• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Strajk w Porcie Gdynia. Chcą podwyżek i wstrzymania prywatyzacji

Robert Kiewlicz
30 sierpnia 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
Rozmowy między inwestorem, który ma objąć 100 proc. udziałów WUŻ od samego początku nie zapowiadały się na łatwe. Część załogi sprzeciwiała się tej prywatyzacji zanim strony usiadły do stołu. Rozmowy między inwestorem, który ma objąć 100 proc. udziałów WUŻ od samego początku nie zapowiadały się na łatwe. Część załogi sprzeciwiała się tej prywatyzacji zanim strony usiadły do stołu.

Pracownicy Wydziału Usług Żeglugowych z Gdyni domagają się podwyżek i zaprzestania prywatyzacji ich spółki. O godzinie 9 rozpoczęli dwugodzinny strajk ostrzegawczy. Twierdzą, że jeśli ich żądania nie zostaną spełnione to protest może przyjąć ostrzejszą formę.


Czy portowe spółki powinny być sprzedawane inwestorom prywatnym?


Protest ma potrwać do godziny 12. W tym czasie związkowcy będą blokować drogi w rejonie gdyńskiego portu. Szczególne utrudnienia mogą wystąpić na ulicach Chrzanowskiego zobacz na mapie Gdyni, Polskiej zobacz na mapie GdyniRotterdamskiej zobacz na mapie Gdyni. Związkowcy chcą 8 proc. podwyżki oraz tysiąc złotych jednorazowej premii uznaniowej. Dodatkowo chcą wycofania się z prywatyzacji WUŻ.

- 150 osób z 152 członków załogi WUŻ było przeciwko prywatyzacji spółki - mówi Kazimierz Waldowski, przewodniczący komisji międzyzakładowej NSZZ Solidarność Portu Gdynia.- Jednak negocjacje z inwestorem nie zostały przerwane. Zarząd oraz władze kraju nie robią sobie nic z ludzi pracy. W tej sprawie chcieliśmy się spotkać z premierem Donaldem TuskiemCezarym Grabarczykiem, ministrem infrastruktury. Nie wyrazili oni jednak zainteresowania spotkaniem z nami.

Wcześniej związki zawodowe miały negocjować z przyszłym inwestorem pakiet gwarancji pracowniczych. Nie udało im się jednak porozumieć. Spór toczył się o gwarancje zatrudnienia. Pracownicy WUŻ chcieli początkowo 15 lat gwarancji, następnie zeszli do 7,5. Inwestor proponował 2,5 roku. Z tego powodu negocjacje z inwestorem przejął Zarząd Morskiego Portu Gdynia.

- Finalizujemy prywatyzację zgodnie z prawem - mówi Janusz Jarosiński, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia. - Pakiet został podpisany 19 sierpnia. Dzięki temu pracownicy zyskali 3 lata gwarancji zatrudnienia. W obecnej sytuacji na rynku, jest to bardzo przyzwoita propozycja.

Konflikt w sprawie prywatyzacji WUŻ nie jest nowy. Już kilka lat temu związkowcy protestowali przeciw, postulując wykupienie WUŻ przez pracowników. Nie posiadali jednak wystarczających środków. Na początku kwietnia 2011 zakładowa Solidarność zorganizowała nawet pikietę przed siedzibą Zarządu Morskiego Portu Gdynia.

WUŻ ma trafić w ręce holenderskiej spółki Fairplay BV. Należy ona do międzynarodowej grupy Fairplay Towage. To jeden z większych operatorów floty holowników. Operuje w Rotterdamie, Hamburgu, w rejonie Kanału Kilońskiego, we wszystkich portach wschodnich Niemiec. W Polsce jest właścicielem dwóch spółek holowniczych: Project Żeglugi w Szczecinie i Port-Holu w Świnoujściu.

- WUŻ zostanie sprywatyzowany. W najbliższym czasie podpiszemy umowę z inwestorem - twierdzi Jarosiński.

Miejsca

Opinie (77) ponad 10 zablokowanych

  • Bardzdo dobrze !

