- 1 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (66 opinii)
- 2 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (66 opinii)
- 3 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (111 opinii)
- 4 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (246 opinii)
- 5 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (77 opinii)
- 6 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (95 opinii)
Stocznia Crist zbudowała kolejną niezwykłą jednostkę
Stocznia Crist zakończyła budowę kolejnej, nietypowej jednostki. Jest to statek typu Multi-Lay Vessel, czyli wielozadaniowy statek do układania rurociągów na dnie mórz i oceanów, o wdzięcznej nazwie Ceona Amazon.
Ma prawie 200 metrów długości i 33 szerokości. Powierzchnia pokładu to 4,6 tys. m kw. Może pomieścić 200 osób załogi. Wyposażony jest w dwa żurawie. Jednostka typu diesel electric posiada sześć silników MAN, a do napędu wykorzystuje trzy pędniki azymutalne na rufie. Dodatkowo wyposażony w jeden ster strumieniowy i trzy pędniki azymutalne na dziobie. Ceona Amazon posiada też dynamiczne pozycjonowanie klasy drugiej i osiąga prędkość 13 węzłów. Jest przeznaczony do pracy w odległych i logistycznie trudnych miejscach.
Stocznia Crist budowała kadłub częściowo wyposażony w główne urządzenia elektryczne i specjalistyczne, m. in. windy kablowe. Prace przy tej konstrukcji były bardzo intensywne. Cięcie blach rozpoczęto już na początku lutego 2013 roku, a położenie stępki 9 sierpnia 2013. Ostatecznym odbiorcą jest armator Ceona Ship 1 Limited z Wielkiej Brytanii.
Stocznia Crist znana jest z budowania nietypowych, specjalistycznych jednostek. W grudniu ub. roku zakład zakończył budowę statku hydrotechnicznego Vidar. Jednostka jest wykorzystywana do budowy morskich farm wiatrowych dla niemieckiej firmy z branży energetyki wiatrowej - Hochtief Solutions AG.
Stocznia Crist jest obecnie jedną z największych polskich stoczni. Głównymi udziałowcami stoczni są jej założyciele, Ireneusz Ćwirko i Krzysztof Kulczycki, oraz należący do Agencji Rozwoju Przemysłu fundusz inwestycyjny MARS FIZ. Działalności stoczni skupia się w Gdyni przy ul. Czechosłowackiej. W 2010 r. stocznia nabyła suchy dok (SD II 380 x 70 x 8 m), największą w rejonie południowego Bałtyku suwnicę oraz tereny do prefabrykacji kadłubów. Stocznia koncentruje swój rozwój wokół rynku offshore oraz budowy specjalistycznych statków i konstrukcji do obsługi nie tylko farm wiatrowych, ale także platform wiertniczych i innych instalacji dla przemysłu morskiego.
Miejsca
Opinie (38) ponad 10 zablokowanych
-
2014-04-28 21:36
Bardzo ładny i w całości a nie tylko klocki zabierane za marne grosze na barce.
- 12 2
-
2014-04-28 21:29
a Stocznia Lenina sie sama wyżywi, ona nie musi produkować.
- 9 3
-
2014-04-28 17:44
PISK
Ale jaja to była pochylnia Stoczni Gdańsk która teraz piszczy z braku kontraktów i z zadłużenia w ARP tz. ( Agencja Rozp....alania Przemysłu) , co się tu ku..wa dzieje w tym poje...ym kraju.
- 18 7
-
2014-04-28 15:00
przewal goni przewal
jeszcze wykupili za polskie pieniądze dok za 160mil jak z naszym lotem... najpiekniejszy kraj do robienia walkow...
- 26 8
-
2014-04-28 14:33
Potem budują Nord Streamy
- 12 2
-
2014-04-28 11:51
"...Stocznia Crist budowała kadłub częściowo wyposażony..."
Z całym szacunkiem, ale jest to najbrudniejsza i najtańsza część całej pracy. Kto instalował skomplikowane wyposażenie, w tym elektronikę i software ? Kto uruchamiał? Kto zaprojektował statek? Crist ?
Jeżeli tak to brawo! Jeżeli nie, to napiszmy o tym kto. Dziękuję.- 54 9
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.