii to nie lada wyzwanie.

      • 1 0

  • CRIST PADNIE SZYBKO

    a wszystko okaze sie juz niebawem , po wyborach powiesza klodke na bramie i tyle. Podobno tylko na opisywanej w tym artykule Beludze jest juz teraz ogromna strata siegajaca 5 milionow ZL, i ona rosnie.Znajomy robiacy w dokumentacji twierdzi , ze po zdaniu statku "nowy" Crist moze byc lekko 20 Milionow w plecy.Primo : Dokumentacja zostala wadliwie wykonana, a material kupiony za wczesnie i poprzez to o wiele za drogo, bo w miedzyczasie ceny spadly. Po bankructwie Belugi-Hochtief Offshore z Niemiec przychodza ciagle to nowe zmiany w projekcie a Hochtief co statek przejal za te zmiany i prace dodatkowe NIE ZAPLACI, bo cena jest zafiksowana. Taki byl warunek ze statek w ogole odbierze. Sytuacja w Criscie jest rozwojowa ale juz obecnie jeszcze gorsza niz w St. Gdanskiej. Stety czy niestety bedzie kataklizm.

    • 5 1

  • Co to za stocznia bez związków zawodowych? (1)

    • 2 2

    • a co za zwiazki zawodowe bez stoczni ?

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Justyna Kowalczyk

Prezes zarządu OptiWay Biuro Rachunkowe Sp. z o.o.. Absolwentka Wydziału Finansów i Rachunkowości...

Najczęściej czytane