    To samo bylo z inna panstwowa firma w Gdyni, jednym z niewielu armatorow holownikow. Firma do dzis nei zostala sprywatyzowana i caly czas rzadza ukaldy, ukaldziki - reka reke myje, a wokolo sami znajomi. To samo tutaj. Stocznie prywatne np. Crist radza sobie swietnie. Prywatyzowac jak najszybciej bo inaczej bedzie dziadostwo tylko sie ciagneło bez końca. Wszyscy co z Gdyni wiedzą o co chodzi. C

    • 15 4

  • prywatyzacja

    jest po to żeby się pozbyć ludzi z "głową na karku " z poza układau..., i tak każdy przywódca strajku jest w kieszeni właściciela ,i o sobie napisze ...:)że ,moją firmę w porcie sprywatyzowali a jak mnie zwolnili to nikt z solidarności opzz czy ZPGM się nie odezwał :) .ps jestem szczęśłiwy że już nie pracuje dla nierobów i lepszych cfaniaków "

    • 2 3

  • widziałem was na drodze... ludzie... jak wy wyglądacie: dres i faja w ustach. Kto was będzie traktował poważnie?

    • 7 3

  • zwolnić i zatrudnić nowych z posredniaka

    • 9 3

  • (1)

    cytat prezesa odnosnie prywatyzacji i pakietu z 19 sierpnia odnosi się chyba do MTMG?

    • 0 0

    • MTMG mają lepiej

      W w MTMG dostali 5 letnie gwarancje zatrudnienia

      • 5 0

  • cwaniaki nic nie mówią ile zarabiają

    ...........

    • 6 1

  • POLSKA BANDERA DO MUZEUM..

    już niedługo polska bandere będzie mozna zobaczyć tylko w muzeum,kończy się marynarka wojenna i tak samo handlowaa to wszystko dzięki naszym wspanialym PO-litykom-sprzedawczykom..

    • 5 9

  • Dwugodzinny strajk od 9 do 12, hmmm

    • 1 0

  • chore opinie , dziwni ludzie

    wóż to firma w dobrej kondycji finansowej z potencjałem holowniczym (technicznym ) i ludzkim (holowania pełnomorskie do zach. europy - trudna ciężka praca , holowania portowe - precyzyjne operowanie holownikami wymagające najwyższych umiejętności ).chamstwo i niewiedza górą ? nieroby siedzą w Warszawie .

    • 8 5

  • WUŻ Gdynia (5)

    jest jak 36 pułk , poki sie nie rozwiąże nie ma szns na reformę tego przediebiorstwa.Oni chcą należeć do ZPG , bo w razie kryzysu ZPG bedzie musił ich finansowac.Pora panowie przystosować sie do kapitalizmu, wasz socjalistyczny mirage sie skończył 20 lat temu.Do pracy rodacy , na barykady wydajności !Nawet Niemiec Genscher nas chwali!!

    • 5 9

    • pojęcia nie masz fioletowego o tym co piszesz,normalnie żenada.. (2)

      jak masz tworzyć takie posty to lepiej umyj podłoge na klatce schodowej,przynajmniej bedzie jakis pożytek z tego

      • 1 2

      • jestem (1)

        pracownikiem WUŻ Gdansk kolego, wez sie do pracy leniu postkomunistyczny

        • 2 0

        • to już w ogóle porażka..

          chyba spadłeś z drabiny,że piszesz takie brednie...ale może już niedługo,bo jak Fairplay kupi za te psie pieniądze tą jedna z ostatnich działających polskich firm to dopiero sie przekonasz barania głowo co to jest kapitalizm i co znaczysz w tym kraju

          • 0 4

    • WUZ to sp. z o.o. (1)

      jako pracownik sektora prywatnego powinieneś wiedzieć co to znaczy . na niczyim garnuszku nie jest .ma zyski odtwarza majątek i płaci ludziom za wykonaną pracę na czas i składki do budżetu państwa . oby wszyscy prywatni pracodawcy byli tak rzetelni wobec pracowników i państwa czego i tobie źyczę

      • 0 1

      • cześc mrówa

        wszystko pieknie jak nie ma kryzysu,jak przyjdzie to wszysy pojda do ZPG i powiedza ,ze chca pensje bo firma państwowa , to niech panstwo ,czyli budzet , czyli my wszyscy mamy na was płacic.takiego wała!Zycie to walka Panowie, brac sie do pracy poszę.

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Roman

Członek zarządów Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeń Ergo Hestia SA i Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie Ergo Hestia SA. Adam Roman z Ergo Hestią związany jest od 1993 roku. Od 2007 roku pełni funkcję członka zarządu odpowiedzialnego za ubezpieczenia korporacyjne. Przez wiele lat był odpowiedzialny za reasekurację, uczestnicząc pośrednio w underwritingu przemysłowym. Przez lata współpracował z największymi reasekuratorami na świecie m.in. Munich Re, Swiss Re, GE Francona, SCOR i...

Najczęściej czytane